Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dziwne syczenie przy przyśpieszaniu


4444

Rekomendowane odpowiedzi

Też miałem historie z syczeniem. Po przejrzeniu dolotu i sprawdzeniu wszystkiego okazało się że była mała nieszczelnośc na samym IC. Poszedł do spawania i problem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kata już dawno nie ma, wydech na 99% szczelny, dziś auto załapało muła na kompie wywaliło 00575, więc chyba trza będzie zrobić logi, ale prawie jestem pewien że to zapieczone kierownice w turbinie, ciekawe tylko czy ten syk może dochodzić właśnie z turba :mysli:. Później poszukam jeszcze na forum bo trochę już czytałem ale to wciąż za mało,tymczasem muszę iść do pracy :(

Miałem tak samo jak u Ciebie. Najpierw było słyszalne syczenie choć wszystko było szczelne, 2x wymieniałem wężyki podciśnieniowe, dokładnie sprawdzony dolot i dalej syczenie, choć nie było to takie normalne syczenie jak by uciekało powietrze tylko taki niby syk niby szum w zakresie 1600-2500 obr później nagle syczenie się urywa. Po kilku miesiącach takiego syczenie turbo było do czyszczenia, po wyczyszczeniu turbo dalej syczało. Okazało się że gruszka turbo była już miękka i po wymianie gruszki jest spokój. Stara gruszka była szczelna i po zassaniu strzykawką przez wężyk trzymała sztangę w jednej pozycji i chodziła płynnie, ale w porównaniu z innymi gruszkami w AFNach była miękka. Po wymianie gruszki jest spokój. Dodatkowo miałem problem z ustabilizowaniem ciśnienia doładowania, tzn. raz przebijało a później ciśnienie schodziło poniżej zadanego. Zrób logi dynamicznie 011 i sprawdź czy u Ciebie też tak jest. Jeśli tak to proponuje sprawdzić gruszkę turbo i jeśli jest miękka to wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze że to syczenie ciężko zlokalizować na posotoju dopiero pod obciążeniem gdy turbo faktycznie zaczyna dymać to się to pojawia kolo też miał takie coś był nieszczelny IC ale co się naszukał to.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to widzę że nie jestem sam z tym syczeniem też cholerstwa nie mogę zlokalizować,gdzieś w okolicach turbo :wallbash:

Szukaj przy IC. Najlepiej połóż się pod autem albo wjedź na kanał wtedy będziesz lepiej słyszał skąd wydobywa się ten dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem szczelność dolotu w ten sposób, że zaślepiłem korkiem wąż "S" od strony turbo i drugi koniec dolotu, tuż przed kolektorem ssącym korkiem w którym zamontowałem wentyl. Nabiłem dolot kompresorem do 2 bar i słuchałem. Jeśli była by jakaś nieszczelność na pewno ją usłyszycie. Na pracującym silniku ciężko to zlokalizować bo na postoju nawet przy gazowaniu turbo nie da max ciśnienia, no może przez chwilę, poza tym dochodzi hałas silnika. Najpierw jednak należy sprawdzić dolot wizualnie. Jeśli są jakieś ślady oleju na wężach z dolotu, IC lub rurze łączącej IC z wężem turbo to jest znak, że może występować nieszczelność. Należy sprawdzić też kolektor ssący, czy jest dobrze przykręcony, ewentualnie wymienić uszczelkę kolektora i przy okazji wyczyścić kolektor. Koszt uszczelki "Erling" ok 10 zł. Należy też sprawdzić szczelność zaworu EGR przy kolektorze ssącym, a najlepiej go zaślepić jeśli ktoś nie należy do zielonych :wink4: . Oczywiście należy też sprawdzić wężyki podciśnieniowe, a najlepiej je wymienić tym bardziej, że to żaden koszt a mamy pewność, że są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie--znalazłem :kox: pod turbo na osłonie silnika było widać delikatnie plamkę oil,akumulator podciśnienia też był trochę obrzygany,rozebrałem górnego węża wsadziłem rękę na podwójne "S" i dziura jest,zaraz przy wejściu do turbo. Okazuje się że akumulator jest urwany razem z kawałkiem blachy i to chyba on zrobił szkody.

Nie mam pojęcia gdzie on jest przymocowany,jak by ktoś miał jakies zdjęci lub powiedział gdzie to ma być będe wdzięczny :hi:

No i muszę pokombinować coś z tym wężem,bo cena zapiera dech w piersi :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze skombinuj kawałek rury od wydechu z jakiegos auta który bedzie miał miej wiecej takie zgiecie i zrób wstawke na opsaki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam od paru dni mam tez podobny problem z syczeniem a mianowicie w jezdzie od 2tys obrotow jak mu depne juz syczy tak do 3/3.5tys na postoju to syczenie jest malo slyszalne przy przygazowce ale cos slychac tak jakby gdzies w okolicach sprzegla nadole.ktos mi powiedzial ze lozysko oporowe na sprzegle moze wydawac podobny dzwiek w co nie chce mi sie wierzyc.ma ktos jakis pomysl?czy to moze byc na zasysaniu powietrza czy na wydechu?

---------- Post dopisany 15-05-2014 at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany 28-04-2014 at 19:13 ----------

nieszczelnosc zlokalizowana okazalo sie ze przewod od intercolera podczas drgan silnika tarl od dluzszego czasu o opaske przy filtrze paliwa i dziura sie zrobila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...