Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9 AJM]dymek przy odpaleniu/jakosc ON


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

NIe ma w PD czegos takiego jak kąt wtrysku. Względem czego zmierzysz kąt jak nie ma pompy ... wszystkim rządzi ECU. Każdy wtrysk sterowany jest elektronicznie a nie mechanicznie tak jak w systemach z pompą rotacyjna.

Opublikowano

u mnie w ogole dymka nie pusci rano na zimno i jak goracy :razz:

Opublikowano

Piterex, piotr1602, a wy to PD-ki macie :?: :roll:

Opublikowano

no nie sorki wascmosc :razz:

Opublikowano

PD to znaczy padaki :razz: :mrgreen: heheheh zartowalem oczywiscie to sa silniki na pompowtryskach :lol:

Opublikowano

Sprawdż świece żarowe,pewnie na dwie pali z rana jak jest zimny

Opublikowano

no i ja sie dołącze tez ma PD 115PS no i przy odpaleniu nie ma rużnic czy zimny , nagrzany czy wrzątek, małą ciemną chmurke puści, nic nie telepie śmiga wszystko jak najlepiej, Byłem na Vagu no i koles powiedział ze Turbo super wtryski tez, ale Jakis Zawor Recyrkulacji spalin jest troszke przybrudzony i przydałoby sie go wyczyścic bo moze tracić na mocy. Powiedźcie mi ile taki zabieg moze kosztować? I CO to jest Ten Zawór? Jak Go przeczyścić, czy sie wogóle da, moze trzeba nowy zakupić?

żeby nie otwierac 2 tematu mam jeszcze jedno pytanie do posiadaczy silników AJM, Jak jade mam 90 stopni, jak zatrzymam sie i silnik chodzi to wskazówka opadnie o 1 kreske, jak rusze i podjade kawałek to wskazówka znów rośnie do 90 stopni, czy to normalna rzecz?? Ogrzewanie wszystko ok. Tylko ta wędrująca wskazówka.

Opublikowano
ale Jakis Zawor Recyrkulacji spalin jest troszke przybrudzony i przydałoby sie go wyczyścic bo moze tracić na mocy. Powiedźcie mi ile taki zabieg moze kosztować? I CO to jest Ten Zawór? Jak Go przeczyścić, czy sie wogóle da, moze trzeba nowy zakupić?

Zawór recyrkulacji spalin = EGR (z angielskiego) albo AGR ( niemiecki skrót)

Da się to wyczyścić... Ile kosztuje ? nie mam pojęcia ...

Koszt nowego dość znaczny... kilka grubych stów.

Układ ten kieruje część spalin z kolektora wydechowego z powrotem do kolektora dolotowego (do ponownego przepalenia w silniku ). Dzieki temu zmniejsza się emisja spalin.

Opublikowano
NIe ma w PD czegos takiego jak kąt wtrysku. Względem czego zmierzysz kąt jak nie ma pompy ... wszystkim rządzi ECU. Każdy wtrysk sterowany jest elektronicznie a nie mechanicznie tak jak w systemach z pompą rotacyjna.

JEST!!! Fakt że sterowane jest to elektronicznie poprzez czujnik G40 (o ile pamiętam) ale jest coś takiego jak kąt wtrysku - logicznie myśląc musi być w każdym aucie z silnikiem spaliwnowym.

Bo wrzuce dowody.

Opublikowano

Ja też miałem problem z dymieniem przy odpalaniu zimnego. Dziś się dowiedziałem (po sprawdzeniu oporu), że tylko jedna świeca mi grzeje - więc je natychmiast wymieniłem. Ale stracha miałem przy wykrecaniu - 3 poszły bez problemu, a ta czwarta za pompą - w lewo, w prawo - trochę gwint się zaciągnął, ale się udało bez zerwania - a byłoby zdejmowanie głowicy!!! Wstawiłem z polecenia słoweńskie ISKRA, czy ktoś coś słyszał o tych świecach, bo ja słyszałem o nich tylko skrajne opinie?

Pozdrawiam

MASA

Opublikowano

MASA, aleś kotlecika odgrzał...

w dodatku czy Twój post ma coś do dymienia w AJM ?

Wstawiłem z polecenia słoweńskie ISKRA

taaa, mój ojciec używał takich w Trabancie, dlaczego nie dałeś takich jak inni polecają ?

Poszukać nie mogłeś przedtem i teraz dopiero pytasz.

No więc jak pytasz i masz już założone : to są za***iste, ale inni niech kupują NGK albo BERU :diabel2:

Opublikowano
NIe ma w PD czegos takiego jak kąt wtrysku. Względem czego zmierzysz kąt jak nie ma pompy ... wszystkim rządzi ECU. Każdy wtrysk sterowany jest elektronicznie a nie mechanicznie tak jak w systemach z pompą rotacyjna.

JEST!!! Fakt że sterowane jest to elektronicznie poprzez czujnik G40 (o ile pamiętam) ale jest coś takiego jak kąt wtrysku - logicznie myśląc musi być w każdym aucie z silnikiem spaliwnowym.

Bo wrzuce dowody.

Oczywiście że jest kąt wtrysku. Kąt wtrysku nie jest to fizyczny kąt w pompie tylko kąt pomiędzy dwoma ustalonymi położeniami wału (GMP i bieżącym w chwili rozpoczęcia wtrysku). Kąt wtrysku jest sterowany z ECU (choć jego efektywny zakres regulacji na drodze elektronicznej zależy też od użytego wałka rozrządu i jego położenia - gdyż to on jest źródłem napędu pompowtryskiwacza).

Opublikowano

Źle się wyraziłem. Chciałem napisac że w PD nie reguluje się kąta wtrysku, bo nie ma czego regulować - brak pompy wtryskowej. Oczywiście macie irację, że taki parametr istnieje - choć jest wyznaczany w pełni automatycznie bez potrzeby ingerencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...