sienkol007 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Witajcie , Stoję przed dylematem kupna a4 avant 2.0 tdi 140 PS , rok produkcji to 20.09.2006r. Po przeszukaniu forum znalazłem informację ,że na przedziale tego kresu były właśnie silniki BPW a może jeszcze jakieś inne?? Proszę was o informację na co zwrócić uwagę przy tym silniku , czy posiada on filtr cząsteczek stałych ?? jak sie ma ten motor do przebiegu ok 190tyś udokumentowany i czy nie posiada takich problemów jak silnik BLB??. Z góry dzieki za odpowiedź PS: Może w końcu stanę się prawdziwym klubowiczem a4 klub
koziol1990 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Posiadam BPW i od lat wymieniam tylko podstawowe rzeczy, nie miałem z nim żadnych problemów, od kupna zrobiłem 60 tyś km i nic sie nie dzieje. Podobnież BPW już nie posiadaja takich wad jak BLB. Osobiscie polecam. Jakbyś chciał coś wiecej wiedziec to na PW.
Gsobczak Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 witam posiadam BPW kupiłem z przebiegiem 190 tys km i cykał wyśmienicie....ALE teraz mam 210 tys km i zaczeły sie problemy!!!!!!!!!!!!!!!! pierwsze co powinienes zrobic to usunac DPF!!!! bo przez niego dostaje sie paliwo do oleju (przybywa na miarce) i taki rozcienczony olej wyciera wałek rozrzadu ktory tez wymieniłem!!!! tak wiec silnik spoko ładnie pracuje tylko ten p...DPF jesli kupisz to od razu usówaj filtr!!! a bedziesz długo jezdził( no dopóki koło dwumasowe nie zacznie robić problemów bo to tez typowe w tych silnikach:)) aha po uzunieciu DPF robie 150-200 km wiecej na pełnym baku:)!!!!! mi to robił koleś koło kalisza (900zł pozdrawiam)
grzybk Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 witaj, powiedz mi co to jest ten DPF? filtr cząstek stałych?
bobusiek Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Tak , DPF to jest filtr cząstek stałych i BPW go posiada chyba że ktoś go wcześniej usunął
Gość mho Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Witaj. Posiadam BPW z 2005 i od miesiąca mam problem z napędem pompy olejowej. fakt że pierwszy mechanik źle zdiagnozował przyczynę wcześniejszej usterki (wytarte gniazdo wałka napędu pompy zużyty imbus) i teraz próbuję to jakoś odkręcić. Przebieg jeszcze przed 100.000. Jak na razie wychodzi, że bez inwestycji się nie obejdzie. Szczerze przyznam, że nabrałem dużych wątpliwości w markę AUDI. Decyduj. Co do DPFa monitoruję stan oleju regularnie, ale nie zauważyłem zmian ilości. Dotychczas też olej nie śmierdział ropą.
sienkol007 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 a czy model z konca 2006 roku posiadał jeszcze problem z tym imbusem ?? czy już zostało to wyeliminowane ? czy jest w tym silniku zastosowany łancuszek czy koło zębate - yhh nie wiem czy dobrze to napisałem jestem laikiem w tej dziedzinie więc proszę o wyrozumiałość , oczywiście mowa o BPW z 20.09.2006r
ted25 Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Wszystkie BPW tak jak i wszystkie 2.0TDI w B7 mają imbusik. Co do pytania o rodzaj napędu wałków to masz na kołach zębatych.
rookie Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Zostaw to auto, kup B6 130PS silnik AWX z małym przebiegiem i śmigaj, tu jest tyle problemów że nie warto wywalać tyle kasy żeby za 20 tys. km do serwisu jeździć na poważne naprawy. Popatrz tu: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=11&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=87&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&ambitCountry=DE&transmissions=MANUAL_GEAR&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=100000&customerIdsAsString=&lang=de&id=134694864&pageNumber=1 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=11&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=87&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&ambitCountry=DE&transmissions=MANUAL_GEAR&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=100000&customerIdsAsString=&lang=de&id=135041399&pageNumber=1
sienkol007 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 no to mnie kolega zmartwił inaczej napiszę Czy coś oprócz wymiany tego imbusika , ewentualnie usunięcia filtra cząsteczek stałych może mnie spotkać przy tym silniku tzn najczęstsze usterki ??
fethorus Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 filtra to niema co sie bac ja mam 190 tys i niemam problemu lece ciagle na longu dlatego niewiem czy inne oleje niedobijaja ludzia tego filtra dlatego tyle problemu w razie co do dynosoft i masz 2 w 1 za jakies 1.5 tys bpw jest poprawionym silnikiem osobiscie jednak polecam 1.9 lub 3 litra jak kogos stac poprostu lepiej pracuje a nie jak traktor co do tego imbusika niewidzialem zeby ktos z bpw mial z tym problemy ja nigdy tego niewymienialem i 190 tys stuknelo bez problemu
grabalaba Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Zostaw to auto, kup B6 130PS silnik AWX z małym przebiegiem i śmigaj, tu jest tyle problemów że nie warto wywalać tyle kasy żeby za 20 tys. km do serwisu jeździć na poważne naprawy. Popatrz tu: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=11&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=87&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&ambitCountry=DE&transmissions=MANUAL_GEAR&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=100000&customerIdsAsString=&lang=de&id=134694864&pageNumber=1 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=11&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=87&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&ambitCountry=DE&transmissions=MANUAL_GEAR&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=100000&customerIdsAsString=&lang=de&id=135041399&pageNumber=1 Piękne przykłady, diesel 7 lat i nalatane w helmutowni 70k Osobiście nie wierzę w takie przebiegi...
piotreki Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 ja mam 06r na blacie 195 juza i czasami sie zastanawiam czy to przebieg okej, pomino sprawdzenia historii w ASO i odczytow z kompa Helmuty nie kupuja ropniaka zeby stal w garazu Znalazlem gdzies zdanie tu na forum, linku nie pamietam " w firmach {DE}silniki nie gasna " 50 na rok trzeba liczyc chyba ze naprawde trafi sie perelka, ale to naprawde rarytas BPW Polecam, a po programie miodzio 3,0 TDI nie ujezdzalem DPF jak nie jezdzisz w miescie caly czas to ok w trasie jak koledzy mowia to nie maja znim problemow.
fethorus Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 piotreki napisz koledze czy masz problemy z imbusikiem w silniku bpw bo ja po przeczytaniu posta kolegi ted niewiem czy on niema pojecia co pisze czy ja czegos nierozumiem
piotreki Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 hmm, ja zmienilem przy 162 jak robilem rozrzad i dalej smigam Zabierak ( wg mojej oceny troszke tylko starty( w porownaniu do zdjec z forum a4,akp de czy ru)), gniazdo wg mechanika ok) zapakowany jezdzi w zestawie naprawczym ()kompresorze) w bagazniku aby pokazac innym ukierowcom co to znaczy przewaga dzieki technice tylko oliwe i filtry zmieniam co ok 10 tysi Musisz policzyc ile km robisz rocznie, wg mnie jak robisz wiecej niz 15tys to diesel aczkolwiek w w benzynach tyez jakies problemy sa ale sie nie wypowiem. Usuniecie EURO4 (mechanicznie + soft)to koszty <1500 i maleje u nas i tak nie sprawdzaja tego.
sienkol007 Opublikowano 2 Września 2010 Autor Opublikowano 2 Września 2010 Ok dzięki panowie za pomoc , do 8 września się okaże czy kupię bo właściciel narazie wyjechał
sienkol007 Opublikowano 2 Września 2010 Autor Opublikowano 2 Września 2010 heheh nie spiesze się swoja a3 sprzedałem w listopadzie ubiegłego roku , więc szukam już auta 10 miesięcy bo wcześniej wpakowałem się na mine i jestem strasznie ostrożny i przewrażliwiony , nie wiem czy ktoś na tym forum szukał auta tyle co ja , mam nadzieję że w koncu znajdę tą jedyną pozdro
rookie Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 To tym bardziej nie kupuj tego auta, tym bardziej, że ma tyle nalatane. Jak ktoś jest niedowiarkiem jego sprawa, jest książka, jest ASO to i jest prawdziwy przebieg Mój ma 166 tys.km rocznik 99 i chodzi jak pszczółka, ale ten przebieg widać pod maską i po zużyciu auta oraz podzespołów. A kto nie wierzy, ten zazdrości bo sam kupił starego trupa z kręconym licznikiem. Powiem ci tak, jesteś laikiem i nie pakuj się w następne g**no. Koledzy ci dobrze radzą i bezinteresownie. Pozdrawiam wszystkich rozmówców. hehe
sienkol007 Opublikowano 2 Września 2010 Autor Opublikowano 2 Września 2010 Heheh właśnie na podstawie tego ,że kupiłem bite auto nauczyłem się i wyczuliłem na pewne tematy związane z zakupem, jeśli chodzi o ten samochód to jest książka serwisowa , samochód serwisowany tylko w aso, wszystkie przeglądy i wymiany o terminach- wiem że książke mozna kupic na allegro itp ale jeśli historia pojazdu w aso zgadza się z tym co jest w książce serwisowej to chyba nie powinienem mieć żadnych obaw?? PS: jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową , natomiast miedzy innymi dzięki a4-klub wiem na co zwracać uwagę przy kupnie, jak już wcześniej pisałem ostatnią a3 jaką kupiłem była pierwszą a3 jaką oglądałem nie wierzyłem w coś takiego ,że samochód może mieć licznik kręcony , albo że ktoś może pisać ,że samochód bezwypadkowy a w gruncie rzeczy nienadający się do jazdy tylko odpicowany na sprzedaż, jednym słowem życie mnie nauczyło i wyczuliło od listopada zeszłego roku obejrzałem już może z 30 a4 i narazie żadnej nie kupiłem:) zobaczymy jak będzie z tą jak by co to napewno się pochwale pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się