Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 06/03/24 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jeżeli ktoś chce poznać wyposażenie swojego auta to możecie wrzucać tutaj numer VIN. Zazwyczaj robione jest to w wolnych chwilach, więc proszę o cierpliwość. Proszę nie pisać komentarzy, zapytań, podziękowań itd. itp. Wpisujemy tylko dokładny nr nadwozia (VIN) i nic więcej!!! Nie wrzucamy zdjęć numeru VIN!!! Można wrzucać też VIN-y innych marek, niekoniecznie grypy VAG Jeżeli w Twojej historii konta na forum są głównie prośby o rozkodowywanie numerów VIN, to system to wyłapie i Twoje posty nie będą się pojawiały w tym temacie
    7 punktów
  2. Witam, jak wiadomo znalezienie kolorowego licznika z 2001,2002 roku graniczy z cudem i nie zaoferują nam one obsługi MENU za pomocą przełącznika w tunelu. w tym DIY pokaże ci co potrzebujesz i jak wykonać adaptacje nowszych liczników do starszego roku modelowego. Co będzie nam potrzebne: licznik kabel vag KKL z chipsetem FT232RL VAG-COM w wersji 409-1 (tylko ta wersja da radę, w innym przypadku immo należy przepisać ręcznie, tego akurat nie róbcie sami bo podczas wgrywania wsadu możecie uwalić zegary) VAG EEPROM Programmer Pływak od rocznika modelowego 2003,2004 1 pin do ABS 1 pin do ECU (będzie sam pin gotowy do zarobienia w wtyczce ECU) UWAGA!!! wszystkie prace tutaj opisane wykonujecie na własną odpowiedzialność! Tabelka liczników, z podpowiedzią do jakich poradnik ma zastosowanie a do jakich wystarczy zwykła adaptacja. Diesle: Benzyny: *Teoretycznie można zastosować liczniki z B7 posiadające IMMO3 Bez wymiany ECU(lub immo OFF) niestety niema możliwości zastosowania licznika z IMMO4, po wymianie taka opcja istnieje. 1. Zaczynamy od wyciągnięcia pinu z starego licznika: Wchodzimy do VAG EEPROM Programmer i naciskamy: Dash > Bosch > Audi A4 > Read EEprom (Encrypted) W 90% przypadkach nie będziemy musieli już nic robić, login immobilizera pokażą się poniżej, zapisujemy go. Jeżeli nic się nie pokaże przechodzimy do następnego kroku i postępujemy jak w przypadku licznika 2003-2004. 2. Wyciągamy pin z nowego licznika: Wchodzimy do VAG EEPROM Programmer i naciskamy: Dash > Bosch > Audi A4 > Read EEprom (Encrypted). Zapisujemy plik, będzie on nam służył jako plik awaryjny gdyby coś się popsuło. File > Save As i wybieramy lokalizacje pliku. Rozmiar pliku musi wynosić 1,00 KB (bajtów: 1 024). Wprowadzamy licznik w tryb "programowania" - Set Newmode (from mode 6 to mode 4) Odczytujemy odkodowany EEprom licznika - Read EEprom (Decrypted)* Pojawią nam się dane nowego licznika, zapisujemy login Jeżeli chcemy zmienić przebieg wpisujemy pożądany przebieg. Klikamy "Set Kilometer". A następnie Dash > Bosch > Audi A4 > Set Kilometer* Na koniec wyłączamy tryb "programowania" w liczniku - Set Back To Adapted Again (from mode 4 to mode 6) 3. Adaptacja nowego licznika za pomocą VAG-COM Przechodzimy do: [17 - Instruments] Następnie: [Login - 11] Zmieniamy 00000 na pin nowego licznika np. 09014, pin to 9014 Klikamy "Do It!" Przechodzimy do: [10 - Adaptation] Następnie: [Channel - 50] Zmieniamy 32000 na pin starego licznika np. 00501. pin to 0501 Możemy też spróbować wpisać po prostu pin licznika 0501 bez zera poprzedzającego. napis "PIN ?" widoczny na górze w poprzednim screenie zmieni się na "WAIT", po chwili zmieni się na ID naszego immobilizera. Gotowe! licznik został zaadaptowany. Przechodzimy do: [Channel - 21] Zmieniamy wartość na na ilość kluczyków, np. 2 Klikamy test > save > exit. Jeżeli wybraliśmy liczbę większą od 1 to po kolei wkładamy kluczyki, włączamy zapłon i następny kluczyk aż dodamy wszystkie. Teraz musimy pamiętać aby go odpowiednio zakodować oraz zmienić adaptacje. Stary licznik będzie działał bez problemu ponieważ aktualny licznik jest klonem, możemy go podłączyć z powrotem i zapisać adaptacje jeżeli nie jesteśmy pewni. Lista kodowań i adaptacji jest dostępna tutaj: 3. Błędne wskazania wskazówki paliwa (odwrócone) Aby to rozwiązać musimy wymienić pływak lub całą pompę (to zależy od was na co się zdecydujecie), na taki z roku modelowego 2003-2004. Demontaż pompy paliwa: Możemy przelutować sam pływak. 4. Naprawa nie działającego tempomatu, silnik ma problemy z ruszaniem W rocznikach 2001-2002 sygnał prędkości do ECU trafiał z licznika (zielona kostka pin 6). Do licznika trafiał z czujnika na skrzyni biegów (VSS). Po CAN sygnał prędkości też trafia, ale ECU go nie odczytuje. W rocznikach 2003-2004 sygnał prędkości do ECU trafiał za pomocą CAN z ABS. Licznik też pobiera prędkość z ABS za pomocą CAN więc czujnik na skrzyni biegów stał się nie potrzebny. Licznik będzie działał bez problemu jeżeli chodzi o odczyt prędkości, ale nie wyśle tego sygnału do ECU. Niby można w oprogramowaniu ECU zmienić wartość zmiennej cwggvfzg z 0(VSS LICZNIK) na 2(CAN ABS). Ale wykonanie tego w domowych warunkach jest nie zalecane, oprogramowanie zgramy ale podczas wgrywania zmodyfikowanej wersji uwalimy sterownik. Więc przechodzimy do drugiej opcji, będziemy musieli poprowadzić przewód od modułu ABS do ECU. Zaczynamy od ściągnięcia obudowy ECU. Możemy ale nie musimy ściągać podszybia. Na czerwono zaznaczyłem wkręty. Odpinamy dużą kostkę z ECU i wpinamy nowy przewód w pin nr 20 (dzięki @Banan). Stary przewód idący do tego pinu izolujemy i zostawiamy luzem. Przewód ciągniemy do modułu ABS, przez przejście w obudowie ECU. Drugi koniec przewodu wpinamy do modułu ABS, pin nr 33. *pamiętajcie o odblokowaniu blokady(przesuwamy w stronę końca wtyczki) a potem późniejszym jej zablokowaniu (w stronę przewodów). *wtyk ciężko wchodzi przez to ze w module ABS jest guma która chroni go przed dostawaniem się kurzu. Gotowe! po prawidłowym podpięciu przewodu ECU zaczyna widzieć prędkość pojazdu. Tempomat zaczyna działać a silnik chodzi sprawniej. W taki sam sposób zmieniłem licznik w swoim samochodzie, dołożyłem wentylacje automatyczną i przygotowałem się na montaż QUATTRO.
    4 punkty
  3. Cześć chciałem tutaj w oddzielnym temacie streścić wymianę oleju w skrzyni DL382. Wszystkie wyżej wymienione skrzynie mają dokładnie taką samą procedurę wymiany i takie same części potrzebne do jej wykonania. A więc do wymiany będziecie potrzebować: W części hydraulicznej: 4x G055529A2 - olej ATF 4l (do wymiany potrzebne 3.5l) 2x 0CK321439A - korek spustowy i wlewowy (są takie same) 1x 0CK325107F - rurka do chłodniczki 1x 0CK321371A - uszczelka miski olejowej 1x 0CK325149D - filtr 1x 0CK325421A - filtr 1x 0CK325121D - filtr 2x 0CK927523- uszczelka sterownika (ta przy kostce, założona jest jedna aczkolwiek lepiej wymienić na dwie żeby wyeliminować ewentualny przeciek który dosyć często się w tym miejscu pojawia) 1x 0CK325443 - uszczelka mechatroniki 1x 0CK325446 - uszczelka mechatroniki 1x 0CK325445 - uszczelka mechatroniki 1x 0CK325444 - uszczelka mechatroniki 1x N91084501 - uszczelka pokrywy filtra 1x WHT005499A - uszczelka pokrywy filtra w części mechanicznej (sprzęgłowej): 4x G055549A2 - olej MTF 4l (do wymiany potrzebne 3.8l) 1x WHT005623A - korek Instrukcję wymiany krok po kroku wrzucę w najbliższym czasie
    2 punkty
  4. Potrzebujesz gornej czesci puszki filtra, zeby mozna bylo w ogole ta przeplywke zamontowac, wiadomo odpowiednia redukcja na TIPa, zeby mozna bylo to polaczyc z nowym MAFem, soft oczywiscie tez - trzeba zrobic kalibracje pod 3" przeplywomierz. Seryjny maf ma maksymalny odczyt do 225g/s, takze chcac zrobic wiecej mocy niz te +/- 280 koni (bo tyle z reguly wychodzi przy wczesniej wspomnianym przeplywie, ale nie jest to wyznacznik) trzeba zwiekszyc zakres odczytu przeplywomierza, a kolejna sprawa to zywotnosc samej przeplywki. Wiekszy przeplyw = wieksze napiecie, im dluzej chodzi MAF na "pelnych obrotach" tym krocej zyje dlatego zwiekszenie srednicy + kalibracja ten problem rozwiazuje. dokladnie to samo jest u mnie, dopoki dziala to nie ruszam. Jak zdechnie to juz listwa czeka na montaz i to samo radze klientom.
    2 punkty
  5. Tylko z nim może być tak, że jak kupisz to możesz zamrozić kasę na pół roku zanim Ci przyśle, także najlepiej zadzwoń dopytaj i jak jest taka możliwość to kupić za pobraniem. Na fisie można wyświetlać wszystko, wchodzić w każdy blok pomiarowy itp, jest dużo opcji takich jak np. przyspieszenia od iluś do iluś w kilku zakresach, jest tego dużo naprawdę, kasowanie błędów, odczyt błędów, szczerze to odkąd go mam to praktycznie VCDSa nie używam. Wskazówka robi obrót powitalny ale tutaj to tak sobie działa jak masz włączone ryglowanie drzwi po przekroczenie 30km/h, więc albo to wyłączyć albo jak wskazówka robi obrót powitalny to drzwi ryglują się gdy wskazówka osiąga 30km/h, nie ważne czy stoisz w miejscu.
    2 punkty
  6. TMBLD7NEXG0081355.pdf WA1AAAFY2M2056949.pdf WA1AECF37L1083217.pdf WA1BNAFY3J2008574.pdf WAUENAF48HN001528.pdf WAUFNDF59KA044918.pdf WAUZZZ4F9BN031055.pdf WAUZZZ8E35A419685.pdf WAUZZZ8E66A178285.pdf WAUZZZ8E67A250409.pdf WAUZZZ8E77A223610.pdf WAUZZZ8E93A305431.pdf WAUZZZ8K3CA072023.pdf WAUZZZ8K6BA077327.pdf WAUZZZ8K8DA107690.pdf WAUZZZ8K9EN019015.pdf WAUZZZ8R3AA007019.pdf WAUZZZF42LA020760.pdf WAUZZZF47HA045421.pdf WAUZZZF49JA217731.pdf WP0ZZZ97ZEL040880.pdf WUABWGFF9J1905637.pdf WVWZZZ13ZFV005421.pdf
    2 punkty
  7. Nie każdy lubi wieśniaczyć swoje auto, niektórzy lubią pozostać przy oryginale.
    2 punkty
  8. Tym razem nawaliły spryskiwacze:
    2 punkty
  9. WA1EECF31P1020461.pdf WA15AAFY1N2080131.pdf WAUHGAFC5DN014200.pdf wauw2afr7ga042733.pdf WAUZZZ4G7HN104828.pdf WAUZZZ8E33A324959.pdf wauzzz8e43a155535.pdf WAUZZZ8E74A290042.pdf WAUZZZ8E76A215652.pdf WAUZZZ8KX9A004326.pdf WAUZZZ8T0BA055798.pdf WAUZZZF4XJA146913.pdf WAUZZZF4XLA033658.pdf WAUZZZF40HA077563.pdf WAUZZZF43GA007828.pdf WAUZZZF44KA098696.pdf WVWZZZ1KZ5W084157.pdf WVWZZZ3CZAE522990.pdf WVWZZZAUZDP012405.pdf WVWZZZAUZFW525215.pdf TMBJJ7NP0M7007348.pdf TMBLJ9NP0J7588110.pdf wa1aecf32k1075556.pdf WAUFFAFL0GN018105.pdf WAUZZZ4F5BN050802.pdf WAUZZZ8E37A016826.pdf WAUZZZ8E98A071749.pdf WAUZZZ8P45A051115.pdf WAUZZZF43GN000418.pdf WAUZZZF43HA053113.pdf WAUZZZF46HA127611.pdf WAUZZZF54JA079170.pdf WAUZZZFY2L2040293.pdf WVWZZZ9CZXM937117.pdf
    2 punkty
  10. MONTAŻ I DZIAŁANIE UKŁADU SAMOPOZIOMOWANIA XENON A4 B6 2001-2004 Na pewno wielu forumowiczow zmienialo lampy ze zwyklych na xenon lub xenon plus i do tych ja tez sie zaliczam . Aby wszysto bylo prawie jak w orginale czyli xenon plus uklad samopoziomwania i spryski reflektorow postanowilem ( juz chwile temu tylko tak to mi dlugo zeszlo ) zalozyc ten MOD i zrobic DIYA . Kilka slow na poczatek na temat dzialania ukladu samopoziomowania xenon. Samochody z lampami xenon posiadają montowaną seryjnie automatyczną regulację zasięgu reflektorów. Aby automatyczna regulacja zasięgu reflektorów mogła działać potrzebne są informacje o przemieszczeniu pionowym zarówno z przedniej jak i z tylnej osi. W tym celu położenie lewego dolnego wahacza w stosunku do nadwozia jest przekazywane poprzez drążek łączący do czujnika poziomu zawieszenia z przodu z lewej strony . Ten podaje dalej elektryczne sygnały do sterownika regulacji zasięgu reflektorów . Te sygnały na tylnej osi są przekazywane z czujnika poziomu samochodu do sterownika . Sygnały te będą potrzebne do ustalenia poziomu zawieszenia. Automatyczna regulacja zasięgu reflektorów reaguje samoistnie na zmiany poziomu zawieszenia. Poziom zawieszenia może się zmienić w następujących sytuacjach: - Holowanie przyczepy - Różne stany załadowania; samochód pusty, samochód częściowo lub w pełni załadowany - Wolna lub szybka jazda POMOCNE TEMATY DO MODA UKŁADU SAMOPOZIOMOWANIA XENON : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/119469-all-b6-montaz-ukladu-mycia-spryskiwaczy-lamp/ http://a4-klub.pl/index.php?/topic/127763-all-regulacja-swiatel-reflektorow/ SCHEMAT BEZPIECZNIKOW DEMONTAZ TAPICEREK I OSŁON DEMONTAZ SCHOWKA PASAZERA DEMONTAZ ZEGAROW LICZNIKA http://a4-klub.pl/index.php?/topic/159337-all-b6-parowanie-bi-xenon/ WYMIANA CZUJNIKA SAMOPOZIOMU NAPRAWA CZUJNIKA SAMOPOZIOMU CZYSZCZENIE I REGENERACJA ODBŁYŚNIKA SPIS CZĘŚCI DO MONTAŻU : 4Z7 907 357 - Sterownik automatycznej reg. zasiegu swiatel ( ceny od 50 -150 PLN ) N 100 173 04- Nakretka szescokatna kolnierzowa 2 szt. ASO 8E0 941 285 J lub C - Czujnik poziomu przod uzywka ( ceny od 100-200 PLN ) N 902 631 04 - Nit mocujacy 2 szt. ASO N 101 148 02 - Sruba imbusowa 2 szt. ASO 8E0 616 571D- Czujnik poziomu tyl Uzywka ( ceny od 100-200 PLN ) N 019 287 3- Sruba z lbem szesciokatnym 1 szt. ASO N 011 547 7- Podkladka 4D0 972 623 - Wtyka 2 szt. ASO 4D0 972 643 - Wtyka 2 szt. ASO 7M0 973 119 - Wtyka 2 szt. ASO 000 979 009 E - Piny 6 szt. do czujników czyli 3 kabelki AS0 8E0 972 420 C - Wtyka do sterownika 1 szt. ASO 000 979 009 E - Piny 14 szt. do sterownika czyli 7 kabelkow AS0 000 979 021 E - Piny do wtyki lamp 4 szt. 2 kabelki AS0 Bezpiecznik Przewody 0.35 mm , 0.5 mm dopasaowac odpowiednie długości Cyna , lutownica , taśma izolacyjna , Torx 30 , 25 , 20 , srubokret mały i duzy , Tutaj mozna sprawdzic aktualne ceny czesci sklep.gajos.com.pl KOSZT jaki ponioslem to okolo 600 PLN Tańsze Piny kupujemy najlepiej jak zawsze na ALLEGRO u sprzedajacego o nicku OptoGlob lub radiofabric Kilka fotek czesci Na koniec podziekowanie Bart-S za pomoc w schematach
    1 punkt
  11. Czy ten opis wykonania adaptacji skrzyni DL382 (0CK) za pomocą vcds jest prawidłowy? A drugie pytanie to czy adaptacja może być zrobiona przed wymianą olejów i filtrów? Takie zalecenie dostałem od mechanika jak mu powiedziałem że skrzynia zaczyna lekko szarpać. Powiedział żebym najpierw zrobił adaptację by wykluczyć jakieś mechaniczne uszkodzenia skrzyni o dopiero jak po adaptacji będzie poprawa działania skrzyni to wtedy mam przyjechać na wymianę olejów i filtrów. Sam nie wiem co o tym myśleć?? Przygotowanie do adaptacji Przed rozpoczęciem adaptacji upewnij się, że: • Masz zainstalowany program VCDS w najnowszej wersji (24.7.1) • Temperatura oleju w skrzyni biegów wynosi między 40°C a 60°C (przejechaj autem około 20 minut) • W sterowniku skrzyni biegów nie ma żadnych błędów • Auto stoi na równej powierzchni • Hamulec ręczny jest zaciągnięty Procedura adaptacji krok po kroku: Krok 1: Podłączenie i uruchomienie programu (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: Obojętna (auto wyłączone) 1. Podłącz interfejs VCDS do gniazda OBD w samochodzie 2. Uruchom program VCDS na komputerze 3. Kliknij “Select” i wybierz swój model samochodu (Audi A4 B9) Krok 2: Dostęp do sterownika skrzyni biegów (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik 2. Ustaw dźwignię selektora w pozycji P 3. W głównym menu VCDS wybierz “02 - Auto Trans” (sterownik skrzyni biegów) 4. Kliknij “Basic Settings” (04) z menu po lewej stronie Krok 3: Kasowanie licznika procedur start-stop (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Z rozwijanej listy grup wybierz “Erase counter for start and stop process” 2. Kliknij przycisk “Go” 3. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Not Running” lub “Finished correctly” 4. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 4: Kalibracja zaworów sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Clutch valve calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Silnik automatycznie zwiększy obroty o około 200 RPM 5. W tym momencie ze skrzyni mogą dobiegać różne dźwięki - to normalne 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 5: Kalibracja czujników odległości (około 5-8 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Distance sensor calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 5. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 6: Reset punktów adaptacji do ustawień fabrycznych (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY, tylko ZAPŁON włączony • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wyłącz silnik, ale pozostaw włączony zapłon (pozycja II kluczyka) 2. Wejdź ponownie do sterownika “02 - Auto Trans” 3. Przejdź do “Basic Settings” (04) 4. Wybierz “Reset start point adaptation to the factory setting” 5. Kliknij “Go” 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” Krok 7: Adaptacja punktów załączania sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik (pozostaw dźwignię w pozycji P) 2. Pozostając w menu “Basic Settings” (04) 3. Wybierz “Clutch engagement point adaptation” 4. Kliknij “Go” 5. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 6. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Jazda adaptacyjna (około 30-60 minut) Po wykonaniu adaptacji za pomocą VCDS: 1. Przejedź około 20-30 km w różnych warunkach 2. Wykonaj kilka płynnych przyspieszeń i hamowań 3. Unikaj gwałtownych manewrów przez pierwsze 100 km
    1 punkt
  12. Auto po programie czy seria? Podporą wału może nie ogarniać już
    1 punkt
  13. U mnie pociło się właśnie z gwintu gniazd wtryskiwaczy, wkręcałem na klej do gwintów (marki nie pamiętam). Po roku poprawka i posmarowałem delikatnie victor reinz, od dwóch lat suchutko, czyściutko.
    1 punkt
  14. te skrzynie wychodziły z chłodniczkami albo tylko przewodem łączącym
    1 punkt
  15. Na liczniku 209kkm, a więc czas na serwis olejowy: - olej Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 - filtr oleju Mann (W940/66) - filtr powietrza Mann (C27 192/1)
    1 punkt
  16. Przerobilem ta listwe. czyli skrocilem lapki o ok 5 mm,oraz je pod innym katem ustawilem zeby pasowlay I pasuje.Przed spawanie podjechalem inna listwe zmierzyc tymrazem wyciagnieta za4 b5 1,8 i miala te same nr tylko koncowke B. Rowniez byla wyzsza. Wiec nie wiem co jest grane. Przerobilem ta kupiona listwe. czyli skrocilem lapki o ok 5 mm,oraz je pod innym katem ustawilem zeby pasowlay i pasuje.Jeszcze zrobie przejscie jakies by sprawdzic jakie teraz mam cisnienie paliwa bo wczesniej bylo 5,4bara. Musze sprawdzic dlaczego tak jakby przelewa paliwo bo z turbiny sie kopci a z lacznika z plecionka cos tam kapie mimo ze na lpg jezdze.Wyczytalem tez ze moze to z powodu nieszczelnosci w systemie EVAP .Przy filtrze byl trojnik-jeden koniec idzie kolo filtra powietrza,drugi wchodzil do filtra paliwa ,trzeci szedl w okolice wlewu paliwa. Ten co szedl do filtra paliwa zostal "zaslepiony.
    1 punkt
  17. Jak trafisz dobra używkę to bież używkę. Ja brałem nowe MTS
    1 punkt
  18. Witam, potrzebuję informację jakie typu lamp występują w B9. Mianowicie czym się różni "full led" od "matrixa", a także jakie są rodzaje lamp tylnych? Są tylko dwa rodzaje lamp czy więcej?
    1 punkt
  19. czyli za dwa lata powtórka i już blacha w gorszym stanie będzie,takie rzeczy to tylko piaskowanie bo te całe neutroliztaory są o kant tuska
    1 punkt
  20. @Miras95 @szpakuziom na grupie na fb a4 b6/b7 pomoc-części jest użytkownik Tomek Lęga robi takie cuda na zamówienie. Może warto uderzyć.
    1 punkt
  21. Dawno nic nie dodawałem…… w ostatnim czasie musiałem zmienić lampę tył na nową ponieważ stara się gdzieś rozszczelniła i zaczęła nabierać wodę…….. i jeszcze udało się nabyć jedną rzecz która jest na sezon 2025 ? koła Pompei 19” opona przód 235/40 opona tył 255/35
    1 punkt
  22. TMBAH7NP1K7037645.pdf WAUZZZ8E65A083854.pdf WAUZZZ8K1FN030138.pdf WAUZZZ8K6FN052863.pdf WAUZZZ8R2EA101169.pdf
    1 punkt
  23. WAUENAF49JA209978.pdf WAUHGAFC7GN144550.pdf WAUVC68EX3A226347.pdf WAUZZZ4G4EN144652.pdf WAUZZZ8E18A013554.pdf WAUZZZ8K5EA103341.pdf WAUZZZ8T6DA046302.pdf WAUZZZ8V6HA037204.pdf WAUZZZF2XPN002696.pdf WAUZZZF2XPN029316.pdf WAUZZZF28MN063640.pdf WAUZZZF44HA106059.pdf WAUZZZF49GA034967.pdf WAUZZZFY0J2118597.pdf
    1 punkt
  24. Mówisz? Miałem B8 2.0 TFSI i latałem trasy po 50kkm rocznie. Zapewne patrzysz przez pryzmat ekonomii. To kup sobie benzynę i ją zagazuj.
    1 punkt
  25. świece wymienione czy od nowości? Jeżeli chodzi o opiłkująca pompe CP 4 odkręć na niej zawór tam jest takie sitko zobacz czy nie ma opiłków metalu
    1 punkt
  26. Przepływka za mało wskazuje, więc albo jest nieszczelność w dolocie albo jest do wymiany i od tego zacznij, katalizator jesli zamiennik, to błąd od niskiej sprawnosci będzie.
    1 punkt
  27. WAUZZZ8DZYA206429.pdf WAUZZZ8E47A170008.pdf WAUZZZ8E55A421728.pdf WAUZZZ8K8FN014468.pdf WAUZZZ8L62A049715.pdf WAUZZZF4XHA119947.pdf WAUZZZF48NA002010.pdf WVWZZZAUZGW086516.pdf
    1 punkt
  28. Nigdy nie wiesz jak Ktoś złożył rozrząd i wszystkie koła nie widząc tego. To co powiedziałeś jest oczywiste, ale co jak Ktoś mógł przez przypadek obrócić te koło przy montażu, kiedy wymieniał pasek? Nigdy tego nie wiesz, a jak chcesz komuś pomóc przez forum i sam nie masz 100% pewności czy dobrze to poskładał, to warto chyba spojrzeć na znak na kole zamachowym, ponieważ tam masz 100% pewności że dół jest ustawiony do montażu rozrządu. Owszem ja też jak montuję rozrząd i nie potrzebuje patrzeć na znak z tyłu, bo wiem co robię.
    1 punkt
  29. hehe nikt tego nie wie, może ogarnie to ktoś klasy Muskel lub podobne osoby z dużą wiedzą temat znany w grupie VAG, dzieje się tak szacuje w 90% aut a4b9 i podobnych z tymi silnikami, ludzie wymieniają masę części i nic to nie daje, zaczynając od aku po czujniki i rozruszniki (choć podobno komuś pomogła wymiana rozrusznika) ale dzieje się to w autach już od nowości - coś chyba jednak sknocili ale obejście tego jest Moim zdaniem dwie opcje: 1. Cofające się paliwo, wystarczy ze jest chwila zwłoki i pompa stworzy ciśnienie a ze latem kręci odrazu to jest problem, zimą nie występuje gdyż jest komunikat trwa uruchamianie silnika, świece grzeją chwile trwa i zapala odrazu 2. Kiedyś jeden Pan w TV twierdzi że kompy sterujące muszą być coraz wydajniejsze gdyż dostają masę danych z czujników celem dostosowania dawki, może "ta" zwłoka powoduje że po pewnym czasie (2-3sek) są wszystkie dane i komp lepiej steruje - nie wiem trudno powiedzieć bo na ciepłym czy nawet kilku godzinny postoju efektu tego nie ma ps. testuj i daj znać A moze ktos ma dostęp i spotkał się z tym jak sobie radzą serwisy....jakieś akcje naprawcze?
    1 punkt
  30. Zgodzę się z przedmówcą choć nie do końca. Jeśli chodzi o oringi to owszem fabryczne mają nietypowe wymiary i ciężko je znaleźć w "uniwersalnych kompletach" ale jeśli są w zestawie z chłodnicą to będą miały wymiar fabryczny. Lub jeśli będą w wymiarach uniwersalnych to gniazdo w chłodnicy będzie przewidziane pod taki właśnie oring, a nie fabryczny... Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się aby klima puszczała na oringach fabrycznych lub dołączanych do chłodnicy. Na uniwersalnych i owszem
    1 punkt
  31. VSSZZZ5FZGR042538.pdf WAUZZZ8E06A188617.pdf WAUZZZ8K59A208225.pdf WAUZZZ8KXDA043331.pdf WAUZZZ8LX3A070049.pdf WAUZZZF40LA004492.pdf WAUZZZF43RA117376.pdf WAUZZZF49LA055795.pdf WAUZZZF51HA021348.pdf WUABWGFF9J1905637.pdf
    1 punkt
  32. Jeździłeś za długo z zapchanym dpfem gdzie wartość popiołu dobiła do 0,22l Powinien być wyczyszczony przy 175ml, tak więc mogło być tak, że dpf zapchany jest na amen i w takim wypadku żadne czyszczenie nie pomoże i wartości różnicy ciśnienia będą nadal wysokie. Jedyne czego możesz się przyczepić, to 3 rzeczy. 1. Brak wydruku przed i po czyszczeniu 2. Niedopasowana wartość popiołu w sterowniku silnika 3. Odgłos pracy silnika (z filniku), którego nie było przy oddawaniu auta.
    1 punkt
  33. Pewnie będzie potrzebna korekta. Sprawdzisz po montażu czy nie przeładowuje, a jeśli tak to odepniesz wtyczkę od n75 i pojedziesz na takim doładowaniu na ile jest grucha ustawiona.
    1 punkt
  34. Wyjęcie/włożenie podsufitki w sedanie to czysta ekwilibrystyka, a z dziurą w dachu to już w ogóle ? @Rob@k Dobra robota! Niestety materiał najczęściej jest problematyczny przy lampkach i/lub na końcu przy tylnej szybie ?
    1 punkt
  35. Tylko niemiecki lub angielski (po instalacji wersji angielskiej). Jeżeli już w DE to kup u dystrybutora PCI Diagnosetechnik i radzę kupić wersję bez ograniczeń VIN. Ross-Tech® HEX-V2® Basiskit | VCDSpro - PCI Shop - Professionelle Fahrzeugdiag, 284,00 € SHOP.PCI-DIAGNOSETECHNIK.DE PCI Shop Das Ross-Tech® VCDS HEX-V2® für VW, Audi, Seat & Skoda. Mit deutschem VCDS... Wystarczy Możesz
    1 punkt
  36. W elsie nie znajdziesz także informacji o wymianie filtrów w Twojej skrzyni. Jak chcesz ten brudny zużyty płyn pchać dalej w układ, to nie odkręcaj odpowietrzników.
    1 punkt
  37. Ja też mam 1ba i jest kiepskie. Moim zdaniem bardzo słabo się zachowuje za poprzecznych nierównościach i dziurach w drodze,tlucze sienjakby amortyzatory były zepsute.
    1 punkt
  38. IFI :: Free services IFINTERFACE.COM Программа ETKA, Program ETKA, ETKA онлайн, ETKA-онлайн, этка онлайн, этка-онлайн, ETKA online, ETKA-online, VOLKSWAGEN, AUDI, SEAT, SKODA, PORSCHE, ETKA, ETKA7, ETKA7.4, ETKA7.5, ETKA7.0... klikasz carprog2 i masz etke online
    1 punkt
  39. W jakim świecie żyjesz, co z tego że linia odcięcia jest taka jak ma być, w idealnych warunkach będzie to działać i nie oślepiać, czy światła na przeglądach są ustawiane z odpowiednim obciążeniem pojazdu, obstawiam że w 90% nie, wrzucając cięższy ładunek na tył pojazdu światła świecą na księżyc i w oczy jadących z naprzeciwka, gdyż iż ponieważ bo 99% kierowców nie opuszcza pokrętłem świateł zależnie od obciążenia pojazdu, nie licząc samochodów z samopoziomem. Jeśli Tobie nie przeszkadza spawarka po oczach to nie znaczy, że innym to nie wadzi, nie bez powodu do "normalnych" xenon (tzn nie tych z obniżoną mocą) jest wymagany samopoziom i tak samo jest w "normalnych" ledach. A te retrofity czy inne tego typu to na off-road, nie na drogi publiczne.
    1 punkt
  40. Pozwolę sobie zamknąć daremną dyskusję jednym zdaniem. Brak homologacji.
    1 punkt
  41. To dlaczego nie mam w radiu opcji regulacji tylnych głośników , czy radio symphony jest lepsze od concert'a ?
    1 punkt
  42. Witam szanowne grono. Zanim przejdę do tego co zrobiłem u mnie, aby pozbyć się denerwującego komunikatu na FIS „oil min” chciałbym zebrać informacje które udało mi się pozyskać z internetu na ten temat, moje przemyślenia na ten temat oraz co się działo u mnie (myślę, że warto poczytać). U mnie zaczęło się od tego, że pewnego dnia wyskoczył komunikat na FIS o uszkodzeniu czujnika (sensor) poziomu oleju (nie oil-min). Sprawdziłem więc poziom oleju (było max) więc odłączyłem wtyczkę od czujnika poziomu oleju w misce olejowej, wyczyściłem konektory we wtyczce do czujnika (żeńskie) oraz konektory czujnika (męskie). Nie dało to rezultatu, nadal wyskakiwał komunikat o uszkodzonym czujniku oleju. Ponieważ planowałem wymianę uszczelniaczy pompowtrysków i wymianę oleju więc stwierdziłem, że przy okazji spuszczania oleju wymienię też czujnik poziomu oleju. Ponieważ, jak wiadomo aby go wymienić trzeba spuścić olej więc stwierdziłem, że kupie oryginalny czujnik. Niestety cena czujnika w serwisie lekko mnie położyła (około 700zł) więc pamiętając (jak czyściłem konektory), że czujnik był firmy Hella i znając numer oryginału postanowiłem kupić właśnie tej firmy (około 215zł). Jeśli kogoś interesuje zasada działania tego czujnika zapraszam do lektury: https://www.hella.com/techworld/pl/ti/Ultradzwiekowy-czujnik-poziomu-oleju-9759/ Okazało się, że faktycznie na czujniku znajdowały się wszystkie oznaczenia jak na oryginale, a logo marki zostało zeszlifowane. No i faktycznie po wymianie przez jakieś 300km wszystko było ok ale nagle wyskoczył mi komunikat „oil-min”. Sprawdziłem więc poziom oleju, była jedna kreseczka poniżej max, ale dolałem do max i komunikat zniknął. Pomyślałem więc, że czujnik jest jakoś dziwnie skalibrowany lub uszkodzony i mały ubytek oleju powoduje pojawianie się komunikatu. Ale to nie koniec przygody. Przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i znowu pojawił się komunikat. Zanim jednak podjąłem decyzję, że będę reklamował czujnik, poszperam po internecie o co lata? Zacząłem więc analizować informacje przeczytane na różnych forach i doszedłem do następujących wniosków (co faktycznie potwierdziło się u mnie): - nie dolanie oleju, ale otwarcie i zamknięcie maski powoduje usunięcie komunikatu oil-min na jakiś czas (otwarcie maski uznawane jest, że dolano olej); - u osób u których otwarcie i zamknięcie maski nie powodowało usunięcia komunikatu uszkodzony był czujnik (mikrostyk) otwarcia maski znajdujący się przy zamku maski – sprawność czujnika można sprawdzić poprzez otwarcie maski i przekręceniu kluczyka na tzw. „zapłon” - na FIS powinno pokazać się, że maska silnika jest otwarta - u osób które usunęły komunikat poprzez otwarcie maski, komunikat oil-min wcześniej czy później pojawiał się ponownie (jak u mnie); - osoby u których wyskoczył komunikat czyściły kostki przy czujniku i przy zegarach i nic to nie pomogło, a niektórzy również zagłębili się w dalsze naprawy przy zegarach i również nic to nie pomogło - sygnał z czujnika poziomu oleju nie jest stały tylko w postaci cyklicznych impulsów o napięciu około 4V możliwy do zdiagnozowania tylko za pomocą oscyloskopu (więc zwarcie jakichkolwiek styków w kostce czujnika nic nie da) Nie jestem elektrykiem, ani elektronikiem, ale analizując wszystkie wyszukane przeze mnie informacje doszedłem do wniosku, że skoro sygnał poziomu oleju jest o tak niskim napięciu to zakłócenia w nim mogą powodować błędy. Zacząłem więc przeglądać schematy połączeń i okazało się, że do czujnika dochodzi napięcie 12V bezpośrednio ze stacyjki po jej przekręceniu (przewód czarny z czerwonym paskiem), drugi przewód (brązowy) to minus i sygnał powracający bezpośrednio do zegarów (przewód czerwony z szarym paskiem). Wywnioskowałem również, że newralgicznymi punktami, które mogą powodować spadek sygnału (napięcia) powracającego (przy założeniu, że instalacja – wiązki nie są uszkodzone) są złącza (kostki). Doszukałem się, że złącza tego obwodu są w sumie trzy – przy czujniku (które już wcześniej wyczyściłem), przy zegarach (które czyściłem przy okazji wyciągania zegarów jakiś czas temu) oraz pod sterownikiem silnika na podszybiu (którego nie ruszałem) – łączące instalację silnika z instalacją kabiny. Postanowiłem więc wyczyścić to ostatnie złącze. Oto mój opis czynności: potrzebne rzeczy: - torx T30 – bit oraz wygięty klucz, - nasadka 16, - konektory męskie o szerokości – 1,5mm i 3mm – po 1 sztuce – ja doczepiłem sobie do nich przewody, ponieważ od multimetru są krótkie i nie mógłbym sprawdzić wiązki. - kawałek plastikowej płytki kanał lub podnośnik klucz oczkowy 10 papier 2000 czteropak piwa może przydać się: multimetr; ekstraktor do konektorów (do kupienia na popularnym serwisie aukcyjnym lub ten sam pięć razy taniej na chińskim serwisie aukcyjnym), swoją drogą fajna sprawa dla osób które same majsterkują.Interfejs diagnostyczny Jeśli posiadamy interfejs diagnostyczny możemy sprawdzić jaki poziom oleju (w mm) mierzy nam czujnik – wchodzimy w tym celu w 17-instruments - > meas. block, wybieramy grupę 007 w pozycji 1 mamy poziom oleju który mierzy czujnik, w pozycji 2 wartość minimalną (wymaganą). Wiadomo, że na wyłączonym silniku będzie większa wartość, na pracującym mniejsza. Jeśli będę operował stronami to zgodnie z przyjętymi zasadami lewa to strona od kierowcy, prawa to od pasażera (wersje europejskie). Zaczynamy od demontażu osłony silnika i osłony podszybia, następnie odkręcamy minusową klemę akumulatora (klucz oczkowy 10) i odłączamy minusowy przewód (przy okazji warto podładować akumulator, nie zaszkodzi mu to). Zdejmujemy kapturek osłaniający nakrętkę lewej wycieraczki, odkręcamy nakrętkę (nasadka 16 + pokrętło), oznaczamy na szybie foliopisem jak leży wycieraczka i demontujemy ją (najwygodniej na otwartej masce). Odkręcamy śruby osłony sterownika (5 torxów T30). Aby odkręcić śruby 1 i 5 (foto) ja zastosowałem takie myki jak na zdjęciach Demontujemy osłonę sterownika – unosimy ją do góry i wyciągamy. Następnie demontujemy sterownik (nie ma potrzeby odłączania złącz). W tym celu naciskamy na blachę mocującą (foto – strzałka A) i trzymając naciśniętą blachę podważamy ją (w kierunku strzałki B). Na drugim końcu blacha jest tak samo mocowana, ale jak już odczepimy z tej strony to wyjdzie bez problemu. Wyciągamy sterownik (przewody są dosyć długie) poza obudowę. Interesujące nas konektory tkwią w brązowej kostce. Przecinamy opaskę (trytkę) odłączamy brązową kostkę. Aby mieć lepszy dostęp ja odłączyłem również czarną kostkę. Interesują nas teraz konektory nr 2 i nr 9. (przewody kolorów: czarny z czerwonym paskiem i czerwony z szarym paskiem – na moim foto wyjęty z kostki) Na początku sprawdzamy czy nie jest uszkodzona wiązka – w tym celu za pomocą multimetru sprawdzamy przejście między odpowiednimi przewodami pomiędzy odpiętą kostką przy czujniku oleju, a przewodami w kostce brązowej – nr 2 i nr 9 (po kolorach przewodów). Podczas pomiaru warto poruszać trochę wiązką czy nie ma żadnej przerwy (np. uszkodzony przewód). Robimy dwa pomiary dla przewodu z +12V i powrotnego do zegarów (masa niestety nie wiem gdzie idzie) . Jeśli wszystko ok to czyścimy odpowiednie konektory (nr 2 i 9) w brązowej kostce. Ja to zrobiłem tak, że zakupiony konektor męski szerokości 1,5mm potraktowałem papierem ściernym aby powstały na nim rysy, następnie kilkukrotnie wsuwałem go w konektory nr 2 i nr 9. Aby oczyścić konektory męskie (te w kostce od strony kabiny), ponieważ jest tam kiepski dostęp, użyłem plastikowej płytki z przymocowanym papierem ściernym o gradacji 2000 . Przy okazji oczyściłem wszystkie konektroy w tej i innych kostkach. Następnie wszystko potraktowałem spray’em typu kontakt i wydmuchałem sprężonym powietrzem. Podłączamy kostki, zakładamy nową trytkę. Następnie, ja jeszcze dodatkowo wysunąłem i wsunąłem (w celu oczyszczenia) parę razy kostkę od sterownika (foto). Sprawdzamy czy uszczelka osłony sterownika leży w swoim miejscu (lubi się wysunąć). Podsuwamy i zakładamy osłonę sterownika. Smarujemy i przykręcamy śruby obudowy. Montujemy wycieraczkę, podłączamy akumulator, montujemy osłonę podszybia i osłonę pod silnikiem. Podsumowując wszystko „u mnie pomogło” wyczyszczenie wszystkich złącz od czujnika poziomu oleju tzn. - złącza przy czujniku, złącza pod sterownikiem i złącza przy zegarach. Przekulałem od momentu czyszczenia złącza pod sterownikiem około 3000km i (odpukać) komunikat nie wyskakuje. Co ciekawe podłączyłem pod kostkę czujnik który wcześniej wyrzucało, że jest uszkodzony, zanurzyłem sondę w oleju i też działa (pomiar interfejsem). Konektor od sygnału z czujnika do zegarów znajduje się w niebieskiej 32 pinowej kostce i jest oznaczony nr 23. Ponieważ tam są bardzo małe konektory więc oczyściłem je na zasadzie kilkukrotnego włączania i wyłączania kostki w gniazdo zegarów po uprzednim spryskaniu sprayem typu kontakt. Kostkę przy czujniku czyściłem za pomocą "zarysowanego" konektora o szerokości 3mm + spray typu kontakt, a złącze przy czujniku za pomocą płytki z papierem ściernym. Moim zdaniem aby wszystko zagrało należy faktycznie wyczyścić te wszystkie trzy złącza! Wszelkie sugestie mile widziane Jeśli komuś pomoże to co napisałem i komunikat zniknie proszę o info. Pozdrawiam
    1 punkt
  43. W związku z powtarzającymi się pytaniami dotyczącymi instalacji elektrycznych podnośników tylnych szyb - wrzucam instrukcję przeróbki korb na elektrykę dla B6 (od rocznika modelowego 2004) oraz B7 (wkrótce dodam opis dla aut do rocznika modelowego 2003 włącznie – jest praktycznie identyczny, różnice dotyczą tylko i wyłącznie numerów pinów). Na początku przypominam, że poza modyfikacją instalacji elektrycznej potrzebujecie: - boczki (tapicerki drzwi) w wersji z elektrycznym sterowaniem - wiązki elektryczne boczków (zapewne dostaniecie ją w komplecie z tapicerką) - wiązkę elektryczną łączącą sterownik ze słupkiem B - sterownik/silniczek tylnych podnośników - zespół przełączników dla drzwi kierowcy - panel mocujący dla w/w zespołu przełączników - piny do czarnej kostki 20-pin w słupku B (można również wykorzystać piny z odłączonej części instalacji) Sterowniki/silniczki tylnych szyb: 8E0 959 801 A ---> (od 01.01.2006) 8E0 959 801 E 8E0 959 802 A ---> (od 01.01.2006) 8E0 959 802 E Przy zakupie zwracajcie uwagę na początkowe oznaczenie sterownika - bardzo łatwo go pomylić z driverem przednich drzwi (jego numer zaczyna się od 8E1). Z kolei oznaczenia zaczynające się na 8E2 to wersje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie (tzw. RHD). Gotowe wiązki elektryczne: 8E0 971 687 C - wiązka słupek B - drzwi dla korb (do 31.05.2003) 8E0 971 687 J - wiązka słupek B - drzwi dla korb (od 01.06.2003) 8E0 971 687 E - wiązka słupek B - sterownik dla elektrycznych szyb (do 31.05.2003) 8E0 971 687 L - wiązka słupek B - sterownik dla elektrycznych szyb (od 01.06.2003) 8E0 971 693 B - wiązka tapicerki drzwi dla korb 8E0 971 693 F - wiązka tapicerki drzwi dla elektrycznych szyb (do 30.06.2002) 8E0 971 693 L - wiązka tapicerki drzwi dla elektrycznych szyb (od 01.07.2002) Elementy w tapicerce drzwi kierowcy: 8Z0 959 851 B 5PR - zespół 4 przełączników dla B6 (do 10.2002) 8Z0 959 851 F 5PR - zespół 4 przełączników dla B6 (od 11.2002) 8E0 959 851 B 5PR – zespół 4 przełączników dla B7 (do 06.2008) 8E0 959 851 D 5PR – zespół 4 przełączników dla B7 (od 06.2008) 8E1 867 171 B - panel dla 4x elektryczne szyby 8E1 867 171 C - panel dla 4x elektryczne szyby, lusterka składane elektrycznie W przypadku panelu – mamy dostępnych 5 kolorów dla nadwozia B6: - szary E82 - niebieski „maritime” 2XE - ciemnoszary „swing” 27X - beżowy „twist” 5QQ - czarny „soul” 7PE Z kolei dla nadwozia B7 są to: - szary E82 - niebieski „indygo” 7A2 - czarny „soul” 7PE - beżowy „torrone” 8Q9 Instalacja wiązki elektrycznej: Zaczynamy od sprawdzenia czy nasz Moduł Komfortu (MK) obsługuje elektrykę tylnych drzwi. Jeśli dysponujecie własnym interfejsem diagnostycznym - można podłączyć się do MK (46 - Convenience) i przy pomocy kanału 61 w adaptacjach modułu (10 - Adaption ---> Channel 61), spróbować zakodować elektryczne podnośniki szyb (wartość 0 jeśli nie mamy dodatkowego pakietu oświetleniowego lub wartość 2 jeśli go posiadamy). W przypadku gdy po naciśnięciu SAVE, wyjściu ze sterownika a następnie ponownym odczycie kanału okaże się, że wartość została poprawnie zapisana - zakup MK mamy z głowy. W/w zasadą należy sugerować się w pierwszej kolejności - jeśli próba się nie powiodła, sprawdzamy listę funkcjonalności z linka podanego powyżej. Można przystąpić do instalacji wiązki - zaczynamy od demontażu foteli, tapicerki progowej słupków A, tapicerki dolnej części słupka B, schowka pasażera i szuflady pod kierownicą oraz radia. Zakładam, że całą wiązkę tylnych drzwi mamy już kupioną - zatem modyfikujemy jedynie odcinek od wewnętrznej części słupka B (czarna kostka 20-pin). Całość będzie polegała na poprowadzeniu 5 przewodów po każdej ze stron ze słupków B do słupków A (przy czym z prawej strony 2 przewody trzeba będzie dodatkowo przeciągnąć na lewą stronę = zasilanie). Montaż dla lewej i prawej strony jest praktycznie identyczny. 1. Wyciągamy z kostki 20-pin w słupku B wszystkie kable poza pinem 11 (brązowy = masa), 2 (brązowo/żółty = głośnik "+") i 12 (czerwono/żółty = głośnik "-") i izolujemy wyciągnięte przewody. 2. Zaczynamy od prawidłowego podłączenia masy: przekładamy pin 11 (brązowy) w pin 1. 3. Na drugi ogień wiązka CAN: zakładamy 2 nowe przewody w piny 3 i 20. Skręcamy je ze sobą i prowadzimy podłogą do 20-pinowej kostki drzwi w słupku A - mostkujemy się odpowiednio z pinami 3 (pomarańczowo/brązowy) i 20 (pomarańczowo/zielony). 4. Teraz sygnał pochylenia pojazdu (inklinacja). Zakładamy 1 nowy przewód w pin 14 (także prowadzimy go do słupka A, do 20-pinowej kostki drzwi - mostkujemy się z pinem 14 (czerwono/szary) 5. Na koniec zasilanie: zakładamy 2 nowe przewody w piny 11 i 13. Pin 11 prowadzimy pod MCE (moduł centralnej elektryki) – bezpiecznik S280 (30A). Jest to szaro-jasno/zielony bezpiecznik zamocowany w panelu tuż pod MCE, dla podłączenia tylnej elektryki potrzebujemy taki sam). Pin 13 prowadzimy do głównego panelu bezpieczników – bezpiecznik nr 23 (15A). Jeśli mieliśmy wcześniej korby – obu bezpieczników nie będzie (trzeba je dołożyć i zasilić). Jeśli chodzi o okablowanie - należy zastosować odpowiedni przekrój: - CAN: 0.35mm - inklinacja: 0,5mm - zasilanie do bezpiecznika S280: 2,5mm - zasilanie do bezpiecznika S23: 0.5mm CAN, zasilanie z bezpiecznika 23 i inklinację można uśrednić i zastosować 0.5mm - na bezpiecznik S280 taka grubość nie wystarczy więc zdecydowanie trzeba zaopatrzyć się w kabel 2.5mm. Schematy instalacji w przypadku mechanicznych podnośników: Schemat instalacji elektrycznych podnośników: Autor manuala dokłada starań, aby publikowane w tym poradniku treści były rzetelne i pomocne, jednakże nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki działań podejmowanych w oparciu o te treści. Kopiowanie, cytowanie, przerabianie/edycja tekstu oraz dalsza dystrybucja są zabronione. Wykorzystywanie go w innych miejscach, bez podania źródła (link do manuala), będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. Copyright © Audi A4 Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    1 punkt
  44. filtr oleju 25 Nm a korek spustowy 30 Nm
    1 punkt
  45. Przeczytaj sobie temat http://a4-klub.pl/index.php?/topic/165449-montaz-i-dzialanie-ukladu-samopoziomowania-xenon-bixenon-skretny-nie-skretne/ W dużym skrócie: - lampy skrętne lub nie - sterownik do skrętnych lub nie - czujniki samopoziomu przód i tył - wtyczki lamp lub przejściówki - zderzak ze spryskami - zbiorniczek spryskiwaczy z drugą pompką
    1 punkt
  46. Jak robić zawieszenie przednie to tylko całość pisze o wahaczach wymienisz górny i chwile później będzie pukał dolny. Firmy wahaczy z takich lepszych to lemforder ale to koszt około 2tyś zł później rts coś koło 1200zł ja na nim jeżdżę i coś mi zaczęło pukać jutro się okaże czy to wahacze czy coś innego. Amortyzatory z takich lepszych to bilstein później sachs razem z monroe ale celowałbym bardziej w monroe bo podobno sachs się popsuł ostatnio.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...