Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] jak podłączyć alarm?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam kilka pytań dot. montazu alarmu w a4 b5. Gdzie w b5 znajdują się złącza konektorowe, wspornik złącz konektorowych? Gdzie jest czujnik spadku napięcia? Jak podłączyć pneumatyczny zamek centralny, gdzie sie to znajduje?

Z góry dzięki za odp i jesli to sa banalne pytania to przepraszam...

pozdrawiam

neever

Opublikowano

Zdejm osłonę pod kierownicą tzn. tą dużą co jest nad sprzęgłem i hamulcem. Tam jest skrzynka z przekaźnikami i złącza. Ja tam się wpinałem jak zakładałem sobie alarm. Przewody od sygnalizacji świetlnej kierunkowskazami - podłączyłem do kostki wyłącznika świateł awaryjnych. Nie podłączałem żadnego czujnika spadku napięcia więc w tej sprawiesię nie wypowiem.

Aby alarm sterował centralnym zamkiem to najprościej jest wpiąć się do przewodów sterowania zamkiem w klapie bagażnika (widać je jak zdejmiesz odchylisz tapicerkę w bagażniku).

Sterowanie zamkiem centralnym - od centralki alarmu wychodzą przewody: zamykania i otwierania.

Zamykanie podłączyłem do przewodu czerwono-niebieskiego a otwieranie do przewodu szaro-białego. Uwaga: Takie podłączenie zamka będzie działać tylko wtedy gdy alarm wysyła do zamka impuls masy (-). Jeśli alarm wysyła impuls plusa (+12V) to wtedy trzeba zastosować przekaźniki aby zamienić bieguny. To czy alarm wysyła impuls (-) czy (+) powinno być zawarte w instrukcji alarmu.

Opublikowano

Dzęki za odpowiedz. :) A wiecie może gdzie się znajduje w b5 sterownik domykania szyb? (opcja komfort) W tej chwili gdy przytrzymam kluczyk przy zamykaniu to domykają mi się wszystkie szybki i szyber. Jak podłączyć pod to alarm? Mam w alarmie wyjście podające sygnał na szyby (1s).

pozdrawiam

neever

Opublikowano

Włączniki drzwi? Myślę że chodzi Ci o włączniki oświetlenia wnętrza auta po otwarciu drzwi. Ja nie szukałem po kablach w drzwiach przednich. Podłączyłem do wyłącznika w drzwiach tylnych lewych. Tam mi było się najłatwiej dostać.

Opublikowano

No właśnie o to mi chodzi. :) A gdzie dokładniej się znajduje ten wyłącznik w drzwiach tylnych? Oraz znalazłem jeszcze przewod który znajduje się na złączu konektorowym pod puszką bezpieczników na którym po otwarciu drzwi jest minus a po zamknięciu jest +12V czy to normalne?

Dzięki za odpowiedz...

pozdrawiam

Opublikowano

Otwórz tylne drzwi i popatrz pod zamek (ale nie w drzwiach tylko na karoserii) Jest tam taki wciskany wyłącznik osłonięty gumką. Jak drzwi są zamknięte to wyłącznik jest wciśnięty.

A ten przewód który znalazłeś to możliwe że jest od oświetlenia wnętrza. Oświetlenie wnętrza działa tak: Do żarówki jest stale podłączone +12V, otwarcie drzwi powoduje podanie minusa do żarówki i żarówka świeci. Gdy drzwi są zamknięte to masa nie jest podawana do żarówki a na tym przewodzie o który pytasz może pojawić się +12V ponieważ jakby przejdzie on przez żarówkę. Miernik pokazuje +12V ale nic się by do tego nie dało podłączyć ponieważ żarówka przez którą przechodzi ten +12V działa jak rezystor i jest tam za małe natężenie prądu bu cokolwiek zadziałało. No, dioda by zaświeciła ale raczej nic poza tym.

Opublikowano

No to teraz już prawie wszystko wiem. Dzięki za odpowiedzi.

Jeszcze mam takie pytanie: Przy zamkniętych drzwiach na włączniku drzwi pojawia sie +12V natomiast po otworzeniu jest minus. Czy to +12V może spalić np. centralkę alarmu? Albo na centralnym zamykanie oraz otwieranie również jest 12V. Sterowanie jest masą. Również czy to 12V może uszkodzić centralkę alarmu? Czy to tak musi być?

pozdrawiam

Opublikowano

Producenci alarmów przewidzieli że na wyłączniku drzwiowym pojawia się +12V i tak wykonują centralki aby się nic nie spaliło (zakładając że wszystko jest poprawnie podłączone). Czasami zakładam alarmy na życzenie kolegów i znajomych ale nie zdarzyło mi się jeszcze spalenie centralki lub czegokolwiek.

A jeśli się obawiasz co do bezpieczeństwa swojej centralki to wepnij w kabel zwykłą diodę prostowniczą. Nie będzie ona z niczym kolidować a będziesz miał pewność że +12V nie popłynie do centralki.

Opublikowano

Dzięki za opdowiedzi.

Wiecie może gdzie można się wpiąć z odcięciem zapłonu? Chodzi o to że nie chce zdejmować kierownicy.

pozdr

Opublikowano

Nie musisz rozbierać kierownicy. Wystarczy że zrobisz odcięcie przekaźnika sterującego elektrozaworkiem pompy wtryskowej. Jak sie zaworek nie otworzy to nie pójdzie paliwo do pompy i autko nie odpali.

Opublikowano

Nie musisz rozbierać kierownicy. Wystarczy że zrobisz odcięcie przekaźnika sterującego elektrozaworkiem pompy wtryskowej. Jak sie zaworek nie otworzy to nie pójdzie paliwo do pompy i autko nie odpali.

A wiesz gdzie przy pompie i jaki kolor ma przewod pod który należy się wpiąć? lub gdzie w okolicach kierownicy znajduje się przewod od elektrozaworka pod który należy się wpiąć?:>

Jeśli wiesz to proszę o odpowiedz..

pozdro

neever

Opublikowano

Niestety nie wiem jakiego koloru jest ten przewód. Natomiast raczej nie znajduje się on koło kierownicy tylko w skrzynce z przekaźnikami. Aby się tam dostać trzeba zdjąć dolną osłonę pod kierownicą (nad kolanami kierowcy)

Możesz podjechać do jakiegoś elektryka to co sprawdzi i powie jak to podłączyć.

Opublikowano

Gratuluję udanego montażu i życzę Ci tego, aby alarm nie musiał interweniować!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...