Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 09/09/17 uwzględniając wszystkie działy

  1. Hej Jeżeli ktoś chce poznać wyposażenie swojego auta to możecie wrzucać tutaj VIN-y. Zazwyczaj robione jest to w wolnych chwilach, więc proszę o cierpliwość. Proszę nie pisać komentarzy, zapytań, podziękowań itd. itp. Wpisujemy tylko dokładny nr nadwozia (VIN) i nic więcej!!! Nie wrzucamy zdjęć numeru VIN!!! W ramach podziękowania można kliknąć plusik pod postem. Można wrzucać też VIN-y innych marek, niekoniecznie grypy VAG. Jeżeli w Twojej historii konta na forum są tylko prośby o rozkodowywanie numerów VIN, to Twoje posty nie będą się pojawiały w tym temacie. Przykładowe rozkodowanie wyposażenia: WAUDGAFL1CA116680
    34 punktów
  2. Auto więcej stoi niż jeździ ale czasem uda się je przewietrzyć i zrobić jakieś foty, coś tam się powolutku grzebie i jakieś fanty wpadną.
    18 punktów
  3. Myślę, że masz z nas ubaw a my z Ciebie bo mamy inne podejście. My szukamy części czasem przeglądając tygodniami portale aukcyjne, dokładamy pakiety, rozkładamy auta rano w sobotę, składamy nad ranem w niedzielę z pociętymi łapami "wku**ieni" po to żeby nasze auta były lepsze, lepiej doposażone i przez to bardziej "nasze". Moje auto ma więcej kosmetyków niż moja narzeczona, zdarzyło mi się kiedyś jeździć ze zdjęta podsufitką bo się nie wyrobiłem do rana z wymianą czy bez tunelu środkowego(czasy B7). Dlatego kiedy my brudzimy ręce, kodujemy modląc się żeby np.ACC "zabanglał" Ty wrzucasz kolejny post o tym jak jeździsz oplem z wypożyczalni. Na forum pomagamy sobie przy szukaniu części, demontażu montażu itd. I każdy pisze co finalnie zrobił SAM a nie co kto zrobił w ASO. I nikt Ci nie zazdrości że kupujesz coś w ASO, i nikt nie zagląda Ci w kieszeń. Chłopy chcą Ci tylko pokazać możliwości i dać szansę na to żebyś poznał w końcu auto którym jeździsz i poczuł klimat forum. Reasumując jest takie powiedzenie "jak jesteś głupi, to tak jakbyś umarł. Ty nie zdajesz sobie z tego faktu sprawy tylko innym jest ciężko"
    16 punktów
  4. Cześć Będzie to już ostatni wpis w tym temacie, ponieważ w dniu dzisiejszym dotarliśmy do końca tej sprawy. W zeszłym tygodniu Euroins otrzymało pozew sądowy i została wyznaczona data rozprawy, jak się można było spodziewać, po tym jak firma zajmująca się odszkodowaniem zdrowotnym w moim imieniu tak ich ciśnie że dochodzimy do sumy opiewającej na połowę wartości auta, odpowiedz była natychmiastowa. W piśmie oczywiście prawnik poinformował ich o tym że w momencie trafienia sprawy na wokandę honorarium adwokackie wzrasta o 2/3, i że domagamy się zwrotu całej wartości auta zgodnie z moją opinią biegłego, kosztów sądowych, kosztów mecenasa, opłaty skarbowej i odsetek za zwłokę, a ponadto że postępowanie likwidatorów zostanie zgłoszona odpowiednim organom, że został powiadomiony Rzecznik Finansowy, oraz że zostało wysłane pismo do centrali z opisem sytuacji i z wnioskiem o wykreślenie prowadzącego moją sprawę z rejestru agentów ubezpieczeniowych i dodatkowo jeszcze kilka rzeczy ,Euroins wystosowało pismo z wnioskiem o ugodę zgodnie Dzisiaj wypłacili całą wartość auta zgodnie z opinia mojego biegłego, koszta sądowe, koszty mecenasa oraz opłatę skarbową Więc oficjalnie mamy temat zakończony, sprawa nie trafi do Sądu, trwało to od lutego do października ale jednak mając dobrego mecenasa i biegłego, można obronić elementy dodatkowe (modyfikacje) w aucie, nie zawsze odzyskamy tyle co daliśmy ale spokojnie 70% każdego zamontowanego elementu jest do ugrania. Liczymy to jak auto wyglądało w momencie kolizji a nie po vinie. Dziękuje wszystkim za miłe słowa i trzymanie kciuków, jak widać, coś to chyba dało Moderatorów proszę o zamknięcie tematu.... Cześć !!!
    16 punktów
  5. https://vcds-expert.com/2016/04/01/audi-a4s4a5s5b8/ {MMI 2G} [07 - Control Head] [Adaptation - 10] [Channel 1] Dodajemy 2 do istniejącej wartości {MMI 3G} [Ukryte Menu]: (patrz niżej) [CAR] [carmenuoperation] Zmieniamy wartość [interior light] na 5 [carextdevicelist] Zaznaczamy Interior light Reset MMI (wciskamy jednocześnie: SETUP + pokrętło + prawy górny przycisk przy pokrętle) ____________________________________________________________________________________________________ Zachowanie świateł stop podczas awaryjnego hamowania [46 - Comfort System] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Pulsujące światła stop: Byte 8 Bit 1 z 0 na 1 Włączenie świateł awaryjnych: Byte 8 Bit 0 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Test zegarów przy włączeniu zapłonu Wskazówkiz egarów przejdą przez cały zakres przy każdym uurchomieniu zapłonu [17 - Instruments] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 1 Bit 0 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Temperatura oleju w silniku + Lap timer Rok modelowy 2010+ [17 - Instruments] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 1 Bit 3 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Poziom naładowania akumulatora widoczny z poziomu MMI {AMI} [56- Radio] [Adaptation - 10] [Channel 39] Do istniejącej wartości dodać 39 {MMI 2G} [Ukryte Menu]: (patrz niżej) [CAR] [DIAG SETTINGS] [Car Menus Maske] Zaznaczamy Battery Level [AcceptChanges] {MMI 3G} [Ukryte Menu]: patrz niżej [CAR] [carextdevicelist] Zaznaczamy Battery Level [carmenuoperation] Zmieniamy wartość [battery] na 5 ____________________________________________________________________________________________________ Światła przeciwmgielne jako doświetlanie zakrętów [09- Cent Elect.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 4 Bit 0 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Jasność LED'ów przy włączonych światłach mijania Fabryczna wartość to 8-9% [09 - Cent. Elect.] [Security Access -16] (jeden z domyślnych kodów dostępu to 20113) [Adaptation - 10] [Channel 3] Wprowadzamy nową wartość w procentach w zakresie 0 - 100, przy wartości mniejszej niż 5% LED'y zgasną ____________________________________________________________________________________________________ LED'y nie zmieniają jasności przy włączeniu kierunkowskazów [09- Cent Elect.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 3 Bit 7 z 1 na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Obniżające się prawe lusterko po wbiciu biegu wstecznego Auta bez foteli z pamięcią [52 - Door Elect.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 4 Jeśli ma wartosć 40 zmianiamy ją na 4C lub 44 Jeśli ma wartośc 50 zmieniamy ją na 5C ____________________________________________________________________________________________________ Otwieranie i zamykanie okien kluczykiem [46 - Cent. Conv.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Wybieramy: Remote Control active ____________________________________________________________________________________________________ Ostrzeżenie o nie zapiętych pasach [17 - Instruments] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Wybieramy: Seatbelt Warning inactive ____________________________________________________________________________________________________ Zmiana logo przy uruchomieniu AMI/MMI [56 - Radio] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 12 Bit 0 z 0 na 1 - S4 logo Bit 1 z 0 na 1 - RS logo Bit 0 i Bit 1 z 0 na 1 - S logo (nie testowałem) ____________________________________________________________________________________________________ Ukryte zielone menu {MMI 2G} [Electronics 1] [07 - Control Head] [Channel 8] Zmieniamy z 0 na 1 Wejście: Trzymając SETUP na konsoli wciskamy na ok 5 sekund CAR, otworzy się zielone menu,w którym część z w/w modów można zrobić bez podłaczania komputera. {MMI 3G} [Electronics 1] [5F - Information Electr.] [Channel 6] Zmieniamy z 0 na 1 Wejście: Wciskamy jednocześnie SETUP i CAR przez ok 5 sekund Reset MMI (wciskamy jednocześnie: SETUP + pokrętło + prawy górny przycisk przy pokrętle) ____________________________________________________________________________________________________ Blokada napędu DVD navigacji [37 - Navigation] [Adaptation - 10] [Channel 068] Zmieniamy z 1 na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Czas po którym wyłączy się radio przy wyłączonym silniku [56 - Radio] [Coding - 07] [Long Coding Helper] [Adaptation - 10] [Channel 3] Wprowadzamy nową wartość w minutach w zakresie 1 - 99 ____________________________________________________________________________________________________ Wyłączenie automatycznej tylnej wycieraczki Tylko Avant przy włączonych wycieraczkach i wrzuconym wstecznym biegu [09 - Cent. Elect.] [Security Access -16] (jeden z domyślnych kodów dostępu to 20113) [Adaptation - 10] [Channel 19] Zmieniamy z 1 na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Optyczny tylny parking dla samochodów bez czujników z przodu [10 - Parker / Steer Assist] [16 - Security Access - 71679] zrób to [07 - Kodowanie] Bajt 0 - Bit 4 zmień 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Sygnał podczas otwierania auta [46 - Centralny konw.] [Adaptacja - 10] -> Kanał 63 Dodaj 4 upewnij się, że moduł 46, bajt 1, bit 2 jest zaznaczony. Aktywuje to powiadomienie alarmowe. ____________________________________________________________________________________________________ Włączanie i wyłączanie DRL z poziomu MMI [09 - Cent. Wybierz.] -> [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 3 Bit 5 ustawiony na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Zwolnienie hamulca postojowego bez stawiania stopy na hamulcu [53 - Hamulec postojowy] [Dostęp bezpieczeństwa - 16] (Podaj kod przedstawiony przez program) [Adaptacja - 10] -> Kanał 4 Ustaw na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Zwolnienie hamulca postojowego bez zapinania pasów bezpieczeństwa [53 - Hamulec postojowy] [Dostęp bezpieczeństwa - 16] (Podaj kod przedstawiony przez program) [Adaptacja - 10] -> Kanał 7 Ustaw na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Tylne światła z DRL [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 2 Bit 7 - DRL za pośrednictwem Tail Lets Active (1 = Aktywny) ____________________________________________________________________________________________________ Lap Timer [17 - Instrumenty] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 1 Bit 3 - zaznacz pole "Aktywny licznik okrążeń" ____________________________________________________________________________________________________ Kierunkowskazy jako postojówki [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 10 Bit 0 - Zaznacz pole lub zmień: Bit 0 do 1 Po wprowadzeniu zmiany można włączyć sygnały przedniego skrętu jako DRL, wprowadzając następującą zmianę: [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 2 Bit 6 - Zaznacz pole lub zmień: Bit 0 ustawiony na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Doświetlanie zakrętów w halogenach [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 4 Bit 0 - Zaznacz pole lub zmień: Bit 0 ustawiony na 1
    15 punktów
  6. Witam serdecznie wszystkich nowych użytkowników forum i zapraszam do aktywnego udziału w życiu Klubu. Jak zacząć przygodę z forum: 1. Przeczytaj dokładnie regulamin forum - naprawdę będzie to bardzo przydatne, szczególnie na początku użytkowania forum. 2. Jak w każdym miejscu publicznym, dobrze jest przywitać się. Zrobisz to bardzo prosto w wątku powitalnym - https://a4-klub.pl/forum/10-dział-powitań/ Wszelkie sprawy związanie z problemami z autem, proszę zamieszczać w odpowiednich działach forum technicznego https://a4-klub.pl/forum/4-forum-techniczne/ 3. Nazywanie tematów w działach technicznych Jeżeli nazwiesz temat "pomocy" lub "coś się zepsuło" to nie dość, ze nikomu to nic nie powie i nikt Tobie nie udzieli pomocy, to inna osoba mająca podobny problem nie odszuka rozwiązania. Postaraj się nazwać prawidłowo temat, np.: Problem z niedziałającym zamkiem drzwi kierowcy w A4 B6 Brak ogrzewania tylnej szyby w A4 B8 Nie grają głośniki w drzwiach pasażera w A4 B9 Brak mocy w A4 B6 1.8T BEX Życzę miłego użytkowania forum. Hugo
    15 punktów
  7. Dawno nic nie pisałem , auto praktycznie od 3 miesięcy służy jako dupowóz , dzielnie pokonuje kilometry , ale już wystarczy i czas poszukać jakiego daily , plany są , głownie wizualne , jakieś dodatki itp, tak żeby nie zostać w tyle , co do aira to jak na razie jestem mega zadowolony , bardzo przyjemnie się jeździ i świadomość że w każdej chwili możesz dźwignąć do góry naprawdę daje komfort podroży. Także polecam , jak ktos ma auto na weekendy air jak najbardziej . Jak zwykle wrzucam kilka zdjęć tym razem jesienna sesja moich dwóch Dam
    14 punktów
  8. Thx Z malutka już w miarę ok, zaczyna przesypiać noce, nie budzi się , nie ma już tak panicznego płaczu jak zniknie mama, wiec zaczyna już zapominać, jest zdecydowanie lepiej, u psychologa byłem ale jest za mała na jakiekolwiek terapie, chodź okazywanie uczuć x 1000 na każdym kroku za porada psychologa, przyniosło zdecydowana poprawę . Ogólnie nie myślałem, ze aż taka mała to odczuje ale cały ambaras wynik z tego ze spala i została wybudzona uderzeniem. Tak czy inaczej jest już znacznie lepiej. Leczenia już pokończone, a firma zajmująca się w naszym imieniu tymi sprawami za podejście do likwidacji szkody wiadomo co zrobi, dosiądzie ich jak dziką świnie, choćby miało to trwać, to jak chcą się gryźć to będziemy się gryźć. Na to jeszcze mnie stać.... Co do auta to mecenas prezentuje postawę „ jedziemy na pełnej k**wie” Dwa tygodnie na zapłatę kwoty wynikającej z opinii biegłego którego życzę powodzenia w podważeniu, czyli do końca Maja a jak nie, to widzimy się w sądzie, gość specjalizuje się w ubezpieczeniach, i przy moim teściu tak „zruchał” PZU ze nie widzieli kiedy zostali wydymani..... Wiadomo , będzie sad, będzie to trwało ale nie ma takiej opcji zebym odpuścił, opór w tej materii z mojej strony będzie trwał do zwycięstwa
    14 punktów
  9. Dokładnie wczoraj minęło 5 latek od kiedy stałem się właścicielem tej pięknej Pani. Pamiętam jak dziś wyjazd do Szczecina po niunie i powrót na letnich kapciach w iście zimowych warunkach Trochę od tamtej pory się zmieniło , jako to z kobietą było nie raz ciężko i nerwów sporo zjadła ale ogólnie to nie wiem czy bym ją zamienił na coś innego , chyba że na jakaś młodszą z literką S Jakby ktoś nie kojarzył tego szarka z początku jego przygody to wyglądał tak : A po 5 latach romansu , trochę wyładniała , ale nadal lubi wk....iać Pewnie coś jeszcze w tym roku wpadnie z gratów , ale to już się zobaczy
    14 punktów
  10. Jakiego kabla potrzebujemy? Wszystkie sterowniki w 1.8t mają diagnostykę po linii k, potrzebujemy więc tylko zwykłego kabla kkl bez linii can, do tego program który możecie znaleźć np. tu https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ Jakie kanały logujemy? Wybierając kanały do logowania musimy wiedzieć jaki mam silnik w aucie, bo kanały różnią się w zależności czy nasz silnik jest starszą konstrukcją z tzw. gazem na linkę, najcześciej są to auta od 95r. do ok 98r. np. (AEB, AJL, AGU) czyli sterownik me 3.8.2, me. 3.8.3. Jeśli posiadamy nowsza konstrukcję czyli od ok 99r. z przepustnicą elektroniczną np. (APU, ANB, AWT, AVJ, BFB, BEX itd) tam już jest nowszy sterownik me. 7.5. Zaczniemy od najbardziej popularnych: 1.8t z elektroniczną przepustnicą. (me.7.5) Co przed logowaniem? 1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku (wskazówka na 90 na zegarach). 2. Przed rozpoczeciem logowania sprawdzamy błędy w sterowniku zapisujemy je, przydadzą się w dalszej diagnostyce. 3. Wchodzimy w kanał 032 czyli adaptacje paliwowe, odczytujemy wartości w obydwu oknach lub logujemy statycznie przez kilka sekund, to także przyda się w dalszej diagnostyce. 4. Kasujemy błędy, w tym momencie zerują nam się adaptacje paliwowe i w zasadzie jesteśmy gotowi do logowania. 5. Logi w 1.8t w przeciwieństwie do tdi najlepiej robić parami, pomaga to konkretnym zdiagnozowaniu problemu. 5. Podstawowe Logi statyczne Kilkanaście, kilkadziesiąt sekund z każdej pary, praca silnika na biegu jałowym bez przygazówek 002+033 001+003 Dodatkowo jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować statycznie kanały : 090+093 6. Podstawowe Logi dynamiczne Logi najlepiej wykonywać na 3 biegu, od ok 1500 obr do odcinki( standardowa odcinka 1.8t 6600-6800 obr.) Pedał gazu zawsze w podłodze, jeśli mamy LPG logi wykonujemy zawsze na PB. Ważne: Jeśli podczas wykonywania logów auto przechodzi w tryb awaryjny, czy pojawia się jakiś błąd, musimy przed rozpoczęciem każdego przejazdu kasować błędy, żeby każdy przejazd rozpoczynać z czystym kontem, logi w trybie awaryjnym nie są zbyt przydatne. 002+033 003+020 115+118 Uwaga! Jesli posiadamy instalacje LPG i nie jesteśmy pewni czy problemu nie wynikają za jej przyczyną, możemy dodatkowo zlogować podczas pracy na LPG kanały 002+033 7. Dodatkowe logi ,jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu i pracę napinacza łańcucha, czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować dynamiczne kanały : 090+093 Tutaj uwaga, jeśli chcemy zdiagnozować pracę napinacza (zmiane faz) nie możemy wciskać gazu w podłogę, logujemy kawałek normalnej jazdy z delikatnym muskaniem pedału gazu. 8. Jeśli mam 1.8t w wersji 210 lub 225 (audi tt, audi s3, silniki np. AMK, BAM) w tym kanale możemy zlogować wskazania temperatury spalin przed turbina, bo te silniki zostały w wyposażone w sonde EGT: Kanał 112 1.8t z przepustnicą na linkę (me 3.8.2-3.8.3) AEB, AJL, AGU Niestety ten sterownik ma ograniczone możliwości diagnozowania ze względu na brak mapsensora. Wszystkie zasady logowania takie same jak wyżej opisałem. 1. Adaptacje paliwowe w tych sterownikach znajdują sie na kanale 008, przed logowanie najlepiej odczytać wartosci lub zlogować przez kilka sekund. 2. Do skasowania adaptacji w tych silnikach nie wystarczy samo skasowanie błedów, najlepiej odłączyć na chwile akumulator, niestety po tej operacji musimy wykonać adaptację przepustnicy. Uwaga: Jesli adaptację paliwowe nie są zbyt mocno rozjechane ( przyjmijmy że nie wykraczają po za watości -5 do 5 ) możemy odpuścić sobie ich kasowanie bo nie wpłyną zbyt mocno na wyniki logów. 3. Logi statyczne 001+007 002+008 4. Logi dynamiczne 002+007 002+025 001+013 Jeśli auto wyposażone jest w LPG i możemy zlogować dodatkowo na koniec kanały: 002+007. Dodatkowe uwagi odnośnie logowania wszystkich 1.8t. 1.8t jest dość wrażliwe na temp. panującą w dolocie, dlatego taka uwaga przydatna szczególnie latem, starajmy się logować dynamicznie nie od razu po długim postoju, czy po logach statycznych, temp. w dolocie w tym czasie może dojść do np. 60 st. Rozpoczynając logowanie od razu, logi mogą wyjść nie do końca miarodajne, bo okaże się że turbina wstaje dłużej niż zawsze, czy przepływ jest zaniżony. Starajmy się w takich warunkach najpierw przewietrzyć ic przejeżdzając 1-2 km z śmiało wciśniętym pedałem gazu i dopiero wtedy zaczynajmy właściwe logowanie. 2.7 biturbo. (me. 7.1, me. 7.1.1) AGB, AZB, BEL, BES, itd. Wszystkie logi robimy tak samo w jak w przypadku 1.8t, kanały w zasadzie te same. 1. Logi statyczne: 002+033 003+032 090+093 2. Logi dynamiczne: 002+033 003+020+021 (ze względu że mamy 6 cyl. musimy zlogować 3 kan. na raz.) 115+118 112+090 (EGT i praca napinaczy, w 2.7 napinacze wysterowywane są też przy maks obciążeniu więc log z pedałem w podłodze.) Uwaga! Temat w budowie, wszystko pisałem z głowy i mogły gdzieś wkraść się błedy, będę starał sie uzupełniać na bierząco.
    13 punktów
  11. Pozdrowienia z Tatr Muszę przyznać, że silnik dostał po d*pie 1-3 bieg i ogień pod te góry hehe, tu by się naprawdę przydał automat... Spalanie też UP od razu Ale audiczka spisała się na medal, sporo zjeździłem dróg po tatrach... nacieszyliśmy oczy, udało się złapać sporo fajnych zdjęć (oczywiście nie tylko auta)... Szkoda, że nie widzieliście miny mojej żony, jak powiedziałem, że teraz szukamy miejsca dla samochodu
    13 punktów
  12. kawa w ASO - piłem lepszą, tam też pracują ludzie i co pomyślą o facecie który nie nasunie na rurę wydechową nakładki że lewar jakiś
    13 punktów
  13. Dokładnie 5 lat temu, w styczniu 2016r zakupiłem moją A4. Dowód otrzymałem 05.01.2016r. To była długa, pracowita i kosztowna droga, żeby auto wyglądało i jeździło jak jeździ Wiele się od tego czasu nauczyłem o marce, o TDI, o VCDS itd... dziś można powiedzieć, że sporo człowiek wie, auto nie widuje mechanika, wszystko ogarniam sam i to mi przysparza ogromną dumę.... Lubię pomagać tu na forum, doradzać, nie bunkruje wiedzy dla siebie, staram się nią dzielić w każdej dziedzinie... W tym czasie zyskałem na forum wielu znajomych, z wieloma osobami pisze na co dzień na messengerze. Cieszę się, że wybrałem A4, że trafiłem na to forum i mogę je dzielić razem z Wami. Dzięki wszystkim za wsparcie w temacie, bo pisanie postów dla samego siebie było by nudne... Myślę, że auto chyba dostanie dożywotkę u mnie, bo na dzień dzisiejszy z takim wkładem nie ma sensu tego oddawać... Zrobiło ze mną trochę Europy, wozi koło domu, na razie bez większych awarii... Tu porównanie, jedno z 1 zdjęć do wyglądu obecnego: 2016r 2020r A4 klub + B6 Division No i wpadł chromowany znaczek na koniec 2020 Pozdrawiam Wszystkich i Najlepszego w Nowym 2021 Roku !!! Przy okazji dotarł dziś kalendarz, no i złapałem się miejscem na MAJ
    13 punktów
  14. Bawiłem się z tym i bawiłem, ale w końcu ogarnięte, nawet działa, wszystko zrobione samemu, jak na pierwszy raz nawet nieźle, ważne że działa ??? W końcu zapowietrzyłem niunię ??? Chyba siadło ???✌️✌️✌️ Kilka fot na szybko. Najlepsze że dzisiaj skończył się przegląd, i pierwsza jazda na poduszkach była na SKP ???
    12 punktów
  15. Zimowej sesji jeszcze nie było... To jest taka zima, na którą czekało się będąc dzieckiem... Tylko teraz zamiast ciągnąć sanki, ciągnie się auto na sesję
    12 punktów
  16. Zgodnie z obietnicą, pierwsza część materiału w którym jest odpowiedź na wiecznie aktualne pytanie: Jakie żarówki do DRL w B7? Przedstawiam Wam swoje rozwiązanie, w którym zastosowałem niedrogie żarówki dostępne na aliexpress i allegro. Żarówki te w oryginalnej formie grożą stopieniem lampy, nagrzewają się niemiłosiernie i uszkadzają się, zazwyczaj po kilkudziesięciu minutach ciągłego świecenia. Po modyfikacji, żarówki są pancerne. Jedna para działa w aucie już jeden rok a druga para pod zasilaczem testowym wyświeciła około 2400h. Ich zaletą jest propagacja dookólna światła. W drugiej części, którą wrzucę po niedzieli, będą kolejne żarówki, tym razem rozwiązanie pod przeciwmgielne i tablice rejestracyjne. Zajmiemy się także Modułem MCE aby nie było błędów na FIS. Ale wszystko w odpowiedniej kolejności.
    11 punktów
  17. Stryj , święty Mikołaj i inne Fajnie jak ktoś się cieszy z takich rzeczy, z "wspólnego" rezania ,pasji itd. Większe wartości od pieniędzy, może nie dla wszystkich ale dla mnie tak. Nie ma za co dziękować itd. Zwykle sprawy Nie mam swojego tematu i raczej juz nie będę zakładał.. chyba ze kupie jakas b5ka mocniejsza do modzenia.. jakiś czas temu dostałem takie foty od chłopaków , od tego czasu tez inaczej do pewnych spraw podchodzę, nie tylko na forum ale tez poza w codziennym życiu. Pasja łączy, szacunek , zabawa , i wiele innych. Jak mogę komuś w jakis sposób pomóc to zawsze chętnie pomogę !
    11 punktów
  18. Razem z ekipą A4 KLUB Podkarpacie brałem udział w SuperOesie organizowanym podczas WOŚP 2020 :-) Na wiosnę będzie kilka dalszych modyfikacji mechanicznych w tym jeszcze coś oczywiście dołożę mocy Stay tuned !!!
    11 punktów
  19. Siedząc trochę w temacie bixów A4 B6 postanowiłem zrobić uniwersalny adapter pozwalający zamontować soczewki: - Repliki Hella Evox 2.0-R - Bosch AL montowane m.in w A4 B8 Na ten moment to chyba najlepiej rokujące projektory do A4 B6, chociaż nie ukrywam, że chce jeszcze spróbować ogarnąć Hella 3R G5 i Intemo... Do rzeczy, wygląd adaptera: I jak to wygląda w praktyce: Rozstaw dla B6 Rozstaw dla B7/B8: Chcąc zamontować soczewkę z B7/B8 w B6 potrzebujemy dołożyć szpilki: Na szpilki najlepiej dać tulejkę sylikonową i można wtedy elegancko zgrać długie z krótkimi... Chcąc zamontować czy Evoxa czy B8 potrzebna jest ingerencja we wkład lampy, odpowiednie podcięcie... Montaż soczewki Bosch AL W przypadku B8 podcinamy fragment stelaża po stronie zaczepu od silniczka regulacji: Trzeba też analogicznie do podcięcia odciąć jedno ucho mocujące samej soczewki: Montaż Evox-R 2.0 W przypadku Evoxa, ze względu na to, że każda soczewka jest taka sama w obu lampach podcięcie będzie inne. Lewa lampa: Trzeba spiłować dolne elementy ustalające i wyciąć trochę wkładu pod cewkę soczewki Evox. Prawa lampa: Tu zabawy jest więcej, trzeba zrobić miejsce i dla cewki i dla przesłony, by mogła swobodnie poruszać się góra-dół. Tu widok na cewkę: Oraz na kawałek przesłony, ten element będzie wędrował do góry: Przygotowanie soczewki Evox-R 2.0 do montażu w adapter: Przykręcamy najpierw adapter do projektora, kolejno bierzemy wiertełko 4mm i rozwiercamy otwory od frontu soczewki, by można było projektor z adapterem przykręcić do stelaża: Podobnie jak w B8 trzeba też odciąć ucho od strony zaczepu silniczka: Delikatnie można tez liznąć odbłyśnik przy górnym zaczepie, żeby nic się nie stykało... Chciałbym Wam powiedzieć, że zrobienie takiego stelaża to nie jest 5 min roboty... trzeba się nagłówkować... i tu oklaski należą się @MaTeo85, bo to Mateusz, zrobił pierwowzór, wycentrował adapter tak by soczewki B6 i Evox były w tym samym punkcie, ja dołożyłem tylko B8/B7 i trochę zmieniłem koncepcje adaptera. Trzeba naprawdę sporo czasu, projekt, drukowanie, docinanie, przymiarki i tak kilkanaście razy bo zawsze coś gdzieś wadziło, nie pasowało... Zawsze może być jakieś drobne przesunięcie, setne mm itd... wszystko idzie skorygować podkładką, czy tulejką gumową, to nie seria, sądzę, że każda replika tez nie będzie kopią 1:1 drugiej... no ale decydując się na taką przeróbkę, zapewne każdy z Was ma trochę pojęcia, smykałki i sobie poradzi Adaptery będą niedługo dostępne w większej ilości, na razie pracowałem na tym moim kpl prototypu. Jakby kogoś interesowało włożenie innych przetwornic to będę też miał zaślepki z czarnej plexi na dekle bixów. Czekam na ewentualne pytania czy uwagi.
    10 punktów
  20. Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych. Ze względu na to, że panowie inżynierowie z Ingolstadt postanowili zaoszczędzić kilka Euro, w naszych B9 nie mamy już czerwonych lampek ostrzegawczych w tapicerkach drzwi. Na ich miejsce wstawione są ładne czerwone odblaski za 25 centów. Postanowiłem te lampki dołożyć ponieważ te odblaski wyglądają po otwarciu drzwi jakby sie w nich żarówki popaliły. Potrzebne gadżety to lampki o numerach: - 8K0947411 lub 4B0947411 lub 6Y0947411, wszystkie są takie same. - do lampek wstawiłem zamiast żarówek LED (na zdjęciu poniżej) - kostki przejściówki już z kontaktami do zarobienia 4B0971832 (męska) 4E0972575 (rzeńska) - kostki płaskie do czerwonych lampek 893 971 632 - dwa przewody po ok. 3 m każdy o przekroju 0,5 mm² - wężyk pianka wygłuszjąca, w której pójdą przewody. Wytłumi ona ewentualne klapanie przewodów o tapicerkę drzwi. Z przewodów i kostek montujemy cztery adaptery o długości ok. 65 cm każdy. Następnie żeby uniknąć niepotrzebnego ściągania tapicerki przeciągamy najpierw przez otwory na oświetlenie kabel pomocniczy i mocujemy do niego nasze adaptery. Jest trochę ciasno w niektórych miejscach ale jest to możliwe. Finalnie pozoztaje tylko podłączyć lampki.
    10 punktów
  21. Gościu w celu zweryfikowania Twoich wypocin. Chcąc zamówić projektory do mojej B8 sprawdziłem w ASO który mieści się dosłownie 400m od miejsca mojego zamieszkania i wszystko dostępne w sumie od ręki wystarczy zamówić i są do odbioru dnia następnego Podane jak na tacy gość mi takie projektory zaproponował 4G0052130G, 4G0052130H, , 4G0052133G, 4G0052133H, wszystko dostępne łącznie z projektorami ze znaczkiem FC Bayer Munchen+Ringi+przejściówki pod dany model audi koszt około 115 euro a 135 euro w zależności co bym wybrał te ze znaczkiem Bayer ok 150-160 euro są też takie po ok 200-230 euro jaka jest różnica nie dopytałem Więc przestań wkońcu pisać bajki Już raz pisałeś że zamówiłeś w DE niestety nie było potem zamówiłeś w Stanach lecz zrezygnowałeś ponownie zamówiłeś w DE i w tym tygodniu miały być lecz po pytaniu któregoś z forumowiczów co z projektorami nagle dostałeś tel że nie dostępne w DE A ja Ci napiszę są dostępne w DE praktycznie w każdym ASO więc nie pal janka że nie ma mieszkam tu na stałe i dostępność części w ASO jest ogromna Gdyby Twoi specjaliści z ASO mieli choć trochę wiedzy zamówili by Ci projektory na Ebay-u gdzie też są dostępne od ręki ponieważ sprzedaje je ASO Niemcy Na koniec dodam że jesteś komediantem z rozdwojeniem jazni szukasz poklasku lub akceptacji dla własnej osoby masz mega problem natury umysłowej ktorego nie wyleczysz na forum lecz u dobrego specjalisty
    10 punktów
  22. TERMIN ZLOTU: 08-10.04.2022r. Regulamin zlotu Audi A4 Klub Polska: Zlot jest imprezą niekomercyjną o charakterze towarzyskim, mający na celu spotkanie i integracje użytkowników i miłośników Audi A4. 1. Ilekroć w dalszej części niniejszego Regulaminu jest mowa o: Organizatorze - należy rozumieć przez to Audi A4 Klub Polska, w imieniu którego w sprawach organizacyjnych zlotu działają Cuber, Jarko, ThemOn, Hugo Uczestnikach zlotu - należy rozumieć przez to osoby biorące udział w zlocie, które dokonały zapłaty za zlot zgodnie z pkt 8 niniejszego Regulaminu. 2. Zlot odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w ośrodku Grand Stasinda w dniach 08-10.04.2022r. 3. Szczegółowy plan zlotu: PIĄTEK 19.00 - POCZĄTEK ZLOTU (Wszyscy przyjeżdżający na zlot proszeni są o zgłoszenie się do organizatorów czekających na Was koło recepcji w godz. 18:00-19:00) 20.00 - Grill i ognisko w szałasie + DJ i zabawa do białego rana MENU: tak bogate, że ciężko wszystko wymienić. Na pewno nikt głodny nie będzie 21.00 - Pokaz sztucznych ogni SOBOTA 9.00-10.30 - Śniadanie 11:00 -15.00 - Czas relaksu 15.30-16.30 – Obiadokolacja MENU: tak bogate, że ciężko wszystko wymienić. Na pewno nikt głodny nie będzie 15:30-19:00 - Sprzedaż gadżetów klubowych 20:00 - Uroczysta kolacja MENU: tak bogate, że ciężko wszystko wymienić. Na pewno nikt głodny nie będzie oraz tradycyjnie prosiak 20.00 - Tradycyjny tort urodzinowy NIEDZIELA 9.00-10.30 - Śniadanie 14.00 - KONIEC ZLOTU 4. Uczestnictwo w zlocie jest dobrowolne i odbywa się na własną odpowiedzialność. 5. Zakwaterowanie na zlocie przewidziane jest w pokojach 2, 3, 4, 5 i 6 osobowych. O przydziałach do pokoi uczestnicy zostaną poinformowani nie później jak 5 dni przed rozpoczęciem zlotu. Informacja ta będzie opublikowana w niniejszym wątku. 6. Organizator nie gwarantuje żadnemu z uczestników zakwaterowania w pokoju 2 osobowym. 7. Odpłatność za zlot wynosi: 500zł - osoba 400zł - dzieci od 3 do 10 roku życia 0zł - dzieci do 3 roku życia, urodzone po 01.03.2019r. UWAGA: Osoby chcące przedłużyć pobyt w ośrodku w Bukowinie, proszone są o kontakt z właścicielem. Tutaj są namiary: STASINDA. Po ustaleniu dodatkowego pobytu, prosimy o informację na PW, abyśmy mogli przypisać Wam ten sam pokój na cały zlot. Opłacamy każdemu wstęp na baseny, sauny oraz jacuzzi. Macie wszystko bez limitów przez cały zlot. 8. Uczestnik zlotu zobowiązuje się wpłacić zadatek w kwocie 100zł za siebie oraz po 100zł za każdą osobę towarzyszącą do dnia 07.02.2022r. na pokrycie początkowych kosztów organizacji zlotu. Brak terminowo uiszczonej opłaty będzie skutkował natychmiastowym usunięciem z listy osób chętnych do pobytu na zlocie. Płatności należy dokonywać na poniższe konto: Numer rachunku: 90 1140 2004 0000 3602 3402 9767 Numer rachunku IBAN: PL90 1140 2004 0000 3602 3402 9767 Numer BIC: BREXPLPWMBK Posiadacz rachunku: Jarosław Matys W tytule: nick klubowy i rodzaj opłaty, np. jarko zadatek lub jarko zlot Uwaga! Lista wpłat aktualizowana jest dwa razy w tygodniu: poniedziałek/wtorek oraz czwartek/piątek. W sprawach rozliczeniowych bardzo proszę kontaktować się z kolegą @jarko 9. Zapłata zadatku przez uczestnika traktowana jest jako oświadczenie woli zgodnie z art. 60 Kodeksu Cywilnego. Skutkuje również wpisaniem uczestnika na listę osób chętnych do pobytu na zlocie. 10. Do dnia 07.03.2022r. roku organizator może odwołać zlot, a uczestnik może zrezygnować z pobytu na zlocie – w tym przypadku zadatek zostanie zwrócony uczestnikowi w pełnej wysokości w terminie 7 dni od daty rezygnacji ze zlotu 11. W przypadku odwołania zlotu z przyczyn niezależnych od organizatora zadatek zostanie zwrócony uczestnikowi w pełnej wysokości. 12. W przypadku odwołania zlotu po dniu 07.03.2022r. z przyczyn leżących po stronie organizatora, zadatek zostanie zwrócony uczestnikowi w podwójnej wysokości. 13. W przypadku rezygnacji uczestnika z pobytu na zlocie po terminie 07.03.2022r. zadatek nie zostanie zwrócony uczestnikowi i przepada na rzecz organizatora. Uczestnik ma prawo wskazać osobę w zastępstwie. Osoba w zastępstwie musi poinformować organizatora o tym, za kogo jedzie. Do rozliczenia zadatku na zlot dochodzi pomiędzy zainteresowanymi osobami bez udziału organizatorów zlotu. 14. Całość opłaty za zlot płatna jest do dnia 7.03.2022r. i po tym terminie nie zostanie zwrócona uczestnikowi w przypadku rezygnacji. Uczestnik może wskazać osobę w zastępstwie. Do rozliczenia zapłaty za zlot, dochodzi pomiędzy zainteresowanymi osobami bez udziału organizatorów zlotu. 15. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany planu zlotu z przyczyn od niego niezależnych. 16. Za akceptację niniejszego regulaminu uważa się wpłatę na konto organizatora kwoty zadatku wymienionego w punkcie 8 niniejszego Regulaminu. 17. Każdy uczestnik zlotu zobowiązany jest do zachowania czystości w ośrodku oraz kultury podczas zlotu. 18. Nie stosowanie się do Regulaminu skutkować może zakazem wyjazdu na kolejne zloty. 19. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem decyzję podejmować będzie Zarząd Klubu. 20. Każdy uczestnik zlotu jest zobowiązany do noszenia identyfikatora, jaki otrzyma od organizatorów. Do czasu zakończenia zlotu niedopuszczalne są wymiany, jak również używanie nie swojego identyfikatora. OSOBY CHCĄCE ZAPISAĆ SIĘ NA ZLOT, PROSIMY O WPISYWANIE SIĘ W TYM WĄTKU. Przy imionach dzieci proszę dopisywać wiek, jeżeli są niepełnoletnie. Lista uczestników: Cuber Dorota Mateusz (9l) Lena (4,5r) Jarko Agnieszka Amelka (15l) Leon (5l) Liwia (15l) Themon Justyna Pola (2,5r) Natan (8l) Alan (4,5r) Hugo Olek (16l) Magdalenah Igor (17l) Kuba Jarek Tomek Michał Michał Marcelina Bartek Mariusz Marzena Martka Mateusz Piotrek Edyta Viki + 1 Claudi + 1 Tomasz Ewa Krystian Lila Szymeniu Justyna Kosmita Lidziejka Gwerty Enkeli Tomek (2) Kasjan Emilla Rob@k Gosia Michał Nikola Wihu Gosia Marcin K Agata Janek (12) Mikołaj (9) Łukasz F Klaudia G Marcin K Flinston95 Verkaa9696 Maciej J Ola Ż Hubert Jola + Adam (4) + Marysia (9) Sylwia P Wiktor B Mariusz F Iza F Adam87 Dominika M0Z4RT Oliwia Kinga Krzysztof Krzysiek99 + Justyna Sabina Daniel Seba Paula Natalka Michał Sz + 1 + 1 mariusz-jagi Beatka Lucyna Tomek Michu1996 Misiek671 H4mm3R Kasia Hania (1,5m) Łukasz Justyna Franek (7)Antek S1NNER Emilia Janusz Ania Zieluu + Mila Edyta Mateusz Bart + Karolcia + Amelia (10l) michal_g84 Ania Poziek Pat 44 Aga Nadia (9l) Oskar Hornet + 1 Moskal Kolkov Slawek Prymusik Marzena Samuel (16) Noemi (14) wrclaguna Slaweq + Łukasz K4rol81 Iwona Filip (8l) chudineze Wiola Rajmund ebek93 marla Lena (6m) Suli Angelaa black4 Grisza79 Pablo Mania + 1 Łukasz Kinga Lennox Ania Wojtek (12) Ala (10) Zuzia (3) pawloo7 M@rcin + Kasia Ponton_2004 Anita Krystian (14) Kacper (10) Darek Anna Musti Mustisia Gabrysia (1,5) Jola Tomek trybus1819 + Grzanka Papuga Lele Kaju Paulina + Mateusz + Paulina mykenzie Magda Agnieszka Marcin Leon (4) Nina (1) Joanna Paweł Olga (4) Magda Tomek Zuzanna (7) Sokolnh + Ewelina + Bartek (7) + Oliwia (6m) Jola Tomek + 1 + 1 Wypsiu Krysia Seba Emi Mati Domin Monia Dave Ola Kondzio Ania ĆWIKŁA Ania Miron Dorota Dawid (14) Blacha Agnieszka Hania (9) MAJKI EWCIA Mijaga Żaneta Nataniel (6) Fabian (2) Pajda Dorota Laura (6) Nikoś (2) Tomi_81 Zosia A4-Tomek Róża Mario22 Ola Ucho.77 Sylwia Sebola4 Monika Tomaszu Agnieszka Polko_V Ewka Paula (4) Gabryś (2) Adaś Wypyszka Laura (2m)Paula Radzio Tymon (4l) Julek (7m) Grzesiek Asia PIXI Oranżadka S5_WSZ Ola Pklima Monika Ebek95 Paula Joookeer69 koala Reikeb Dorcia S3ns Emilia Bercik95 Pauli Maniek Paulina heniog1 Adam Robert Marcin Kazek 07_yeti krystian3769 tomekhxc Madzia Deniro Elizka89 Huzio00 Marteczka Marysia (4) Hołowczyc20 + Renata + Monika + Konrad lysy24 + Agnieszka + Hania (3) Łukasz880310 + Paulina + Franio (3) xXPiotrekXx19 + Ewelina + Barbara + Norbert (1,5) Patryk + Anita Niestandardowy + Asia + Nadia (13l) Kamil + Sara + Tobiasz (1,5r) (Musti) Piotr + Ania + Lila (3l) Krzysztof + Małgorzata + Oliwier (5l) + Antek (3l) Tomek Klaudia Lena (9m) Janek Milena Hotel - >> Grand Stasinda << Poniżej kilka wybranych zdjęć, a wszystkie zdjęcia znajdziecie w galerii (https://www.grandstasinda.pl/moduly,galeria_foto.html) 25. Mapa dojazdu: GPS N 49o19'21.86" E 20o06'23.29" Mapy Google GOO.GL ★★★★★ · Noclegi ze śniadaniem KAMERY ONLINE - http://www.grandstasinda.pl/strony,kamery.html
    10 punktów
  23. Dzisiaj nie o modach a….. Mam nadzieje ze ta j**ana k**wa zdechnie w piekle za to co robił wcześniej i za to co robi teraz na Ukrainie a w szczególności dzieciom…. Mam dość duża styczność z Ukraińcami i powiem Wam że ciężko się z tymi ludźmi rozmawia kiedy maja łzy w oczach bo nie wiedza co z ich rodziną kiedy słyszą o bombardowaniu miejscowości z której pochodzą. Jeśli możecie to pomagajcie….
    10 punktów
  24. Jestem na forum od 9 lat nigdy nie starałem się być tu popularny czy jakoś znany, dziś dopiero odkryłem ten temat i po przeczytaniu od deski do deski ku..wa zrobił mi dzień 26 stron lałem i nie mogłem się powstrzymać żeby czegoś nie dodać od siebie a mianowicie gościu jesteś kompletnie odklejony od rzeczywistości albo masz tak ciasny beret do tego stopnia że nie kontrolujesz co piszesz i co wstawiasz na forum, Twoich bzdur nie da się czytać a jeżeli już to wywołują salwy smiechu, dzieciaki pytały co mi jest z każdym postem przez Ciebie napisanym wybuchałem śmiechem gość się tu ustawił jak mało kto 26 stron ku...wa o niczym jeden chyba z popularniejszych tematów na forum odnośnie modów w aucie z którego nic nie wynika tylko tyle że z każdą pierdołą trzeba jechać do ASO i jeszcze ta kawa. Nelson proszę o więcej
    10 punktów
  25. Cześć, pierwsze graty na wiosnę doleciały Gwint Eibach Pro Street S - dzięki @tomekhxc interesy z tobą to czysta przyjemność Komplet spowalniaczy od Porsche Macan 345/330 - dzięki @Gibons polecam tego allegrowicza Dorzuciłem do nich swoje 5gr i napis został zrobiony metodą sitodruku, żeby nic go nie ruszyło Na hamulce wrzuciłem 2 x Gyeon Rim i jako top coat Gyeon Phobic, dostępny tylko z certyfikowanym Mohs+ który ma mega właściwości samo oczyszczające... Postawiłem na czerwone, mimo że chciałem zupełnie inny kolor to jednak to uważam że będzie najbardziej kontrastował z biała budą, niedługo mam nadzieje że gwint będzie już na pokładzie Pozdr!
    10 punktów
  26. Rutkowski przy tobie to jest praktykant
    10 punktów
  27. Cześć 22.07.2021r moje wkurwienie w sprawie likwidacji szkody sięgało już zenitu, wiec napisałem temu pier**lonemu likwidatorowi ze z uwagi na jego podejście składam do Prokuratury Rejonowej w Bydgoszczy zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez niego, wiadomość oczywiście wysłałem mailowo. O dziwo, zesranie sięgnęło zenitu i gość odpisał mi po dosłownie kilku minutach, milcząc wcześniej 4 miesiące…. Z resztą proszę : Co ma k**wa autocasco innej ubezp do wyceny auta ? Pewnie jajco, co za dureń…. Odpisałem za rada mecenasa, oczywiście robiąc z niego błazna i zwracając uwagę ze oględziny były z ich ubezpieczalni itp Po wymianie jeszcze kliku wiadomości w których pisałem min ze sprawa już jest zgłoszona u Rzecznika Finansowego i ze widzimy się w sądzie, a jego będę powoływał na świadka, celem wyjaśnienia nieścisłości, opieszałości i wszelkich wątpliwości, miałem wrażenie ze gość chyba zaczynał sobie zdawać sprawę ze stał się moim obiektem zainteresowania na dłuższy czas i jak myśli ze odpuszczę to chyba go pojebało na maxa….. I tak po trzech dniach ciśnięcia gościa,dziś dostałem przelew na konto , oczywiście zaniżony ale jednak udało się wyszarpać większość, co moje. Wcześniej otrzymałem taka wiadomość: I to było powodem zaniżenia kwoty….. Naprawde, brak udokumentowania dodatkowego wyposażenia, ciekawe…. a oględziny Euroins , a oględziny mojego biegłego który jest czynnym i znanym biegłym sądowym ? Teraz to już zobaczymy w Sądzie kto ma racje, bo pozew już został uaktualniony i nie mam zamiaru z nimi więcej dyskutować mailowo…. No cóż, nieskromnie uważam się za zwycięzcę, a w sądzie wycisnę ich jak szmatę, bo będziemy rozmawiać na dokumenty , wartości wycen na podstawie opinii biegłych i wartości rynkowych, wiec zobaczymy czy grill i kierownica kosztuja po 200zl a dekory 168zl, nie mogę się doczekać. Firma od zdrowotnego, zaczyna im wciskać kij w dupe nie dość ze mocno to jeszcze do samego końca, wiec myśle ze długo zapamietają ta szkodę… Tematu nie zamykamy, dam znac jak się skończy w sądzie i ze zdrowotnym
    10 punktów
  28. Mam i Ja Znowu się muszę przyzwyczaić hehe, ale jest spoko
    10 punktów
  29. Brak słów. Sprzeczasz się za każdym razem, gdy ktoś coś Ci powie, walisz głupie teksty a na koniec i tak wychodzi, że się mylisz... W ogólnym temacie o b8 zadajesz pytania, dostajesz odpowiedź a w swoim i tak robisz po swojemu i wypisujesz swoje ,,widzimisie". Dziwie się naprawdę, ze sa tutaj osoby, którym na Tobie zależy. Na wielu forach pod Twoim nickiem są liczne treści o tym jaka gwiazda jestes.
    10 punktów
  30. Siemka Jako, że jestem wreszcie w Polsce, to można było założyć koła lato Fotki narazie wieczorne, ale z wrażenia odrazu musiałem wstawić post Ciekaw jestem jak wam się spodoba wzór, bo ja gdy zobaczyłem pierwszy raz to koło, to powiedziałem, że muszę je mieć A więc... JR28 w kolorze Hyper Black, rozmiar raczej oczywisty do tej budy tj. 19'. Parametry: 9.5J ET35, a oponki 225/35...
    10 punktów
  31. Jeżeli kierujesz się grzechoczącym łańcuchem przy rozruchu to sugerował bym wymianę łańcucha i napinacza A nie oleju. Idąc ta droga lepiej wlać 0W30 Gdy burdel nie przynosi dochodu to wymienia się qu...y a nie firanki.
    10 punktów
  32. Sam mam taki dylemat na przyszłe auto, poczytałem sporo tematów, choć to nie łatwe, bo niektóre mają blisko 300 stron... a podjąć decyzję i tak jest cholernie trudno. Może na podstawie doświadczeń użytkowników rozwiąże się tu ciekawa dyskusja? Pytanie wydaje się być trochę trywialne - oczywiste jest, że podany zakres mocy w 2.0 TFSi robi się samym downpipem i programem, w 1.8T wymaga to już więcej nakładu ale zdrowy i rozsądny tuning to przecież nie tylko cyferki z hamowni. Spróbuję poruszyć kilka tematów i porównać obie jednostki na podstawie tego co udało się wyczytać na forum. Wszędzie gdzie piszę o wymianach części staram się robić to z punktu widzenia osoby, która chce zrobić to sama - nie trzeba chyba wyjaśniać jak dużo pieniędzy można w ten sposób zaoszczędzić... 1. Rozrząd W 2.0TFSi sprawia problemy znacznie częściej niż w 1.8T, objawia się charakterystycznym cykaniem/klepaniem przypominającym pracę silnika diesla. Na szczęście w znacznej większości przypadków problem rozwiązuje wymiana napinacza w raz z łańcuchem (co jednak nie jest źródłem, a skutkiem problemu - patrz punkt 2). Poza tym budowa w obu silnikach taka sama - z przodu pasek z całym osprzętem, a od strony grodzi łańcuch z napinaczem. O ile wymiana części "paskowej" to żadna filozofia o tyle do "łańcuchowej" może nie wymagane ale wskazane wydają się być odpowiednie narzędzia (do blokowania wałków, do luzowania napinacza, do zakładania łańcucha itp) Nie mniej jednak koszta wydają się być podobne to też ciężko powiedzieć czy pod kątem rozrządu, któryś z tych silników jest lepszy/gorszy/tańszy/droższy. 1a. Wałki rozrządu Tutaj trzeba wspomnieć krótko ale treściwie o dużej, zwłaszcza finansowej różnicy. W silniku 2.0TFSi nie jest niczym nadzwyczajnym konieczność wymiany ssącego wałka rozrządu, oczywiście na nowy i najpewniej z ASO. Problem wynika z wycierającej się krzywki, która popycha szklankę wysokociśnieniowej pompy paliwa (której awaryjność de facto też jest kolejnym minusem na rzecz silnika 2.0TFSi). Aby być uczciwym trzeba też zaznaczyć, że wałek ten występuje w dwóch wersjach - starej z końcówką "A" oraz nowej z "B", gdzie ta z "B" jest podobno wolna od efektu wycierania. Jeśli tak, to poszukując auta z kodem silnika / rokiem montażu odpowiadającym wałkowi "B" można już na starcie pozbyć się nie małego wydatku. 2. Olej Ważne jest aby wziąć pod uwagę dwa aspekty: "branie" oleju przez silnik oraz sam osprzęt. Napiszę to na czerwono, bo mimo wieeeelu tematów wciąż pojawiają się błędne opinie: silnik 2.0TFSi w A4 B7 nie bierze oleju (tzn nie na potęgę typu 1,5L na 1000km). Problem "brania" oleju to problem modelu B8. Żeby jednak nie było tak kolorowo - w 2.0TFSi czynnikiem bardzo podwyższonego ryzyka jest pompa olejowa, która potrafi wysypać się w każdej chwili bez żadnej zapowiedzi. Co można zrobić? Są dwa wyjścia: a) Profilaktycznie wymienić na nową, cena w ASO ~5000zł czyli jakieś 15% wartości auta... albo cena za którą wkładamy hamulce 345/300... albo cena za którą mamy turbinę K04... itd b) Można do tego silnika zaadaptować pompę z.... no właśnie - 1.8T, która kolokwialnie mówiąc jest wieczna. Wymaga to jednak wywiercenia i gwintowania miejsc w bloku silnika i zamontowania odpowiedniego kitu. Koszt samego zestawu 500$ czyli jakieś 1900PLN: https://www.uspmotorsports.com/USP-FSI-to-1.8T-Oil-Pump-Conversion.html https://www.uspmotorsports.com/get_doc.php?file=4d87a8c42c23cb94d47e744d53a2631f Silnik 1.8T jak wspomniano nie ma takich problemów. Jedyne co w tej jednostce jest do sprawdzenia to smok pompy paliwa (w 2.0TFSi zresztą też jest to podstawa... ale tylko podstawa podstawy, bo prawdziwym utrapieniem jest sama pompa). W temacie oleju powiedzmy sobie też raz na zawsze - jeździmy na olejach 5W-40, względnie 0W-40 i mają to być oleje dobrej marki: Liqui Moly, Motul, Millers. Wymiana w zakresie 8 000 - 12 000km - im więcej jeździmy po mieście tym bardziej w stronę 8-10k. 3. Układ dolotowy Z różnicy w budowie układu wtryskowego wynika kolejny minus 2.0TFSi - zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych i na zaworach: http://gregor10.pl/wp-content/uploads/2016/02/s10-300x225.jpg Trzeba to oczywiście wyczyścić na błysk. Nie zrobi się tego za darmo. 1.8T - w zasadzie brak problemu, obciążenie termiczne tego silnika też prowadzi do powstawania nagaru ale nie w tak drastycznym stopniu jak w 2.0TFSi. W znacznie niższym, takim którym nie trzeba się aż tak przejmować, co oczywiście nie oznacza, że mając rozebrany silnik nie warto wszystkiego wyczyścić - zawsze warto. 4. Osprzęt pozostały Mimo kilku istotnych różnic oba silniki mają też ze sobą spore pokrewieństwo. Przygotowując je do tuningu wymieniamy/sprawdzamy te same elementy: a) Zawór DV b) Zawór N75 c) Przepływomierz d) Cztery cewki zapłonowe e) Cztery świece Przy okazji grubszych rzeczy: a) W 1.8T mamy 20 szklanek popychaczy zaworowych, w 2.0TFSi 16 b) Pompa wody przy okazji rozrządu Jeszcze grubsze rzeczy jeśli przygotowujemy auto pod siebie i chcemy nim jeździć długo: a) Zwalamy głowice, oddajemy do regeneracji, wymieniamy uszczelkę pod głowicą b) Zwalamy tłoki, wymieniamy pierścienie oraz panewki korbowodowe c) Wszystko myjemy, czyścimy kanały olejowe Wszystkie te czynności w obu czynnikach wyglądają podobnie. 4a. Osprzęt pozostały - wyjątkowy Tutaj ponownie kłania się silnik 2.0TFSi: a) Wymieniamy i pilnujemy stanu szklanki popychacza pompy paliwa wysokiego ciśnienia - tej która wyciera wałek rozrządu. Kosztuje "grosze" bo około 160zł ale jest to kolejny element w tym silniku nad którym trzeba trzymać rękę na pulsie. b) Można zamontować kit usuwający odpowietrzenie odmy oleju. Zdania są jednak podzielone czy daje to dobre efekty - nawet wśród znanych i dobrych "dłubaczy". Oczywiście w zakresie mocy o których tu rozmawiamy. Ten kit ma w teorii ograniczyć odkładanie się nagaru, naprawić problem nierównych obrotów na biegu jałowym. 5. Hamulce Nie ma odpowiedzialnego podnoszenia mocy bez podnoszenia sprawności hamulców. Powiedzmy sobie szczerze - podnoszenie mocy ZACZYNA się od poprawy układu hamulcowego. Tym razem B7 wyposażone w silnik 2.0TFSi miażdzy 1.8T na samym starcie. Mamy tu bowiem układy: 2.0TFSI - 320mm przód / 288mm tył 1.8T - 312mm przód / 255mm tył Ktoś chce powiedzieć "z przodu 32cm vs 31,2cm hahaha co za różnica"? Ogromna. Bo hamulce to nie tylko tarcze i klocki - to także inne zaciski, to także wymiana przewodów. To co dostajemy w serii od 2.0TFSi to bardzo dobry układ hamulcowy, który jakkolwiek można jeszcze poprawić to wcale nie trzeba. A 1.8T? 312/255 to kpina. Musimy wymienić je przynajmniej na zestaw 320/288 jeśli zależy nam na zdrowiu i życiu (zwłaszcza na autostradzie). Cena? Na tip top ~3000zł. Niestety, coś za coś. 6. Turbina 1.8T - seryjnie montowana K03 w kontekście mocy, o których tu chciałbym porozmawiać nie ma żadnej racji bytu. K03s zdaje się kończyć przy zakresie mocy, od której chciałbym zacząć czyli 250KM. Stąd jedyne rozwiązania to hybryda lub K04. Za hybrydę zapłacimy około 1600-1800zł. Za K04 dwa razy więcej (nowe). 2.0TFSi - seryjna trubina (też K03) bez zająknięcia ogarnie 250+ koni. Im bliżej 300KM tym bardziej warto iść w K04. Stawiamy zatem plusik przy 2.0TFSi - możemy uzyskać zadowalający wynik na trubinie, którą mamy już w aucie (o ile jest w dobrym stanie). W 1.8T turbina z miejsca jest do wymiany. 7. Układ dolotowy 1.8T - w serii mamy jeden mały żałosny SMIC. Nie mamy żadnego innego wyboru jak montować FMIC. Przy mocy 250KM+ ideałem wydaje się być rozmiar 550x230x65mm. 2.0TFSi - ponownie ma przewagę, bo w serii dostajemy DSMIC, który jeszcze prze 250KM będzie dawać radę, choć na granicy. W innym wypadku montujemy tak samo FMIC jak w 1.8T. Montaż FMIC w obu przypadkach na tip top części + robocizna to ~2000zł. W przypadku mocy o których rozmawiamy nie warto iść na kompromisy w postaci łączeń sylikonowych - róbmy spawane rury od turbiny aż po przepustnicę, im mniej słabych punktów tym lepiej. 8. TIP Może być spawany, może być sylikonowy. Cena jednego i drugiego podobna, a różnicy z tego co wyczytałem nie ma - oba są wystarczająco twarde. W każdym razie na moce powyżej 250KM - mieć warto. 9. Koła Tu będzie kontrowersyjnie Kto posiedział trochę na forum i poczytał dział "Moje Audi" ten szybko dostrzeże jak różne są gusta i koncepcje na auta, każdy lubi co innego i każdy ma inne priorytety: a) jedni ponad wszystko stawiają osiągi b) dla innych wygląd auta ma znaczenie priorytetowe c) jeszcze inni próbują znaleźć kompromis I tak jak jedna osoba nie może zasnąć, bo nie wie jaką wybrać turbinę tak w tym samym czasie inny kolega nie zazna spokoju zanim nie zdecyduje się jakie ma kupić felgi... Fizyka na tyle ile ją rozumiem jest nieubłagana - większe koła = gorsze przyśpieszenie. Bo większe opory toczenia, bo większa też waga felg. Co w zamian? Ładne wypełnienie nadkoli. Tutaj powstrzymam się od dawania rad, bo nie mam żadnego doświadczenia, w B5 mam 15" calówki, bo dla mnie priorytetem jest przyśpieszenie. Gdybym w B7 stanął przed podobnym wyborem - nie szedłbym w nic większego niż 17" z tego samego powodu. Ps: z pewnością można kupić felgi duże i zarazem lekkie - ale zakładam, że koszta będą sufitowe. Nie mniej jednak patrząc na tuning rozumiany jako zwiększenie mocy, by lepiej przyśpieszać to kwestia rozmiaru kół nie zasługuje na pomijanie. 10. Zawieszenie Kolejne kontrowersje Bo analizując dalej tematy w dziale "Moje Audi" często natkniemy się na sugestie "niżej! niżej! większa gleba!". Moim zdaniem zawieszenie na pewno nie może być za miękkie - nie po to przecież robimy auto szybszym, żeby deptać ze strachu w hamulec przed każdym zakrętem, bo samochód przechyla się jak łajba. A jak powinno być twarde? Na tyle na ile pozwala nam poczucie komfortu. Bardzo twarde zawieszenie nie będzie przeszkadzać temu kto jeździ dużo po autostradach ale szybko doprowadzi do szału kogoś kto porusza się po naszych wspaniałych polskich drogach powiatowych. Do wyboru jest oczywiście zarówno gwint jak i zawieszenie "sportowe", amortyzatory o krótkim skoku i twardszych sprężynach jak zestawy firmy Bilstein B8 czy B12. Są też oryginale "sportowe" zestawy jak zawieszenie typu BE czy BV oryginalnie montowane w A4. Krótko mówiąc - nie musimy koniecznie zmieniać zawieszenia pod tuning o ile nie mamy typowego komfortu w stylu BA ale im będzie ono sztywniejsze tym lepiej. Co do wysokości osadzenia podwozia nad ziemią - nie bez przyczyny bolidy Formuły 1 są ustawione tak nisko, że na najmniejszej nierówności na torze sypią się iskry spod podłogi. Im niżej mamy auto tym niżej znajduje się środek ciężkości i tym stabilniej prowadzi się samochód. Z drugiej strony - rozmawiamy tutaj o aucie, którym jeździmy na zakupy, na ryby, na grzyby, na wakacje - co mam na myśli - wartość użytkowa / praktyczna. Ja bym nigdy nie obniżył auta baaardzo mocno, bo bym do jeziora z wędkami nie dojechał, takie tam mam wertepy A więc jest to też sztuka kompromisu i ciężko o rady, które przypasują każdemu. 11. Wtryskiwacze 1.8T - seryjne, nawet w przypadku wersji BEX na 250KM+ nie wystarczą. Trzeba większych, koszt za używki 450zł. 2.0TFSi - po raz kolejny przewaga, seryjne 250KM+ dadzą rade. Przy 300 trzeba będzie dać większe. Kolejny raz w 2.0 TFSi dostajemy już w serii znacznie lepszy podzespół. 12. Downpipe Element, który zastępuje katalizator. Ułatwia przepływ gazów wylotowych, turbina ma lżej i wcześniej wstaje. W obu silnikach działa i wygląda tak samo, praktycznie tyle samo też kosztuje 300-400zł. Tutaj dwie istotne uwagi - montaż downpipe'a oznacza usunięcie jednej z sond lambda, a to może choć nie musi spowodować check engine. W niczym to nie przeszkadza, jedynie razi w oczy. Tuner wykasuje ten błąd z zamkniętymi oczami. Druga - żyjemy w czasach gdzie ekoterroryzm co raz szerzej rozpościera swe łapska. Z czasem co raz bardziej będziemy "narażeni" ma badanie spalin - jak diagnosta / policjant / cholera wie kto jeszcze będzie uprawniony stwierdzi, że nie mamy katalizatora - możemy mieć kłopoty. Być może sensownym rozwiązaniem jest zostawienie sobie kataliatora na podmianę lub zamiast klasycznego downpipe'a w postaci przelotowej rury z kwasiaka możemy po prostu usunąć wkład z katalizatora i zamontować go spowrotem lub założyć imitację katalizatora - z zewnątrz wygląda jak oryginal, a w środku jest przelotowa rurka. 13. Sprzęgło + duwmasa Robimy moce, przy których moment obrotowy będzie oscylował w granicach 350 - 400Nm. Warto zadbać o sprzęgło. 1.8T - tutaj mamy do wyboru prosty i sprawdzony mod, czyli aplikacja całego zestawu z 1.9tdi AWX. Dla diesla takie momenty to dzień powszedni. Można też obić tarczę kevlarem. 2.0TFSi - tutaj nie znam możliwości co do swapa z innych modeli. Znam natomiast historie ludzi, którzy obijali elementy kevlarem - jednemu działało od razu, innemu dopiero po 500KM, inni musieli odsyłać elementy na poprawę. Sprawa jak widać nie jest łatwa i przyjemna ale coś zrobić trzeba gdyby seryjne nie dawało rady. Nie mniej jednak jest to kolejny, trzynasty element, który kosztuje pieniądze, a który trzeba wziąć pod uwagę myśląc o tuningu. Podsumowanie #1 Patrząc od strony przygotowania auta do tuningu ja osobiście odnoszę wrażenie, że 2.0TFSi to cholerna skarbonka, świetny silnik do podnoszenia mocy (o czym dalej) ale osprzęt to jedna wielka katastrofa. Zwłaszcza temat pompy oleju. 1.8T to taki stary dobry sprawdzony prosty cep. Osprzęt niewadliwy, części tanie... krótko mówiąc bardzo przyjemna baza, "tylko" że nie hamuje, bo nie ma czym. No i tam gdzie w tuningu 1.8T zaczyna robić się grubo, tam 2.0TFSi właściwie dopiero zaczyna się rozpędzać. W tym podsumowaniu, pod względem kosztów moim zdaniem lekka przewaga 1.8T chociaż bilans na zasadzie - w 2.0TFSi trzeba w kosztowny sposób ogarnąć pompę paliwa, a w 1.8T w równie kosztowny sposób hamulce - to pewnie jest blisko remisu. -- == TUNING == -- Podstawowe elementy: 1. Hamulce - 320/288 to minimum 2. Silnik musi być doprowadzony do perfekcji. Nie chcemy chyba podnosić mocy po to żeby się potem martwić czy pompa oleju zaraz się nie rozsypie albo pasek rozrządu nie strzeli? Wstydem byłoby też umówić się na tuning i pojechać z dziurawymi wężami na dolocie ale niesprawnym zaworem DV - tuner jak się umawia na hamowanie i programowanie to tego oczekuje, nie liczcie że zejdzie do kanału i od ręki będzie wam zawory wymieniał 3. Zanim pojedziemy do tunera odpowiedzmy sobie na pytanie czy jesteśmy gotowi finansowo lać PB98 zamiast PB95 (w przypadku 1.8T). Tuner może o to pytać i to sugerować by był w stanie uzyskać lepszy wynik. Przeprowadzenie tuningu można wykonać na dwa sposoby: a) zbierać poszczególne elementy samemu, jeśli mamy możliwość to samemu je też zamontować i jechać do tunera na samą modyfikację programu b) zostawić u tunera auto w stanie seryjnym i wszystko zostawić jemu - kupno elementów, montaż itd Tutaj duża prośba do kogoś kto wie jakie jest porównanie o napisanie, chociaż w widełkach - jak ta różnica wygląda - czy kupując samemu i montując samemu można oszczędzić znaczące pieniądze? Sprawa jest bardzo istotna, bo z jednej strony kupując i montując samemu najprawdopodobniej sporo oszczędzimy ale z drugiej strony - tuner ma swoje patenty, wielokrotnie sprawdzone, ma swoich sprawdzonych dostawców i daje gwarancję na to co robi. Nie mały to dylemat. 4. Turbina - trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie jakiej charakterystyki oczekujemy, czy ma wstawać wcześnie ale na wyższych obrotach już nie dawać wrażeń, czy godzimy się na to żeby chwilę poczekać zanim się rozkręci, ale jak już się rozkręci to daję ciąg aż do końca? Od odpowiedzi na te pytania zależy w ogóle jaką turbinę będziemy mieć w aucie. Przechodząc do sedna - 1.8T vs 2.0TFSi. Cel: coś pomiędzy 250, a 300KM. Nie ma do końca sensu pisać dwa razy tego samego, dlatego dla fanów 1.8T na starcie jestem zobligowany wrzucić odpowiedni link: W zakresie tego na co piszę ten temat czyli moc 250-300KM pozwolę sobie przekopiować esencję: Czyli 250KM osiągniemy wymieniając turbinę, wtryski oraz wstawiając FMIC. Oczywiście przed tym musimy przygotować silnik i co najważniejsze w przypadku 1.8T - większe hamulce. Spróbujmy podliczyć koszta: Turbina hybrydowa: 1700zł Wtryski 380cc: 450zł FMIC (porządny - pełne orurowanie): 1800zł Downpipe: 350zł Swap hamulców na 320/288: 3000zł Sprzęgło + dwumasa z 1.9TDI AWX: 1500zł Program: tanio i dobrze, sposobem "domowym" - 500zł+ , u tunera z hamownią: 1200zł Czyli mniej więcej: 9250 - 10 000zł Do tego trzeba doliczyć wymiany zaworków, przepływomierz, cewki, świece itd wszystkie wcześniej wymieniane części, którymi przywracamy przed tuningiem silnikowi drugą młodość. Cena sumaryczna powinna stanąć zatem na 10 000 - 11 000 tysiącach PLN. Licząc, że samo auto powinniśmy kupić w graniacach 20 000 - 25 000 to cały projekt "1.8T 250KM" zamyka się w 30 000 - 40 000PLN. A co wyżej? Wyżej zgodnie z kompedium zaczynają się schody - jeszcze większa turbina, jeszcze większe wtryski, do tego kolektor, do tego pompa paliwa, do tego kujemy korbowody. Cena z 10 000 rośnie... kto wie do ilu? 20 000zł? Czy to dużo? Chyba wciąż nie. Za 40 - 50 000zł mamy 1.8T z 300KM na pokładzie, silnik w kondycji co najmniej bardzo dobrej (bo przecież perfekcyjnie go przygotowaliśmy), świetnie hamujące i kopiące d*pę. Za tą samą cenę możemy kupić A4 B8... gdzie będziemy dopiero na początku drogi do ogarnięcia sytuacji. =========================================================================================================================================================================================================================================================== A jak sprawa ma się z 2.0TFSi? Sprawa ma się znacznie prościej i krócej W serii dostajemy 200KM, porządne hamulce 320/288. Dostajemy turbinę, wtryskiwacze i układ dolotowy który po wspraciu zaledwie downpipe'a i programu u tunera wypluwa z siebie 250-260KM. Chocaż bardzo sensowne wydaje się także zastąpienie seryjnego DSMIC na FMIC. Jakże zabawnie wygląda to przy 1.8T gdzie do tej samej operacji trzeba wymieniać wszystkie wyżej wymienione części, prawda? Cena downpipe'a + program to w sumie ~1800zł. Jeśli wsadzamy FMIC to razem ~3600zł. 3600zł za 250KM. Przypominam, że w 1.8T taka moc kosztuje 9 - 10 000zł, bo trzeba turbiny, wtryskiwaczy i FMIC i hamulców i najlepiej sprzęgła. Jest różnica. A jak zbliżyć się do 300KM? - Wtryskiwacze potrzebne są już większe niż seryjne - Turbina seryjna już nie podoła, wkładamy hybrydę lub K04 - W miejsce seryjnego DSMIC, montujemy FMIC - Wydech? Cenowo - tyle ile w 1.8T za 250KM. Może trochę więcej? I co? Wciąż mało. Żadnego kucia, żadnego wymieniania kolektorów, pompy paliwa... =========================================================================================================================================================================================================================================================== Podsumowanie #2 No i jak tu podjąć decyzję W 1.8T mamy znacznie mniej roboty przy silniku i osprzęcie, ale jak idziemy w tuning to powyżej 250KM robi się kocioł. A nawet za samo 250KM płacimy tyle ile w 2.0 TFSi za bliskie 300KM. Z drugiej właśnie strony - w 2.0TFSI kocioł to mamy ogromny zaraz po zakupie - od pompy oleju zaczynając na wałku rozrządu kończąc. Ale potem już robi się o wiele przyjemniej. No i hamujemy jak należy od razu. A wy co byście wybrali i dlaczego? Albo jak już wybraliście to czy zmienilibyście decyzję? Ps: jeśli gdzieś napisałem idiotyzm - przepraszam i proszę o sprostowanie, pisałem z pamięci wszystko to co udało mi się wyczytać albo rzuciło mi się w czyimś poście w oczy. Wciąż zresztą mam wrażenie, że i tak o czymś istotnym zapomniałem. Może temat nie jest tak bogaty jak forumowe kompedia i w zasadzie nie napisałem tutaj absolutnie NIC nowego co już nie było 100x powtarzane ale fajnie gdyby komuś nowemu to pomogło. Zresztą sam też potrzebuję pomocy, bo zanim się nie zdecyduję który silnik wybrać to nie zmienię auta
    10 punktów
  33. Witam koledzy i koleżanki. Jestem w trakcie ogarniania klimatyzacji w swoim samochodzie, z racji tego że zgłębiam temat dosyć dokładnie, postanowiłem podzielić się z Wami wiedzą. Oczywiście nie jest to wiedza zdobyta z tajnego źródła ale nie wszyscy mają ELSĘ, czy podstawową wiedzę mechaniczną i teoretyczną o układach klimatyzacji. Temat będę powoli uzupełniał bo jest tego trochę, a z czasem u mnie bywa różnie. Zasada działania układu klimatyzacji [Obieg czynnika chłodniczego] 08 [Auto HVAC] / 10 [Bloki Pomiarowe] / [Measuring Blocks] [MVB] Dzisiaj zrobiłem mały wykres jak zmieniają się podstawowe dane w czasie podczas schładzania wnętrza naszych samochodów. Na wykresie widać zależności pomiędzy poszczególnymi parametrami. Widać że zaraz po uruchomieniu silnika i ustawieniu sterownika na LO oraz max nawiew, próbuje on jak najszybciej schłodzić wnętrze. Dzieje się to poprzez mocne wysterowanie zaworu N280 (prąd około 0,6 [A] co odpowiada około 60% wysterowania zaworu). Początkowa temperatura parownika wynosiła 25 stopni, wraz z upływem czasu temperatura spada aż do osiągnięcia ok 1,5 - 2 stopni powyżej zera (w tym przypadku trwało to ok 90 sekund). Wraz ze spadkiem temperatury na parowniku sterownik zmniejsza prąd wysterowania zaworu N280 przez co wydajność sprężarki maleje po to aby utrzymać temperaturę parownika na poziomie ok 2 stopni. Te dwa stopnie zabezpieczają parownik przed zamarzaniem i spadkiem wydajności (przytkane kanały nie pozwalają przedostać się powietrzu, a dodatkowo mogą powodować wolniejsze odparowanie czynnika co może doprowadzić do uderzeń hydraulicznych w sprężarce (dzieje się tak w momencie kiedy czynnik nie zdąży w całości zmienić stanu skupienia z ciekłego na gazowy). Jak widać ciśnienie czynnika zaraz po włączeniu silnika dosyć znacząco rośnie z 6 bar aż do 15 bar po czym zaczyna spadać i stabilizuje się w okolicach 9 - 10 bar. Oczywiście będzie ono zależne w dużym stopniu od temperatury zewnętrznej i nie zawsze będzie takie niskie. Ale pokazuje to że sterownik nie dąży do uzyskania maksymalnego ciśnienia czynnika, a bardziej sugeruje się temperaturą parownika. Temperatura na kratkach jak widać po wykresie w prawidłowo działającym układzie spada do ok 6 - 7 stopni oczywiście będzie także zależna od tego jaką mamy temperaturę zasysanego powietrza i prędkości obrotowej dmuchawy. Istotne jest aby temperatura z prawej i lewej kratki były zbliżone i podążały za sobą jak na wykresie (widać na nim chwilowy skok temperatury, spowodowane było to chwilową zmianą ustawień klimatronika) Mam nadzieję że przyda się wam taki wykres do tego żeby móc porównywać poszczególne parametry mierzone w blokach pomiarowych. Informacje dotyczące czujnika nasłonecznienia: W przypadku sterownika klimatyzacji J255 o numerze części do indeksu „AH“ może być lub zostać zamontowany tylko czujnik fotoelektryczny promieniowania słonecznego G107 o numerze części 8E0 907 539. Wtyczka o numerze 8E0 971 832 z pinami 000 979 009 E W przypadku sterownika klimatyzacji J255 o numerze części z indeksem od „AJ“ może być lub zostać zamontowany czujnik fotoelektryczny promieniowania słonecznego G107 o numerze części 8P0 907 539. Wtyczka o numerze 8E0 971 832 z pinami 000 979 009 E Tabela doboru kompresorów klimatyzacji DENSO na podstawie długiego kodu kompresora (kod widoczny na naklejce kompresora: Denso - Cross Reference Chart.pdf Długi kod: Krótki kod (obecnie stosowany): Ciąg dalszy nastąpi...
    9 punktów
  34. Witam, mała aktualizacja prac nad samochodem. Autko praktycznie w 90% jest skończone na sezon 2022, wiadomo coś pewnie jeszcze się znajdzie. Co zostało zrobione: - Felgi Arceno monaco midnight purple 8,5/9,5 19 et 33/40 + dystanse 5mm na każda oś. Opony 215/35 i 225/35 - Zawieszenie gwintowane dts line - Hamulce tylne 288 mm -Blenda tablicy rejestracyjnej S4 USA Plany na najbliższy czas aby sezon 2022 zacząć w 100% - lakierowanie przodu + rolowanie rantów błotników - ściema tylnych szyb - odświeżenie wnętrza Poniżej kilka zdjęć przedstawiających aktualny stan samochodu.
    9 punktów
  35. Kilka ujęć z Bukowiny Tatrzańskiej i zlotu ogólnopolskiego 2022 ? Pozdrowienia dla klubowiczów z którymi udało się zamienić parę słów i wypić kilka głębszych ✌️
    9 punktów
  36. Trochę przeliczyłeś swoje kompetencje. Kim myślisz że jesteś, że możesz tutaj jakimiś gierkami z podstawówki dyktować warunki? Przewiń kilka stron wstecz i zobacz kto tu naprawdę ciągle wypisuje i jest "syfem" - tak, widać głównie ciebie i jescze dwóch innych, którzy najwidoczniej za cel życiowy obrali sobie spamowanie bzdetami w tym temacie.
    9 punktów
  37. Dotrzymałem danego słowa i zebrałem w sobie resztki pokładów cierpliwości, aby wreszcie doprowadzić podwozie B6-ki do perfekcji. Pierwotny plan odbiegał znacząco od tego, który finalnie jest realizowany z uwagi na doedukowanie się w dziedzinie korozji, konserwacji i dostępnych środków chemicznych. Czyszczenie mechaniczne, neutralizator rdzy, epoksyd i słynną "Cobrę" zastąpiła następująca technologia: Demontaż wszystkiego, co możliwe, aby zapewnić możliwie jak najlepszy dostęp do płyt podłogowych, progów, błotników i nadkoli. Zabezpieczenie elementów lakierowanych i wrażliwych. Obróbka strumieniowo-ścierna skorodowanych i wątpliwych miejsc. Zastosowanie neutralizatora rdzy na wypiaskowane powierzchnie, na których znajdowała się rdza (najprawdopodobniej nie pomoże, ale nie zaszkodzi). Aplikacja pierwszej warstwy farby podkładowej, przemysłowej na obrobionych powierzchniach. Aplikacja kolejnych warstw farby. Zabezpieczenie zgrzewów masą uszczelniającą. Aplikacja masy uszczelniającej na progi, nadkola i miejsca podłogi niechronione osłonami. Malowanie całej podłogi farbą poliuretanową w kolorze nadwozia. Konserwacja profili zamkniętych woskiem. Piaskowanie i malowanie tylnej belki. Odświeżenie wahaczy (malowanie i wymiana tulei). Uzupełnienie brakujących/zniszczonych spinek, zaślepek i śrub. Złożenie całości na nowych amortyzatorach. Środki, które wybrano do wykonania konserwacji: Piasek kwarcowy 0,1 - 0,4 mm (100kg - 100zł). Neutralizator rdzy FORCH L237 korroplex (1l - 85zł). Farba podkładowa BARIL 816 Steelkote IM Mastic Miox (20l - 850zł, niestety farb przemysłowych w mniejszych ilościach dostać nie można, ale chętnie odsprzedam każdą ilość). Masa uszczelniająca Innotec Spray-Seal (15szt - 850zł, duża ilość ze względu na chęć "zaklejenia" tylnych nadkoli w całości z uwagi na izolację materiałowego, wiecznie mokrego nadkola względem blachy). Preparat konserwujący przestrzenie zamknięte Innotec Hi-Temp Wax Pro (5szt - 580zł). Tyle tytułem wstępu. Pora zniechęcić Was do przeprowadzenia tej operacji Pierwszy mój krok to demontaż widocznych osłon i wizyta u blacharza celem naprawy pogiętych progów po działaniach ukochanych wulkanizatorów. Same osłony również do naprawy - miejscami zostały wgniecione. Opalarka daje radę. Następny do wylotu - wydech. Pozytywnie zaskoczył mnie jego stan. Ciekawie brzmi ten silnik bez tłumików. Szkoda, że dziś budowa wydechu z nierdzewki to tak droga inwestycja. Po demontażu wydechu, zyskuje się dostęp do wszelkich osłon zarówno plastikowych, jak i aluminiowych. Plastiki miejscami połamane (do spawania), aluminium w miejscach przykręcenia utlenione (rozwiązaniem duże, blaszane podkładki i plastikowe nakrętki). Kolejno demontaż przednich błotników. Skoro i tak wymieniane są amortyzatory, szkoda nie skorzystać z okazji i nie ogarnąć fartuchów. Zwrotnice do wyciągnięcia. 18 lat stania na kołach - pora odpocząć: Najbardziej wredna i niewdzięczna rozbiórka - zawias ze zbiornikiem paliwa. Wszystko ładnie się odkręciło, jestem w ciężkim szoku. Tuleje wahaczy do wymiany, całość do piaskowania, ale wciąż zastanawiam się jeszcze nad metodą malowania - proszek czy natrysk? Główne tuleje wyglądają dobrze, szkoda byłoby je wymieniać tylko przez wzgląd na piec. Po demontażu samochód do zabezpieczenia dla własnego komfortu psychicznego. Całe nadwozie finalnie zostanie pokryte dodatkowo grubą folią, zabezpieczając lakier przed farbą podkładową. Chwila kręcenia i pacjent gotów do rozpoczęcia obróbki. Pracy jest ogrom. Dotyczy to zarówno rozbierania samochodu jak i przygotowywania na bieżąco zdemontowanych elementów (czyszczenie, wymiana, naprawa). Proces piaskowania również niszczący psychikę, ale za to malowanie już niczym nagroda. Na chwilę obecną podłoga oczekuje na piaskowanie. Następny post będzie już z finałem
    9 punktów
  38. Drobna ciekawostka - właśnie wszedłem w posiadanie 3go egzemplarza Audi S4 DTM 1of250 25th Anniversary Quattro - tym razem #181 z 250 Tym sposobem, o ile uda mi się to potwierdzić, jestem rekordzistą jeśli chodzi o ilość posiadanych egzemplarzy z 250 sztuk kiedykolwiek wyprodukowanych. Niby nic to nie znaczy, mało kogo obchodzi, ale cieszy, coś po mnie zostanie
    9 punktów
  39. Winter Mode Rotory miały iść na sprzedaż, ale zostają na zimę, póki co założyłem na nie zimówki Pirelli Sottozero serie II w rozmiarze 235/35/19 Kilka fotek Pozdr!
    9 punktów
  40. Jakiś czas temu lampy z auta się sprzedały. W wolnej chwili lepie coś dla siebie, małe spy z docelowych lamp chwilowych ori matrixy zrobione tak jak ma RS + jeszcze mały smaczek w środku w postaci oka w czarnym połysku
    9 punktów
  41. Kolejny Up Jesli chodzi o szkodę na aucie , Euroins zachowuje swoje daleko idące sk***ysynstwo na ciaglym jakże wysokim poziomie i po poinformowaniu firmy walczącej w moim imieniu o szkody w mieniu i zdrowiu, iż szkodę na wózku córki ponieważ byl w bagażniku przenoszą na szkodę na aucie bo jest to za duży przedmiot, to na pismo prawnika o wezwanie do zapłaty nie odnoszą się w ogóle... Pomimo iż chcą podpisać ugody na zdrowotne to jeśli chodzi o szkodę na pojeździe maja wypierdolone totalnie.... W piątek poszedł już pozew do sądu, wiec teraz, czas nie ma już znaczenia, nikomu nigdzie sie nie spiesz.... Skoro tak gramy, no to gramy, ja właśnie się źle poczułem, zdiagnozowany wstrząs mózgu daje o sobie znać, czas na kolejnych lekarzy....
    9 punktów
  42. Moduł na pokładzie siadło tak jak chciałem wrzucę więcej fotek jak umyje trochę auto ,ale pogoda ostatnio nie dopisuje...
    9 punktów
  43. Święta niedługo ale choinki na zegarach po swapie nie ma
    9 punktów
  44. Od dawna to było w planie, w końcu udało się zrealizować. Dwuetapowa korekta lakieru + ceramika+niewidzialna wycieraczka na szyby, na lakierze wylądowała ceramika od ENZO Coatings Pallium. Efekt jak widać. Także na weekendzie spodziewajcie się deszczu ? ? ?
    9 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...