kkam Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Witam, Kupiłem niedawno audi A4 B6, niestety po pewnym czasie przestało działać samopoziomowanie ksenonów. Po skanowaniu vagiem okazało się, że coś jest nie tak z czujnikiem G78 (znajduje się on na wahaczu przy przednim lewym kole). Control Module Part Number: 4B0 907 357 C Component and/or Version: dynamische LWR D06 Software Coding: 00060 Work Shop Code: WSC 63351 1 Fault Found: 00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78) 31-00 - Open or Short to Ground Napięcie na wyjściu czujnika wynosiło 0.02V. Po wymontowaniu czujnika zauważyłem, że w kostce z kablami jest dużo zielonego nalotu, czyszczenie styków nie pomogło....postanowiłem rozebrać czujnik i sprawdzić czy wilgoć nie dostała się do środka. Wewnątrz czujnika było sporo wilgoci, część lutów była skorodowana, jedna z przelotek na płytce drukowanej nie przewodziła. Po oczyszczeniu płytki, przelutowaniu zimnych lutów i naprawie przelotki czujnik zaczął działać(do tej pory zrobiłem 3500 km i wszystko jest ok) Do dzieła - foto story. Czujnik G78 - nożem do tapet delikatnie odcinamy białą osłonę Wnętrze czujnika - płytkę drukowana podważamy śrubokrętem i wyciągamy. Po wyjęciu płytki dokładnie czyścimy wnętrze czujnika. Strzałka pokazuje otwór przez który dostaje się wilgoć do środka,należy go zakleić silikonem. Przystępujemy do czyszczenia płytki. Najlepiej wykąpać ją w izopropanolu. Jeżeli jest już czysta oglądamy pod szkłem powiększającym, sprawdzamy stan lutów i przelotek. Wszystkie zimne luty należy przelutować. Jeżeli jakaś przelotka nie wygląda za dobrze to sprawdzamy za pomocą multimetru,czy ma przejście, jeżeli nie, to oczyszczamy, wkładamy cienki drucik i zalewamy cyną. W moim przypadku przelutowania wymagał cały obszar zaznaczony na zdjęciu na czerwono, jedna przelotka(w samym rogu płytki) była tak bardzo skorodowana, że nie miała przejścia. Całość składamy w odwrotnej kolejności. Białą pokrywę przyklejamy za pomocą kleju bądz silikonu(bardzo dokładnie, aby do wnętrza nie dostawała się wilgoć). Ja dodatkowo owinąłem czujnik czarna taśmą pcv. Po całym zabiegu czujnik zaczął działać
Pepin Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 a vario kiedyś pisał że się nie da .. to muszę rozebrać mój jeszcze gdzieś mam w piwnicy układ też przelutowywałeś .. jest w czerwonym polu ?
kkam Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Tak, układ też przelutowałem. Robiłem to w pracy pod specjalnym mikroskopem, ale pod zwykła lupa też się da:) wystarczy odrobina wprawy w lutowaniu. Najltwiej wylutować cały układ gorącym powietrzem, oczyścić pady a potem ponownie wlutować. Przelotkę(tą która nie miała przejścia i w która włożyłem drucik) pomalowałem zielonym lakierem do regeneracji soldermaski na płytkach drukowanych. Nie było to konieczne, ale zrobilem to z przyzwyczajenia, na codzień zajmuję się naprawą płyt z różnych układów elektronicznych:) jakbyś miał jakieś problemy bądź pytania to służę pomocą.
Pepin Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Tak, układ też przelutowałem. Robiłem to w pracy pod specjalnym mikroskopem, ale pod zwykła lupa też się da:) wystarczy odrobina wprawy w lutowaniu. Najltwiej wylutować cały układ gorącym powietrzem, oczyścić pady a potem ponownie wlutować. Przelotkę(tą która nie miała przejścia i w która włożyłem drucik) pomalowałem zielonym lakierem do regeneracji soldermaski na płytkach drukowanych. Nie było to konieczne, ale zrobilem to z przyzwyczajenia, na codzień zajmuję się naprawą płyt z różnych układów elektronicznych:) jakbyś miał jakieś problemy bądź pytania to służę pomocą. dziękuję, jak kiedyś padnie to się wezmę .. mam kumpla z serwisem GSM to dostęp do sprzętu z gorącym powietrzem będe miał
variocustoms Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Gratuluję, ja próbowałem rozebrać czujnik ale się za szybko poddałem i niestety trochę kasy poszło na nowy
sola1111 Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 a tak z ciekawosci to ile kosztuje taki nowy czujnik w ASO?
kkam Opublikowano 6 Października 2010 Autor Opublikowano 6 Października 2010 nr czujnika 8E0 907 503, cena w ASO około 200zł
wrclaguna Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 no wlasnie czy mozna kupic sam ten czujnik bo w ETCE brak czesci A tak wogole jestem po rezaniu calego ukladu samopoziomowania i mam ten sam problem Napięcie na wyjściu czujnika wynosi tez u mnie 0.02V i mozemy nic zakodowac
kkam Opublikowano 6 Października 2010 Autor Opublikowano 6 Października 2010 Czujnik na pewno można kupić, nie dzwoniłem osobiście do ASO, ale byłem się pytać w sklepie z częściami i mówili, że nie ma problemu, że mogą zamówić. Sprawdzałeś czy czujnik jest sprawny? Na przednim i tylnym czujniku masz takie napięcie, czy tylko na jednym? Jeżeli jeden jest sprawny to można zamienić czujniki miejscami i po podłączeniu do kompa można sprawdzić czy jest ok. Jeżeli oba czujniki pokazują złe wartości to najłatwiej sprawdzić czujnik poza samochodem w następujący sposób: - do pinu 1 podłączamy masę(piny są opisane małymi literkami obok pinów) - do pinu 5 należy podłączyć +5V - pin 4 to wyjście czujnika (nie sprawdzałem w jakim zakresie jest napięcie na wyjściu, ale się zmienia po obróceniu ramieniem) na tym pinie mierzymy napięcie. Jeżeli czujnik jest sprawny to może być przerwa w instalacji, jeżeli na wyjściu czujnika nie zmienia się napięcie to najlepiej rozebrać czujnik i spróbować naprawić Poniżej schemat podłączenia czujnika.
wrclaguna Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Schemat znam bo go przerabialem a wiec z przodu jest napiecie teraz okolo 4 V a tyl 0,02 V . Po zamontowaniu wszystkiego na poczatku byl blad przedniego czujnika tzn. zapomnielismy go podlaczyc :gwizdanie: a zas w tylnym bylo napiecie 3,5 V . Po zalozeniu przedniego czujnika wartosci zmienily sie na te wlasnie przod 4 V a zas tyl 0,02 V . Oczywiscie czyscilismy wszystkie piny sprayem Obstaje za rozebraniem tego czujnika i sprawdzeniem go moze gdzies ta wilgoc tam sie dostala aha ...... jeszcze jeden boniek jest jak to mowi Bart-S u mnie jest zawiecha -50 mm i mam info od kolegi z ASO o przypadku A4 z bledem czujnika i obnizonym zawiszeniu. Dopiero po podnoszeniu auta na klockach udalo sie skasowac blad i zakodowac :> umieszcze fotke czujnika czy ramie jest w odpowiednim kierunku ( mam tylko taka fotke )
kkam Opublikowano 7 Października 2010 Autor Opublikowano 7 Października 2010 Jeżeli na klockach jest ok, to czujniki są dobre. Jutro rano, bo teraz jest za ciemno to zobaczę jak u siebie mam ustawione ramiona, te ramiona da się zamontować odwrotnie. Wydaję mi się, że winna jest zawiecha... przy takim obniżeniu czujnik może przyjmować graniczne wartości i wywala błąd. Czyli to taka sytuacja że np mamy seryjne zawieszenie i tak mocno załadujemy autko ze siądzie parę cm, takie obniżenie może być za duże dla czujnika. Mam nadzieję, że nie będziesz musiał skracać/wydłużać ramion. [br]Dopisany: 06 Październik 2010, 20:48_________________________________________________Czujnik przód - zdjęcie robione od przodu samochodu - koła skręcone maksymalnie w prawo Czujnik tył- zdjęcie robione od strony zderzaka W obu czujnikach ramię jest ustawione w kierunku wtyczki
wrclaguna Opublikowano 7 Października 2010 Opublikowano 7 Października 2010 dzieki za foty przod u nie jest OK a ten tyl bede sprawdzal na podnosniku
sola1111 Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Ja mialem takie objawy ze blad pojawial mi sie co jakis czas w czasie jazdy i znikal, rozebralem ten przedni czujnik wg instrukcji, zakleilem ten otworek, wody co prawda nie bylo (tylko troche smaru zapewne poprawiajacego styk) ale za to wszystkie styki byly zaśniedziałe (pojawil sie na nich taki czarny nalot, niestety nie zrobilem zdjecia..) oczyscilem styki i zakleilem wg instrukcji i puki co blad sie nie pojawia wiec chyba wszystko gra;) jedna tylko uwaga do instrukcji ze przy odcinaniu tego bialego plastiku w miejscach ktore zaznaczylem sa takie jakby plastikowe odnogi dystansowe po to zeby ten plastik za mocno ani za slabo nie dociskal plytki, ja o tym nie wiedzialem i ucialem nozykiem te odnogi przy odcinaniu tej oslony.. jakos dziala ale warto w tym miejscu byc troche ostroznym i tego nie poucinac bo te odnogi nie sa wklejone tam dalej w srodku czujnika, klej jest tylko na krawedzi styku obudowy czujnika i tej plastikowej bialej oslonki.
wrclaguna Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 czujnik tylny dziala styki przeczyscilismy i wszystko OK
kkam Opublikowano 16 Października 2010 Autor Opublikowano 16 Października 2010 Czyli jednak zawiecha nie ma wpływu na samopoziomowanie, gratuluję kolejnego moda
_Bartek_ Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Ja już rok jeżdżę na błędzie o awarii przedniego czujnika. Wymieniałem wtyczkę na nową, nowe przewody, najpierw używany czujnik za 200zł, później z ASO za 420zł i padł po miesiącu... We wszystkich miałem wodę...
kkam Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Opublikowano 17 Listopada 2010 a probowales rozebrac czujnik i zakleic otwor o ktorym wczesniej pisalem? ja od naprawy nie mialem problemu z czujnikiem
_Bartek_ Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 No właśnie nigdy nie zastanawiałem się nad naprawą tegoż ustrojstwa Skorzystam pewnie. Pzdr
krystian821 Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 Witam.I mnie niestety dotknol niedawno problem czujnika samopoziomowania,objawy jak u wszystkich blad czujnika oraz napiecie 0.02v,ale dzieki koledze kkam i jego pomocy udalo mi sie zaoszczedzic troche kasy,wyslalem mu czujnik i juz smiga spowrotem w autku a co najwazniejsze dziala jak nowka.Moge smialo polecic kolege jezeli komus przytrafi sie awaria czujnika.
Lukasch44 Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 mechanika, demontaż, rozbiórka i montaż to pikuś.Dla mnie nadal wiedzą tajemną jest usunięcie tego błędu. Próbowałem kilka razy, wymieniłem nawet ten czujnik myśląc że źle go naprawiłem. poddałem się i w serwisie mi skasowali i przy okazji wyregulowali xenon'a jak trzeba.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się