MarEsp Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zamierzam poeksperymentować przy turbo, bo niedługo i tak idzie do wymiany - albo i nie (to zależy od wyników teoretycznych i praktycznych) A może przede mną ktoś juz to próbował i wyważam otwarte drzwi. 1. Czy ktoś próbował odłączyć zawór N75 oraz jednocześnie zdjąć wężyk z gruchy tak aby klapka sama się uchylała pod naporem spalin - po przełamaniu oporu sprężyny w gruszce ? Jakie wówczas maksymalnie ciśnienie może być wytworzone w dolocie zakładając, że dolot jest szczelny ? Myślę, że nie powinno przekroczyć 0,6 bara w maksymalnym rozpędzeniu turbiny, choć przyrost mocy nie będzie liniowy raczej będzie jedno lub dwa szarpnięcia mocy. Co Wy na to ? 2. Inny eksperyment to - gdyby w ogóle nie było klapki (przykładowo urwany talerzyk poleciał do katalizatora) to na maksymalnych obrotach turbo i tak wytworzy ciśnienie i czy producent tego nie przewidział i jakie to może być maksymalne ciśnienie ? Myślę, że rozpędziło by się maksymalnie do 0,6 bara lecz dopiero taka wartość wystąpiła by w końcówce rozpędzania przy około 6 tys obr na min. - wcześniej miałby muła, ale nic by się nie działo. Myślę że niektórzy nawet nie wiedzą że już dawno ich klapka przepaliła się na nicie i wypadła do kata. 3. A teraz taki eksperyment : Klapka jest (teoretycznie) przyspawana do dziury którą ma normalnie przy nowym turbo odsłaniać od czasu do czasu - czyli stale zatkane jest boczne ujście spalin - czyli całość spalin uchodzi przez wirnik Pytanie: jakie maksymalne ciśnienie to malutkie turbo wytworzy w szczelnym dolocie ? Oczywiście w warunkach jazdy pod obciążenbiem kiedy silnik zasysa z dolotu powietrze na maksymalnych obrotach ? Myślę że wówczas doszło by ciśnienie w dolocie do około 2 barów i to mogłoby ukręcić turbo już po tygodniu, a wtryskiwacze nie nadążyłyby z podawaniem dużej ilości paliwa - uboga mieszanka - wypalenie uszczelki - zbyt duża temperatura spalin (no chyba, że założyć większe wtryskiwacze - che ..che..) Czy ktoś może odpowiedzieć rozważając teoretycznie lub może empirycznie ktoś sprawdzał w AEB (manometr) w późniejszych wersjach na logach dynamicznych - kanał 115 ?
Buba Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 1. u mnie w peaku bylo 1.2bara i ecu urywal moc 2. auto straci moc 3. jak w 1 bedzie dmuchac ile sie da po czym silnik powie error
MarEsp Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Dzięki Buba za odpowiedź, ale czy mógłbyś trochę rozwinąć swoje pkty 1-3. Czo działo się z silnikiem podczas jazdy w punktach 1-3 Gdy silnik powiedział error to przełączył się w stan awaryjny? Możnabyło kontynuować jazdę ? W punktach 1-3 w teorii można kontynuować jazdę bez konsekwencji ? Producent to przewidział ?
Dev Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 w momencie kiedy przepływka poda do ECU zbyt wysoki przepływ powietrza natychmiast odcina sieczkę czyli jak widzisz Kolego twoja teoria jest psu w d...e bez ingerencji w soft
MarEsp Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Ja nie mam żadnej teorii. Ja tylko rozważam co byłoby gdyby. Nawiązując do twojej wypowiedzi dodajmy aby utrudnić, że we wszystkich trzech przypadkach odłączamy wtyczkę od przepływomierza - i co się wówczas będzie działo ? Chodzi o uruchomienie szarych komórek
Dev Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 jak chcesz odłączy przepływkę to możesz to zrobic tylko jest jeden problem auto, nie jedzie :polew: :polew:
MarEsp Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2010 To ciekawe a próbowałeś ? Niby dlaczego miało by nie jechać ? Jest sonda lambda i tryb awaryjny i stałe średnie ustawienie przepływki..
domjenick Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Chodzi o uruchomienie szarych komórek no to uruchamiaj-silnik ma kilka czujników-których nie mając pojęcia-niestety nie oszukasz,musisz się udać do fachowca tj Tunera,który zbada auto i postawi diagnozę,jaki soft będzie najodpowiedniejszy dla tego i tylko tego silnika...jeśli poodłączasz wszystkie możliwe wtyczki,auto wpadnie w tryb awaryjny,a jeśli tylko jedną-zanim nie odbierze danych z innych czujników,które są ze sobą ściśle powiązane-będzie pracował na wartościach domyślnych(np przepływka)potem pokazuje błąd w sterowniku,a jeśli dalej "usterka" nie zostanie usunięta-tryb awaryjny co do Twojej teorii wyważania otwartych drzwi-ten szlak jest już dawno przetarty i wiadomo jest jaka tolerancja jest na czujnikach w 1,8T-ale gdybyś zamiast pisać-poczytał.....wszystko już byś wiedział... Producent to przewidział ? chyba żartujesz....a skąd Producent audi ma takie rzeczy wiedzieć,przecież my tu na Forum znamy audi lepiej,niż Producent
Dev Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: to samo mialem napisac, tylko w klawiature nie chciało mi sie napie....c
Buba Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 stary daruj sobie te testy albo pokaz zdjecie swojego samochodu zeby pozniej nikt nie kupil samochodu po takim kierowcy kazda tego typu zabawa konczy sie zle dla silnika poczytaj sobie na forum o tym silniku bo zostal rozebrany na drobne elementy i zlozony i kompendium wiedzy jest, wystarczy chciec poszukac i poczytac no chyba ze jestes bogaty to mozesz sie bawic
MarEsp Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 Ja o Niunię dbam i krzywdy jej nie zrobię chodzi mi o rozważania teoretyczne, choć jeżeli ktoś ma również doświadczenia empiryczne to chętnie poczytam mądrzejszych. Kompedium wiedzy może i jest (choć nie zabardzo).Brakuje syntezy i poskładania tego do kupy w jedną całość i logiczne powiązanie. Myślenie nie boli. Do tych co tak krzyczą "wyszukiwarka" to chyba sami już dawno nie starali się z niej korzystać, bo niech ktoś przykładowo spróbuje otworzyć plik w "silniki benzynowe" - FAQ forum "Silniki Benzynowe" - i niech kliknie na "--Brak mocy 1.8T " MEDAL DLA TEGO KOMU SIĘ OTWORZY TEN PLIK... Po co on wisi jeszcze to tego nie wiem. Co komu szkodzi - nawet jak niby było - to inna osoba nawet o tym samym może co innego równie mądrego napisać albo i lepiej a wówczas w wyszukiwarce rzeczywiście będzie można coś w przyszłości znaleźć
nedrax Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 jak chcesz odłączy przepływkę to możesz to zrobic tylko jest jeden problem auto, nie jedzie :polew: :polew: Jedzie, jedzie - tylko słabsze jest o kilka KM...przetestowane Po odłączeniu czujnika komputer dostaje stałą wartość i nawet ładnie (równo) pracuje ....nie jedzie gdy jest podłączony np. uszkodzony mechanicznie czujnik
domjenick Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 wpisując w wyszukiwarkę "Brak mocy 1,8T" wyskakuje mi trzy strony na ten temat skoro jakiś temat z FAQ-nie wyświetla się-proszę to zgłaszać-poprawimy-od tego jesteśmy...
szczuraz Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 To ciekawe a próbowałeś ? Niby dlaczego miało by nie jechać ? Jest sonda lambda i tryb awaryjny i stałe średnie ustawienie przepływki.. W trybie awaryjnym turbo ładuje 0,3 bara . Sprawdziłem organoleptycznie.
CORNEK Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 a ile ładuje normalnie k03s?
domjenick Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 a ile ładuje normalnie k03s? od 0,45 do 0,70 w serii różnych wariantach 1,8T -oczywiście mówimy o seryjnym doładowaniu...
Dev Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 w BEX-ie laduje do 1bar-a, w S4 jeszcze wiecej
domjenick Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 w BEX-ie laduje do 1bar-a, w S4 jeszcze wiecej w BEXie Tomeczku jest stałe doładowanie 0,6 bara,w całym zakresie obrotów,co w połączeniu z wtryskami 320cc i podwójnym coolerem daje efekt 190 koni
Buba Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 w BEX-ie laduje do 1bar-a, w S4 jeszcze wiecej w BEXie Tomeczku jest stałe doładowanie 0,6 bara,w całym zakresie obrotów,co w połączeniu z wtryskami 320cc i podwójnym coolerem daje efekt 190 koni prawda
Dev Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 cholera, to czemu u Kolegi wali 1bar, zegar ma zj**...y czy co?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się