Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysokie spalanie i przybywa oleju


hejneken

Rekomendowane odpowiedzi

Siema. Od dłuższego czasu moja b7 pożera dużą ilość ON. Jeżdżę głównie po mieście w weekend trasa, na pełnym baku robię nieco ponad 700km. Dzisiaj rano sprawdziłem poziom oleju i mam ponad max.. Płynu chłodniczego nie ubywa, korek od wlewu oleju normalny czarny. Przeskanowałem go vcdsem zero błędów na silniku zrobiłem też skan wtrysków:

http://i.imgbox.com/WBgJCI8Z.jpg

Silnik to 1.9 BRB z filtrem DPF, przelot 225 tyś. Gdzie powinienem zacząć szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź krzywki wałka rozrządu, pewnie wytarte i stąd spalanie wysokie. Co do przybywania oleju to wymiana oringów pompowtryskiwaczy powinna pomóc, pod warunkiem że gniazda nie są nadmiernie uszkodzone. Tym silnikiem nie da się jeździć na niskich obrotach, żeby sprawnie działał i dpf dłużej pożył, trzeba utrzymywać powyżej 2000, a dla dobra turba i jej zmiennej geometrii możliwie często kręcić po całym zakresie, np przy zmianie biegów,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania: mam stałą trasę i na wytartym wałku min co udało mi się zejść to 7,2 litra a po wymianie+oczywiście hydro i dodatkowo uszczelnienia trzonka zaworów udało się uzyskać 5,3 :). Z olejem też sie poprawiło, wcześniej co 2 miesiące musiałem "upuszczać" jakieś 3 setki i to mimo wcześniejszej wymiany uszczelnień. Teraz też trochę przybywa, ale można powiedzieć że symbolicznie.

Zacznij od zdjęcia pokrywy i sprawdzenia wałka. Przy okazji możesz sprawdzić czy dobrze wyregulowane są pompowtryskiwacze ale na spalanie za bardzo to nie wpłynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co odrazu takie czarne myśli, zawsze zaczyna sie od najprostszych rzeczy. Zacznij od termostatu, czujniku temp wody i synchro wałka co do oleju to sprawdz czy vacum pompa nie puszcze ropy jesli jest mokra bankowo to przez nia dostaje sie olej, jesli to nie ona zostaje uszczelnienie PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że od tego się zaczyna ale nasze silniki mają niestety tą przypadłość z wałkiem. Wypadające zaślepki otworów smarujących + wymiana oleju w trybie long-life swoje robią i przebiegi takie jak ma Kolega zwykle kończą się tą gorszą czyli droższą opcją. Ja zrobiłem sobie prosty rachunek- ilość km robiona rocznie x ilość dodatkowego spalonego ON x cena do ceny części + ew koszt robocizny i wyszło że zwrot będzie po ok 1-1,5 roku więc była wymiana. Jak się mało jeździ i wszystko mechanior ma zrobić to szkoda głowę sobie zawracać, trochę częściej olej zmieniać i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.2 litra w trasie to dużo ja mam avf wiadomo w b6 i auto jezdziło w de na przegladach long life wałek troche podtarty ale w trasie na tempomacie przy 150 km/h skrzynia 6 biegów spalanie mam 6.5 do 110km/h spalanie 5.8. Wiadomo auto bez dpfa i po programie na 163 km i 390 nm. Może u Ciebie jest przyczyną to że jezdzisz po mieście i niema wystarczającej temp żeby dpf się wypalił i wtedy ECU daje większą dawkę paliwa i wtedy paliwo leci do oleju. Nie wiem po co trzymasz tego dpfa na Twoim miejscu bym go wyciął wyłączył programowo i wsio :D

Edytowane przez Jarek882
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stała trasa to nie trasa po drodze szybkiego ruchu :). Przejazd do granic miasta, przez miasto i troszkę poza i znowu odrobinę miasta, w sumie ok 30 km. Na nim sprawdzałem to średnie spalanie. A przejazdy po obwodnicy z podobnymi prędkościami jak u Ciebie są u mnie o ok 0,3 litra większe, ale mam skrzynię 5-kę co pewnie zwiększa odrobinę spalanie, szczególnie dla większych prędkości. Odnośnie dpf-a to jest zdrowy, szkoda go ruszać narazie. Nie wiem jak programowo jest rozwiązane wypalanie filtra, u siebie zaobserwowałem, że uruchamia się zawsze jak silnik jest niedogrzany, zwykle jak jadę do pracy lub wracam po jakimś kilometrze od startu. Trochę to dziwne bo bardziej logiczne byłoby wypalanie na rozgrzanym układzie. Albo na dobrze dogrzanym nie ma tak spektakularnej chmury dymu i nie zwróciłem nigdy uwagi... :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś wyczytałem na forum że dpf załącza całą precedure wypalania powyżej 800 stopni Celcjusza ale zaznaczam CHYBA bo nie jestem pewien więc jeśli tak by było to musiałbyś mieć rozgrzany silnik na 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe żeby silnik osiągnął taką temp po przejechaniu max 1km. Ale to i tak bez znaczenia, ważne że wszystko działa więc narazie niech dpf siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, jak przybywa oleju silnikowego to oznacza, że gdzieś ON dostaje się on do układu smarowania silnika. Co to oznacza dla silnika,spadek smarności i zatarcie silnika, turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden z najgorszych pomyslow na jaki mozna wpasc, to odsysanie nadmiaru oleju, przeciez jezeli ilosc "oleju" przybywa w misce, to wiadomo ze nie przez przybywanie oleju tylko ON, wiec jezeli wciaz utrzymuje sie jego poziom przez usuwanie tego rostworu, to skutkiem tego w rostworze z kazdym km zmniejsza sie stezenie oleju a rosnie ilosc rozpuszczalnika jakim jest w tym przypadku ON.

a pozniej sie luzie dziwia ze sie wycieraja walki... ( a wytarte walki widac, natomiast zuzywa sie wszystko co smarowane a czego nie widac... panewki, czopy walu, gladzie, pierscienie, lozyska turbiny, itp itd...)

jedyna opcja, to jezeli nie ma mozliwosci przeprowadzenia natycmiastowej diagnozy i naprawy, nalezy usunac zawartosc miski w takim stopniu aby mozna bylo uzupelnic w to miejsce olej....

zeby ustalic czy przyczyna przybywania sa uszczelnienia PD, czy tez procedura wypalania DPF nalezy podpiac VAG, sprawdzic stan DPF, wymusic i przeprowadzic wypalanie DPF w warunkach okreslonych przez producenta.

a najlepiej usunac to dziadostwo mechanicznie i programowo, zastepujac katalizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przybywalo oleju wlasnie przez DPF i to szczegolnie od wczesnej jesieni do wczesnej wiosny. Wywal dpfa i bedziesz mial problem rozwiązany ;)

Wymienialem wczesniej oringi pompek, uszczelki pompy vacu i nic nie pomagalo. Dopiero usuniecie DPF-a rozwiazalo problem.

Procedura wypalania dpfa jest taka ze sterownik silnika dawkuje wieksze dawki paliwa by zwiekszyc temperature spalin ( wlasnie do okolo 800 stopni ) silnik nie daje rady tego przepalic i poprzez pierscienie przedostaje sie do oleju...

Dodam ze moj dpf byl w idealnym stanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej to tak oglądnąłem egr-suchy, pompa vacum-sucha, sprawdziłem synchro wałka rozrządu -1 do ustawienia. Poważnie zastanawiam się nad wyrzuceniem dpf, niestandardowy u siebie zostawiłeś tą puchę wyciągając tylko środek czy zamieniłeś na kata lub przelot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oringi tez wymienialem ale po wymianie nadal przybywalo oleju. Dopiero usuniecie dpf-a rozwiazalo problem. Acz kolwiek mozna zaczac od wymiany uszczelniaczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś polecić jakiś dobry warsztat we Wrocławiu, który ogarnia temat dpf, usunięcie i przeprogramowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...