Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parktronic PDC MMI 2G 3G wizualizacja CONCERT 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Zrob to kodowanie na starym twoim sterowniku :

10 PARK ASSIST ---> SECURITY ACCESS 16 ( 71679)

CODING 07 ---> BYTE 0 BIT 4 zmiana z 0 na 1 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob to kodowanie na starym twoim sterowniku :

10 PARK ASSIST ---> SECURITY ACCESS 16 ( 71679)

CODING 07 ---> BYTE 0 BIT 4 zmiana z 0 na 1 .

Robiłem i nie działa. Dlatego kupiłem nowy moduł z wsparcien graficznym ale sensory wogóle nie działają po podłączeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 kanałowy nie bedzie ci działal przy 4 czujnikach .

co do kodowania to wpisujesz kod 71679 ? jaki komunikat wyskakuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 kanałowy nie bedzie ci działal przy 4 czujnikach .

co do kodowania to wpisujesz kod 71679 ? jaki komunikat wyskakuje ?

Dzięki bardzo za pomoc. Widocznie mój moduł jest uszkodzony. Pożyczyłem, zakodowałem i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam "kretyńskie" pytanie....

Jak powinny być ustawione czujniki PDC w przednim zderzaku ??

Te w grilu pewnie nie maja wyjścia - wejda tylko w jeden sposób w uchwyty....

Ale boczne ? Tak wiem w zalezności jak uchwyt zostanie przyklejony...a jak powinien byc przyklejony ???

ustawienie_czujnik_w_w_zderzaku.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można gdzieś zakupić gotową wiązkę łączącą przednią wiązkę PDC z modułem z tyłu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można gdzieś zakupić gotową wiązkę łączącą przednią wiązkę PDC z modułem z tyłu ?

PDC Park Distance Control- Front Control Unit Harness - Audi A4 8K, A5 8T, Q5 8R-36316

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można gdzieś zakupić gotową wiązkę łączącą przednią wiązkę PDC z modułem z tyłu ?

PDC Park Distance Control- Front Control Unit Harness - Audi A4 8K, A5 8T, Q5 8R-36316

39E sama wiązka + drugie tyle wysylka do PL :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no zgadza sie.... ;-)

---------- Post dopisany 30-04-2014 at 11:21 ---------- Poprzedni post napisany 27-04-2014 at 12:29 ----------

Mam "kretyńskie" pytanie....

Jak powinny być ustawione czujniki PDC w przednim zderzaku ??

Te w grilu pewnie nie maja wyjścia - wejda tylko w jeden sposób w uchwyty....

Ale boczne ? Tak wiem w zalezności jak uchwyt zostanie przyklejony...a jak powinien byc przyklejony ???

http://s3.postimg.org/hfnfg4qzz/ustawienie_czujnik_w_w_zderzaku.jpg

Jak jest w koncu z ustawieniami tych czujników ??

Ma to jakies znaczenie jak beda ustawione ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś doszły przyciski ADS i zespolony PDC z ESP.

Pytanie.

Czy mogę wrzucic jurz przyciski PSC i ESP w miejsce tego co mam teraz - tzn bez PDC ?

Samo ESP bedzie dzialalo ?

---------- Post dopisany at 23:31 ---------- Poprzedni post napisany at 22:54 ----------

Znalazłem jeszcze coś takiego na temat montażu PDC z przodu (może się przda...)

DIY A4 B8 Front Parking sensors with Graphics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ESP bedzie dzialac :wink: smiało wrzucaj .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ESP bedzie dzialac :wink: smiało wrzucaj .

Jak w pozniejszym czasie gdy bede podlaczal wiazke laczaca tyl (modul parktronica) z wiazka zderzaka wyglada podlaczenie ESP ? Wg instrukcji wiazke "od tylu do przodu" wpina sie w przycisk-pewnie opisany jako osobny a nie lacznie z esp.... piny sie wtedy przeklada do kostki ktora jest obecnie do samego esp wpieta ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ESP bedzie dzialac :wink: smiało wrzucaj .

Jak w pozniejszym czasie gdy bede podlaczal wiazke laczaca tyl (modul parktronica) z wiazka zderzaka wyglada podlaczenie ESP ? Wg instrukcji wiazke "od tylu do przodu" wpina sie w przycisk-pewnie opisany jako osobny a nie lacznie z esp.... piny sie wtedy przeklada do kostki ktora jest obecnie do samego esp wpieta ??

Kostka zostaje, pozniej tylko w nia dajesz dodatkowe piny .

Przycisk ESP ma osobne piny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku opisu brak opisu demontażu zderzaka przedniego.

Wrzuce jakby ktos potrzebował.

The time taken to carry out this task, was around 1.5 hours, but by following this guide it may be possible to do it quicker. I am not a mechanic and the guide is written as step-by-step guide for all abilities.

Tools needed are as follows: (these can be purchased from Halfords)

1x Torx t27, 1x Torx t26, 1x 3/8" Ratchet, 1x 3/8" 10" Extension Bar, 1x 3/8" 10mm socket, 1 x small torch (not essential), 1x small screwdriver, and some protective matting in front of the bumper.

ad47a673-040a-4a09-8254-631c1f188774.jpg

2.jpg

STEP 1: After opening the bonnet, remove the 4 bolts on the Airflow panel indicated below, using a t26.

3.jpg

STEP 2: Locate the 3 plastic bolts indicated below.

4.jpg

Push down on these plastic bolts.

5.jpg

STEP 3: Remove the Airflow panel by pulling towards the engine bay and lifting upwards.

6.jpg

The engine bay will now look like this once the Airflow panel has been removed.

7.jpg

STEP 4: On the drivers side, turn the wheel inwards and locate the two bolts on the front edge of the wheel arch, as indicated below.

8.jpg

Remove these 2 bolts using a t27.

9.jpg

10.jpg

STEP 5: Peel back the wheel arch liner and locate the bolt, indicated below, which is located just below the headlight. (Note: A small torch might be useful in locating this bolt)

11.jpg

Remove this bolt using the Ratchet with the attached Extension Bar and 10mm socket.

12.jpg

STEP 6: There are 5 bolts located below the bumper. Remove these using a t26. (Note: There is a bolt located on the far edges of each side of the bumper. This is indicated on the left of the photo below. These bolts are different to the other 3 bolts so make sure you don't mix these up.)

13.jpg

14.jpg

STEP 7: On the passengers side, turn the wheel inwards and locate the two bolts on the front edge of the wheel arch (exactly the same as what was carried out on the drivers side.) Remove both of these bolts using a t27.

15.jpg

16.jpg

STEP 8: Peel back the wheel arch liner.

17.jpg

Locate the bolt, as indicated below, which is located just below the headlight. (Note: A small torch might be useful in locating this bolt)

18.jpg

Remove this bolt using the Ratchet with the attached Extension Bar and 10mm socket.

19.jpg

STEP 9: Locate the two bolts on the top of the bumper, as indicated below.

IMG_4841.jpg

Remove these bolts using a t26.

20.jpg

Use a screwdriver, lift the flange located underneath each of the two bolts. (Note: Be careful not to damage the paint of the bumper when using the screwdriver)

21.jpg

STEP 10: Remove the Fog Light surrounds on either side by giving them a good pull outwards. (Note: This is not mandatory but I found it helpful for the next step)

22.jpg

STEP 11: ENSURE THAT THE IGNITION IS OFF AT THIS STAGE TO PREVENT POSSIBLE FAULT CODES FLAGGING UP!

Remove the bumper from the car by gently wiggling and pulling on all sides, fog light hole, and from top and bottom. (Note: this is where step 10 proves useful). Make sure that protective matting is in place in front of the bumper in case the bumper is dropped etc. Be aware that the bumper will still be attached to the car at this stage, via wires.

STEP 12: Once the bumper is free, the airtemp sensor will then need to be removed from the bumper by gently pulling it free.

23.jpg

STEP 13: Unplug the fog lights by using a screwdriver to unclip the socket.

24.jpg

The bumper will now be fully free from the rest of the car at this stage.

25.jpg

STEP 14: Place the bumper face down on the protective matting and locate the 12 bolts indicated below.

26.jpg

Remove these bolts using a t26. The bottom bracket indicated below can be removed once the 6 bolts holding it in have been taken out. This bracket has to be added to the replacement grille.

27.jpg

STEP 15:Unclip the 4 clips, 2 on either side of the top of the grille, using a screwdriver.

28.jpg

STEP 16: Unclip the 4 clips, 2 on either side of the grille, using a screwdriver.

29.jpg

STEP 17:
Locate the 5 clips, 4 of which are indicated below.

30.jpg

Unclip these clips by gently pushing down with a small screw driver.

31.jpg

The grille will now become free from the bumper.

32.jpg

STEP 18:
Turn the grille over and locate the 10 clips on the back of the Audi logo.

33.jpg

Unclip these clips by pushing the black clips attached to the grille, away from the chrome part of the Audi logo, using a small screwdriver.

34.jpg

Once these clips have been unclipped, the Audi logo will now be free from the grille. This can be easily attached to the emblem holder of the new grille.

Reverse these steps to attach the grille to the bumper and the bumper back onto the car.

The Finished Product:

35.jpg

36.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś czy sterownik 8K z koncówką R obsłuży PDC w b8 ? sterownik jest od Q5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś czy sterownik 8K z koncówką R obsłuży PDC w b8 ? sterownik jest od Q5

Tak pasuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...