Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Opony 225/45/18


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

235/40/18-ten rozmiar jest bardziej zbliżony do" właściwego" ok 1 cm większa srednica drugi rozmiar to 2,5cm większa średnica a więc przekłamania licznika większe wg mnie najlepiej założyć 225/40/18

Opublikowano

tak jak mówi greg 225/40/18" to najlepsze rozwiązanie :>

Opublikowano

W sumie jakby założyć z profilem 45 to licznik w końcu pokazywałby prędkość prawie rzeczywistą (sprawdzałem z nawigacją 3-4% różnicy). Sprawdzał ktoś może czy jest jakaś różnica w komforcie jazdy pomiędzy profilem 40 a 45?

Pozdrawiam

Opublikowano

Sprawdzał ktoś może czy jest jakaś różnica w komforcie jazdy pomiędzy profilem 40 a 45?

Pozdrawiam

Zależy jeszcze przy jakich szerokościach i jakie opony. Zakładając taką samą oponę w rozmiarze 225/45 i 235/40 różnicy w komforcie nie odczujesz.
Opublikowano

W sumie jakby założyć z profilem 45 to licznik w końcu pokazywałby prędkość prawie rzeczywistą (sprawdzałem z nawigacją 3-4% różnicy). Sprawdzał ktoś może czy jest jakaś różnica w komforcie jazdy pomiędzy profilem 40 a 45?

Pozdrawiam

Wystarczy zobaczyć ile mm różnicy jest na średnicy koła na jednej i drugiej opinie i będziesz wiedział, czy jest bardziej komfortowo :wink4: 225/45 to 659,7mm średnicy, natomiast 235/40 645,2mm.

Różnica na pewno będzie mocno odczuwalna

Opublikowano

Wystarczy zobaczyć ile mm różnicy jest na średnicy koła na jednej i drugiej opinie i będziesz wiedział, czy jest bardziej komfortowo :wink4: 225/45 to 659,7mm średnicy, natomiast 235/40 645,2mm.

Różnica na pewno będzie mocno odczuwalna

Jeździłeś na obu takich rozmiarach i wiesz, czy ci tylko z matematyki wyszło?

Ta różnica na średnicy, którą podałeś to raptem 7mm różnicy w wysokości ścianki opony. Naprawdę uważasz, że to odczujesz? I jeszcze w dodatku mocno???

Opublikowano

Wystarczy zobaczyć ile mm różnicy jest na średnicy koła na jednej i drugiej opinie i będziesz wiedział, czy jest bardziej komfortowo :wink4: 225/45 to 659,7mm średnicy, natomiast 235/40 645,2mm.

Różnica na pewno będzie mocno odczuwalna

Jeździłeś na obu takich rozmiarach i wiesz, czy ci tylko z matematyki wyszło?

Ta różnica na średnicy, którą podałeś to raptem 7mm różnicy w wysokości ścianki opony. Naprawdę uważasz, że to odczujesz? I jeszcze w dodatku mocno???

A jeździłeś na 225/40 i 235/40 dla porównania? W tym przypadku jest już wyczuwalna różnica w komforcie, a na 225/40 masz dodatkowe 7 mm. Jeździłem na każdym z 3 rozmiarów i różnica jest naprawdę wyczuwalna na kiepskiej jakości drogach - z palca tego nie wyssałem, stwierdzone organoleptycznie.

Jedyny minus jak dla mnie, to to, że przy 225/45 i moim obniżeniu tarła opona o ranty na bardzo ostrych zawracaniach, lub szybko przejechanych progach.

Opublikowano
A jeździłeś na 225/40 i 235/40 dla porównania?
Tak. I na kilku innych zamiennikach też.
Jeździłem na każdym z 3 rozmiarów i różnica jest naprawdę wyczuwalna na kiepskiej jakości drogach - z palca tego nie wyssałem, stwierdzone organoleptycznie.
Ale na tych 3 rozmiarach jeździłeś tym samym autem? I za każdym razem była to ta sama opona (marka, bieżnik, indeks prędkości i nośności)? Bo dopiero wtedy możesz robić takie porównanie.

Każda opona ma zupełnie inną charakterystykę, więc może też zdarzyć się i tak, że jak założysz większa felgę i niższy profil to komfort może się nawet poprawić.

Opublikowano
Sprawdzał ktoś może czy jest jakaś różnica w komforcie jazdy pomiędzy profilem 40 a 45?
Wystarczy zobaczyć ile mm różnicy jest na średnicy koła na jednej i drugiej opinie i będziesz wiedział, czy jest bardziej komfortowo wink4 225/45 to 659,7mm średnicy, natomiast 235/40 645 begin_of_the_skype_highlighting235/40 645end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 235/40 645 end_of_the_skype_highlighting,2mm.

Różnica na pewno będzie mocno odczuwalna

roznicy nie bedzie żadnej bo i profil 40 i 45 ma grubsze scianki, jakis komfort zaczyna sie od 50

Opublikowano

W takim razie należy zgłosić do producentów postulat o wycofanie z rynku pewnych rozmiarówek, bo nie dają efektu :naughty:

A ja Wam powtarzam, że choć nie jeździłem jak to kolega YatzeK zasugerował, na identycznych modelach opony, to różnica jak dla mnie była znaczna na korzyść 225/45 :hi:

Każdy czuje jak czuje, podobnie jak z zawieszeniem - indywidualna cecha każdego z kierowców. Ja wyraziłem swoje zdanie.

Polecam przetestować osobiście i będzie wiadomo :gwizdanie: :decayed:

Opublikowano

A widzisz. Ja z kolei miałem Pirelli P Zero Rosso 225/45, 235/40, 245/40 i różnicy nie widziałem. Widziałem natomiast różnicę pomiędzy Rosso i Dunlopem SP9000 w tym samym rozmiarze - dunlop zauważalnie sztywniejszy.

Wcześniej było 235/45R17 też Rosso i różnica była odczuwalna, ale nieduża.

Później było Vredestein Ultrac Sessanta 225/40R19 przód + 255/35R19 tył i co? I praktycznie brak różnicy w stosunku 18" Pirelli. Doskonałe opony, polecam.

Auto cały czas to samo.

Za to przesiadka na zimowe 205/60R16 już różnicę robiła :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...