graba83 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Witam Mam taki mały problemik, otóż jakiś miech temu byłem zmuszony zalać wodą układ chłodzenia, na początku wszystko ok ale jakoś tydzień temu zaczeły się warjacje, tzn. trzym, atem 85-88 rzadko 90, raz nadmuch mam ciepły, a raz nie i do tego jak ruszam to słyszę lekkie rzęrzenie z silnika jakby parę metalowych opasek położył na metalowej rurze i potrząsał. Pozatym auto zachowuje sie całkiem normalnie. Dodam, że przy wymianie rozrządu (styczeń 2010) nie wymieniałem pompy anie termostatu. HELP Dzis zaobserwowałem że leci delikatnie mi płyn jakby woda bo ani to tłuste ani z kolorowe gdzieś jakby spod tej półki co jest na niej akumulator woda spada na skrzynie na tą gumową uszczelkę z jakims przewodem, a potem na ziemię plamka jest nieduża, lecz denerwująca. Dziwniejsze jest to że półka jest sucha, stan w układzie chłodzenia mam max i wody nie ubywa bo sprawdziłem na zimnym silniku jest oki, dla pewnosci posprawdzałem wszystkie płyny i stan się zgadza, a jak tylko silnik pochodzi troszkę to zaraz tam się skrapla, czy ma to jakiś związek z tym co napisałem na początku odnosnie łapania temp i tym, że jest zalany H2O. Jutro zrobię fotkę tego miejsca.
AudiB4 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 I to był błąd że nie wymieniłeś,lepiej daj komuś to obejrzeć zanim zrobi się mała awaria pompy i przegrzejesz silnik,bo takie popiskiwanie to może być objaw padniętego już łożyska na pompie wody.
Macio1986 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Pompę zazwyczaj wymienia się jak ją jest słychać, chodzi o łożysko, a kolejnym mankamentem wymieny jest jej cieknięcie. Stawiam na termostat w Twoim przypadku. Ja z temperaturą mam to samo, na klimie jest 90 a bez ok80... Diagnoza w moim przypadku prosta - termostat ewidentnie!
MASATO Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 co do metalicznego odgłosu to na pewno łożysko na pompie wody, ale co do nie trzymania temperatury to raczej odpowiedzialny jest termostat.
graba83 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Pewnie wymienie jedno i drugie, a powiedzcie mi jeszcze bo kumplowi mechanik w takiejsamej a4 musiał rozpiąć klimę i teraz jest nieszczelna, rozpinana była na wężu koło chłodnicy, cvzy mógła sie jakas uszczelka rozwalić ?
SotoM Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 na połączeniach elementów klimatyzacji nie ma uszczelek lecz gumowe oringi. nie możną zastosować czarnych olejowych ze względu na szybkie ich stwardnienie.należy kupić zielone bądź fioletowe. pewnie mechanik złożył to na starym oringu który po ponownym wciśnięciu nie trzyma lub go przytrzasnął ,chyba ze coś uszkodził w miejscu rozłączania przewodu...[br]Dopisany: 28 Sierpień 2010, 15:58_________________________________________________ leci delikatnie mi płyn jakby woda bo ani to tłuste ani z kolorowe gdzieś jakby spod tej półki co jest na niej akumulator woda spada na skrzynie na tą gumową uszczelkę z jakims przewodem, a potem na ziemię plamka jest nieduża, lecz denerwująca. Dziwniejsze jest to że półka jest sucha, stan w układzie chłodzenia mam max i wody nie ubywa bo sprawdziłem na zimnym silniku jest oki, dla pewnosci posprawdzałem wszystkie płyny i stan się zgadza, a jak tylko silnik pochodzi troszkę to zaraz tam się skrapla, czy ma to jakiś związek z tym co napisałem na początku odnosnie łapania temp i tym, że jest zalany H2O. nie ma to zwiazku z twoim problemem. a to co ci sie skrapal to woda ze skraplacza-dzieje sie to tylko wtedy jak jeździsz na klimie... takze to norma tak jest u kazdego... skraplacz znajduje sie w komoze klimatyzacji kabiny koło nagrzewnicy. stamtąd jest odprowadzana woda która powstaje na osuszenie powietrza... takze tym sie nie porzejmuj. po za tym sprobuj tej wody- jest słonawa... jak by płyn chłodzacy to był to bys czuł tłuszcz i w smaku jest słodkie.
graba83 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Jak ze skraplacza to oki tylko ja na klimie 2 tyg nie jeżdziłem bo jest pusta jak bębenek i dlatego sie zapytałem czy ma to coś wspólnego bo układu nieodpowietrzałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się