siemian Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Panowie, może ktoś się z czymś takim spotkał. Od paru dni mam kłopot mianowicie przy szybkiej jezdzie dławi mi auto w górnym zakresie obrotów. Na 3 i 4 biegu dzieje się to najczęsciej przy 4100 obr. a na 5 i 6 biegu już od 3500 obr. Dzieje się to gdy przyśpieszam na pełnym gazie conajmniej od paru sekund. Podczas przyśpieszania auto nagle przestaje ciągnąć... Jeśli przetrzymam go tak dłużej to silnik przechodzi w tryb awaryjny i wyskakuje błąd niedoładowania. Wednesday,04,August,2010,21:02:28:13314 VCDS Version: Release 908.0 Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3 Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 7420 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 66565 257 00032 1 Fault Found: 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 000 - - Freeze Frame: RPM: 3780 /min Torque: 256.0 Nm Speed: 195.0 km/h Load: 100.0 % Voltage: 13.76 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 2478.6 mbar Absolute Pres.: 1621.8 mbar Readiness: 0 0 0 0 1 Jeśli podczas "przydławienia" puszcze na chwile gaz i nacisne go spowrotem to najczęściej objawy mijają i auto ciągnie aż po paru sekundach robi się dokładnie to samo. Ostatnio jechałem dwupasmówką, rozpędziłem auto do 230km/h i przez ok. minute auto utrzymywało prędkość po czym przestało ciągnąć i włączył się tryb awaryjny. Profilaktycznie został podmieniony przepływomierz i nic to nie dało. Ostatnio auto stało w CompSporcie, Patryk się przejechał i powiedział że mu to nie wystąpiło. Ale szczerze mówiąc to chyba poprostu nie miał czasu dłużej pojezdzić bo wg. komputera jezdził 4 minuty a dzieje się to na nagrzanym silniku. Po przeanalizowaniu z chłopakami problemu doszli do wniosku że jeśli coś takiego występuje to problemem będzie najprawdopodobniej rura łącząca filtr powietrza z turbiną. Chłopaki twierdzą że prawdopodobnie ją "zasysa" przez co turbina traci ciąg. Aczkolwiek twierdzą że pierwszy raz spotykają się z czymś takim w turbodieslu... Jak nie będzie innych pomysłów to pewnie w najbliższych dniach wymienię tą rure i zobaczymy czy to coś da. Wole przed tym jednak spytać, czy może Wy nie macie jakiś pomysłów co to może być, może spotkaliście się z podobnym problemem bo szczerze mówiąc to nie chce mi się wymieniać tej rury w ciemno tym bardziej że chłopaki z CS nie brzmieli zbyt przekonywująco mówiąc żę w tym może tkwić problem... Pozdrawiam i czekam na sugestie
letallec Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Klubowicz, a taki zly przyklad daje
siemian Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Lettalec najłatwiej jest tak napisać.Przecież napisałem w czym problem. Logi były robione i z niewiadomych przyczyn spada nagle ćiśnienie doładowania (gr.11) z 2500mbar do 1600mbar...
turdzi Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 A moze ci przladowuje i dlatego obcina pozniej cisnienie ?
rob555 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Jest blad niedoladowania.... hmm wiec tak: po pierwsze zmien filtr powietrza...w a4 zasys jest z przodu wystarczy ze wyprzedzasz ciezarowke ktora chlapnie woda z kaluzy na maske i juz masz beton a nie filtr... po drugie podlacz podcisnienie do n75 bezposrednio z magistrali vaacum. chociaz wydaje mi sie ze wystarczy filtr wymienic
letallec Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Lettalec najłatwiej jest tak napisać.Przecież napisałem w czym problem. Logi były robione i z niewiadomych przyczyn spada nagle ćiśnienie doładowania (gr.11) z 2500mbar do 1600mbar... Wiem. Ale trudno oceniac jesli nie wiadomo jakie jest to niedoladowanie.
siemian Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Lettalec najłatwiej jest tak napisać.Przecież napisałem w czym problem. Logi były robione i z niewiadomych przyczyn spada nagle ćiśnienie doładowania (gr.11) z 2500mbar do 1600mbar... Wiem. Ale trudno oceniac jesli nie wiadomo jakie jest to niedoladowanie. jest na tyle duże że auto nie jedzie... Jest blad niedoladowania.... hmm wiec tak: po pierwsze zmien filtr powietrza...w a4 zasys jest z przodu wystarczy ze wyprzedzasz ciezarowke ktora chlapnie woda z kaluzy na maske i juz masz beton a nie filtr... po drugie podlacz podcisnienie do n75 bezposrednio z magistrali vaacum. chociaz wydaje mi sie ze wystarczy filtr wymienic dzięki rob za odpowiedz. Wężę od podciśnienia były sprawdzane profilatkycznie 2 miesiące temu i wszystko było ok. Ściągnąłem dzisiaj filtr bo przypuszczałem że będzie pewnie zabity kurzem i chciałem zobaczyc czy przypadkiem coś tam nie wpadło. Jutro filtr idzie do wymiany bo jest już dość brudny. Mam na nim zrobione 12kkm. Zauważam też zawsze że jak mam na filtrze zrobione ponad 10 tys km. to jak mam 3tys. obr i jade stałą prędkością to po dodaniu gazu jest jakby takie szarpnięcie (silnik nie wchodzi gładko na obroty tylko po naciśnieciu gazu po chwili jest szarpnięcie i dopiero idzie). Myśle żę to też może mieć związek z zapchanym filtrem powietrza. Zastanawiało mnie tylko dlaczego przez chwile auto idzie ładnie i dopiero potem zaczyna go dławić ale skoro mówisz że to może być filtr to go jutro wymieniam i zobaczymy
Flyer Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Wyjmuj czasem filtr, przeczysc go, a najlepiej wymieniaj wlasnie co 10k km, bo auto masz troche mocniejsze niz seria.
siemian Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2010 rob555 wielkie dzięki. Po wymianie filtra wszystkie objawy ustały. Nie spodziewałem się że filtr może aż tak zamieszać...
rob555 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 rob555 wielkie dzięki. Po wymianie filtra wszystkie objawy ustały. Nie spodziewałem się że filtr może aż tak zamieszać... Polecam sie na przyszlosc
Julo Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Zapytam z ciekawości - sami wymieniacie filtr czy specjalnie do tego celu wstawiacie fury do warsztatu ?
siemian Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2010 ja podjechałem do Wojtekce mojego mechanika bo od niego kupowałem filtr. Wziąłem sobie śrubokręt i wymieniłem. To jest na wierzchu wszystko. góra 3-4 minuty roboty
Julo Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 No tak, wiem - sam często wyciągam go z całą obudową, żeby chociażby mieć więcej miejsca przy wymianie postojówki. Zastanawiam się z jakiej rangi sprawami osoby z forum wstawiają swoje a4 do warsztatów
siemian Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2010 ja jak robie wmiane oleju i wszystkich fitrów (przegląd) to jade do Wojtka bo i tak od niego częsci biore a robi mi to za grosze. Jak mam do wymiany coś małego do czego mam dostęp i nie jest potrzebny podnośnik i umiem to zrobić to robie to sam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się