Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Jak sprawdzić czy był wymieniany pasek rozrządu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Ok rok temu kupilem audi a4 z 95r.

koles twierdzil ze wymienil rozrzad ktory go duzo kosztowal, klocki tarcze hamulcowe itd

Ok Tarcze i Klocki zobaczylem, są nowe ale czy napewno ten rozrzad wymienil?

Mozna to jakos sprawdzic?

jakie sa objawy jak trzeba wymienic rozrzad?

pozdrawiam :)

Opublikowano

ciężko tak określić ale możesz zdiąc obudowe i zobaczyć jak wygląda pasek... czy ma napisy jeżeli był nie dawno wymieniany to będzie miał.. je świeże... ale niech inni się wypowiedzą w tym temacie bo z rozrządem nie ma żartów :):hi:

Opublikowano

Najlepiej jakbyś miał znajomego mechanika. JA jak wymieniałem rozrząd to powiedział pompa w eleganckim stanie, szkoda wymieniać, ten pasek i ten do wymiany itd.

Raczej po podpowiedzi z forum fachowcem się nie staniesz, więc podjedź do jakiegoś mechanika daj mu na piwo i niech zerknie co i jak.

Opublikowano

:hi:

Jeśli nie jesteś pewien po prostu wymień rożrząd. Zawsze będziesz spokojniejszy. Trzeba było poprzedniego właściciela zapytać o jakieś faktury rachunki. Ja kupując auto 2 lata temu tak zrobiłęm. Dodatkowo zdiałem osłone rozrządu żeby zobaczyć jak wygląda pasek i były na nim świerze napisy.

Opublikowano

jak sprawdzic poprawne ustawienie rozrzadu vagiem??da sie to zrobic czy nie..

Opublikowano

jak sprawdzic poprawne ustawienie rozrzadu vagiem??da sie to zrobic czy nie..

Było wysil się :szukaj: :szukaj:

Opublikowano

jak sprawdzic poprawne ustawienie rozrzadu vagiem??da sie to zrobic czy nie..

Było wysil się :szukaj: :szukaj:

no nic nieznalazlem..moze bylo ale dla dizla.a mi chodzi o benzyne[br]Dopisany: 30 Lipiec 2010, 15:51_________________________________________________jak to sprawdzic na vagu.pomozcie..wczoraj dalem auto do ponownego ustawienia rozrzadu..gosc wziol kase i powiedzial ze bylo cos tam przestawione o dwa stopnie..ale jak mogl to zrobic skoro niema sladu sciagania zderzaka ani nic!!chce sie tylko upewnic jak mam ustawiony rozrzad.w dizlach wyczytalem na forum passata ze powinno byc to tak;grupa 4 pozycja 4. Wartość powinna być jak najbliżej zera.i chce wiedziec jak to ma wygladac w benzynie..mysle ze gosc wziol kase i nic niezrobil :confused4:..bo chyba niemozna zrobic korekty rozrzadu bez demontazu zderzaka??gdy dzwonilem do niego i mu tak powiedzialem to on na to ze,ze gdybym ja robil tyle lat przy autach co on,to mialbym sposob na na takie ustawienie bez sciagania!!i sam niewiem czy mu wierzyc czy nie..dlatego jesli ktos wie jak to sprawdzic vagiem to prosze o porade.

Opublikowano

ciężko jest niestety sprawdzić czy rozrząd był niedawno wymieniony.

patrzenie na napisy na niewiele się zda - jam ostatnio wymieniałem pasek z przebiegiem 100kkm i miał napisy w idealnym stanie

albo ufasz gościowi albo wymieniasz rozrząd.

ewentualnie jak wiesz gdzie wymieniał to może ma jakąś fakturę albo ten mechanik pamięta?

Opublikowano

VAG pokaze tylko blad, ktory mogl powstac przy blednym ustawieniu rozrzadu, (gdzies o tym juz pisalem).

Czujnk Halla (pozycji walka/walkow) wysle sygnal do ECU o zlej konfiguracji wal-walek...

Dlatego najlepiej sie kierowac znakami TDC ustawiajac rozrzad i zakladajac pasek (ja tak robilem i jest :good:).

PS

U mnie w ALT to 15 min roboty, bez zdejmowania czegokolwiek poza pokrywa rozrzadu :gwizdanie: i zablokowaniem napinacza paska alternatora.

Opublikowano

ja tez zmieniałem rozrząd pomimo tego że sprzedający zapewniał mnie że był zmieniany, wolałem mieć spokojniejsza jazdę :wink4: niby mechanik mówił że pompa była w dobrym stanie a o pasku to powiedział że trudno stwierdzić bo nawet jak zmienia rozrząd po np.100.000 km to równie dobrze może wyglądać po 40.000km a napisy i tak na nim będą. Tobie bym tez radził zmienić dla switego spokoju :good: 1.6 ADP wyniesie Cię to stosunkowo mało jak na Audi ( wiem bo kiedyś też taki miałem :) )

Opublikowano

ja kompletny rozrzad zmienialem rok temu..niedawno chcialem tylko sprawdzic u mechanika czy czasem nie przeskoczyl pasek gdyz walcze z ubytkiem mocy w aucie wiec czepiam sie wszystkiego..jesli mowi prawde i robil co kolwiek to powiedzial ze rozrzad byl przestawiony o dwa stopnie czy jakos tak..krecili tez kopulka..byla zapieczona co jest normalne w audi i vw..z tym ze teraz wlasnie jest ciagly blad halla..open or short to B+..czyli przerwa lub zwarcie..ale to moze byc tez od zle ustawionego zaplonu..blad nieda sie skasowac na zapalonym silniku..obroty zaczely wariowac przy dojezdzie do swiatel.i przyspieszanie jest takie nierownomierne,szarpane.byc moze uszkodzili ten czujnik wyciagajac kopulke

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...