Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jaki silnik 1.9tdi: 115KM czy 116KM jest lpszy do tuningu ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie,

szukam dla siebie nowszych taczek, wybór padł na Audi A4 B5 quattro, silnik 1.9tdi, rocznik 2000-2001,

mam pytanko: jaki model silnika najlepiej wybrać, aby dało się go bezproblemowo stuningować na większą moc ?

na forum czytałem trochę postów, i widzę że najmocniejsze są silniki 116KM i 115KM,

- czym one się różnią ?

- który lepiej wybrać ?

co do tuningu to doczytałem się, że można wgrać inny soft i mocy przebędzie do 20%, albo droższa wersja wymienić turbinę z wtryskiwaczami i dopiero ustawiać na hamowni,

bardzo prosiłbym doświadczonych forumowiczów o napisanie które silniki są najlepsze do tuningu

pozdrawiam

Opublikowano

116 i 115 w B5 to ten sam silnik :gwizdanie:

Opublikowano

Chodzi o AJM i ATJ. Oby dwa to te same konstrukcje PD.

Opublikowano

ATJ- 6 BIEGÓW i quattro

AJM- 5 biegów i WFD - przód

ja bym brał ATJ ale bardzo ciezko z nimi jest :cool1:

Opublikowano

Jeżeli quattro to ATJ, ośka to AJM. Silniki są identyczne. Znalezienie dobrego b5 ATJ jest praktycznie niewykonalne.

Opublikowano

mam jeszcze pytanko o licznik, przeważnie te A4 mają po cztery zegarki na liczniku, ale co po niektóre mają sześć sztuk,

- od czego to zależy ?

Opublikowano

od lewej: temperatura oleju, obrotomierz, temperatura płynu chłodzącego, ilość beny, prędkościomierz, napięcie na aku. Najlepiej poszukaj czegoś z pełnym fis-em. Czyli jednolity prostokątny wyświetlacz, niepodzielony jakby na pół :wink4:

Opublikowano

chodziło mi o to czy 6-zegarków na liczniku jest tylko w jakiś specjalnych wersjach audi A4 b5 ?

- bo oglądam ogłoszenia i 90% auto ma tylko 4 zegarki

Opublikowano

Mam AJM 116KM i 285Nm, w DynoSofcie zrobił mi Wojtek bezpiecznie 145Km i 350Nm, wystarczy ze wymienię jeszcze turbo z IC, po małej korekcie można uzyskac 160KM :)

Opublikowano

Mam AJM 116KM i 285Nm, w DynoSofcie zrobił mi Wojtek bezpiecznie 145Km i 350Nm, wystarczy ze wymienię jeszcze turbo z IC, po małej korekcie można uzyskac 160KM :)

160 :naughty:

mało, można więcej po zmianie turbo i IC

Oba silniki są tak samo podatne na mody, zarówno atj i ajm, w sumie to te same silniki

Opublikowano

dlatego ja pozbyłem się setupu z AWXem i przeszedłem na sam program bo różnica żadna... jak iść to w BRD :kox: albo i lepiej

Opublikowano

sprzegło i dwumas są słabe , szczególnie po przebiegu 200tyś jak ma każdy , nowe powinno jakoś te 380Nm trzymać w miare bezproblemowo

Opublikowano

no pytaj radzikowskiego :decayed:

Opublikowano

BRD wiaze sie z dodatkowym kosztem PD i FMIC...

W inny sposób nie przekroczysz znacznie tych 160KM. Jeżeli bez pompek i fmica to AWX/AVF i 150-160 będzie.

Opublikowano

BRD wiaze sie z dodatkowym kosztem PD i FMIC...

i wszystko w temacie :decayed:

z powietrza mocy nie przybędzie :wink4:

seryjne AWX kręcą sie na 165-170km, wiec nie oczekujcie jakis cudów z tą turbiną

Opublikowano

BRD wiaze sie z dodatkowym kosztem PD i FMIC...

W inny sposób nie przekroczysz znacznie tych 160KM. Jeżeli bez pompek i fmica to AWX/AVF i 150-160 będzie.

stanley ma 170 tylko na awx-sie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...