WinterOOOO Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Witam Jak w temacie, po jakim czasie temperatura powinna wynosić 90*C???? Bo mam tak że 90 osiąga po ok 6 - 8 km jazdy. ale jak już osiągnie 90 to trzyma cały czas.
Bogumił Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Nie konkretnej zasady po jakim czasie osiągnie wymagane 90*C. Wszystko zależy od warunków zewnętrznych - temperatura, wilgotność, pęd powietrza.
mk14_80 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 ale jak już osiągnie 90 to trzyma cały czas. i to jest najważniejsze mk
prostacz Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Jak trzyma znaczy nic sie niedzieje.U mnie akurat jest po okolo 1-2 km. oczywiscie teraz latem
WinterOOOO Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 aha w takim razie OK Dzięki za podjęcie tematu
Bogumił Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Panowie temperatura raczej będzie zależała od sposobu jazdy, jak u mnie osiągnie 90*C i zacznę jechać z prędkość obrotową w granicach 2000-2500obr/min to zawsze temperatura mi spadnie do 80*C (latem). Ale jak będę jechał powyżej 3000 obr/min to faktycznie temperatura będzie utrzymywana na poziomie 90*C.
bin85 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Panowie temperatura raczej będzie zależała od sposobu jazdy, jak u mnie osiągnie 90*C i zacznę jechać z prędkość obrotową w granicach 2000-2500obr/min to zawsze temperatura mi spadnie do 80*C (latem). Ale jak będę jechał powyżej 3000 obr/min to faktycznie temperatura będzie utrzymywana na poziomie 90*C. Raczej sposób jazdy wpływa na czas osiągnięcia tej temperatury a jeżeli zostanie osiągnięta to choćby się waliło i paliło ma być 90*C i wskazówka ani drgnie - oczywiście w rzeczywistości są jakieś tam niewielkie wahania temperatury, a jeżeli masz kolego 80 to może przyjrzyj się dokładnie układowi chłodzenia
prostacz Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 według mnie temperatura powinna cały czas byc na 90 nie zaleznie od sposobu jazdy,nawet po dluzszym postoju na biegu jalowym powinno byc ciagle 90.
WinterOOOO Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2010 z tym się zgodzę jak osiągnie 90 to tyle ma trzymać nie ważne jak się będzie jechało, ewentualnie może o 1 - 2 stopnie ale nie do 80. obstawiał bym termostat [br]Dopisany: 30 Sierpień 2010, 14:13_________________________________________________pozwolę sobie na odświeżenie tematu . Otóż teraz w zimie zauważyłem że jak np włączę nadmuch to wskazówka lubi sobie na chwile spaść z 90* na 80* po czym rośnie na 90* jest to normalne że nagrzewnica odbiera ciepło w takim stopniu?
sołtys85 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 z tym się zgodzę jak osiągnie 90 to tyle ma trzymać nie ważne jak się będzie jechało, ewentualnie może o 1 - 2 stopnie ale nie do 80. obstawiał bym termostat [br]Dopisany: 30 Sierpień 2010, 14:13_________________________________________________pozwolę sobie na odświeżenie tematu . Otóż teraz w zimie zauważyłem że jak np włączę nadmuch to wskazówka lubi sobie na chwile spaść z 90* na 80* po czym rośnie na 90* jest to normalne że nagrzewnica odbiera ciepło w takim stopniu? Jeśli dzieje sie to na postoju to jak najbardziej ok sytuacja pod warunkiem właczenia nadmuchu na wsoką temp. Jesli samochód rozgrzany i nadmuch pracuje umiarkowanie to najprawdopodobniej termostat niedomaga lub czujnik temp.
ROBERT Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Jak ledwo co wskazówka wskaże 90oC ( "rzeczywista" temp. dopiero ok 81-82oC ) i włączysz dość "mocno" ogrzewanie ( np. HI i kilka kresek siły nadmuchu ) to normalne że wskazówka troszkę pójdzie w dół bo "rzeczywista temp. spadnie powiedzmy do 77-78oC , natomiast jeżeli wskazówka temp. jest już powiedzmy klika minut na 90oC ( rzeczywista temp. ~ 90oC ) i włączysz ogrzewanie obojętnie z jaką siłą i temp. wskazówka nie ma prawa ani drgnąć Wskazówka jest tak wyskalowana , że wskazuje 90oC gdy czujnik G2 osiąga wart. rezystancji odpowiadające temp. 80-105/110oC
WinterOOOO Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2010 Bo np. latem wszystko gra tylko teraz wracałem od kolegi jakieś 15 km max 80km/h biegi 4-5 nadmuch coś k. 23*C i kilka kresek nadmuchu a temperatura układu doszła coś do 80*C. Jak np. jadę po mieście biegi 1-2-3 to złapie 90*C i jak wyjadę poza miasto to czasami ( zależy ile wcześniej utrzymywało się 90*C w mieście) wskazówka lubi sobie na chwile spaść pod 90*C. Nie wiem czy ja jestem zbyt przewrażliwiony i szukam dziury w całym czy faktycznie coś jest nie tak.
ROBERT Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Bo np. latem wszystko gra tylko teraz wracałem od kolegi jakieś 15 km max 80km/h biegi 4-5 nadmuch coś k. 23*C i kilka kresek nadmuchu a temperatura układu doszła coś do 80*C. Jak np. jadę po mieście biegi 1-2-3 to złapie 90*C i jak wyjadę poza miasto to czasami ( zależy ile wcześniej utrzymywało się 90*C w mieście) wskazówka lubi sobie na chwile spaść pod 90*C. Nie wiem czy ja jestem zbyt przewrażliwiony i szukam dziury w całym czy faktycznie coś jest nie tak. Nic prostszego jak podpięcie VAG'a i sprawdzenie co wskazuje G62 i G2
WinterOOOO Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2010 Jak kupię to podepnę A tak jeszcze jedno ile powinno zająć silnikowi 2.0 benz złapanie 90*C na biegu jałowym? Bo mam też forda escorta 1.8 diesel bez turbo rocznik 92r i on się nagrzewa szybciej niż mój myślałem że bezyna o takiej pojemności szybciej się nagrzeje.
Horas91 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Moje ALT po około 4 km spokojnej jazdy ma 90 stopni oczywiście przy mrozach do -10
Rad8k Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 U mnie "normalna" temperatura trzyma sie na poziomie 75*C trasa i miasto. Od kupna moze 2 razy doszła do 90*C i zastanawiam sie co moze byc przyczyną niedogrzania, termostat czy czujnik ? Narazie czekam na kabelek VAG , zobaczymy co wyjdzie bo przez to niedogrzanie ma tez niezły przepał
Wandej Opublikowano 26 Grudnia 2010 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Jak kupię to podepnę A tak jeszcze jedno ile powinno zająć silnikowi 2.0 benz złapanie 90*C na biegu jałowym? Bo mam też forda escorta 1.8 diesel bez turbo rocznik 92r i on się nagrzewa szybciej niż mój myślałem że bezyna o takiej pojemności szybciej się nagrzeje. wszystko jest w normie tylko jak robert. napisał może padać czujnik temperatury i wariować zegar bo mam tak czasem u siebie Muszę go wymienić też... Ostatnio wymieniałem termostat właśnie(jedyne 330zł ) no i nagrzewa się jak jest zimno tak po około 5km. Na postoju nie sprawdzałem ale się schodzi długo :gwizdanie:
KYLOMC Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 A ja mam pytanko czy to czujnik czy termostat Na vagu temperatura jest 77(szaleje) ,na klima troniku 90 (stała tem) a na wskaźniku 85(raz 70 raz 90) ;/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się