Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Centralny nie zamyka bagażnika


Gość zdeniu

Rekomendowane odpowiedzi

troszkę podobnych tematów już jest lecz nie ma identycznego problemu jak u mnie
więc
zamykam autko, zamykają się wszystkie drzwi poza pokrywą bagażnika (avant)
słychać jak pompka chodzi z dobre 10-15sek. lecz bez skutku
ogólnie: centralny działa bez zarzutu zamykając i otwierając wszystkie drzwi wraz z klapką wlewu paliwa poza pokrywą bagażnika

jedyny błąd jaki jest to

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 862 257 B
Component: ZV-Pumpe, Funk D12
Coding: 12865
Shop #: WSC 06325
1 Fault Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
35-00 - -


czy powodem może być nieszczelność przewodu pneumatycznego na odcinku od pompki do zamka bagażnika ? :mysli:
jeżeli tak to czy znane są jakieś newralgiczne punkty (miejsca) w których owa nieszczelność może występować ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli tak to czy znane są jakieś newralgiczne punkty (miejsca) w których owa nieszczelność może występować ? :mysli:

Ja bym stawiał na miejsce w którym rurka wychodzi z nadwozia i wchodzi w klape. Jeżeli usterka była "natychmiastowa" to mogła poprostu pęknąć rurka, natomiast jeżeli nasilało się z czasem to może popuszcza sam siłowniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumę przy siłowniku i trójnik rozgałęziający przy pompce sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Zdeniu. Obawiam się, ze miałem dokładnie to samo rok temu. Niestety nie była to nieszczelność przewodu, tylko awaria pompki. Niestety nie powiem Ci co to było, bo oddałem pompkę wtedy koledze Kapslowi z Klubu (Tychy-wracajac po zlocie odebrałem) i on załatwił sprawę. Cośtam mówił co zrobił, ale ... nie zapamiętałem :embarrassed:.

Pompka działała przez ok rok. Teraz padła całkiem :angry: - nic już nie zamyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc Panowie sprawa wygląda tak

rozebrałem tapicerkę pokrywy bagażnika i okazało się że tam nie ma siłownika podciśnieniowego tylko normalny elektryczny

więc nie jest to zapewne problem nieszczelności tylko raczej elektryki

i teraz czy za to może odpowiadać jakiś np. przekaźnik który po zamknięciu drzwi nie rozłącza siłownika elektrycznego w pokrywie bagażnika czy też jakiś układ znajdujący się w pompce pneumatycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz!, bo podciśnienie nie steruje bezpośrednio siłownikiem tylko mikrowłącznikiem (przynajmniej tak się zasugerowałem etką) i mimo tego, że klapa otwiera się elektrycznie podciśnienie wchodzi do niej łącznikiem z prawej strony (sprawdziłem u siebie, czarna perforowana rurka średnicy około 6mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm

to już nie wiem co myśleć

owszem u mnie jest taka rurka jak piszesz tylko że jest to przewód do spryskiwacza a nie żaden podciśnieniowy a siłownik który otwiera jest zasilany normalnie z instalacji elektrycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mozesz to zobacz kolory przewodow od silownika i sprawdz czy nie sa popekane na przepustach z klapy do nadwozia, moze poprostu sie zlamaly i nie przewodza, wydaje mi sie ze przewody powinny isc do pompki centralnego, znajdz je i zobacz czy maja przejscie, przy otwartej klapie i zamknietej, w sumie malo prawdopodobne ale moze to byc to, w sumie usterka ta wystepowala w 80tkach ale nigdy nie wiadomo, a jak jest dobrze to tylko jakas elektronika sie mogla wysrac, dziwny ten blad o wycieku, a po skasowaniu wrocil??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem ale wydawało mi się, że jeżeli spryskiwacz ma zbiorniczek z przodu to rurka idzie lewą stroną. Jak wróce z roboty to jeszcze spojże w drugie nadkole. Z koleji jak by nie dochodziło napięcie to bagżnik by się wogóle nie otwierał, a jeżeli dobrze rozumiem to centralny go nie blokuje?![br]Dopisany: 10 Styczeń 2008, 14:04 _________________________________________________

Jak wróce z roboty to jeszcze spojże w drugie nadkole.

...i lipa bo z drugiej strony nic nie widać (przez ten "właz rewizyjny"), więc chyba faktycznie z lewej strony wchodzą same przewody, a z prawej rurka do spryskiwacza :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak Pany

centralny działa bez zarzutu na 4 drzwi i klapkę wlewy paliwa

jedyny problem to to że nie blokuje pokrywy bagażnika

jak wiadomo po lifcie w klapie bagażnika nie ma mechanicznej klamki tylko jest "mikro styk " (chyba tak to się nazywa) ktory po dotknięciu otwiera klapę i to oczywiście działa co wyklucza również niedziałający siłownik

jak już pisałem wcześniej (nie wiem na jakiej zasadzie to działa) ale na chłopski rozum wydaje mi się jak gdyby po zamknięciu pompka centralnego zamka nie odcinała zasilania na "mikro styk "(klamkę) która cały czas działa

dziwi jednak mnie fakt i nie bardzo widzę związku że przy zamykaniu pompka centralnego pracuje z dobre 10-15 sek. gdzie drzwi są zamknięte już po sekundzie (po co ona tyle chodzi)[br]Dopisany: 12 Styczeń 2008, 16:29 _________________________________________________

...i lipa bo z drugiej strony nic nie widać (przez ten "właz rewizyjny"), więc chyba faktycznie z lewej strony wchodzą same przewody, a z prawej rurka do spryskiwacza :embarrassed:

dokładnie tak jak i u mnie [br]Dopisany: 12 Styczeń 2008, 16:31 _________________________________________________
dziwny ten blad o wycieku, a po skasowaniu wrocil??

po skasowaniu nie ma, pojawia się natomiast od razu po użyciu centralnego zamka (zamknięciu/otwarciu)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to ze uklad jest nie szczelny, chyba bedziesz musial troche auto przegladnac, moze byc ktorys silownik, nie wiem dokladnie na jakiej zasadzie dziala pompa, wg mnie powinien byc tam jakis czujnik cisnieniowy, no chyba ze jest przeciazeniowy na silniczku od pompy, moze w tym jest problem z zamykaniem, ze niby ma jakis wyciek i nie blokuje klapy bagaznika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Symptoms of Failure: The door and trunk lock begins to slow and/or completely stops working. The central alarm still activated but the locks do not engage. If you check for fault code 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)" cytat z: http://www.audiworld.com/tech/elec.html tutaj koleś wymienił całą pompe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc czas zakończyć temat

późno bo późno (brak czasu)

problem został rozwiązany przez wymianę pompki

wg info od łelektromechanika wysrajdaczyło się cosik tak (nie pamiętam co) odpowiedzialnego za odłączenia napięcia na klamkę w pokrywie bagażnika po zamknięciu centrala

najważniejsze że po kłopocie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżę temat, mam to samo co kolega, pompa po wciśnięciu zamknięcia chodzi z 10-15 sek, drzwi boczne zamykają się odrazu, jednak bagażnik nie jest zamknięty, zachowuję się jak przy otwartym aucie, Czy to wina pompy ? czy szukać gdzie indziej przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę kotleta.

U mnie też od 3 dni nie zamyka bagażnika,nieszczelności nie ma bo nie ma też żadnych przewodów z pompki do bagażnika.

Rozmawiałem z elektrykiem i na tel powiedział mi ze mikro styki powinny być blokowane po zamknięciu centralnego przez moduł komfortu.

Czy pomoże jedynie wymiana pompki czy może znak ktoś inny sposób na rozwiązanie tego problemu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winny jest pneumatyczny siłownik w module centralnego zamka. Podaje on sygnał o wzroście ciśnienia w układzie co zakańcza pracę pompki i blokuje klapę bagażnika. Przy braku tego sygnału pompka wyłączy się z powodu przekroczonego czasu zamykania ale bagażnik zostanie otwarty. W module centralnego zamka powinien pojawić się błąd przekroczonego czasu zamykania lub wykrycia nieszczelności.

Wysłane z telefonu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin poszedłem Twoim tropem i pojechałem do elektro,okazało sie że po primo ten plastik co w nim są te łopatki które pod wpływem wirowania rozchodzą sie na zewnątrz jest rozwalony w mak po przełożenie go z innego silniczka dalej coś nie banglało tzn pompka pompowała dalej długo po dokładniejszym przejrzeniu okazało sie że w środku jest taka tulejka w kształcie koła,jej powierzchnia nie była równa tzn wirnik wadził o nią przez,co łopatki nie zamykały się i w sumie najpierw nie domykało mi bagażnika a dzisiaj reszty drzwi.Przełożyliśmy tą podkładkę ale jeszcze trzega wyregulować ten że właśnie siłownik co decyduje o długości pracy(elektro rozginał te bolczyki,kto widział jak to wygląda wie o co caman:wink:)bo zamyka drzwi ale jak zamykam samochód 3-5 razy.

Rada dla potomnych żeby uniknąć tego problemu należy zdjąć przewód o grubszej zatyczce i jednocześnie podczas zamykania samochodu popsikać smarowidłem:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, centralny działał na wszystkich drzwiach bez zarzutu, ale nie chciało mi otworzyć bagażnika, chciałem dobierac się do pompki, ale po kilku dniach juz mi autko nie chciało kręcić, wiec podładowałem baterie i bagażnik się otworzył. Może to tylko u mnie taki przypadek, jeśli nie do tematu to usunąć, nie bić :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem u siebie ten problem. Wystarczyło podgiąć jeden ze styków znajdujących się pod czarną klapką (jeden styk odpowiada za otwieranie, a drugi za zamykanie). Klapkę trzeba delikatnie podważyć i wysunąć. Potem najlepiej załączyć zamykanie, oraz otwieranie i obserwować jak zachowuje się styk pod klapką.

jcfamnlm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...