Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 05/02/23 uwzględniając wszystkie działy

  1. Hej Jeżeli ktoś chce poznać wyposażenie swojego auta to możecie wrzucać tutaj VIN-y. Zazwyczaj robione jest to w wolnych chwilach, więc proszę o cierpliwość. Proszę nie pisać komentarzy, zapytań, podziękowań itd. itp. Wpisujemy tylko dokładny nr nadwozia (VIN) i nic więcej!!! Nie wrzucamy zdjęć numeru VIN!!! W ramach podziękowania można kliknąć plusik pod postem. Można wrzucać też VIN-y innych marek, niekoniecznie grypy VAG. Jeżeli w Twojej historii konta na forum są tylko prośby o rozkodowywanie numerów VIN, to Twoje posty nie będą się pojawiały w tym temacie. Przykładowe rozkodowanie wyposażenia: WAUDGAFL1CA116680
    5 punktów
  2. Cześć, z racji iż wielokrotnie znalazłem pomoc na forum postanowiłem też podzielić się małym osiągnięciem, mianowicie wymianie diod LED z czerwonych na pomarańczowe + programowanie BCM2. 1. Najprostszy temat - programowanie BCM2. Na dzień dzisiejszy (31.05.23) NIE DA SIĘ PODŁĄCZYĆ do modułu BCM2 (jeśli dobrze pamiętam to moduł 46) za pomocą chińskiego vcds ani VCP. Próbowałem podłączyć się nawet oryginalnym vcds ale nie znalazłem security code do zmian wartości w blokach. Reasumując KONIECZNY jest oryginalny VCP (możliwe, że inny program też da radę ale ja sprawdziłem VCP). Na forum elektrody ładnie opisał problem i rozwiązanie : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3579923.html 2.Po zmianie parametrów BCM2 konieczne jest wyprowadzenie dodatkowych pinów do lamp w błotnikach. Piny muszą być wyprowadzone z modułu BCM2, z czarnego złącza PIN1 (T17b) do pinu w prawej lampie w błotnik; oraz z brązowej kostki (T17a) PIN2 do lewej zewnętrznej lampy. W obu lampach wyciągnięte przewody idą do białych przewodów w lampach w błotniki. Przewody powinno puścić się tak jak idą fabrycznie wzdłuż wiązki, jednak ja to zrobiłem zdejmując plastik czarny osłaniający przez całą długość belkę bagażnika i puściłem przewody wewnątrz tej belki - da się. Tutaj linki gdzie są opisane przydatne info do tego punktu. -https://www.audi-club.ru/threads/usa-otkljuchenie-stopov-ot-povorotov-nuzhna-pomosch.521320/ -https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/ 3. Kostki/ złącza - najpierw złącza w klapie - NIC TAM NIE RUSZAMY. Teraz kostki w lampach w błotnik. W USA kostki są na 4 piny, w UE są na 5 pinów. Piątym pinem po stronie auta jest przewód z BCM który musi spiąć się z białym przewodem od kierunkowskazów w lampie zewnętrznej. można zostawić kostki 4pin i przepiąć piny i jedna ścieżka będzie szła obok kostki - będzie działać. Jeśli ma być poprawnie koniecznie trzeba kupić kostki 5 pin ( ja kupiłem na wtyczkolandia.pl - 50zł) przydatne linki do pkt 3. -https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000485.pdf -https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000135.pdf -https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/ 4. Najgorsze teraz - rozłożenie lamp. Osobiście podjąłem próbę rozklejenia lamp tak jak można rozkleić przednie, jednak występuje tam twardy klej i uszkodziłem klosz mimo opalarki, widziałem na allegro jakieś rozpuszczalniki do tego typu kleju ale nie wiem jak działają. Po przeszukaniu olx zobaczyłem że renomowane firmy najwyższej jakości itp tną obudowy lamp a później je sklejają ze sobą, tak też zrobiłem, potrzebny jest dremel bądź inna multiszlifierka oraz tarczka i pewna ręka - nie polecam robić tego w domu bo żona może nie być zadowolona z drobinek plastiku które będą wszędzie. Konieczny jest też kompresor pod ręką aby wydmuchać resztki plastikowych opiłków z lamp. 5. Diody LED - Osram LY-G6SP warto kupić około 75 diod na wszelki wypadek ( na wszystkie lampy w sedanie to chyba 68 diod potrzeba) więc zostanie kilka na zapas, diody mają 6 nóżek 6. W przypadku lamp w klapę konieczne jest rozkręcenie lamp za pomocą TORX zwykłego sześcioramiennego (niestety nie pamiętam numeru ale jest wszędzie dostępny ten torx) i następnie rozcięcie obudowy, warto ciąć obudowę jak najbliżej klosza, łatwiej wyjmie się płytki. Ważne info - ścieżka cięcia musi być minimum między kloszem a łbem śruby która trzyma płytkę. po wyjęciu płytki należy przalutować diody od kierunkowskazów i złożyć lampę. 7.Lampy w błotniki - jeśli chodzi o diody to wszystko wygląda tak samo jak w lampie w klapę. Różnica jest taka, że do rozkręcenia potrzebny jest TORX 5-cioramienny TS20 - ja znalazłem go na allegro - w marketach był brak. Po przelatowaniu diod konieczne jest rozdzielenie fizyczne kierunkowskazu i stopu. W oryginalnej lampie EU prawdopodobnie wlutowana jest gdzieś dioda która zmienia ścieżkę którą idzie napięcie i to wtedy działa. Jednak przy przeróbce USA->EU konieczne jest rozcięcie jednego przewodu który odpowiada właśnie za "+" do płytki z diodami STOP'u. Jest to przewód łączący kostkę szesciopinową z kostką trzypinową, Przerwać należy czarny przewód pierwszy od prawej (podczas pracy warto zaopatrzyć się w zasilacz 12v 1A i sprawdzać postęp prac i czy dobry przewód przecinamy). Przewód ktory wychodzi z głównej płytki warto zaizolować gdyż będzie w nim napięcie gdy włączymy kierunkowskaz, przewód który doprowadza napięcie na płytkę z diodami STOP trzeba wyprowadzić na zewnątrz lampy i jest to jeden z pinów w 5-cio pinowej wtyczce lampy. 8. Sklejanie ! użyłem jakiegoś kleju przewidzianego do ABS'u, zużyłem 1/4 tego pojemnika widocznego na zdjęciu. Ku mojemu zdziwieniu mimo świetnego klejenia jedna z lamp przeciekała i to zdrowo - okazało się ze puścił oryginalny twardy klej na jednej z lamp - prawdopodobnie od drgań multiszlifierki - po sklejeniu i radości warto palcami pozaciskać na łączenie obudowy z kloszem w miejscach GDZIE NIE BYŁO PRZEZ NAS CIĘTE i sprawdzić czy nic "nie trzeszczy". 9. Przed sklejeniem proponuje złożyć lampę ( bo i tak trzeba) i podłączyć do auta czy wszystko gra. 10. Udało się, jedziemy na przegląd.
    3 punkty
  3. @matioks1111 @MatttAS55 @Avari @btq @audico VSSZZZ6JZCR025937.pdf WAUZZZ8DZ1A044252.pdf WAUZZZ8K7AA064973.pdf WAUZZZ8K9DA219723.pdf WAUZZZF20KN058249.pdf
    3 punkty
  4. https://vcds-expert.com/2016/04/01/audi-a4s4a5s5b8/ {MMI 2G} [07 - Control Head] [Adaptation - 10] [Channel 1] Dodajemy 2 do istniejącej wartości {MMI 3G} [Ukryte Menu]: (patrz niżej) [CAR] [carmenuoperation] Zmieniamy wartość [interior light] na 5 [carextdevicelist] Zaznaczamy Interior light Reset MMI (wciskamy jednocześnie: SETUP + pokrętło + prawy górny przycisk przy pokrętle) ____________________________________________________________________________________________________ Zachowanie świateł stop podczas awaryjnego hamowania [46 - Comfort System] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Pulsujące światła stop: Byte 8 Bit 1 z 0 na 1 Włączenie świateł awaryjnych: Byte 8 Bit 0 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Test zegarów przy włączeniu zapłonu Wskazówkiz egarów przejdą przez cały zakres przy każdym uurchomieniu zapłonu [17 - Instruments] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 1 Bit 0 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Temperatura oleju w silniku + Lap timer Rok modelowy 2010+ [17 - Instruments] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 1 Bit 3 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Poziom naładowania akumulatora widoczny z poziomu MMI {AMI} [56- Radio] [Adaptation - 10] [Channel 39] Do istniejącej wartości dodać 39 {MMI 2G} [Ukryte Menu]: (patrz niżej) [CAR] [DIAG SETTINGS] [Car Menus Maske] Zaznaczamy Battery Level [AcceptChanges] {MMI 3G} [Ukryte Menu]: patrz niżej [CAR] [carextdevicelist] Zaznaczamy Battery Level [carmenuoperation] Zmieniamy wartość [battery] na 5 ____________________________________________________________________________________________________ Światła przeciwmgielne jako doświetlanie zakrętów [09- Cent Elect.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 4 Bit 0 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Jasność LED'ów przy włączonych światłach mijania Fabryczna wartość to 8-9% [09 - Cent. Elect.] [Security Access -16] (jeden z domyślnych kodów dostępu to 20113) [Adaptation - 10] [Channel 3] Wprowadzamy nową wartość w procentach w zakresie 0 - 100, przy wartości mniejszej niż 5% LED'y zgasną ____________________________________________________________________________________________________ LED'y nie zmieniają jasności przy włączeniu kierunkowskazów [09- Cent Elect.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 3 Bit 7 z 1 na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Obniżające się prawe lusterko po wbiciu biegu wstecznego Auta bez foteli z pamięcią [52 - Door Elect.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 4 Jeśli ma wartosć 40 zmianiamy ją na 4C lub 44 Jeśli ma wartośc 50 zmieniamy ją na 5C ____________________________________________________________________________________________________ Otwieranie i zamykanie okien kluczykiem [46 - Cent. Conv.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Wybieramy: Remote Control active ____________________________________________________________________________________________________ Ostrzeżenie o nie zapiętych pasach [17 - Instruments] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Wybieramy: Seatbelt Warning inactive ____________________________________________________________________________________________________ Zmiana logo przy uruchomieniu AMI/MMI [56 - Radio] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 12 Bit 0 z 0 na 1 - S4 logo Bit 1 z 0 na 1 - RS logo Bit 0 i Bit 1 z 0 na 1 - S logo (nie testowałem) ____________________________________________________________________________________________________ Ukryte zielone menu {MMI 2G} [Electronics 1] [07 - Control Head] [Channel 8] Zmieniamy z 0 na 1 Wejście: Trzymając SETUP na konsoli wciskamy na ok 5 sekund CAR, otworzy się zielone menu,w którym część z w/w modów można zrobić bez podłaczania komputera. {MMI 3G} [Electronics 1] [5F - Information Electr.] [Channel 6] Zmieniamy z 0 na 1 Wejście: Wciskamy jednocześnie SETUP i CAR przez ok 5 sekund Reset MMI (wciskamy jednocześnie: SETUP + pokrętło + prawy górny przycisk przy pokrętle) ____________________________________________________________________________________________________ Blokada napędu DVD navigacji [37 - Navigation] [Adaptation - 10] [Channel 068] Zmieniamy z 1 na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Czas po którym wyłączy się radio przy wyłączonym silniku [56 - Radio] [Coding - 07] [Long Coding Helper] [Adaptation - 10] [Channel 3] Wprowadzamy nową wartość w minutach w zakresie 1 - 99 ____________________________________________________________________________________________________ Wyłączenie automatycznej tylnej wycieraczki Tylko Avant przy włączonych wycieraczkach i wrzuconym wstecznym biegu [09 - Cent. Elect.] [Security Access -16] (jeden z domyślnych kodów dostępu to 20113) [Adaptation - 10] [Channel 19] Zmieniamy z 1 na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Optyczny tylny parking dla samochodów bez czujników z przodu [10 - Parker / Steer Assist] [16 - Security Access - 71679] zrób to [07 - Kodowanie] Bajt 0 - Bit 4 zmień 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Sygnał podczas otwierania auta [46 - Centralny konw.] [Adaptacja - 10] -> Kanał 63 Dodaj 4 upewnij się, że moduł 46, bajt 1, bit 2 jest zaznaczony. Aktywuje to powiadomienie alarmowe. ____________________________________________________________________________________________________ Włączanie i wyłączanie DRL z poziomu MMI [09 - Cent. Wybierz.] -> [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 3 Bit 5 ustawiony na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Zwolnienie hamulca postojowego bez stawiania stopy na hamulcu [53 - Hamulec postojowy] [Dostęp bezpieczeństwa - 16] (Podaj kod przedstawiony przez program) [Adaptacja - 10] -> Kanał 4 Ustaw na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Zwolnienie hamulca postojowego bez zapinania pasów bezpieczeństwa [53 - Hamulec postojowy] [Dostęp bezpieczeństwa - 16] (Podaj kod przedstawiony przez program) [Adaptacja - 10] -> Kanał 7 Ustaw na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Tylne światła z DRL [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 2 Bit 7 - DRL za pośrednictwem Tail Lets Active (1 = Aktywny) ____________________________________________________________________________________________________ Lap Timer [17 - Instrumenty] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 1 Bit 3 - zaznacz pole "Aktywny licznik okrążeń" ____________________________________________________________________________________________________ Kierunkowskazy jako postojówki [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 10 Bit 0 - Zaznacz pole lub zmień: Bit 0 do 1 Po wprowadzeniu zmiany można włączyć sygnały przedniego skrętu jako DRL, wprowadzając następującą zmianę: [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 2 Bit 6 - Zaznacz pole lub zmień: Bit 0 ustawiony na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Doświetlanie zakrętów w halogenach [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 4 Bit 0 - Zaznacz pole lub zmień: Bit 0 ustawiony na 1
    2 punkty
  5. Jakiego kabla potrzebujemy? Wszystkie sterowniki w 1.8t mają diagnostykę po linii k, potrzebujemy więc tylko zwykłego kabla kkl bez linii can, do tego program który możecie znaleźć np. tu https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ Jakie kanały logujemy? Wybierając kanały do logowania musimy wiedzieć jaki mam silnik w aucie, bo kanały różnią się w zależności czy nasz silnik jest starszą konstrukcją z tzw. gazem na linkę, najcześciej są to auta od 95r. do ok 98r. np. (AEB, AJL, AGU) czyli sterownik me 3.8.2, me. 3.8.3. Jeśli posiadamy nowsza konstrukcję czyli od ok 99r. z przepustnicą elektroniczną np. (APU, ANB, AWT, AVJ, BFB, BEX itd) tam już jest nowszy sterownik me. 7.5. Zaczniemy od najbardziej popularnych: 1.8t z elektroniczną przepustnicą. (me.7.5) Co przed logowaniem? 1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku (wskazówka na 90 na zegarach). 2. Przed rozpoczeciem logowania sprawdzamy błędy w sterowniku zapisujemy je, przydadzą się w dalszej diagnostyce. 3. Wchodzimy w kanał 032 czyli adaptacje paliwowe, odczytujemy wartości w obydwu oknach lub logujemy statycznie przez kilka sekund, to także przyda się w dalszej diagnostyce. 4. Kasujemy błędy, w tym momencie zerują nam się adaptacje paliwowe i w zasadzie jesteśmy gotowi do logowania. 5. Logi w 1.8t w przeciwieństwie do tdi najlepiej robić parami, pomaga to konkretnym zdiagnozowaniu problemu. 5. Podstawowe Logi statyczne Kilkanaście, kilkadziesiąt sekund z każdej pary, praca silnika na biegu jałowym bez przygazówek 002+033 001+003 Dodatkowo jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować statycznie kanały : 090+093 6. Podstawowe Logi dynamiczne Logi najlepiej wykonywać na 3 biegu, od ok 1500 obr do odcinki( standardowa odcinka 1.8t 6600-6800 obr.) Pedał gazu zawsze w podłodze, jeśli mamy LPG logi wykonujemy zawsze na PB. Ważne: Jeśli podczas wykonywania logów auto przechodzi w tryb awaryjny, czy pojawia się jakiś błąd, musimy przed rozpoczęciem każdego przejazdu kasować błędy, żeby każdy przejazd rozpoczynać z czystym kontem, logi w trybie awaryjnym nie są zbyt przydatne. 002+033 003+020 115+118 Uwaga! Jesli posiadamy instalacje LPG i nie jesteśmy pewni czy problemu nie wynikają za jej przyczyną, możemy dodatkowo zlogować podczas pracy na LPG kanały 002+033 7. Dodatkowe logi ,jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu i pracę napinacza łańcucha, czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować dynamiczne kanały : 090+093 Tutaj uwaga, jeśli chcemy zdiagnozować pracę napinacza (zmiane faz) nie możemy wciskać gazu w podłogę, logujemy kawałek normalnej jazdy z delikatnym muskaniem pedału gazu. 8. Jeśli mam 1.8t w wersji 210 lub 225 (audi tt, audi s3, silniki np. AMK, BAM) w tym kanale możemy zlogować wskazania temperatury spalin przed turbina, bo te silniki zostały w wyposażone w sonde EGT: Kanał 112 1.8t z przepustnicą na linkę (me 3.8.2-3.8.3) AEB, AJL, AGU Niestety ten sterownik ma ograniczone możliwości diagnozowania ze względu na brak mapsensora. Wszystkie zasady logowania takie same jak wyżej opisałem. 1. Adaptacje paliwowe w tych sterownikach znajdują sie na kanale 008, przed logowanie najlepiej odczytać wartosci lub zlogować przez kilka sekund. 2. Do skasowania adaptacji w tych silnikach nie wystarczy samo skasowanie błedów, najlepiej odłączyć na chwile akumulator, niestety po tej operacji musimy wykonać adaptację przepustnicy. Uwaga: Jesli adaptację paliwowe nie są zbyt mocno rozjechane ( przyjmijmy że nie wykraczają po za watości -5 do 5 ) możemy odpuścić sobie ich kasowanie bo nie wpłyną zbyt mocno na wyniki logów. 3. Logi statyczne 001+007 002+008 4. Logi dynamiczne 002+007 002+025 001+013 Jeśli auto wyposażone jest w LPG i możemy zlogować dodatkowo na koniec kanały: 002+007. Dodatkowe uwagi odnośnie logowania wszystkich 1.8t. 1.8t jest dość wrażliwe na temp. panującą w dolocie, dlatego taka uwaga przydatna szczególnie latem, starajmy się logować dynamicznie nie od razu po długim postoju, czy po logach statycznych, temp. w dolocie w tym czasie może dojść do np. 60 st. Rozpoczynając logowanie od razu, logi mogą wyjść nie do końca miarodajne, bo okaże się że turbina wstaje dłużej niż zawsze, czy przepływ jest zaniżony. Starajmy się w takich warunkach najpierw przewietrzyć ic przejeżdzając 1-2 km z śmiało wciśniętym pedałem gazu i dopiero wtedy zaczynajmy właściwe logowanie. 2.7 biturbo. (me. 7.1, me. 7.1.1) AGB, AZB, BEL, BES, itd. Wszystkie logi robimy tak samo w jak w przypadku 1.8t, kanały w zasadzie te same. 1. Logi statyczne: 002+033 003+032 090+093 2. Logi dynamiczne: 002+033 003+020+021 (ze względu że mamy 6 cyl. musimy zlogować 3 kan. na raz.) 115+118 112+090 (EGT i praca napinaczy, w 2.7 napinacze wysterowywane są też przy maks obciążeniu więc log z pedałem w podłodze.) Uwaga! Temat w budowie, wszystko pisałem z głowy i mogły gdzieś wkraść się błedy, będę starał sie uzupełniać na bierząco.
    2 punkty
  6. Z uwagi na to, że na forum dość często pojawiają się pytania w jaki sposób przeprowadzić poprawnie protokół diagnozy tzw. auto-scan, który w aplikacji obdeleven nazywa się dziennikiem historii, postanowiłen nieco naświetlić temat. Czym w ogóle jest dziennik historii, czy auto-scan? Jest to jak wyżej już napisałem, protokół diagnozy, czyli odczyt błędów zapisanych ze wszystkich modułów/sterowników. Kiedy i do czego potrzebny jest nam taki auto-scan ? Gdy w aucie występują jakieś problemy pierwszym krokiem diagnozy powinno być odczytanie ze wszystkich sterowników czy mamy zapisane w nich jakieś błędy. Niestety ale na forum jest dość często widoczne, że podawane są same kody zapisanego błędu z prośbą o pomoc. Otóż samo podanie kodu błędu czy wrzucenie jednego zdjęcia z danym błędem nie jest wystarczające do poprawnego zdiagnozowania czy usunięcia przyczyny. Bardzo często błędy występujące w różnych sterownikach są ze sobą powiązane, więc jak widać, taki auto-scan daje obraz na całokształ występujących problemów. Dodatkowym argumentem wykonania pełnego auto-scanu jest fakt, że zanim zabierzemy się za jakiekolwiek kodowania i zmiany w adaptacjach, należy zapisać sobie aktualne kodowania (oraz adaptacje) sterowników, co zostaje zapisane w auto-scanie. Dlaczego? Wykonanie pełnego auto-scanu służy zatem sprawdzeniu czy w sterownikach występują jakieś błędy, które być może uniemożliwią nam zmianę kodowania, oraz po to, aby mieć zapisane oryginalne kodowanie przed zmianami, na wypadek gdy będziemy chcieli do niego wrócić. Moją wersja obdeleven nie jest PRO, więc niestety na auto-scanie nie pokazane jest aktualne kodowanie sterowników. Podpinamy się do auta i uruchamiamy aplikację obdeleven. Wybieramy skanuj. Potwierdzamy dołączenie danych. Wybieramy skanowanie. Na ekranie widoczna jest ilość wszystkich sterowników, które będą skanowane (u mnie 37) oraz informacja, który jest aktualnie skanowany (u mnie 15 Airbag). Gdy skanowanie zakończy się, wyświetli się informacja o ilości zapisanych błędów (u mnie jest jeden). Otwieramy listę wszystkich sterowników wybierając niebieski piktogram listy. Scrollujemy w dół do sterownika, w którym zapisany jest błąd i klikamy na niego (u mnie akurat w kamerze A5). Następnie wybieramy z listy "Błędy" Pokaże nam się kod oraz treść błędu. Nie kasujemy go tylko wychodzimy przyciskiem "wróć" na telefonie do głównego okna aplikacji i wybieramy piktogram listy u góry. Następnie klikamy na pojazd. Następnie na historia. Teraz mamy dwie możliwości w jaki sposób zapisać/przesłać dziennik. Pierwsza możliwość, to wysłanie (pliku w formacie .txt) na maila. W tym celu należy u góry kliknąć na kopertę. Otworzy na się możliwość wysłania na dowolny adres e-mail. Druga możliwość to zapisanie auto-scanu w archiwum (na telefonie). W tym celu klikamy piktogram download. Wyświetli nam się czrwone zapytanie, czy chcemy zapisać (niestety niewidoczne w pełni na poniższym zrzucie ekranu). Potwierdzamy. Zapisany w archiwum plik (w formacie .doc) znajdziemy na telefonie w folderze Dokumenty. W ten sposób zapisane auto-scany wrzucamy na forum.
    2 punkty
  7. Taki pasek: https://allegro.pl/oferta/tasma-led-neon-cob-12v-czerwona-5m-homogeniczna-12648373747 Neon zaproponowany wyżej jest zbyt gruby będzie odsadzał dekory. Tylko miejsca na taśmie do lutowania zabezpieczyłem aby nic się nie zwarło
    2 punkty
  8. Polecam gorąco D3S Osram Cool Blue Intense Next Gen. Są droższe od OEM ale warte ceny.
    2 punkty
  9. @Muskel1 @Szewczykk WV1ZZZ7HZ4H045879.pdf WAUZZZ8E84A248074.pdf
    2 punkty
  10. Musisz zdemontować ta plastikowa osłonę gdzie znajduje się rączka do otwierania maski, wtedy zobaczysz chłodnice od klimatyzacji i będziesz widział jej mocowania i przewody, musisz wszystko po odkręcać i chłodnice wyciągasz góra, jest ciasno ale da się to zrobić bez żadnych uszkodzeń, no i tym samym miejscem wkładasz nowa i wszystko skręcasz. Dużo zachodu z tym nie ma, mi to zajęło niecałe 2 godziny, bez pośpiechu.
    2 punkty
  11. najważniejsze że kodowanie ogarnięte
    1 punkt
  12. Niestety nie mieszkam w PL, więc nie wiem kto tam ma takie możliwości. Cena w ASO nie będzie dużo wyższa od innego wolnego usługodawcy. Myślę, że 250-300 zł to już góra. Zadzwoń do ASO i zapytaj ile chcą za zakodowanie sterownika 5F online.
    1 punkt
  13. Da się go bez problemu wykasować ale po jakimś czasie powraca. Też go kasuję zawsze.
    1 punkt
  14. WAUZZZ8K0DA209095.pdf WAUZZZF47JA218201.pdf WVWZZZ3CZBE397719.pdf TMBJE7NE3F0154570.pdf WAUZZZF4XGA047033.pdf WAUZZZF45JA196439.pdf WA1MMDFEXDD013265.pdf TMBLE7NP7J7537325.pdf WVWZZZ3CZJE082368.pdf WAUZZZ8E27A264839.pdf WAUZZZ8U3CR033855.pdf WAUZZZ8E87A213510.pdf WAUZZZ8K2DA238551.pdf WAUZZZ8K6AA086205.pdf WAUZZZ8T5CA011510.pdf 01R 500 044 D - oznaczenie EUB WAUZZZ8EX8A098572.pdf WUAZZZ8E77A800965.pdf WAUZZZF43HA144253.pdf WAUZZZ8K6BN029416.pdf WAUZZZF41MA006138.pdf TMBJG9NE5L0059994.pdf WAUZZZ8E56A185812.pdf WAUZZZ8E84A156544.pdf WAUZZZ8E52A259725.pdf
    1 punkt
  15. Z czego robiłeś ten ambient? Fajnie to wyszło.
    1 punkt
  16. W tej chwili korzystam z carlinkit 5.0. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Nie zawiesił się ani razu, nie zauważyłem lagów. Wcześniej miałem wersje 4.0. Model 5.0 jest chyba trochę szybszy.
    1 punkt
  17. Jestem tu nowa dlatego ,witam wszystkich bardzo serdecznie Jestem prze...szczęśliwą posiadaczką Audi A4b8 2.0 tdi 177km ( Multitronic)
    1 punkt
  18. https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 --> CarProg2 - najdziesz tam wszystko czego potrzebujesz.
    1 punkt
  19. Może być ok, obejrzyj dokładnie czy nie podróba.
    1 punkt
  20. Jeszcze jedno info, temp. oleju zostaje pokazana dopiero po osiągnięciu pewnej wartości. U mnie na VC po zaktualizowaniu softu pokazuje najwcześniej od temp. 45°C. W analogowych ten próg jest nieco wyżej, z tego co pamiętam (chyba 50°C). Do momentu osiągnięcia wymaganej temp. oleju pokazuje tylko kreski.
    1 punkt
  21. Sterownik 17-> długie kodowanie-> w bajcie 01 zaznacz bit 3.
    1 punkt
  22. Ale wyszukiwarka tak. Też mi zniknął. Daj w wyszukiwarkę i Ci znajdzie od razu. 🙂
    1 punkt
  23. Kup używane i będziesz miał spokój, ewentualnie matę grzewczą, która często nowa zadziała lepiej od starej używki.
    1 punkt
  24. Nie miałem styczności ze szkłami Alkar więc nie mam zdania na ich temat. Oba mam asferyczne.
    1 punkt
  25. Co do wkładów to najlepsze jakie trafiłem do tej pory były firmy TYC. Obecnie mam założone z firmy Mikeza i są ok ale zakładałem je wiosną a to zimą najlepiej widać prędkość i równomierność grzania czyli to co najważniejsze. Szerokim łukiem omijaj firmę DPA.
    1 punkt
  26. Na 99% czujnik na osi do wymiany, ogarnij VCDS'a i logując się do 55 dowiesz się który.
    1 punkt
  27. ja u siebie zrobilem na wspolnej srubie od zbiorniczka wspomagania, dalem tylko dluzsza srube, 2 podkladki i 2 nakretki na kontry i sie trzyma
    1 punkt
  28. Ta osłona nad zbiornikiem na płyn do wspomagania? Ona podchodzi do każdego modelu. Trzeba tylko mieć trzpień mocujący na zbiorniczku do płynu chłodniczego, potem takie tulejki wystające mniej więcej w okolicach lampy i właśnie zbiorniczka na płyn.
    1 punkt
  29. Powłoka się utwardza, dlatego 7 dni bez kontaktu z chemią to mus….
    1 punkt
  30. Elementy plastikowe osłony z podszybia, to była opcja, przynajmniej w b6.
    1 punkt
  31. Tak właściwie to opony 16' możesz brać w ślepo, każda jest zrobiona z zapasem nośności i prędkością wyższą, jak maksymalna większości samochodów dzisiaj. To też nie jest tak, że masz oponę z indeksem 210 km/h, pojedziesz 220 i opona wybuchnie, zwyczajnie zacznie wibrować i nie będzie dostarczać przyczepności, trzeba grubo tą prędkość przekroczyć, aby zniszczyć oponę.
    1 punkt
  32. Przy feldze 7.5 lepiej weź 215.
    1 punkt
  33. Tylko H7, na małym napięciu przesłona nie podniesie się, a to i tak z mijania które nie będzie świecić Mam też przesłony taki a'la BiLED i było cacy
    1 punkt
  34. 1- szaro-biały - pin nr.1 - kierunkowskaz- idzie do MK na pin nr. 8 czarnej 17-to pinowej kostki. 2-czarno-zielony- pin nr. 2 - światło stopu- idzie do MK na pin nr. 12 brązowej 17-to pinowej kostki. 3- szary - pin nr. 3 - pozycyjne - idzie do MK na pin nr. 10 czarnej 17-to pinowej kostki. 4-czarno-biały - pin nr. 4 - wsteczny - idzie do MK na pin nr. 1 czarnej 17-to pinowej kostki. 5-brązowy - pin nr. 5 - masa- punkt masy w prawym tylnym boczku w okolicy nadkola.
    1 punkt
  35. Białe dolne lampki tapicerki: Drzwi kierowcy przód- lampka W92- plus na pin nr 16 niebieskiej 32-pinowej kostki 32a minus na pin nr 5 tej samej niebieskiej kostki. drzwi pasażera przód- lampka W93- plus na pin nr 16 niebieskiej 32-pinowej kostki 32b minus na pin nr 5 tej samej niebieskiej kostki. drzwi kierowcy tył- 16-to pinowa czarna kostka, pin nr 12 plus, pin nr 13 minus. minus na pin nr 13, 16-to pinowej czarnej kostki T16h drzwi pasażera tył- analogicznie czyli też czarna 16-to pinowa kostka, pin nr 12 plus, pin nr 13 masa.
    1 punkt
  36. A4 trafiła w nowe ręce a ja zaczynam modzić:
    1 punkt
  37. Temat rozwiązany. Przepalony był bezpiecznik w obudowie komputera przy podszybiu. Dość trudny dostęp jeśli chodzi o bezpieczniki. Dzięki BIN85. Co do połączeń to w kostce 4pin (photo powyżej) musiałem zamienić miejscami te dwa cienkie przewody, tak aby było jak w schemacie powyżej. Pozdrawiam
    1 punkt
  38. Podważasz czymś szerokim plastikowym samo szkło - ja używam małej szpachelki plastikowej Na filmie masz pokazane od 1:15
    1 punkt
  39. Ciekawy mod i skoro się da to wykonać w B7 to czemu nie... Czyli te blendy i lampeczki (cena kosmiczna) te same co w Twoim opisie podejdą do B7?
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...