rch Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 witajcie, szukam dla siebie nowszych taczek, wybór padł na Audi A4 B5 quattro, silnik 1.9tdi, rocznik 2000-2001, mam pytanko: jaki model silnika najlepiej wybrać, aby dało się go bezproblemowo stuningować na większą moc ? na forum czytałem trochę postów, i widzę że najmocniejsze są silniki 116KM i 115KM, - czym one się różnią ? - który lepiej wybrać ? co do tuningu to doczytałem się, że można wgrać inny soft i mocy przebędzie do 20%, albo droższa wersja wymienić turbinę z wtryskiwaczami i dopiero ustawiać na hamowni, bardzo prosiłbym doświadczonych forumowiczów o napisanie które silniki są najlepsze do tuningu pozdrawiam
grabson765 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 116 i 115 w B5 to ten sam silnik :gwizdanie:
Lukasz_N Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Chodzi o AJM i ATJ. Oby dwa to te same konstrukcje PD.
jozek726 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 ATJ- 6 BIEGÓW i quattro AJM- 5 biegów i WFD - przód ja bym brał ATJ ale bardzo ciezko z nimi jest
k0za Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Jeżeli quattro to ATJ, ośka to AJM. Silniki są identyczne. Znalezienie dobrego b5 ATJ jest praktycznie niewykonalne.
rch Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2010 mam jeszcze pytanko o licznik, przeważnie te A4 mają po cztery zegarki na liczniku, ale co po niektóre mają sześć sztuk, - od czego to zależy ?
k0za Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 od lewej: temperatura oleju, obrotomierz, temperatura płynu chłodzącego, ilość beny, prędkościomierz, napięcie na aku. Najlepiej poszukaj czegoś z pełnym fis-em. Czyli jednolity prostokątny wyświetlacz, niepodzielony jakby na pół
rch Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2010 chodziło mi o to czy 6-zegarków na liczniku jest tylko w jakiś specjalnych wersjach audi A4 b5 ? - bo oglądam ogłoszenia i 90% auto ma tylko 4 zegarki
k0za Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 o ile się nie mylę to 6 zegarów jest wtedy kiedy jest pełen fis - czyli komputer
JeriLee Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Mam AJM 116KM i 285Nm, w DynoSofcie zrobił mi Wojtek bezpiecznie 145Km i 350Nm, wystarczy ze wymienię jeszcze turbo z IC, po małej korekcie można uzyskac 160KM
aju Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Mam AJM 116KM i 285Nm, w DynoSofcie zrobił mi Wojtek bezpiecznie 145Km i 350Nm, wystarczy ze wymienię jeszcze turbo z IC, po małej korekcie można uzyskac 160KM 160 mało, można więcej po zmianie turbo i IC Oba silniki są tak samo podatne na mody, zarówno atj i ajm, w sumie to te same silniki
aju Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 dlatego ja pozbyłem się setupu z AWXem i przeszedłem na sam program bo różnica żadna... jak iść to w BRD albo i lepiej
Iverson Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 sprzegło i dwumas są słabe , szczególnie po przebiegu 200tyś jak ma każdy , nowe powinno jakoś te 380Nm trzymać w miare bezproblemowo
JeriLee Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Jaką turbinę założyć do AJM żeby wycisnąć więcej niż 160KM? Powiem ze te 145KM to czasem mało
k0za Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Jaką turbinę założyć do AJM żeby wycisnąć więcej niż 160KM? Powiem ze te 145KM to czasem mało BRD
Piotrek98igo Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 BRD wiaze sie z dodatkowym kosztem PD i FMIC...
k0za Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 BRD wiaze sie z dodatkowym kosztem PD i FMIC... W inny sposób nie przekroczysz znacznie tych 160KM. Jeżeli bez pompek i fmica to AWX/AVF i 150-160 będzie.
Kowi87 Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 BRD wiaze sie z dodatkowym kosztem PD i FMIC... i wszystko w temacie z powietrza mocy nie przybędzie seryjne AWX kręcą sie na 165-170km, wiec nie oczekujcie jakis cudów z tą turbiną
bish - kopt Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 BRD wiaze sie z dodatkowym kosztem PD i FMIC... W inny sposób nie przekroczysz znacznie tych 160KM. Jeżeli bez pompek i fmica to AWX/AVF i 150-160 będzie. stanley ma 170 tylko na awx-sie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się