Ogólnie w międzyczasie przewertowałem Audi World forum i udało mi się ustalić i zapewne zrozumieć to co chciałeś przekazać..
W modelach zarówno S4/5 jak i RS4/5 występuje procedura LC pomimo, że te modele występują ze skrzyniami Tip-tronic. Oczywiście tak jak wspomniałeś jest to zupełnie inaczej technicznie wyglądająca procedura jak dla skrzyń S-tronic. W skrzyni dwusprzęgłowej masz dostępny maksymalny moment i całkowicie odłączoną skrzynię. Podczas startu za pomocą sprzęgieł skrzynia Ci się załącza i masz pier...nięcie, ale skrzynia mocno dostaje po d*pie. W skrzyni Tip-tronic samochód nie ma jak odłączyć skrzyni od napędu, więc procedura polega na wyhamowaniu momentu, jednocześnie pozwalając na wzrost obrotów. W momencie puszczenia hamulca samochód dostaje maksymalny moment i wystrzliwuje do przodu. Efekt gorszy jak przy S-tronicu ale jednak umożliwia wciśnięcie gazu i hamulca jednocześnie.
Z punktu widzenia użytkownika procedura w RS4/5 istnieje - jak jej nie załączysz (np. nie wciśniesz esp off) wtedy momentu Ci nie odejmie, obroty tak swobodnie nie wejdą na te 3500rpm, co w związku z czym będzie skutkować gorszym efektem startu i większym obciążeniem skrzyni. Natomiast rozwiązanie techniczne jest zupełnie inne i LC można powiedzieć, że jest mniej efektywne niż w skrzyniach dwusprzęgłowych. Ale co do definicji procedury startu - mimo, że jest mniej efektywna to jednak jest i pozwala na szybsze ruszenie niż w przypadku gdyby tej procedury w ogóle nie było lub gdy jej nie załączysz..
Mam nadzieję, że teraz się ze mną zgodzisz.
edit: zwracam honor - żeby LC zadziałało niezbędne są tylko 3 rzeczy: skrzynia sport (wtedy system start/stop jest automatycznie wyłączony), esp sport (off 1 poziom) i autohold off. Sam tryb jazdy nie ma znaczenia faktycznie - może być i comfort.