Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] 1,8T Działanie turbo-"kij w mrowisko" prowokacja do myślenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamierzam poeksperymentować przy turbo, bo niedługo i tak idzie do wymiany - albo i nie (to zależy od wyników teoretycznych i praktycznych) A może przede mną ktoś juz to próbował i wyważam otwarte drzwi.

1. Czy ktoś próbował odłączyć zawór N75 oraz jednocześnie zdjąć wężyk z gruchy tak aby klapka sama się uchylała pod naporem spalin - po przełamaniu oporu sprężyny w gruszce ? Jakie wówczas maksymalnie ciśnienie może być wytworzone w dolocie zakładając, że dolot jest szczelny ? Myślę, że nie powinno przekroczyć 0,6 bara w maksymalnym rozpędzeniu turbiny, choć przyrost mocy nie będzie liniowy raczej będzie jedno lub dwa szarpnięcia mocy. Co Wy na to ?

2. Inny eksperyment to - gdyby w ogóle nie było klapki (przykładowo urwany talerzyk poleciał do katalizatora) to na maksymalnych obrotach turbo i tak wytworzy ciśnienie i czy producent tego nie przewidział i jakie to może być maksymalne ciśnienie ? Myślę, że rozpędziło by się maksymalnie do 0,6 bara lecz dopiero taka wartość wystąpiła by w końcówce rozpędzania przy około 6 tys obr na min. - wcześniej miałby muła, ale nic by się nie działo. Myślę że niektórzy nawet nie wiedzą że już dawno ich klapka przepaliła się na nicie i wypadła do kata.

3. A teraz taki eksperyment : Klapka jest (teoretycznie) przyspawana do dziury którą ma normalnie przy nowym turbo odsłaniać od czasu do czasu - czyli stale zatkane jest boczne ujście spalin - czyli całość spalin uchodzi przez wirnik Pytanie: jakie maksymalne ciśnienie to malutkie turbo wytworzy w szczelnym dolocie ? Oczywiście w warunkach jazdy pod obciążenbiem kiedy silnik zasysa z dolotu powietrze na maksymalnych obrotach ? Myślę że wówczas doszło by ciśnienie w dolocie do około 2 barów i to mogłoby ukręcić turbo już po tygodniu, a wtryskiwacze nie nadążyłyby z podawaniem dużej ilości paliwa - uboga mieszanka - wypalenie uszczelki - zbyt duża temperatura spalin (no chyba, że założyć większe wtryskiwacze - che ..che..)

Czy ktoś może odpowiedzieć rozważając teoretycznie lub może empirycznie ktoś sprawdzał w AEB (manometr) w późniejszych wersjach na logach dynamicznych - kanał 115 ?

Opublikowano

1. u mnie w peaku bylo 1.2bara i ecu urywal moc

2. auto straci moc

3. jak w 1 bedzie dmuchac ile sie da po czym silnik powie error

Opublikowano

Dzięki Buba za odpowiedź, ale czy mógłbyś trochę rozwinąć swoje pkty 1-3. Czo działo się z silnikiem podczas jazdy w punktach 1-3 Gdy silnik powiedział error to przełączył się w stan awaryjny? Możnabyło kontynuować jazdę ? W punktach 1-3 w teorii można kontynuować jazdę bez konsekwencji ? Producent to przewidział ?

Opublikowano

w momencie kiedy przepływka poda do ECU zbyt wysoki przepływ powietrza natychmiast odcina sieczkę

czyli jak widzisz Kolego twoja teoria jest psu w d...e bez ingerencji w soft

Opublikowano

Ja nie mam żadnej teorii. Ja tylko rozważam co byłoby gdyby. Nawiązując do twojej wypowiedzi dodajmy aby utrudnić, że we wszystkich trzech przypadkach odłączamy wtyczkę od przepływomierza - i co się wówczas będzie działo ? Chodzi o uruchomienie szarych komórek

Opublikowano

jak chcesz odłączy przepływkę to możesz to zrobic

tylko jest jeden problem auto, nie jedzie :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

To ciekawe a próbowałeś ? Niby dlaczego miało by nie jechać ? Jest sonda lambda i tryb awaryjny i stałe średnie ustawienie przepływki..

Opublikowano

Chodzi o uruchomienie szarych komórek

no to uruchamiaj-silnik ma kilka czujników-których nie mając pojęcia-niestety nie oszukasz,musisz się udać do fachowca tj Tunera,który zbada auto i postawi diagnozę,jaki soft będzie najodpowiedniejszy dla tego i tylko tego silnika...

jeśli poodłączasz wszystkie możliwe wtyczki,auto wpadnie w tryb awaryjny,a jeśli tylko jedną-zanim nie odbierze danych z innych czujników,które są ze sobą ściśle powiązane-będzie pracował na wartościach domyślnych(np przepływka)potem pokazuje błąd w sterowniku,a jeśli dalej "usterka" nie zostanie usunięta-tryb awaryjny

co do Twojej teorii wyważania otwartych drzwi-ten szlak jest już dawno przetarty i wiadomo jest jaka tolerancja jest na czujnikach w 1,8T-ale gdybyś zamiast pisać-poczytał.....wszystko już byś wiedział...

Producent to przewidział ?

chyba żartujesz....a skąd Producent audi ma takie rzeczy wiedzieć,przecież my tu na Forum znamy audi lepiej,niż Producent :wink4::tongue4:
Opublikowano

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

:oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski:

to samo mialem napisac, tylko w klawiature nie chciało mi sie napie....c

Opublikowano

stary daruj sobie te testy albo pokaz zdjecie swojego samochodu zeby pozniej nikt nie kupil samochodu po takim kierowcy

kazda tego typu zabawa konczy sie zle dla silnika

poczytaj sobie na forum o tym silniku bo zostal rozebrany na drobne elementy i zlozony i kompendium wiedzy jest, wystarczy chciec poszukac i poczytac

no chyba ze jestes bogaty to mozesz sie bawic :wink4:

Opublikowano

Ja o Niunię dbam i krzywdy jej nie zrobię chodzi mi o rozważania teoretyczne, choć jeżeli ktoś ma również doświadczenia empiryczne to chętnie poczytam mądrzejszych. Kompedium wiedzy może i jest (choć nie zabardzo).Brakuje syntezy i poskładania tego do kupy w jedną całość i logiczne powiązanie. Myślenie nie boli.

Do tych co tak krzyczą "wyszukiwarka" to chyba sami już dawno nie starali się z niej korzystać, bo niech ktoś przykładowo spróbuje otworzyć plik w "silniki benzynowe" - FAQ forum "Silniki Benzynowe" - i niech kliknie na "--Brak mocy 1.8T " MEDAL DLA TEGO KOMU SIĘ OTWORZY TEN PLIK... Po co on wisi jeszcze to tego nie wiem. Co komu szkodzi - nawet jak niby było - to inna osoba nawet o tym samym może co innego równie mądrego napisać albo i lepiej a wówczas w wyszukiwarce rzeczywiście będzie można coś w przyszłości znaleźć

Opublikowano

jak chcesz odłączy przepływkę to możesz to zrobic

tylko jest jeden problem auto, nie jedzie :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Jedzie, jedzie - tylko słabsze jest o kilka KM...przetestowane :kox::polew:

Po odłączeniu czujnika komputer dostaje stałą wartość i nawet ładnie (równo) pracuje ....nie jedzie gdy jest podłączony np. uszkodzony mechanicznie czujnik :tongue4:

Opublikowano

wpisując w wyszukiwarkę "Brak mocy 1,8T" wyskakuje mi trzy strony na ten temat

skoro jakiś temat z FAQ-nie wyświetla się-proszę to zgłaszać-poprawimy-od tego jesteśmy... :wink4:

Opublikowano

To ciekawe a próbowałeś ? Niby dlaczego miało by nie jechać ? Jest sonda lambda i tryb awaryjny i stałe średnie ustawienie przepływki..

W trybie awaryjnym turbo ładuje 0,3 bara . Sprawdziłem organoleptycznie.

Opublikowano

a ile ładuje normalnie k03s?

Opublikowano

a ile ładuje normalnie k03s?

od 0,45 do 0,70 w serii różnych wariantach 1,8T -oczywiście mówimy o seryjnym doładowaniu...
Opublikowano

w BEX-ie laduje do 1bar-a, w S4 jeszcze wiecej

Opublikowano

w BEX-ie laduje do 1bar-a, w S4 jeszcze wiecej

w BEXie Tomeczku jest stałe doładowanie 0,6 bara,w całym zakresie obrotów,co w połączeniu z wtryskami 320cc i podwójnym coolerem daje efekt 190 koni :wink4:
Opublikowano

w BEX-ie laduje do 1bar-a, w S4 jeszcze wiecej

w BEXie Tomeczku jest stałe doładowanie 0,6 bara,w całym zakresie obrotów,co w połączeniu z wtryskami 320cc i podwójnym coolerem daje efekt 190 koni :wink4:

prawda :good:

Opublikowano

cholera, to czemu u Kolegi wali 1bar, zegar ma zj**...y czy co?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...