peter0711 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Witam Po dzisiejszej jeździe w mojej Audi wyszedł błąd 575. Wcześniej ten błąd pojawiał się ale wymieniłem zawór N75 ponieważ stary zaworek "pykał" i od tego momentu żadne błędy się nie pojawiały aż do dzisiaj kiedy to wracam i audi wpadło w tryb awaryjny (ok. 400 km od wymiany N75). Dodatkowo wczoraj z ciekawości sprawdziłem VAG'iem grupę 11 i podczas wciśniętego pedału gazu do dechy i 5 bieg Ciśnienie doładowane (wymagane) wynosiło ponad 1800 mbar natomiast ciśnienie doładowania (rzeczywiste) wynosiło ok. 1500-1600 i nie chciało iść więcej. Czy to normalne że jest taka różnica miedzy ciśnieniem wymaganym a rzeczywistym, czy te wartości mają się mniej więcej ze sobą zgadzać i ewentualnie jeżeli tak jest co może być przyczyną ?
Sztomel Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 wygląda na to, że N75 jest cały czas otwarty, jeśli Vag nie pokaże błędu związanego ze zwarciem N75 to pewnie zaworek trzeba rozebrać i sprawdzić.
peter0711 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 A czy przyczyną może być katalizator ponieważ poprzedni właściciel nie dość że jeździł na mineralnym oleju to jeszcze było go o litr za dużo ponieważ lejek do oleju był wsadzony z jakiegoś innego auta co utrudniało sprawdzenie poziomu oleju a na korku pisze jak byk że nie wolno przelewać oleju bo grozi uszkodzeniem katalizatora . Również przy odpalaniu na zimnym silniku czasami zdarzy się że z rury wyleci taka czarna szadź. Jeszcze zauważyłem że przy zwalnianiu (np. dojeżdżanie do świateł) ciśnienie rzeczywiste w turbinie jest wyższe od ciśnienia wymaganego (przykładowo wymagane 990 mbar. rzeczywiste 1100 mbar) ale może to jest normalny objaw.No i oczywiście auto co chwile wpada w tryb awaryjny z powodu błędu 575 ale zaworka N75 raczej bym nie podejrzewał ponieważ jak już wspomniałem jest on nowy ale dla pewności sprawdzę go dzisiaj VAG'iem i ewentualnie zrobię jeszcze logi dynamiczne. A skoro już jesteśmy przy katalizatorze czy da się wstawić tutaj strumienice bo jeden ze sprzedawców powiedział że przy strumienicy zaczynają skakać obroty ponieważ komputer dostaje blednę odczyty i że jest problem z sondą lambda bo pytał się jeszcze czy mam 2 czy 1 sondę lambda.
ROBERT Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 sprawdź jeszcze wszystkie wężyki podciśnienia, najlepiej je powymieniaj
joker-lukasz Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 A czy przyczyną może być katalizator ponieważ poprzedni właściciel nie dość że jeździł na mineralnym oleju to jeszcze było go o litr za dużo ponieważ lejek do oleju był wsadzony z jakiegoś innego auta co utrudniało sprawdzenie poziomu oleju a na korku pisze jak byk że nie wolno przelewać oleju bo grozi uszkodzeniem katalizatora . Również przy odpalaniu na zimnym silniku czasami zdarzy się że z rury wyleci taka czarna szadź. Jeszcze zauważyłem że przy zwalnianiu (np. dojeżdżanie do świateł) ciśnienie rzeczywiste w turbinie jest wyższe od ciśnienia wymaganego (przykładowo wymagane 990 mbar. rzeczywiste 1100 mbar) ale może to jest normalny objaw.No i oczywiście auto co chwile wpada w tryb awaryjny z powodu błędu 575 ale zaworka N75 raczej bym nie podejrzewał ponieważ jak już wspomniałem jest on nowy ale dla pewności sprawdzę go dzisiaj VAG'iem i ewentualnie zrobię jeszcze logi dynamiczne. A skoro już jesteśmy przy katalizatorze czy da się wstawić tutaj strumienice bo jeden ze sprzedawców powiedział że przy strumienicy zaczynają skakać obroty ponieważ komputer dostaje blednę odczyty i że jest problem z sondą lambda bo pytał się jeszcze czy mam 2 czy 1 sondę lambda. a AHU chyba nie ma sondy.. i nie musisz tam wsadzać strumienicy..wystarczy wspawać rurkę nierdzewną i to w zupełności wystarczy..
peter0711 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Dzisiaj wymieniłem cały kompletny wydech tj. (katalizator, tłumik środkowy, tłumik końcowy). Od nowości nie były one wymieniane a katalizator praktycznie nie miał przelotu. Póki co po powrocie z Częstochowy ok. 100 km błąd 575 nie pojawił się i auto lepiej idzie ale w VAG'u Ciśnienie wymagane wynosiło 1800 a rzeczywiste 1500 (sample rate przy pomiarach ok.2.5-2.6) ale nie było gdzie przycisnąć bo co chwile fotoradary i korki. Zauważyłem też że pozycja 4 w grupie 011 (to będzie odpowiadało bodajże za zaworek N75?) nie chce zejść poniżej 34.7 % a przy staniu na światłach na luzie utrzymuje się na poziomie ok. 91%. Czy to normalne ?
Sztomel Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 najlepiej jakbyś opisał do czego są podłączone kolejno wężyki wychodzące z N75.
peter0711 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Problem rozwiązany. Przepraszam, że tak późno o tym pisze ale byłem za granicą. Przyczyną był dziurawy waż ciśnieniowy a dokładnie guma łącząca wąż intercooler'a z turbiną od góry. Po wymianie turbina ładuje tak jak chce ecu a błąd 575 zniknął. :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się