Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Za niskie zawieszenie


VicVega

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

chciałbym się poradzić w sprawie podniesienia zawieszenia. Krótki wstęp: moje B6 ma obniżone zawieszenie ABT. Samochód wygląda świetnie, zawias jest w połączeniu z 19" felgami też ABT na lato. Prowadzi się również wspaniale. Niestety zawieszenie jest za niskie jak na polskie drogi przez co opona szoruje czasem o nadkole i błotnik (jeden już mam do malowania). Na zimę mam 17" felgi MAM, a na nich auto ma za mały prześwit i nie raz już w coś przywaliłem :kwasny:

Stwierdziłem, że nie ma co czekać na poprawę polskich dróg :kox: i zamierzam się zabrać za podniesienie zawieszenia.

Idealnym wyjściem byłoby wymienić na oryginalną zawiechę czyli S-Line, ale nie mam teraz na to kasy. Dlatego rozważam wymianę gum pod/nad sprężynami na grubsze.

I tutaj proszę o radę, bo spotkałem się np. z opinią, że włożenie takich gum utwardzi mi zawieszenie :mysli:, które i tak jest już ultra sztywne i może to zaowocować np. pęknięciem szyby przedniej.

Zastanawiam się też czy takie sportowe zawieszenie ABT nie będzie przypadkiem gwintowane, ale chyba nie umiem tego stwierdzić :embarrassed:

Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnieś auto i będziesz widział czy masz gwint. Jeśli jest regulowany to możesz je podkręcić. Ja niestety w B5 nie miałem takiego szczęścia. Zawiecha KW niestety nie nadawała się do jazdy po polskich drogach, ale auto wyglądało :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie masz dokładnie zawieszenie (oznaczenia lub przynajmniej zrób zdjęcia jak stoi i od środka) i wystaw w dziale zamienię ofertę - chyba nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem chętnego na zamiankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to fura stoi idealnie wyglada jak ustawiona na gwincie :kox: ja mam jeszcze nizej przod a chce zrobic przod tak jak Ty masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, porządna gleba w B6/B7 to -100 od serii, jak masz -60 to spox i nie narzekaj tylko uważaj gdzie jeździsz

ja miałem na pierwszym set-up'ie -110 i była masakra ale -65 to stylowo i użytkowo

fotka jest na -75 od serii i było nie najgorzej

e3c8d48a616b9e9emed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że dobrze wygląda teraz, ale jak mówię - błotniki są do malowania, bo na 'rantach' schodzi lakier.

Kolego, porządna gleba w B6/B7 to -100 od serii, jak masz -60 to spox i nie narzekaj tylko uważaj gdzie jeździsz

Uważam ogólnie, ale jadać w trasie nawet żółwią prędkością koło 100 nie da się przewidzieć gdzie pojawi się uskok. A jak wpadam w taki uskok, auto nagle siada to opony szorują o nadkola - Panowie, no tak być nie może przecież. Zimą znowu jakikolwiek próg zwalniający muszę pokonywać tak wolno, że robią się za mną korki :decayed:

podobne jak moje 50/30 ja zmienisz zawieszenie to 19 będą kiepsko wyglądać

Też się tego obawiam, ale w większych autach, jak A8 albo BMW 7 też są 18 - 19 i zawieszenie trochę wyższe niż u mnie, a wygląda dobrze. Poza tym nie chcę jakichś drastycznych zmian, myślę, że 1,5 cm w górę załatwiłoby sprawę.

Zależy mi na zachowaniu zawieszenia i felg, bo to fajny komplet - silnik, zawias i koła od ABT, dlatego ten centymetr w górę musi pójść, bo inaczej co roku będę musiał błotniki malować. Zapodam potem zdjęcie tych odprysków lakieru, to sami zobaczycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w a8 czy 7-ce 18-19 są odpowiednikiem 16-17 w budzie b6 a do tych nie trzeba dużej gleby :wink4:

jak podniesiesz trochę przód to nie będzie tragedii. zobacz co dokładnie tam siedzi i pewnie znajdziesz chętnego na podmiankę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podniesiesz trochę przód to nie będzie tragedii

A właśnie! Jak by, podnosił przód, to tył też? Z tyłu nic się nie dzieje, ale może żeby proporcje zachować też wypadałoby podnieść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podniesiesz trochę przód to nie będzie tragedii

A właśnie! Jak by, podnosił przód, to tył też? Z tyłu nic się nie dzieje, ale może żeby proporcje zachować też wypadałoby podnieść?

jak podniesiesz tył to będzie już all-road się robił. ja bym sam przód podnosił odrobinę :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę. Dobra, postaram się zrobić jakieś dodatkowe oględziny, wpadnę potem i dam znać.

Szkoda, że żyjemy w takim kraju, gdzie trzeba się przejmować takimi rzeczami. Zawieszenie jest idealnie zestrojone - prowadzi się tak precyzyjnie, że miód no. Ale te dziury :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakbym chcial od kolegi jego sprezyny to u mnie wyszlo by wyzej niz u niego?? z racji tego ze on ma 2.5 tdi i silnik ciezszy? niech sie ktos wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Posiadam 18 calowe alufelgi w moim audi (z takimi je kupiłem) i zastanawiałem sie nad zmianą na mniejsze ale się w nich zakochałem. Zawsze jest jakieś ale :shocked: byle dołek i nadkole całuje się z oponą. Jedno nadkole już pękło poprzedniemu właścicielowi i nie chcę aby to się pogłębiało.

Co myślicie o dystansach pod sprężyny tak aby podnieść auto te 3-5 cm (chodzi głównie o przód bo z tyłu nie ma takiego problemu , może dlatego ze to wersja Avant)

Gdzie można takie coś kupić , a może da się wytoczyć na tokarce z aluminium coś takiego ?? Szukałem na allegro ale są tylko do pojazdów terenowych typu Jeep ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o dystansach pod sprężyny tak aby podnieść auto te 3-5 cm (chodzi głównie o przód bo z tyłu nie ma takiego problemu , może dlatego ze to wersja Avant)

Gdzie można takie coś kupić , a może da się wytoczyć na tokarce z aluminium coś takiego ?? Szukałem na allegro ale są tylko do pojazdów terenowych typu Jeep

Ja myślałem o kupieniu grubszych fabrycznych gum. Wiem, że w MB są normalnie w sprzedaży w ASO różnej grubości gumy nad sprężyny do regulacji wysokości nadwozia, więc w Audi też pewnie są.

Od tych allegrowych krążków hokejowych raczej bym stronił. Są dostępne do pojazdów wszelkiej maści, do grupy VW też widziałem, także źle szukałeś.

Podniosłem auto lewarkiem, ale nic tam sensownego nie zauważyłem. Od góry na amorze jest taki kubeczek plastikowy i nic nie widać. Trzeba by było tam pogmerać, koło zdjąć może, a czasu nie miałem dziś. Są na to jakieś papiery, ale po niemiecku wszystko.. Jutro popatrzę jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy kupić gumy "odbojniki" na sprężyny do Fiata 126p za ok 10 zł za sztukę, wsadzasz tą gumę pomiędzy zwoje sprężyny, podnosi ok 1,5-2 cm i usztywnia sprężynę ograniczając jej dobicie, miałem tak na tyle w B7z gwintem TEIN SS jak miałem 18'' i dystanse 17' mm na kole, tani i skuteczny patent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, Panowie. Po dłuższym czasie przemyśleń nad tematem zawieszenia podjąłem decyzję - wymieniam zawieszenie i sprzedaję 19" ABT. Zostawię sobie 17" i dokupię do nich letnie opony. Nie mogę tak dłużej jeździć. Gdybyśmy mieli normalne drogi nigdy nie przyszłoby mi to do głowy, bo prowadzi się bosko. Jeszcze te oponki - Ultrac Sessanta Vredestein'a - jak po szynach jeździ. No ale, jak to się mówi, albo rybka albo pipka (czy jakoś tak :kox:). Za dużo uwagi trzeba poświęcić na kontrolowanie jakości drogi, a to psuje komfort jazdy. Jak tylko dowiem się trochę więcej o takiej podmiance, jakie dokładnie powinno być u mnie zwieszenie to wystawię ogłoszenie na forum. Myślę, że znajdzie się ktoś chętny na zawias ABT. Szukać będę seryjnego S-Line w dobrym stanie. Może ktoś podpowie na co powinienem zwrócić uwagę przy planowaniu takiej podmianki?

Pozdrawiam.

EDIT:

Okej, na stronie Audi wypluło mi że z fabryki było tak: S line Sportfahrwerk - der quattro GmbH mit dynamischerer Fahrwerksabstimmung und Tieferlegung um 20 mm (tłum. google: sportowe zawieszenie S line - quattro GmbH, z dynamicznymi tuning zawieszenia i obniżenie zawieszenia o 20 mm). Czy to znaczy, że był S-line obniżony jeszcze dodatkowo o 20mm czy, że każdy S-line to - 20mm od serii??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...