dioniz Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Będąc w ASO na przeglądzie, uzyskałem informację, że płyn chłodzący zalany w moim aucie, ma temperaturę zamarzania tylko - 5*C, poradzono mi, aby uzupełnić przed zimą, płyn koncentratem (G12). Obecnie zalany jest różowy płyn, a czytałem o dwóch rodzajach tj. G12 i G12 ++. Stan płynu jest w normie i moje pytanie brzmi, czy należy wymienić cały płyn w układzie, czy też tylko uzupełnić i jak wówczas zachować proporcje? Pozdrawiam
ALBINEK Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Masz do wybory dwie opcje . Możesz dolać koncentratu co ułatwi zadanie ,mniej roboty bo wystarczy odciągnąć przez zbiorniczek wyrównawczy trochę płynu i dolać koncentratu co zwiększy odporność na temp.Albo zlać płyn z układu chłodzenia i zalać nowy. Co do proporcji to na koncentracie będzie napisane co i jak.
OLO_GDA Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 ja bym zalal koncentratu, jak spuscisz plyn z samych wezy i chlodnicy tio wcale duzo wiecej nei zejdzie a jak zaczniesz z nagrzewnicy itp to potem sie narobisz zeby to odpowietrzyc. skutek powinen byc taki sam a roboty zaoszczedzisz..
dioniz Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Masz do wybory dwie opcje . Możesz dolać koncentratu co ułatwi zadanie ,mniej roboty bo wystarczy odciągnąć przez zbiorniczek wyrównawczy trochę płynu i dolać koncentratu co zwiększy odporność na temp.Albo zlać płyn z układu chłodzenia i zalać nowy. Co do proporcji to na koncentracie będzie napisane co i jak. dziękuję za odpowiedzi; rozumiem, że odciągając płyn ze zbiorniczka, dolewam samego koncentratu? ile odciągnąć, ile dolać?
ALBINEK Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Im więcej tym lepiej. Dobrze jak byś miał (miernik ) do sprawdzenia płynu w jakiej temp. zamarza.
Pepin Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 ja bym zalal koncentratu, jak spuscisz plyn z samych wezy i chlodnicy tio wcale duzo wiecej nei zejdzie a jak zaczniesz z nagrzewnicy itp to potem sie narobisz zeby to odpowietrzyc. skutek powinen byc taki sam a roboty zaoszczedzisz.. OT. uuu to audi nie odpowietrza się samo ... Vectra z '96 nei wymagała żadnego odpowietrzania
ALBINEK Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Audi też samo się odpowietrza.Jak wyjmiesz kratkę ze zderzaka to tam jest zaworek przy chłodnicy na wężu . Możesz spuścić cały płyn tamtędy.Dobrze jest zdjąć osłonę pod silnikiem.
dioniz Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 kończąc wątek, powiedzcie proszę, ile płynu znajduje się w całym układzie? gdyż zamierzam, wymienić cały płyn.
sołtys85 Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Osobiście radzę kupić płyn febi i wymienić całość. Glikol zaleca sie wymieniać co 2 lata lub co 60kkm. Po okresie przydatnosci robi sie błotko w układzie i zamula sie nagrzewnica i chłodnica, później są posty nie grzeje zimą, a w lato wentylator kręci sie non stop. Najlepiej zlać cały płyn i przepłukać wodą destylowaną. 1,8T odpowietrza sie przez sciągnięcie weża z nagrzewnicy - fabryczny otwór jest nawet do tego celu.
dioniz Opublikowano 3 Października 2010 Autor Opublikowano 3 Października 2010 Ponawiam pytanie, zakupiłem 3 l koncentratu G12 ++ w ASO, oraz 3 l wody destylowanej, czy to wystarczy, aby całkowice wymienić płyn w ukladzie?
SotoM Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 jak rozrobisz płyn 1:1 to odpornosc zamarzania bedziesz miał do -20stp szkoda ze nie masz glikomierza- bys sobie w butli przygotował chłodziwo. bo to trzeba co najmniej do tych ponad -30stp. ogólnie do układu wchodzi jakos własnie 6L jak spuscisz przez kranik w chlodnicy zawartosc to zejdzie z 5L. i to starczy zmieszaj 3L koncentratu z 2L wody- to jeszcze w układzie sie wybełta i te około 130stp powinno byc.
sołtys85 Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 Nie chce mi sie isć do garazu żeby sprawdzić ale chyba jak rozcieńczysz 1:1 to będziesz miał -37*C
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się