laki83 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 witam...mam pytanko czy po zmianie samych sprężyn z ori na eibach -30mm muszę jechać zbiezność ustawić?
truckmaniac Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 witam...mam pytanko czy po zmianie samych sprężyn z ori na eibach -30mm muszę jechać zbiezność ustawić? Tak
Lukaszxxx Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 A ja wyczytalem ze nie jeden kolega po wymianie sprezyn pojechal na zbieznosc a nie przestawiali bo wszystko bylo ok wiec poczytaj dobrze
truckmaniac Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 A ja wyczytalem ze nie jeden kolega po wymianie sprezyn pojechal na zbieznosc a nie przestawiali bo wszystko bylo ok wiec poczytaj dobrze A ja po wymianie sprężyn nie pojechałem na zbieżność (z braku czasu), zrobiłem 1000 km do Polski i 2 opony (ok. 8000 km przebiegu) wyrzuciłem do śmieci.
domjenick Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 i ja mam w planie wymianę i też słyszałem dwie wersję-oczywiście podjechać i mieć problem z głowy-chyba najlepsze wyjście...jeśli odkręcasz połowę zawieszenia,żeby wyjąc starą i włożyć nowa sprężynę-nie wierzę,że wszystko będzie dobrze...
Lukaszxxx Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 ja mam w planie wymianę i też słyszałem dwie wersję-oczywiście podjechać i mieć problem z głowy-chyba najlepsze wyjście...jeśli odkręcasz połowę zawieszenia,żeby wyjąc starą i włożyć nowa sprężynę-nie wierzę,że wszystko będzie dobrze... To w takim razie z tego co piszesz wynika ze po wymianie amortyzatorów tez powinno sie ustawiac zbieznosc bo rozkrecamy tyle samo co przy wymianie sprezyn...bez sensu..to akurat na moje oko nie ma nic do tego.[br]Dopisany: 27 Sierpień 2010, 18:05_________________________________________________Panowie i jak z ta zbieznoscia po wymianie sprezyn?? wszyscy robili??
variocustoms Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Należy sprawdzić/ustawić zbieżność, w 99% ustwienia się zmienią więc te kilkadziesiąt złotych trzeba wydać na sprawdzenie/ustawienie zbieżności, siedzę w zawieszeniach od 1997 r. więc trochę tematu znam
domjenick Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 po wymianie amortyzatorów tez powinno sie ustawiac zbieznosc bo rozkrecamy tyle samo co przy wymianie sprezynz przodu-jesli odkręcasz górne wachacze,ale przy amortyzatorze i wtedy je wyjmiesz-to nie musisz,bo nic nie przestawisz na tych śrubach,ale jesli odkręcasz przy zwrotnicy-to musisz ustawić kąt,a już szczególnie kąt,jeśli wymieniłeś sprężyny ,czy amorki na obniżające-tył to samo-jeśli odkręcałeś śrubę od ustawienia kąta,żeby zwalić całość-to musisz ustwić kąt-zbieżność profilaktycznie do sprawdzenia
variocustoms Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 ja bym się upierał że, przy wymianie amorków też trzeba sprawdzić zbieżność, to nie ustawienie fabryczne, nowy amorek niby siedzi w tym samym miejscu ale parametry ma inne i kąt też może się zmienić, w każdym razie, cokolwiek robiłem z zawieszeniem zawsze żbieżność była sprawdzona
Lukaszxxx Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 z przodu-jesli odkręcasz górne wahacze,ale przy amortyzatorze i wtedy je wyjmiesz-to nie musisz,bo nic nie przestawisz na tych śrubach,ale jesli odkręcasz przy zwrotnicy-to musisz ustawić kąt,a już szczególnie kąt,jeśli wymieniłeś sprężyny ,czy amorki na obniżające-tył to samo-jeśli odkręcałeś śrubę od ustawienia kąta,żeby zwalić całość-to musisz ustwić kąt-zbieżność profilaktycznie do sprawdzenia No nie potrafie sie z Toba zgodzic przeciez wyjmujac gorne wachacze ze zwrotnicy jaka jest opcja na przestawienie kata?? przeciez w naszym zawieszeniu kat z przodu jest nieustawialny wiec nie wypisuj bzdur...fakt mozna go ruszyc przestawiajac sanki ale na moje oko mozna wyciagnac wszystkie wachacze poskladac spowrotem i nic sie nie zmieni...Prosze o potwierdzenie bo domjenick ludzi w blad wprowadzasz... Podpowiedzcie czy zmienia sie zbieznosc jesli wymienie sprezyny bo o kat sie nie boje jesli chodzi o przod[br]Dopisany: 14 Luty 2011, 00:08_________________________________________________ ja bym się upierał że, przy wymianie amorków też trzeba sprawdzić zbieżność, to nie ustawienie fabryczne, nowy amorek niby siedzi w tym samym miejscu ale parametry ma inne i kąt też może się zmienić, w każdym razie, cokolwiek robiłem z zawieszeniem zawsze żbieżność była sprawdzona[/quoteCzym ci reguluja kat z przodu?? przestawiaja sanki???
domjenick Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Prosze o potwierdzenie bo domjenick ludzi w blad wprowadzasz nie będę sie spierał-jesli uważasz,że nie trzeba ustawiać nic po wymianie amorków,czy sprężyn-to niech się wypowie ktoś,kto się na tym zna-jak zmieniłem u siebie na 1BE-mechanik mi powiedział,że trzeba zmierzyć kąty,bo sie zmieniły po oniżeniu,tak samo po zmianie na rozmiar felg na większy-ale skoro wiesz lepiej-to może mój mechanik się nie zna...
Lukaszxxx Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Tez sie nie chce spierac ale po prostu w naszych zawieszeniach nie jest ustawialny kat z przodu..no bo jak?? jedynie ruszajac sanki..Np audi a3 albo golf 4 ma owalne otwory do przykrecenia swoznia i tam sie ustawia kat pochylenia kola..Tez nie jestem mechanikiem ale to wiem..a ja pytam o zbierznosc czy jesli wymienie sprezyny to mi sie zmieni zbierznosc...Wielu urzytkownikow forum zmienialo wiec jesli mozecie to podzielcie sie ta informacja..
domjenick Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 tu mam wydruk jak mi ustawiali kąty i zbieżność-więc niech ktoś to przełoży na normalny język-bo dla mnie to wygląda jak możliwość ustawienia kątów na przodzie tu większe zdjęcie,żeby było widać [br]Dopisany: 14 Luty 2011, 00:55_________________________________________________ czy jesli wymienie sprezyny to mi sie zmieni zbierznosc jeśli wyjmiesz sprężyny i odkręcisz drążek kierowniczy-nic się nie zmieni?wiem,ze nie musisz go odkręcać-ja nie odkręcałem przy wyjęciu amora,ale niektórzy odkręcają,żeby było łatwiej...
Lukaszxxx Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 jeśli wyjmiesz sprężyny i odkręcisz drążek kierowniczy-nic się nie zmieni?wiem,ze nie musisz go odkręcać-ja nie odkręcałem przy wyjęciu amora,ale niektórzy odkręcają,żeby było łatwiej... No na moje oko nic sie nie zmieni jesli od zwrotnicy odkrece koncowke przeciez ona nawet na stozku nie jest.. wkladam w to samo miejsce od gory srobka i nie ma prawa nic sie zmienic... ostatnio wymienialem amortyzatory i z jednej strony musialem wyciagnac zwrotnice bo sroba gornych wachaczy byla mega uparta..zrobilem od tego czasu jakies 4 tys km i nic sie nie dzieje..
domjenick Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 ja nie twierdzę,ze na pewno się coś przestawi-myślę,ze jednak warto po wymianie podjechac i to sprawdzić-znalazłem jeszcze jeden wydruk po zmianie zawieszenia-niech ktoś to opisze http://www.a4mods.com/pics/Suspension/alignment.jpg
Lukaszxxx Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Tak no pewnie ze warto sprawdzic Tylko ja chcialem zalozyc nizsze sprezyny zrobic z tysiaka, wtedy sie uloza ladnie i pojechac na geometrie tylko zeby przez tego tysiaka mi opon na zero nie zjadlo ot i caly problem [br]Dopisany: 14 Luty 2011, 01:25_________________________________________________Domjenick ale no pomysl gdzie jest ustawiany ten kat?? Tak na logilke na wachaczach?? drazku?? no nie ma opcji..tylko ruch sankami..
domjenick Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 mechanik mi powiedział,że kąt na pewno sie zmieni,bo auto idzie niżej przy wymianie sprężyn/amorków na obniżające i już samo to powoduje jego zmianę-góra idzie do wewnątrz auta i trzeba to zmierzyć,biorąc pod uwage rozmiar i ET felgi,żeby nie tarło o zwrotnice-co do zbieżności-jesli włożysz wszystko na swoje miejsce-ok,ale jaka pewność,że podczas zwalania się coś nie obluzowało,czy przed nie było poluzowane? wiadome jest,że nie należy biegac po mechanikach za każdorazowy grzebaniu przy zawieszeniu,ale znając polskie realia drogowe... :gwizdanie:[br]Dopisany: 14 Luty 2011, 01:33_________________________________________________ Domjenick ale no pomysl gdzie jest ustawiany ten kat?? Tak na logilke na wahaczach?? drazku?? no nie ma opcji..tylko ruch sankami.. zgoda-tylko na sankach,ale po zmianie zawieszenia na niższe-kąt sie zmieni
Lukaszxxx Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 To zapytaj mechanika jak ustawia ten kat w a4 a6 albo passacie..Ok [br]Dopisany: 14 Luty 2011, 01:37_________________________________________________Nie jestesmy w stanie go przestawic...a o tym jest ta rozmowa no nie??? chodzi mi o zbierznosc czy sie zmieni?? ewentualnie kat z tylu??
domjenick Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Nie jestesmy w stanie go przestawic...a o tym jest ta rozmowa no nie??? przestawić nie,ale on sie zmieni i tak po obniżeniu chodzi mi o zbierznosc czy sie zmieni?? czy się zmieni-nie wiem-dowiesz się,jak zmienisz sprężyny/amorki i podjedziesz na warsztat i to zmierzysz ewentualnie kat z tylu?? widziałem u kolesia w B6 co było z kątami po wymianie na -35mm,śmiesznie to wyglądało,bo góra kół poszła do środka za dużo
Lukaszxxx Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 No i zaprzeczasz sam sobie bo teraz twierdzisz ze nie mozemy ustawic kata a chwile temu mowiles ze trzeba ustawic kat nawet po wyciagnieciu gornych wachaczy... co do zbierznosci wlasnie czekam na opinie kogos kto to robil czy sie zmienila..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się