Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Brak pierwszego biegu w wentylatorze klimy.


xmnichx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z wentylatorem elektrycznym - to co w temacie nie ma 1 biegu.

Chodzi mi o jego pracę związaną z układem chłodzenia silnika. według tego co przeczytałem w książce o audi ma on się załączać gdy wisko nie daje rady schłodzić silnika (zwłaszcza na wolnych obrotach) Sprawdzałem działanie wentylatora w sposób opisany w książce spinając przewody od czujnika temperatury (włącznika termicznego) z chłodnicy. Są tam 3 przewody czerwony- prąd, zielono szary- 1 bieg, czerwono zielony- 2 bieg. Po złączeniu czerwonego z czerwono zielonym wentylator działa na max obrotach natomiast po złączeniu czerwonego z zielono szarym nic się nie dzieje!!!

Gdzie szukać usterki skoro do wentylatora idą tylko 2 przewody z prądem (czerwony i brązowy) to sam wentylator jest sprawny. Gdzie znajduje się "sterownik" odpowiedzialny za zmianę napięcia w przewodach do wentylatora żeby zmieniać prędkość jego obrotów?? I dokąd prowadzą te 3 przewody od czujnika z chłodnicy???

może ma ktoś schemat na którym jest to rozrysowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przekaźnik od wentylatora. Bo z niego wychodzą przewody do wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzynce z przekaźnikami są dwa przekaźniki od wentylatora:

Przekaźnik całkowitego obciążenia wentylatora i

przekaźnik 1. stopnia obciążenia wentylatora

mi chodzi o ten drugi proszę tylko o małe wyjaśnienie jak go sprawdzić.

może można je zamienić i sprawdzić czy będzie działał 1 bieg??[br]Dopisany: 03 Luty 2009, 14:46_________________________________________________dogrzebałem się do skrzynki z przekaźnikami ale mało mi to dało wiem tylko że nie są one jednakowe przekaźnik od 1 biegu ma nr. 214 a od 2 nr. 370 (jak dobrze pamiętam) no i oczywiście mają inne styki więc nie da się ich zamienić. Może bym coś więcej zobaczył od drugiej strony skrzynki ale dostęp to niej jest tragiczny (straszne ilości kabli i wszystko bardzo sztywno napięte) Ma ktoś jakieś pomysły...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przekaźniki okażą się sprawne to pewnie opornik się przepalił który odpowiada za 1 bieg wentylatora. U mnie znajduje się z przodu po lewej stronie za zderzakiem, pewnie u Ciebie w tym samym miejscu. Sprawdź też bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdziłem i okazało się nie łączyły styki przy przekaźniku były trochę zaczernione, przeczyściłem i wszystko działa to znaczy działają obydwa biegi przy złączaniu na styków przy wtyczce od włącznika termicznego. Natomiast przy klimie nie wiem jak to powinno działać bo testując Vagiem wentylator włącza się i wyłącza na przemian ale z tego co mi się wydaje to tylko na 1 bieg (wchodzi na obroty takie jak na pierwszym biegu gdy sprawdzam go złączając styki przy włączniku termicznym i zwalnia prawie do zera ale się nie zatrzymuje. I tak na przemian...) kolega michuNS pisał ze u niego chodzi raz szybciej raz wolniej ale to chyba nie zmiana między 1 i 2 biegiem bo na 2 wentylator huczy bardzo głośno!!!

Gdy włączam klimę wentylator stoi nie wiem czy tak ma być jedni piszą że ma się włączyć zawsze gdy działa klima inni że tylko gdy trzeba ją schłodzić ja sądzę że 2 wersja jest prawdopodobniejsza.

Co o tym sądzicie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...