Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana sprężyn a zbieżność..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam...mam pytanko czy po zmianie samych sprężyn z ori na eibach -30mm muszę jechać zbiezność ustawić?

Opublikowano

witam...mam pytanko czy po zmianie samych sprężyn z ori na eibach -30mm muszę jechać zbiezność ustawić?

Tak
Opublikowano

A ja wyczytalem ze nie jeden kolega po wymianie sprezyn pojechal na zbieznosc a nie przestawiali bo wszystko bylo ok wiec poczytaj dobrze :hi:

Opublikowano

A ja wyczytalem ze nie jeden kolega po wymianie sprezyn pojechal na zbieznosc a nie przestawiali bo wszystko bylo ok wiec poczytaj dobrze :hi:

A ja po wymianie sprężyn nie pojechałem na zbieżność (z braku czasu), zrobiłem 1000 km do Polski i 2 opony (ok. 8000 km przebiegu) wyrzuciłem do śmieci.
Opublikowano

i ja mam w planie wymianę i też słyszałem dwie wersję-oczywiście podjechać i mieć problem z głowy-chyba najlepsze wyjście...jeśli odkręcasz połowę zawieszenia,żeby wyjąc starą i włożyć nowa sprężynę-nie wierzę,że wszystko będzie dobrze...

Opublikowano
ja mam w planie wymianę i też słyszałem dwie wersję-oczywiście podjechać i mieć problem z głowy-chyba najlepsze wyjście...jeśli odkręcasz połowę zawieszenia,żeby wyjąc starą i włożyć nowa sprężynę-nie wierzę,że wszystko będzie dobrze...

:cool1: To w takim razie z tego co piszesz wynika ze po wymianie amortyzatorów tez powinno sie ustawiac zbieznosc bo rozkrecamy tyle samo co przy wymianie sprezyn...bez sensu..to akurat na moje oko nie ma nic do tego.[br]Dopisany: 27 Sierpień 2010, 18:05_________________________________________________Panowie i jak z ta zbieznoscia po wymianie sprezyn?? wszyscy robili??

Opublikowano

Należy sprawdzić/ustawić zbieżność, w 99% ustwienia się zmienią więc te kilkadziesiąt złotych trzeba wydać na sprawdzenie/ustawienie zbieżności, siedzę w zawieszeniach od 1997 r. więc trochę tematu znam

Opublikowano
po wymianie amortyzatorów tez powinno sie ustawiac zbieznosc bo rozkrecamy tyle samo co przy wymianie sprezyn
z przodu-jesli odkręcasz górne wachacze,ale przy amortyzatorze i wtedy je wyjmiesz-to nie musisz,bo nic nie przestawisz na tych śrubach,ale jesli odkręcasz przy zwrotnicy-to musisz ustawić kąt,a już szczególnie kąt,jeśli wymieniłeś sprężyny ,czy amorki na obniżające-tył to samo-jeśli odkręcałeś śrubę od ustawienia kąta,żeby zwalić całość-to musisz ustwić kąt-zbieżność profilaktycznie do sprawdzenia
Opublikowano

ja bym się upierał że, przy wymianie amorków też trzeba sprawdzić zbieżność, to nie ustawienie fabryczne, nowy amorek niby siedzi w tym samym miejscu ale parametry ma inne i kąt też może się zmienić, w każdym razie, cokolwiek robiłem z zawieszeniem zawsze żbieżność była sprawdzona

Opublikowano
z przodu-jesli odkręcasz górne wahacze,ale przy amortyzatorze i wtedy je wyjmiesz-to nie musisz,bo nic nie przestawisz na tych śrubach,ale jesli odkręcasz przy zwrotnicy-to musisz ustawić kąt,a już szczególnie kąt,jeśli wymieniłeś sprężyny ,czy amorki na obniżające-tył to samo-jeśli odkręcałeś śrubę od ustawienia kąta,żeby zwalić całość-to musisz ustwić kąt-zbieżność profilaktycznie do sprawdzenia

No nie potrafie sie z Toba zgodzic przeciez wyjmujac gorne wachacze ze zwrotnicy jaka jest opcja na przestawienie kata?? przeciez w naszym zawieszeniu kat z przodu jest nieustawialny wiec nie wypisuj bzdur...fakt mozna go ruszyc przestawiajac sanki ale na moje oko mozna wyciagnac wszystkie wachacze poskladac spowrotem i nic sie nie zmieni...Prosze o potwierdzenie bo domjenick ludzi w blad wprowadzasz... Podpowiedzcie czy zmienia sie zbieznosc jesli wymienie sprezyny bo o kat sie nie boje jesli chodzi o przod[br]Dopisany: 14 Luty 2011, 00:08_________________________________________________

ja bym się upierał że, przy wymianie amorków też trzeba sprawdzić zbieżność, to nie ustawienie fabryczne, nowy amorek niby siedzi w tym samym miejscu ale parametry ma inne i kąt też może się zmienić, w każdym razie, cokolwiek robiłem z zawieszeniem zawsze żbieżność była sprawdzona[/quote

Czym ci reguluja kat z przodu?? przestawiaja sanki??? :polew:

Opublikowano

Prosze o potwierdzenie bo domjenick ludzi w blad wprowadzasz

nie będę sie spierał-jesli uważasz,że nie trzeba ustawiać nic po wymianie amorków,czy sprężyn-to niech się wypowie ktoś,kto się na tym zna-jak zmieniłem u siebie na 1BE-mechanik mi powiedział,że trzeba zmierzyć kąty,bo sie zmieniły po oniżeniu,tak samo po zmianie na rozmiar felg na większy-ale skoro wiesz lepiej-to może mój mechanik się nie zna...

Opublikowano

Tez sie nie chce spierac ale po prostu w naszych zawieszeniach nie jest ustawialny kat z przodu..no bo jak?? jedynie ruszajac sanki..Np audi a3 albo golf 4 ma owalne otwory do przykrecenia swoznia i tam sie ustawia kat pochylenia kola..Tez nie jestem mechanikiem ale to wiem..a ja pytam o zbierznosc czy jesli wymienie sprezyny to mi sie zmieni zbierznosc...Wielu urzytkownikow forum zmienialo wiec jesli mozecie to podzielcie sie ta informacja..

Opublikowano

tu mam wydruk jak mi ustawiali kąty i zbieżność-więc niech ktoś to przełoży na normalny język-bo dla mnie to wygląda jak możliwość ustawienia kątów na przodzie

3caef80029c53f92.png

tu większe zdjęcie,żeby było widać

69238e668a26c252.jpg[br]Dopisany: 14 Luty 2011, 00:55_________________________________________________

czy jesli wymienie sprezyny to mi sie zmieni zbierznosc

jeśli wyjmiesz sprężyny i odkręcisz drążek kierowniczy-nic się nie zmieni?wiem,ze nie musisz go odkręcać-ja nie odkręcałem przy wyjęciu amora,ale niektórzy odkręcają,żeby było łatwiej...
Opublikowano
jeśli wyjmiesz sprężyny i odkręcisz drążek kierowniczy-nic się nie zmieni?wiem,ze nie musisz go odkręcać-ja nie odkręcałem przy wyjęciu amora,ale niektórzy odkręcają,żeby było łatwiej...

No na moje oko nic sie nie zmieni jesli od zwrotnicy odkrece koncowke przeciez ona nawet na stozku nie jest.. wkladam w to samo miejsce od gory srobka i nie ma prawa nic sie zmienic... ostatnio wymienialem amortyzatory i z jednej strony musialem wyciagnac zwrotnice bo sroba gornych wachaczy byla mega uparta..zrobilem od tego czasu jakies 4 tys km i nic sie nie dzieje..

Opublikowano

ja nie twierdzę,ze na pewno się coś przestawi-myślę,ze jednak warto po wymianie podjechac i to sprawdzić-znalazłem jeszcze jeden wydruk po zmianie zawieszenia-niech ktoś to opisze

http://www.a4mods.com/pics/Suspension/alignment.jpg

Opublikowano

Tak no pewnie ze warto sprawdzic :good: Tylko ja chcialem zalozyc nizsze sprezyny zrobic z tysiaka, wtedy sie uloza ladnie i pojechac na geometrie tylko zeby przez tego tysiaka mi opon na zero nie zjadlo ot i caly problem :)[br]Dopisany: 14 Luty 2011, 01:25_________________________________________________Domjenick ale no pomysl gdzie jest ustawiany ten kat?? Tak na logilke na wachaczach?? drazku?? no nie ma opcji..tylko ruch sankami..

Opublikowano

mechanik mi powiedział,że kąt na pewno sie zmieni,bo auto idzie niżej przy wymianie sprężyn/amorków na obniżające i już samo to powoduje jego zmianę-góra idzie do wewnątrz auta i trzeba to zmierzyć,biorąc pod uwage rozmiar i ET felgi,żeby nie tarło o zwrotnice-co do zbieżności-jesli włożysz wszystko na swoje miejsce-ok,ale jaka pewność,że podczas zwalania się coś nie obluzowało,czy przed nie było poluzowane? wiadome jest,że nie należy biegac po mechanikach za każdorazowy grzebaniu przy zawieszeniu,ale znając polskie realia drogowe... :gwizdanie:[br]Dopisany: 14 Luty 2011, 01:33_________________________________________________

Domjenick ale no pomysl gdzie jest ustawiany ten kat?? Tak na logilke na wahaczach?? drazku?? no nie ma opcji..tylko ruch sankami..

zgoda-tylko na sankach,ale po zmianie zawieszenia na niższe-kąt sie zmieni :wink4:
Opublikowano

To zapytaj mechanika jak ustawia ten kat w a4 a6 albo passacie..Ok :)[br]Dopisany: 14 Luty 2011, 01:37_________________________________________________Nie jestesmy w stanie go przestawic...a o tym jest ta rozmowa no nie??? chodzi mi o zbierznosc czy sie zmieni?? ewentualnie kat z tylu??

Opublikowano

Nie jestesmy w stanie go przestawic...a o tym jest ta rozmowa no nie???

przestawić nie,ale on sie zmieni i tak po obniżeniu

chodzi mi o zbierznosc czy sie zmieni??

czy się zmieni-nie wiem-dowiesz się,jak zmienisz sprężyny/amorki i podjedziesz na warsztat i to zmierzysz :wink4:

ewentualnie kat z tylu??

widziałem u kolesia w B6 co było z kątami po wymianie na -35mm,śmiesznie to wyglądało,bo góra kół poszła do środka za dużo
Opublikowano

No i zaprzeczasz sam sobie bo teraz twierdzisz ze nie mozemy ustawic kata a chwile temu mowiles ze trzeba ustawic kat nawet po wyciagnieciu gornych wachaczy...

co do zbierznosci wlasnie czekam na opinie kogos kto to robil czy sie zmienila..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...