Jeffrey Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Witam Panowie a więc tak auto nie kopci na niebiesko nie smierdxzi przepalonym olejem jest troche cisniete bo jak inaczej :> mysle ze wciaga 1litr oleju 5w30 na 1000km przebieg 218000km czy te v6-stki tak maja czy troche za duzo i moze zmienic na pósyntetyk co radzicie?? dzieki Pozdrawiam
syczylyjczyk Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Gdy zmienisz na gęściejszy zacznie łykać więcej.
Jeffrey Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Dla mnie nie logiczne ale moze masz racje myslalem ze im gestszy tym mniej zjada oleju moze sie ktos jeszcze wypowie co do tematu
Wodzu.tg Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Jeffrey- półsyntetyk ma wyższą lepkość od syntetyka jedynie w temperaturze otoczenia, natomiast w temperaturze roboczej silnika syntetyk lepiej trzyma parametry. W Twoim przypadku warto rozważyć zalanie silnika czymś w rodzaju Castrol Edge 10W 60 czy Valvoline lub Shell o takich właśnie parametrach. Są to oleje z założenia do silników mocno obciążonych, tworzące w temperaturze roboczej na gładziach cylindrów gruby film olejowy. Ja przerabiałem problem zużycia oleju w poprzednim aucie, tj. Toyocie Avensis 1,8 vvti (w tych silnikach powszechne zjawisko), więc mocno się tym interesowałem. Niektórym pomagał własnie olej 10W60, choć w moim przypadku tylko nieznacznie zmniejszył zużycie niż było na 5W40. Inna sprawa, że masz duży, mocny silnik, który ma prawo trochę oleum połknąć, przy czym olej 5W30 jest bardzo rzadki, więc go łatwiej ubywa. Jeśli nie chcesz kombinować z 10W60 to na następną wymianę zalej dobrego syntetyka 5W40 (np. Motul X-cess 8100, który poprzez niska lotność ma ograniczać zużycie oleju). Mam nadzieję, że trochę pomogłem (a wiem do jakiej furii może doprowadzić problem olejowy).
marc1n Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 witam z tego co czytałem to lubią sobie łyknąć oliwę, ale 1l na 1000km to jest trochę, tez mam taki silnik, ostatnio wymieniłem olej na Shell Helix Ultra 5W-40 przejechałem jakieś 400km i wygląda ok. Tylko mam problem z miarka gdzie jest max (1,2) i minimum (3,4) i ile litrów jest na max a ile na minimum oleju Pozdrawiam
Jeffrey Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2010 a właśnie apropos miarki(bagnet) powiedzcie mi gdzie moge kupic jakas nowa czy inną ta ktora mam ta pomaranczowa to jakas masakra nie da sie okreslic ile jest oleju totalny niewypal mam Mazde 323f tam jest metalowa wszydtko ladnie widac nawet w peugeocie sluzowym widac a tu nigdy nie wiem poradzcie cos
Wodzu.tg Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Niestety- raczej jesteś skazany na konkretny model miarki przewidziany do twojego silnika. Lepiej tu nie kombinować, żeby sobie nie zafałszować wskazań poziomu oleju (a czym to grozi wszyscy wiemy). Diabli wiedzą czemu producent do niektórych silników daje tak mało czytelne miarki jak ta na fotce powyżej-przecież ty nawet nie bardzo wiadomo gdzie jest minimum a gdzie maksimum. A przecież da się, bo np. w 1,8 APT miarka jest bardzo czytelna i mogliby taka dawać do wszystkich silników.
ghost1717 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 ja leje CASTROLA 10W60 i wszystko w normie , to jedyny pełny syntetyk o tych parametrach , na 5w40 tez mi lykała na 15 tys z max na min na bagnecie ale nic nie musialem dolewac chyba ,ze ganialem naprawde ostro ( autostrady itd )
Jeffrey Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2010 wlasnie ghost cie nie posluchalem kiedy i zalem 5w30 łyka troche nastepny bedzie castrol edge ten 5w30 jest jak woda bardzo rzadki moze dlatego
marc1n Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 a właśnie apropos miarki(bagnet) powiedzcie mi gdzie moge kupic jakas nowa czy inną ta ktora mam ta pomaranczowa to jakas masakra nie da sie okreslic ile jest oleju totalny niewypal mam Mazde 323f tam jest metalowa wszydtko ladnie widac nawet w peugeocie sluzowym widac a tu nigdy nie wiem poradzcie cos tu jest czarna może lepiej widać na niej :] cena 50pln http://allegro.pl/item1111064682_bagnet_oleju_miarka_oleju_audi_a4_a6_a8_01_06_nowy.html
Jeffrey Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Dzieki kolego tylko czy kod silnika ANS to to samoi co ASN jaki :hi:ja mam
marc1n Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Dzieki kolego tylko czy kod silnika ANS to to samoi co ASN jaki :hi:ja mam chyba pomyliły mu się literki bbj to to samo co asn tylko na us, napisz email zęby dokładnie się dowiedzieć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się