Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa czujnika od samopoziomowania świateł


kkam

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy a jakie sa objawy walnietego czujnika ?????? w mojej audi po wlaczeniu swiateł silniki robia drobny ruch do dołu potem do gory , czy u was jest tak samo ????? mam zwykły kabel z allegro i niestety nie moge sie polaczyc z Xenonem :wallbash: niby jest to samopoziom a na krotkich jade jak na dlugich , nie mam z tym problemu ale drazni mnie ze wszyscy wiecznie mi migaja :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko działa ok. w lampach masz 2 śrubki do regulacji. podjedz na stacje diagnostyczna to Ci ustawią. możesz też sam sobie je trochę opuścić. Żeby się połączyć z xenonem musisz mieć kabel minimum kkl. jeżeli masz w kablu tylko jedna linie K to się nie połączysz. Samopozion nie ustawia sam lamp, on tylko niweluje załadowanie, obciążenie samochodu. Jeżeli załadujesz bagażnik to przód samochodu pojdzie do góry...a samopoziom delikatnie obniży światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to, jeśli nie chcesz oślepiać kierowców z przeciwka trzeba je zwyczajnie obniżyć białą plastikową śrubką regulującą przy reflektorze (imbus) jednak żeby zrobić to na odpowiednim poziomie konieczne jest skorzystanie z przyrządu do ustawiania świateł ktory jest na każdej stacji diagnostycznej i w wiekszości warsztatów samochodowych. Samopoziomowanie jak juz kkam słusznie zauważył nie reguluje samo świateł we właściwe położenie tylko dostosowuje poziom światła tak żeby przed i po obciążeniu auta poziom świecenia był jednakowy. co do samej naprawy czujnika to u mnie i podejżewam ze u większości kluczowym jest siła z jaką ta zielona płytka jest dociśnieta do tego białego obrotowego elementu. ja swoj czujnik czyscilem, zaklejalem otwory i wszystko co tu mopzna wyczytać ale problem powracał bardzo szybko, dopiero kiedy pomiedzy tą zieloną płytke a naklejany dekielek wcisnąłem kawałek gumowej uszczelki (odpowiednio grubej tak żeby po zamknieciu dekielka dociskała mocniej płytke) problem zniknął... juz ponad rok mam spokuj i zapomnialem o problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam problem z czujnikiem, czasami wywala błąd a czasami komputer nie wyrzuca błędu tylko światła nawet jak stoję w miejscu to wykonują drobne ruchy w górę i w dół, rozebrałem czujnik przedni i nie było przejścia w jednej przelotce więc wlutowałem drucik ale zastanawia mnie jedna rzecz

jak on działa skoro ten biały element nie dotyka płytki ponieważ opiera się wyżej na plastikowych ogranicznikach ???[br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 19:37_________________________________________________jak_to_dzia_a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a jakie sa objawy walnietego czujnika ?????? w mojej audi po wlaczeniu swiateł silniki robia drobny ruch do dołu potem do gory , czy u was jest tak samo ????? mam zwykły kabel z allegro i niestety nie moge sie polaczyc z Xenonem :wallbash: niby jest to samopoziom a na krotkich jade jak na dlugich , nie mam z tym problemu ale drazni mnie ze wszyscy wiecznie mi migaja :kox:

Może po prostu masz za wysoko światła ustawione i tyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest czujnik indykcyjny

czyli tak naprawdę niema co się w nim zepsuć jeżeli elektronika jest ok.

u mnie ta przelotka co u ciebie nie miała przejścia, tzn. jak wyciągłem płytkę to multimetr na tej przelotce pokazywał coś ok 740

i otwór przelotki był zatkany a jak go przetkałem pędzelkiem i izopropanolem to wogóle przestał przewodzić więc wlutowałem drucik,nie jestem elektronikiem więc opisałem tylko to co zaobserwowałem :) dziś muszę skleić go i zobaczymy czy będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jest w tym, że do czujnika dostaje się woda(przez mały otwór w wtyczce) i zbiera tam gdzie jest ta przelotka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten otwór przez który dostaje się woda też zatkałem silikonem. Całość już sklejona siedzi od dwóch dni w aucie i działa bez zarzutów.

P.S. Ten otwór którym dostaje się woda to jest odpowietrznik wtyczki. Teraz ciężko podłącza się wtyczkę, ponieważ robi się ciśnienie. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super, ze działa. wtyczkę wkłada się raz, ważne żeby było szczelne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja mam podobny problem z czujnikiem, tylko, ze w B8(tak sadze)

kod 00496

Implausible signal

napiecie to 3,84V

jakies pomysly na diagnoze? :)

aa.. i jeszcze mam pytanie - za co odpowiedzialna jest funkcja MIL (MIL ON) przy swiatlach?

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może czujnik masz źle zamontowany, najlepiej odkrecić czujnik od wahacza i sprawdzić jak zmieniają sią wartości w zależności od położenia ramienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wcześniej działał a teraz przestał to montaż raczej jest ok. Ale jeżeli masz na nim napiecie to raczej nie jest uszkodzony. Dlatego najlepiej odkrecic go i sprawdzic na vagu jak zmieniają się wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Temat stary, ale zapytam. Czy ramię od tego czujnika powinno luźno chodzić czy raczej sztywne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zapytam czy w b5 polift 99 lewy przód ramie czujnika powinno być skierowane do przodu tak jak wtyczka a łączniki stabilizatora od tyłu bo mi nie działa od jakiegoś czasu celuje na czujnik ( do naprawy) na przodzie było w vagu 0.0x a na tyle 2,xx więc przód nie działa, majstrowałem z obrysami us ale ciąłem kable tylko do pozycji czego jestem pewien i wychodzi mi na czujnik przód

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 357

Component and/or Version: LEUCHTWEITEREGLER D003

Software Coding: 00011

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

---------- Post dopisany 30-03-2013 at 20:44 ---------- Poprzedni post napisany 29-03-2013 at 21:17 ----------

a ja zapytam czy w b5 polift 99 lewy przód ramie czujnika powinno być skierowane do przodu tak jak wtyczka a łączniki stabilizatora od tyłu bo mi nie działa od jakiegoś czasu celuje na czujnik ( do naprawy) na przodzie było w vagu 0.0x a na tyle 2,xx więc przód nie działa, majstrowałem z obrysami us ale ciąłem kable tylko do pozycji czego jestem pewien i wychodzi mi na czujnik przód

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 357

Component and/or Version: LEUCHTWEITEREGLER D003

Software Coding: 00011

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

jednak padnięty czujnik ale inny niż wyżej na fotkach jest w b5 teraz będzie bez czujnika jezdził , z tyłu na vagu 002 jest ok 3.xx a przód było 0.10 i stało mimo ruszania budą po odłączeniu było i zostało 0.02 , przykombinacjah we wtyczce przodu łącząc kabelkiem na różne opcje 3 przewody z wtyczki bez czujnika vag pokazywał nawet zmiany na tylnym ( co jednak ma wpływ) ale zostało bez czujnika jak pisałem wyzej i odziwo teraz świeci ok 6cm wyżej a wcześnie było strasznie nisko , ciekawe czy nie będą migać przez ten okres , dodatkowo wyskoczył mi błąd też nie dający sie skasować

01539 - Headlights Not Adjusted

35-00 -

00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również miałem błąd samopoziomowania. Odczepilem czujnik i jest zarówno we wtyczce jak i na czujniku dużo zielonego nalotu. I widzę tylko 3 piny.. Jeden chyba się ulamal i został w czujniku. Da się to jeszcze uratować czy trzeba wymienić czujnik i wyczke?

mydu6e2u.jpg

gusuve8a.jpg

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik na 95% do odratowania, pin można wstawić nowy Wtyczkę wystarczy wyczyścić. Jak chcesz to możesz podesłać mi czujnik do naprawy.

Ja również miałem błąd samopoziomowania. Odczepilem czujnik i jest zarówno we wtyczce jak i na czujniku dużo zielonego nalotu. I widzę tylko 3 piny.. Jeden chyba się ulamal i został w czujniku. Da się to jeszcze uratować czy trzeba wymienić czujnik i wyczke?

http://img.tapatalk.com/d/13/11/09/mydu6e2u.jpg

http://img.tapatalk.com/d/13/11/09/gusuve8a.jpg

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...