Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Centralny zamek w tylnych lewych drzwiach - problem


pawelosinski83

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

Mam mały problem z centralnym zamkiem (chyba)

Tylne lewe drzwi nigdy nie otwierają się z przycisku centralnego zamka w drzwiach kierowcy czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, ale zawsze otwierają się z pilota :kox: Oczywiście mam na mysli blokadę :)

Na FIS prawidłowo pokazuje ich otwieranie i zamykaine, światło pod fotelem też zapala sięi gaśnie prawidłowo po otwarciu/zamknięciu drzwi, podobnie jak lampka sufitowa.

Ale... jeśli otworże auto z pilota i otworze te drzwi to juznie jest to rozpoznawane i auto za chwilę się zamknie tak jakby żadnych drzwi nie otwarto nigdy.

Nie wiem też czy ma to związek, ale CLH czasem nie wyłączy się po ustalonym czasie - moze też "widzi" otwarte drzwi??? O tym osobny temat założyłem...

Prosże o pomoc co gdzie i jak obadać :)

Edytowane przez pawelosinski83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo: przy odblokowywaniu drzwi z przelacznika u kierowcy nie otwieraja sie drzwi lewy tyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat poruszany wiele razy na forum, do wymiany lub czyszczenia jest mikrostyk zamka lub cały zamek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo przerwana wiązka w połączeniu drzwi z nadwoziem pod gumową osłoną lub zaśniedziałe piny we wtyczce w słupku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dziękuję za odpowiedzi, ale dlaczego w takim razie z pilota zawsze działa, a z przycisku w drzwiach albo stacyjki nie?

W drzwiach kierowcy szukać czy w tylnych?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukać tam, gdzie VAG pokazuje błędy...

Żeby to było takie piękne...

Nie ma żadnych błędów w centralnej elektryce i komforcie...

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przejrzyj wiązki w drzwiach, gdzie jest problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od, dzieks, tego zacznę... chociaż coś mi nie pasuje w tym, że centralny zawsze zadziała w tych drzwiach z pilota, a z przycisku u kierowcy lub stacyjki nigdy...

Orientujecie się, czy w B6 jest po 1 microswitchu na 1 drzwi czy może być więcej?

W B5 miałem z tyłu po 1, a z przodu 2 po stronie pasażera i 3 u kierowcy... masakra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno nie ma jednego. Masz 2 od SAFE/NOT SAFE i 1 mikrostyk odpowiedzialny za informację do komputera o zamknięciu/otworzeniu drzwi, a dokładniej samego rygla. Odpowiada też za zapalanie się oświetlenia po otworzeniu drzwi, daje informacje na FIS o otwartych drzwiach, oraz informuje buczkiem o niezgaszonych światłach przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki i otworzonych drzwiach. Mikrostyk ten jest wciśnięty przy otwartych drzwiach, zwolniony przy zamkniętych.

+ 2 silniczki.

rcsp2usi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pojawił się u mnie nagle problem i potrzebuje pomocy:

Lewe przednie drzwi

Przestało pokazywac otwarcie na FIS, nie wlacza podswietlenia kabiny, nie swieci sie czerwona lampka.
Po zablokowaniu drzwi od wewnatrz przelacznikiem u kierowcy drzwi nie odblokowuja sie.

Drzwi mozna otwierac tylko pilotem. Elektryczna szyba rownie dziala normalnie.

Nie znalazlem nowych bledow Vagiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przerwanych kabli w przelotce nie szukałeś? 95% takich awarii to właśnie kable, 5% to mikrostyk

Pozdrawiam, Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kablach jakby bylo dobrze w tej przelotce, nie widac nic podejrzanego, ale zauwazylem inne niepokojace rzeczy. Czesc z objawow wyglada tak:

otworzylem przednie prawe drzwi, w tym momencie oczywiscie nic w nich nie dzialalo-lampka czerwona, kabiny tak samo. zamykajac i otwierajac auto z pilota zauwazylem ze lampka sie zapala, gasnie, kiedy jest juz otwarty i wciskajac jeszcze raz przycisk otwarcia tez czerwona potrafi jakby przygasnac, mrugnac. zamykam wiec drzwi. sprawdzam fis- nawet pokazuje otwarcie drzwi, po chwili juz nie. lampka oczywiscie juz sie nie zapala. i tak w kolko.....

na dodatek sa momenty w ktorych samochod przestaje reagowac na pilota, na przelacznik blokady u kierowcy (dziala tylko otwieranie bagaznika). chwile czekam- znowu centralny dziala.

nie wiem co sie moglo stac, jakby zaczelo wariowac wszystko......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mylem silnik... staralem sie ostrożnie. Mozliwe ze dostala sie woda? Przecież komfort chyba jest w środku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale woda cieknie przez ECU do komfortu. Sprawdź okolice MCE i podłogę w komforcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko suche: podlaoga pod fotelem kierowcy, w okolicach pedałów tez.

po stronie pasazera wlala sie woda przez filtr powietrza (wyjety wtedy), ale wszystko wyschlo i jest suche, nie bylo tego duzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauwazylem wczoraj (niedziela), w czwartek mycie, w piatek trasa ~250km ( pod koniec trasy na dodatek samochod sie zagotował, zaczela pozniej falowac wskazowka od temperatury i padl termostat- prawdopodobnie- dzis wymiana- ale to chyba inna historia)

Objawy z drzwiami i elektryka zauwazylem wczoraj.


ps. momentami nie dziala szyba w tych prawych przednich drzwiach- zarowno od kierowcy jak i z tych drzwi sterujac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uporałem się z problemem.

Krańcówki w zamku są 3.

Wszystkie były sprawne i w super stanie.

Winne okazały się zimne luty w zamku tylnych lewych drzwi. Znalazłem 2.

Zeskrobałem lakier, odessałem starą cynę i przelutowałem wszystkie luty od krańcówek, silniczków oraz konektora - na wszelki wypadek.

Wszystko działa teraz jak powinno. :)

Przy składaniu trzeba uważać, bo ja np przestawiłem czerwoną wajchę w zamku żeby dokręcić ostatni wkręcik i zamek nie zamykał drzwi! Wajchy tej nie dało się cofnąć z zewnątrz. Musiałem go znów wyjąć i rozebrać, :facepalm: przestawić wajchę w początkowe położenie (mehcanizm wewnątrz). Następnie skręciłem bez tego jednego wkręta, podłączyłem do drzwi, zamknąłem auto z centralnego, wajcha się ruszyła, po czym dopiero wkręciłem wkręt. No i wszystko bangla :grin:

5f4af1485487d76fmed.jpg

0144dfaae9a86825med.jpg

Edytowane przez pawelosinski83
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...