uhu2 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Koledzy nie patrzcie że powinno byc ok porównujcie wagi na osiach a nie auta. układacie wysokośc na każdej osi osobno a nie razem. No i tak tez zrobilem wagi na osiach jednakowe masa auta zblizona kategorie wagowe nizsze o dwie od 1BA. Mowisz porownujcie wagai czyli maja byc jak najbardziej zblizone zarowno na pierwsej jak i na drugiej osi tak?
mikolaj85 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Cieżko jest uzyskać wagi na osiach auta, na forum bardzo mało użytkowników podaje takie dane, natomiast jest dość sporo aut z podanymi kategoriami wagowymi (WR), przy doborze sprężyn audi stosuje te kategorie wiec my też i kpiujemy WR takis samych aut. Wiadomo mogą pojawić się rozbierzności, między avant quattro a avant quatro ze względu na wyposażenie ale nie będą one duże. Kazda kategoria ma jakiś tam przedział i do tego porównujemy Druga sprawa że jeśli całe auto jest cieższe o pare kg to na osiach bedzie miało pare kg wiecej
mgtan Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Koledzy nie patrzcie że powinno byc ok porównujcie wagi na osiach a nie auta. układacie wysokośc na każdej osi osobno a nie razem. No i tak tez zrobilem wagi na osiach jednakowe masa auta zblizona kategorie wagowe nizsze o dwie od 1BA. Mowisz porownujcie wagai czyli maja byc jak najbardziej zblizone zarowno na pierwsej jak i na drugiej osi tak? alez oczywiście że mają być jaknajbliższe wręcz identyczne bym rzekł. przecież auto nie stoi równo bo waży 1550 a nie 1490kg... to nie ma znaczenia. ważne jest aby odpowwiednia waga była na daną oś. Możesz mieć 1540kg i zupełnie co innego będzie dla 1.8 T z na osiach niż dla 2.0 TDi i wówczas muisz uzyc innnych sprężyn z WR. Cieżko jest uzyskać wagi na osiach auta, na forum bardzo mało użytkowników podaje takie dane, natomiast jest dość sporo aut z podanymi kategoriami wagowymi (WR), przy doborze sprężyn audi stosuje te kategorie wiec my też i kpiujemy WR takis samych aut. Wiadomo mogą pojawić się rozbierzności, między avant quattro a avant quatro ze względu na wyposażenie ale nie będą one duże. Kazda kategoria ma jakiś tam przedział i do tego porównujemy Druga sprawa że jeśli całe auto jest cieższe o pare kg to na osiach bedzie miało pare kg wiecej nie wiem jak sobie wypbrażasz dobrac wysokosc nie znając wagi na konkretnej osi to tak jakbyś strzelał... masa auta to 1490kg czyli w przypadku 1. przód 700 a tył 790 a w 2. przypadku przód 740 a tył 750. niby będzie masa całkowita taka sama ale będa miały inne WR sprężyn te auta i zamiana sprężyn między takimi autami to będzie kompletna klapa.
mikolaj85 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 nie wiem jak sobie wypbrażasz dobrac wysokosc nie znając wagi na konkretnej osi to tak jakbyś strzelał... masa auta to 1490kg czyli w przypadku 1. przód 700 a tył 790 a w 2. przypadku przód 740 a tył 750. niby będzie masa całkowita taka sama ale będa miały inne WR sprężyn te auta i zamiana sprężyn między takimi autami to będzie kompletna klapa. Dlatego ja porównuje do podobnego auta, czyli dla przykładu 1.9 avant quattro z 1BA do 1.9 avant quattro z fabrycznym zawieszeniem 1BE lub 1BV. I Tu nie ma szans żeby wystąpiła sytuacja o ktrej piszesz Nie bede porównywał avanta do sedana, lub avanta ośki do avanta quattro. Co chyba jest oczywiste Zrobiłem to w moim przypadku bo nie znalazłem 1.9 Tdi quattro sedan na forum z 1BE, porównałem masy i policzyłem jakie springi mają byc dla mnie i trafiłem idealnie przód 700 a tył 790 a w 2. przypadku przód 740 a tył 750 Taka sytuacja nie występuje w autach o tej samej budzie, napędzie i silniku.
mgtan Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2011 bardzo optymistycznie podchodzisz do tematu...ale ok. Doświadczenia praktyczne mam zgoła odmienne od twoich założeń teoretycznych.
mikolaj85 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 bardzo optymistycznie podchodzisz do tematu...ale ok. Doświadczenia praktyczne mam zgoła odmienne od twoich założeń teoretycznych. Tak i dobrałeś sobie springi o tej samej kategori wagowej co miałeś w 1BA u mnie w aucie to 4 komplet sprężyn w tym 3 na którym jeżdże ja Jeśli nie mam racji to pokaż mi auta: ta sama buda, ten sam silnik i napęd o takich różnicach jak podałeś. Zdjęcia prosze pokazać
mgtan Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2011 bardzo optymistycznie podchodzisz do tematu...ale ok. Doświadczenia praktyczne mam zgoła odmienne od twoich założeń teoretycznych. Tak i dobrałeś sobie springi o tej samej kategori wagowej co miałeś w 1BA u mnie w aucie to 4 komplet sprężyn w tym 3 na którym jeżdże ja Jeśli nie mam racji to pokaż mi auta: ta sama buda, ten sam silnik i napęd o takich różnicach jak podałeś. Zdjęcia prosze pokazać Różnice podałem dla przykładu. Mówie o tym że ważny jest nacisk na daną oś. Inaczej będzie jak masz 2.0 TDi BRD i w bagażniku dojazdówkę i tyle, a inaczej jak masz ten sam silnik model ale w wyposażeniu pełne koło Alu + zmieniarka i bose to jest cała różnica. Wówczas masz inną masę całkowita tak ale masz z przodu to samo WR a z tyłu inne WR mimo że to samo auto i ten sam silnik i ten sam napęd. Zawsze pozostaje jeszcze kwestia wyposażenia. Dobiera się nie po masie całkowitej, a po masie na osiach. Dokładnie tak samo jak kupujesz gwintowane zawieszenie. podajesz masy na osiach a nie masę auta.
marcuso86 Opublikowano 21 Października 2011 Opublikowano 21 Października 2011 Jutro zakładam do mojego wr8 przód wr9 tył 1BE, ori było wr9 przód wr10 tył, zobaczymy co to wyjdzie, az sie boje , Jakie amorki polecacie załozyc do 1BE??
Lukaszxxx Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 Jutro zakładam do mojego wr8 przód wr9 tył 1BE, ori było wr9 przód wr10 tył, zobaczymy co to wyjdzie, az sie boje mysli, Jakie amorki polecacie załozyc do 1BE?? Jesli chcesz miec wszystko cacy to zapodaj jakies o skruconym skoku ale generalnie mozesz zostawic te z 1BA
marcuso86 Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 A czy dobrze dobrałem WR? Springi są z B7. Jednak po obserwacji podobnych aut do mojego przód powinien być wr7 tyl wr9. Ja kupiłem wr8 i wr9 tyle ze z b7. Zobaczymy co to bedzie zdam relacje jak siadło.
Lukaszxxx Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 moze byc różnie ale miejmy nadzieje ze bedzie git
mgtan Opublikowano 22 Października 2011 Autor Opublikowano 22 Października 2011 są różnice wagowe między B6 a B7 i B7 po liftingu
Lukaszxxx Opublikowano 23 Października 2011 Opublikowano 23 Października 2011 są różnice wagowe między B6 a B7 i B7 po liftingu A jaka to b7 po liftingu?? podobno sa roznice.. looknij sobie w dziale zawieszenie tam masz rozpiske b6 i b7
marcuso86 Opublikowano 23 Października 2011 Opublikowano 23 Października 2011 Jutro zakładam do mojego wr8 przód wr9 tył 1BE, ori było wr9 przód wr10 tył, zobaczymy co to wyjdzie, az sie boje mysli, Jakie amorki polecacie załozyc do 1BE?? Jesli chcesz miec wszystko cacy to zapodaj jakies o skruconym skoku ale generalnie mozesz zostawic te z 1BA Czyli jakie ewentualnie zapodać moze ktos podać numery No i wyszła kupa z leksza bo przód po zmianie sprezyn opadł o 1cm a tył o 2cm Normalnie B6 z 1BE ma na przodzie wr7, ja zakładając wr8 myslałem ze nie bedzie az tak znaczącej różnicy 1cm. No nic, trzeba poszukać wr7 lub wr6.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się