Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa czujnika od samopoziomowania świateł


kkam

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki, ale niestety poszedł już do kosza i zamontowali mi nowy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie ponieważ kupiłem nową wtyczkę i używany czujnik już 3..

Czy jeśli kabelki we wtyczce zostały źle zamontowane to napięcie na czujniku też bd się pokazywało jako 0,02 V? Kupiłem 3 konektory w serwisie wtyczka też z serwisu.

Czy jest to ewidentnie wina czujnika? Pytam bo właśnie kupiłem od kolegi z forum używany czujnik i dalej jest błąd, a mówił, że czujnik na 100% sprawny.

Już nie wiem gdzie szukać problemu..

Nie sprawdzałem, ale czy jak całkiem odepnę wtyczkę to pokaże się jakieś napięcie na czujniku podczas badania Vag-iem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpiętym czujniku będzie pokazywać napięcie bliskie 0V. Są 2 czujniki, jeden z przodu drugi na tyle. Jeżeli jeden z nich działa, to najłatwiej przełożyć je miejscami i zobaczyć jaki będzie wynik. W ten sposób zweryfikujesz czy uszkodzony jest czujnik czy wiązka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat, dużo jest roboty żeby wyciągnąć ten czujnik (przedni )? bo niestety u mnie też szwankuje:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20min i masz wyjęte. Zdejmujesz koło i masz dobry dostęp do czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki demontaż już za mną przód i tył. Rozebrane w środku czysto sucho brak zaśniedzenia na pinach wtyczkach, ale cięgna zastane w hu. rozruszałem je w miarę zmontowałem wszystko i w trasę 15km czujnik działał. Po 4 godz postoju znów błąd na fisie, po przestaniu nocy w garażu błąd zniknął. Kolego gdzie szukać przyczyny? bo padnięty czujnik nie działałby wcale? dodam jeszcze że jak kupowałem auto to sprzedający powiedział że sprawdzał vagiem i padnięty przedni czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że na laminacie nie było uszkodzen? Uszkodzenie jest najczęsciej na rogu koło scalaka, przelotka nie ma przejscia i sygnał nie przechodzi z jednej strony laminatu na drugą.

Jeżeli laminat jest ok, to pozostaje do sprawdzenia wiązka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płytka w środku jak nowa, pod żadną lupą jej nie sprawdzałem. Kolego widzę że kumaty w tym temacie jesteś powiedz czujnik uszkodzony może tak szwankować? czy błąd byłby na fisie cały czas? Gdybym był pewny że może dawać takie objawy to kupiłbym używkę na podmiankę choć też nie wiadomo co się kupi. a naprawa u Ciebie tej płytki ile? bo z tego co wyczytałem to się tym zajmowałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz miałem przypadek, że czujnik raz działał a raz nie -> uszkodzony był scalaczek w czujniku. Niestety nie są one dostępne w sprzedaży(po oznaczeniach nie znalazłem ich).

Czujniki po zalaniu(uszkodzony laminat, scalak sprawny) naprawiam za 40zł,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nadal jestem w czarnej du...:) pozostaje mi wyciągnąć czujnik rozebrać i sprawdzić laminat pod lupą jeśli nie będzie widocznych uszkodzeń to pozostaje kupić drugi czujnik. dobrze mówię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rozebrałem dzisiaj mój tylny czujnik, niestety syf straszny, popalone chyba coś na tym układzie, szczotką miedzianą to przeczyściłem ale raczej nie do odratowania, pytanie więc, czym różnić się będzie czujnik o numerze prawidłowym czyli

8E0907503

a np innym

1T0907503

wyglądają identycznie, w środku może mieć coś innego ? chyba zaryzykuję te 30zł hehe.

http://allegro.pl/czujnik-poziomowania-swiatel-audi-vw-1t0907503-i6238290603.html#thumb/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne są/mogą być ramiona

elektrycznie to to samo, jeśli się da przełożyć cięgno to powinno pasować.

zresztą, gdzieś już ktoś sobie dorabiał takie cięgna na przegubach kulowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie jest to samo, wtyczka inna a w środku po otwarciu piny na które nakłada się płytkę są inaczej rozmieszczone, no nic, zamówiłem już ten konkretny, przynajmniej dla innych informacja żeby nie kombinowali heheh :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie dałeś zdjęć.

Dzięki, dobrze wiedzieć

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie również pojawił się problem z tylnym czujnikiem.

Po rozebraniu wg instrukcji z pierwszego postu w środku pokazało się dużo wody, oraz wdała się korozja która utleniła nużkę z pierwszego rezystora na lewo od scalaka

Mam teraz pytanie do Kolegi kkam czym go zastąpić?

http://fotoo.pl/show.php?img=1120833_czujnik.jpg.html

Pozdrawiam,

Szaczek

Edyta.

Rezystorek smd wymieniony na 55-60 kohm z jakiegoś tam złomu elektronicznego, wszystko ładnie działa, zadowolenie z wykonanej naprawy - bezcenne.

Dla innych, tutaj jest data sheet tego czujnika: http://www.hella.com/emergency/assets/media_global/627_Angular_Position_Sensors_KI_HELLA_EN.pdf.

Jak sobie już poszukałem i pooglądałem dokładnie co mam zamontowane to te czujniki w wielu różnych modelach samochodów były montowane np. Laguna II 8200000772 koszt używki to 25zł.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Szaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też padł czujnik przedni, mam błędy:

01539 i chyba 00776 - po rozebraniu okazało się że płytka jest w super stanie, czyszczenie, kontakt spray, sprawdzanie przelotek, ścieżek i zimnych lutów - wszystkie połączenia są poprawne - kostka sprawdzona ( niestety mam pękniętą kostkę) błąd nadal występuje - zakupiłem używkę z kostką na allegro- czekam na przesyłkę, zamontuję i dam znać - mam nadzieje że błędy znikną.


kupiłem czujnik używkę z b7 - założyłem skasowałem błędy i jak na razie wszystko jest ok :) stary czujnik został więc pewnie się pobawię w naprawę - może się uda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odgrzeję temat. Czy ktoś z forumowiczów może podać mi symbol tej wtyczki do czujnika 8E0941285J - lewy przód - uszkodziłem zapięcie przy demontażu.

Drugie pytanie -  w etce znalazłem symbol czujnika 8E0941285J, czy jest właściwy? Większość pisze tutaj o symbolu 8E0907503 jako właściwym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik, to tak naprawdę ramię, które jest różne w zależności od modelu auta.
A nawet czy to tył czy przód.
Cześć elektroniczna jest zamiennna w obrębie kilku modeli aut. Na pewno pasuje z b7, c5 i a3.
Jeżeli ktoś ma sprawne ramię to może podmienić samą ekektronikę. To tylko dwie śrubki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.04.2017 o 20:56, badi136 napisał:

Witam.

Odgrzeję temat. Czy ktoś z forumowiczów może podać mi symbol tej wtyczki do czujnika 8E0941285J - lewy przód - uszkodziłem zapięcie przy demontażu.

Drugie pytanie -  w etce znalazłem symbol czujnika 8E0941285J, czy jest właściwy? Większość pisze tutaj o symbolu 8E0907503 jako właściwym.

Wtyczka ta ma symbol 7MO 973 119

Czujnik o symbolu 8E0807503 został wycofany z produkcji w roku 2000, choć montowano go jeszcze kilka lat. Aktualnie ten czujnik ma symbol 8E0941285J (info z salonu ASO - jako ciekawostka ten czujnik kosztuje tam ok. 700,-pln!!!) - ale to prawdopodobnie jedno i to samo.

Swój problem opisałem tutaj:

Mój problem z czujnikiem

Powtórzę moje pytanie z tamtego wątku, czy po wymianie tego czujnika (tzn. zdemontowaniu, czyszczeniu i ponownym montażu), należy przeprowadzić adaptacje xenonów, czy powinno działać po wykasowaniu błędu?

 

Pozdrawiam,

ArapahoVmax

Edytowane przez ArapahoVmax
Dopisałem symbol wtyczki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.05.2017 o 00:57, ArapahoVmax napisał:

Wtyczka ta ma symbol 7MO 973 119

Czujnik o symbolu 8E0807503 został wycofany z produkcji w roku 2000, choć montowano go jeszcze kilka lat. Aktualnie ten czujnik ma symbol 8E0941285J (info z salonu ASO - jako ciekawostka ten czujnik kosztuje tam ok. 700,-pln!!!) - ale to prawdopodobnie jedno i to samo.

Swój problem opisałem tutaj:

Mój problem z czujnikiem

Powtórzę moje pytanie z tamtego wątku, czy po wymianie tego czujnika (tzn. zdemontowaniu, czyszczeniu i ponownym montażu), należy przeprowadzić adaptacje xenonów, czy powinno działać po wykasowaniu błędu?

 

Pozdrawiam,

ArapahoVmax

Od razu po podpięciu czujnika powinno działać poziomowanie, jak podepniesz, a jeszcze nie zamontujesz, to ruszając nim można zrobić w garażu niezłą dyskotekę ksenonami :D

PS. Mam czujnik, który wymieniłem 2-3 lata temu jak zaczął sypać błędem, jak ktoś go chce na jakieś części - PW

Edytowane przez Bruuuum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...