Skocz do zawartości

Ranking

  1. scfish

    scfish

    Pasjonat - Nowicjusz


    • Punkty

      4

    • Postów

      21


  2. pdk

    pdk

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      129


  3. niwet

    niwet

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      32


  4. benyA4

    benyA4

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      1401


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04/30/18 w Odpowiedzi

  1. Jeżeli na ciepłym nie chce odpalić a na zimny odpala to może warto sprawdzić czujnik położenia wału?
    2 punkty
  2. Jak w temacie, od jakiegoś czasu na postoju (silnik rozgrzany) po kilkunastu sekundach w miarę równej pracy moje BPW zaczynało dostawać kurwicy W tym tygodniu po skompletowaniu niezbędnego wyposażenia, zebrałem siły i zacząłem walkę. Pojeździłem trochę z podpiętym kompem i co zobaczyłem : - korekcja na czwartym cylindrze (po zatrzymaniu się, na biegu jałowym) zaczynała rosnąć od ok + 0,9 i jak przekroczyła + 2,2 to zaczynała się jazda z telepaniem i po pewnym czasie dochodziła do maksa - bipy też wyglądały źle, wszystkie na minusie, w zakresie od 20 do 70 - obserwacja kanału 75 ( parametry DPF-a) podczas jazdy, nie wskazywała na problemy z osprzętem filtra , ani z pompkami. Cegiełka się ładnie wypaliła pasywnie na odcinku 20 km trasy S8 Na pierwszy ogień poszło ciśnienie paliwa na tandemie, o dziwo było w normie: 880 obr/min - 3,5 Barów 1500 obr/min - 6,0 Barów 2000 obr/min - 7,0 Barów 3000 obr/min - 8,0 Barów 4000 obr/min - 9,0 Barów Mając powyższą wiedzę, następny krok jak postanowiłem zrobić, to wymiana oringów na pompkach. Pokrywa zaworów zwalona , pobieżne oględziny miejsca operacji i niemiła niespodzianka , powycierane krzywki na wałku rozrządu Pomierzyłem krzywki: ( Wymiary krzywek w mm ) ------------------------------------------------------- Cyl. I krzywka ------------------------------------------------------- I W : 61,10 4 I------------------------------------------- I S : 61,70 ------------------------------------------------------- I W : 61,25 3 I------------------------------------------- I S : 61,70 ------------------------------------------------------- I S : 61,35 2 I------------------------------------------- I W : 61,10 ------------------------------------------------------- I S : 61,70 1 I------------------------------------------- I W : 61,10 ------------------------------------------------------- Nie zużyte krzywki mają wysokość : 61,70 mm Skok zaworu przy 61,7 mm : 8,8 mm Skok zaworu przy 61,1 mm : 8,2 mm Czyli z matematyki wychodzi że na najbardziej zużytych brakuje ponad 9 % skoku zaworu Dłuższa chwila konsternacji co robić, wałka nowego lub dobrego nie ma pod ręką , motor rozgrzebany, i decyzja , robię uszczelniacze na pompkach, składam i zobaczymy jak to będzie chodzić Pompki wyciągnięte i tak to wyglądało: - zużycie oringów i ubytki materiału pompek ( przykad , pompka z cyl nr. 4): - Zużycie gniazd pompek w głowicy : Pozostałe wcale nie wyglądały dużo lepiej Warto by w tym miejscu przytoczyć nieco historii motoru. Cztery latka wstecz, przy 112 kkm wysrała się uszczelka pod głowicą. Zrobina została głowica ( planowanie , zawory, uszczelniacze zaworów, szklanki ) . Już wtedy widać było ponadprzeciętne jak na ten przebieg, zużycie gniazd pompowtrysków, ale mech co robił naprawę powiedział że do 200 kkm powinny dotrzymać O tulejowaniu gniazd pompek wtedy dopiero pojawiały się informacje, ale nikt nie był w stanie powiedzieć jak wygląda ich trwałość po tej operacji, więc czapka została założona w takim stanie jak była. Wracając do bieżącej naprawy, ostre krawędzie w gniazdach pompek w głowicy zebrałem delikatnie szaberkiem, potem papier ścierny 800-ka i czyszczenie . Na pompkach wymienione oringi i brązowe podkładki . Przy montażu pompka z najgorszymi parametrami, z czwartego cylindra poszła na drugi, a z drugiego najlepsza na czwarty . Pozostałe poszły na swoje miejsca. Bardzo pomocna okazała się wysysarka do oleju, którą kiedyś w porywie przypływu energi zmajstrowałem: Załatwiła sprawę paliwa , które wlało się do cylindrów i oleju w otworach śrub Regulacja pompek: Wymiana uszczelki w pokrywie zaworów ,( bo barany jak składali po wymianie uszczelki pod głowicą, przykleili ją na silikon i przy demontażu pokrywy latem się naderwała, została wyczyszczona z silikonu i mimo to do teraz była szczelna ) i poskładane Efekty: Po odpaleniu i wykonaniu kilkunastu testowych kilometrów miłe zaskoczenie, silnik pracuje prawie tak samo jak po zakupie auta, po wibracjach i telepaniu ani śladu , korekcje wszystkie w normie, żadna nie przekracza 0,5 , bipy dalej wszystkie na minusie , ale największa złapana wartość to -30 Może ździebko głośniej pracuje, ale poza tym mocy nie ubyło i wszystko by było w porządku , gdyby nie ten wałek rozrządu . Postanowiłem go zabezpieczyć przed dalszym zużyciem ( dzisiaj aplikuję do oleum MILITEC1 ), po paru tysiakach pomierzę znowu krzywki i podejmę decyzję co dalej. Aktualnie na blacie 153 kkm, kupując to auto sześć lat temu, wiedziałem że te motory niezawodnością nie grzeszą. Dla tego wysupłałem troszkę więcej grosza na auto z małym przebiegiem i z pewnego źródła , sądziłem że do 200 kkm powinno jeździć w miarę bezawaryjnie A wyszło jak na załączonym obrazku Gdyby nie sentyment i radość z jazdy , to dawno już by się o nią martwił ktoś inny P.S. Chyba uporałem się wreszcie z porządnym zamieszczeniem zdjęć
    1 punkt
  3. Ja bym pozostał przy 1.8T - dobry do modzenia i zabawy. Jeżeli chodzi o 2.7 Bi Turbo to polecam przeczytać podobny temat:
    1 punkt
  4. Trzeba tylko kupić dobrą używkę, bo czasami padnie szybciej niż myślisz
    1 punkt
  5. Korzystając z okazji wczorajszego wyjazdu na grilla, strzeliłem kilka fotek. Talentu fotograficznego jak co niektórzy z forum niestety nie posiadam, więc żadnych "artystycznych" fotek nie wrzucam, jak auto stało tak popstrykałem
    1 punkt
  6. witam, mam ciagle problem z zawieszeniem przod i licze ze moze ktos z Was podrzuci jakis pomysl. odkad mam swoje b5 tlucze mi zawieszenie przod, nie tluka wahcze metalicznie czy puka amortyzator, ale jest po prostu za mocne tluczenie na dziurach az w srodku czuc po plastikach ->doslownie jak "wozem drabiniastym", mam porownanie bo jak jezdze ojca liftem to tam wszystko sztywne, zwarte i tlumi dziury jakby na poziome podwozia a nie niesie po budzie. Zeby nie bylo ze narzekam na 22-letnie auto z 500k na liczniku nie robiac nic, ale powoli wymieniam czesc po czesci i jak bylo tak jest. Do tej pory: nowe amorki przod, zmienione sprezyny na ori 1ba (byly jakies z d*py), zmienione wszystkie gorne wahacze, dolne rozkrecane i sprawdzane (nie sa idealne ale na pewno nie tluka), drazki stab nowe, koncowki kier nowe, poduszki skrzyni nowe, poduszki silnika ori avon wiadomo uzywki ale nie wylane, sanki dokrecone. I ciagle to samo chetnie wymienie co trzeba ale juz nie wiem co. Dzisiaj do glowy przyszly mi tuleje sanek? czy to moze byc powod? dodam ze zauwazylem ze na ujemnych temp jest jakby lepiej, tak jakby jakies elem gumowe lepiej to trzymaly/sciskaly. wiec moze to tuleje sanek? z tego co czytam po forum to wymiana sanek to nie takie znowu proste wiec nei wiem czy sie za to brac? dzieki za wszelkie sugestie!
    1 punkt
  7. Wszystko już siedzi na aucie, jakieś dwie fotki z zlotu na rozpoczęcie sezonu w Pszczółkach Ostatnia szybko telefonem zrobiona, postaram się ogarnąć niedługo jakieś lepsze fotki
    1 punkt
  8. wg kompa, wypadanie zaplonu, mechanik powiedział że to moze byc wina wszytskiego , wiec zamowiona cewka bosha, swiece laserowe, czekam na czesci, wymienie dam znac czy to bylo przyczyna, jesli nie bede myslał dalej.
    1 punkt
  9. Kolo pasowe sprzeglo i lozysko kola pasowego mozesz przelozyc ze swojej . wystarczy ze masz szczypce do sciagania pierscieni zegera i sciagacz do lozysk. Najwazniejsze zeby sprezarka po demontazu byla dobrze zabezpieczona przed wilgoscia i brudem . Jesli na zdjeciach sprzedawcy zobaczysz ze wej/wyj nie sa zabezpieczone to sobie podaruj taka sprezarke. Jesli sprezarka sie zatrze to dochodzi do zerwania sprzegla . i kreci sie samo kolo pasowe bez walka.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...