Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 05/25/25 uwzględniając wszystkie działy

  1. Czy ten opis wykonania adaptacji skrzyni DL382 (0CK) za pomocą vcds jest prawidłowy? A drugie pytanie to czy adaptacja może być zrobiona przed wymianą olejów i filtrów? Takie zalecenie dostałem od mechanika jak mu powiedziałem że skrzynia zaczyna lekko szarpać. Powiedział żebym najpierw zrobił adaptację by wykluczyć jakieś mechaniczne uszkodzenia skrzyni o dopiero jak po adaptacji będzie poprawa działania skrzyni to wtedy mam przyjechać na wymianę olejów i filtrów. Sam nie wiem co o tym myśleć?? Przygotowanie do adaptacji Przed rozpoczęciem adaptacji upewnij się, że: • Masz zainstalowany program VCDS w najnowszej wersji (24.7.1) • Temperatura oleju w skrzyni biegów wynosi między 40°C a 60°C (przejechaj autem około 20 minut) • W sterowniku skrzyni biegów nie ma żadnych błędów • Auto stoi na równej powierzchni • Hamulec ręczny jest zaciągnięty Procedura adaptacji krok po kroku: Krok 1: Podłączenie i uruchomienie programu (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: Obojętna (auto wyłączone) 1. Podłącz interfejs VCDS do gniazda OBD w samochodzie 2. Uruchom program VCDS na komputerze 3. Kliknij “Select” i wybierz swój model samochodu (Audi A4 B9) Krok 2: Dostęp do sterownika skrzyni biegów (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik 2. Ustaw dźwignię selektora w pozycji P 3. W głównym menu VCDS wybierz “02 - Auto Trans” (sterownik skrzyni biegów) 4. Kliknij “Basic Settings” (04) z menu po lewej stronie Krok 3: Kasowanie licznika procedur start-stop (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Z rozwijanej listy grup wybierz “Erase counter for start and stop process” 2. Kliknij przycisk “Go” 3. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Not Running” lub “Finished correctly” 4. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 4: Kalibracja zaworów sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Clutch valve calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Silnik automatycznie zwiększy obroty o około 200 RPM 5. W tym momencie ze skrzyni mogą dobiegać różne dźwięki - to normalne 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 5: Kalibracja czujników odległości (około 5-8 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Distance sensor calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 5. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 6: Reset punktów adaptacji do ustawień fabrycznych (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY, tylko ZAPŁON włączony • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wyłącz silnik, ale pozostaw włączony zapłon (pozycja II kluczyka) 2. Wejdź ponownie do sterownika “02 - Auto Trans” 3. Przejdź do “Basic Settings” (04) 4. Wybierz “Reset start point adaptation to the factory setting” 5. Kliknij “Go” 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” Krok 7: Adaptacja punktów załączania sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik (pozostaw dźwignię w pozycji P) 2. Pozostając w menu “Basic Settings” (04) 3. Wybierz “Clutch engagement point adaptation” 4. Kliknij “Go” 5. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 6. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Jazda adaptacyjna (około 30-60 minut) Po wykonaniu adaptacji za pomocą VCDS: 1. Przejedź około 20-30 km w różnych warunkach 2. Wykonaj kilka płynnych przyspieszeń i hamowań 3. Unikaj gwałtownych manewrów przez pierwsze 100 km
    1 punkt
  2. Zgodzę się z przedmówcą choć nie do końca. Jeśli chodzi o oringi to owszem fabryczne mają nietypowe wymiary i ciężko je znaleźć w "uniwersalnych kompletach" ale jeśli są w zestawie z chłodnicą to będą miały wymiar fabryczny. Lub jeśli będą w wymiarach uniwersalnych to gniazdo w chłodnicy będzie przewidziane pod taki właśnie oring, a nie fabryczny... Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się aby klima puszczała na oringach fabrycznych lub dołączanych do chłodnicy. Na uniwersalnych i owszem
    1 punkt
  3. Tylko niemiecki lub angielski (po instalacji wersji angielskiej). Jeżeli już w DE to kup u dystrybutora PCI Diagnosetechnik i radzę kupić wersję bez ograniczeń VIN. Ross-Tech® HEX-V2® Basiskit | VCDSpro - PCI Shop - Professionelle Fahrzeugdiag, 284,00 € SHOP.PCI-DIAGNOSETECHNIK.DE PCI Shop Das Ross-Tech® VCDS HEX-V2® für VW, Audi, Seat & Skoda. Mit deutschem VCDS... Wystarczy Możesz
    1 punkt
  4. W elsie nie znajdziesz także informacji o wymianie filtrów w Twojej skrzyni. Jak chcesz ten brudny zużyty płyn pchać dalej w układ, to nie odkręcaj odpowietrzników.
    1 punkt
  5. Dziś wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, wybrałem erlinga. Nie udało mi się wymienić tylko półksiężyca i uszczelki pod napinaczem łańcucha bo nie ryzykowałem aby śrubka mi się urwała bo bym nie miał skąd wykombinować. Poczyściłem wszystko wokół i będę obserwował. Pokrywa dostała czarny kolor i skontrolowałem kolejny raz jak wygląda odma. Silnik jakiś czas po zakupie.... Aktualnie
    0 punktów
  6. Jeżeli ktoś chce poznać wyposażenie swojego auta to możecie wrzucać tutaj numer VIN. Zazwyczaj robione jest to w wolnych chwilach, więc proszę o cierpliwość. Proszę nie pisać komentarzy, zapytań, podziękowań itd. itp. Wpisujemy tylko dokładny nr nadwozia (VIN) i nic więcej!!! Nie wrzucamy zdjęć numeru VIN!!! Można wrzucać też VIN-y innych marek, niekoniecznie grypy VAG Jeżeli w Twojej historii konta na forum są głównie prośby o rozkodowywanie numerów VIN, to system to wyłapie i Twoje posty nie będą się pojawiały w tym temacie
    0 punktów
  7. Tak, w sterowniku 46 w bajcie 04 aktywujesz bit 6.
    0 punktów
  8. Auto bez zająknięcia pokonuje kilometry. Brak czasu na nic, praca dom praca dom a w garażu leży masa rzeczy do modzenia. Znalazłem tapicera samochodowego, który ogarnie mi fotele z Opla ale chociaż specjalistą jest dobrym w tym co robi to z pamięcią ma kłopoty i kontakt z nim średni Zbliża się serwis olejowy ale to po wycieczce na Ultrace
    0 punktów
  9. Zaglądałem tam kamera endoskopową. Zwłaszcza o ten gumowy półksiężyc chodzi.
    0 punktów
  10. @Monti kratki z RS6, ori dtm, dremel i dobry klej do plastiku. Klapa siedzi qrde…
    0 punktów
  11. Przyjechały nowe sprężyny. Wybór padł na MTS -40mm. Założyłem dzisiaj przód i usiadło 30 mam, także jest dobrze. Przy okazji demolki założone nowe osłony przegubów, bo jeden puścił smar i nowe łączniki stabilizatora. Jutro biorę się za tył.
    0 punktów
  12. 0 punktów
  13. Rok temu za komplet wszystkich filtrów + 4l oleju do 1,9 dałem 190zl z wysyłką
    0 punktów
  14. 8K0915105F MLA 0029052025 Przy czym nr. serii to dzisiejsza data.
    0 punktów
  15. Zerknijcie sobie w olej Specol, produkowany w rodzinnym mieście Chorzów, specyfikacje i aprobaty spełnia a kosztuje połowę motula. Zalałem do B6 I B7 w zeszłym roku.
    0 punktów
  16. Z mega obsuwą ale może ktoś tu zajrzy i obejrzy moje wypociny 😅 zdjęcia z soboty więc nie wszyscy się załapali bo się im szwędaczka po okolicy włączyła 😅 Zlot A4-klub 2025 - Google Photos PHOTOS.APP.GOO.GL Shared album · Tap to view!
    0 punktów
  17. To LM w tańszym przebraniu na rynek niemiecki. Również zalewam go od jakiegoś czasu.
    0 punktów
  18. WA1ECCFS2JR011130.pdf WA1JCCFS6HR001872.pdf WAUB4DF52PA011381.pdf WAUENAF47LA039316.pdf WAUKGAFL4BA089478.pdf WAUP4AF56PA006608.pdf WAUZZZ4G2BN032945.pdf WAUZZZ4HXAN000980.pdf WAUZZZ4M8JD008286.pdf WAUZZZ8DZXA257785.pdf WAUZZZ8E27A062728.pdf WAUZZZ8E34A052513.pdf WAUZZZ8E86A150116.pdf WAUZZZ8K1EA120377.pdf WAUZZZ8K7AA135816.pdf WAUZZZ8P78A109044.pdf WAUZZZF40KA090434.pdf WAUZZZF40LA010986.pdf WAUZZZF46JA043097.pdf WAUZZZF46NA001776.pdf WBADT31050GN71660.pdf WP1ZZZ9Y7RDA81965.pdf WUAAWCF56MA903098.pdf
    0 punktów
  19. no ale ty zawsze nas przekonywałeś że tylko ASO i tylko o oryginalne części a jak się okazuje to jedziesz na marnym zamienniku
    0 punktów
  20. Taki zestaw zakładałem do BFB więc do BEXa pewnie też LUK 123 0324 11 - tarcza dociskowa sprzęgła (AWX) LUK 500 1050 10 - łożysko oporowe (AWX) LUK 323 0645 10 - tarcza sprzęgła (BFB - quattro) LUK 415 0231 10 - Koło zamachowe (AWX)
    0 punktów
  21. I znowu tajemnica ? P.S. Pisanie niemieckiej wielką literą, nie sprawi, że części będą lepszej jakości
    0 punktów
  22. 0 punktów
  23. Cześć, tydzień temu odebrałem moje Audi A4. Jest to mój pierwszy samochód w życiu. Zabieram się do czytania forum
    0 punktów
  24. Cześć i czołem Panowie i Panewki. Mam na imię Arek. Jestem posiadaczem A4B7 avant oś z 2.0 TDI 2005/06 BNA od prawie roku. Czytając i przeglądając forum widzę jak wiele wnosicie do tej grupy. Sporo rzeczy dowiedziałem się o aucie jak i o problemach stąd postanowiłem dołączyć do was.
    0 punktów
  25. 0 punktów
  26. Akurat ma taką bazę klientów, że w razie jakiegokolwiek problemu przyjeżdżają. Raz pamiętam miał 2-3 auta na gwarancji ale też nie z jego winy. Producent ceramiki dał ciała w składzie chemicznym i powłoka zeszła po tygodniu. Jedno auto co prawda przyjechało z reklamacją ale wiedział komu to aplikował i zadzwonił do pozostałych aby ponownie nałożyć im powłokę. Także tak, są uczciwi detailerzy ?
    0 punktów
  27. Sorry Radek ale gwarancje to on daje niby na co? Chyba na zapłacenie podatków ?
    0 punktów
  28. Modyfikacji ciąg dalszy. Obraz z telefonu na rnse? Czemu nie ?
    0 punktów
  29. Udało się znaleźć rozwiązanie a mianowicie problemem faktycznie było zwarcie. Zwarte były przewody prowadzące do diody oświetlającej pokrętło od nawiewu przy kierowcy wystarczyło przylutować na nowo przewód i oświetlenie wróciło. Przy sprawdzaniu wiązki okazało się ,że przewody były ciepłe do tego można było usłyszeć lekki bzyk z tego miejsca.
    0 punktów
  30. Może detalik ale na pokładzie pojawił się w końcu czarny emblemat
    0 punktów
  31. Witam serdecznie wszystkich pasjonatów audi i pozdrawiam.Miałem audi a4 b5 a obecnie audi a5 8t.
    0 punktów
  32. Witam wszystkich ! Po raz pierwszy w życiu jestem szczęśliwym posiadaczem pewnej ślicznotki ! Spełnienie motoryzacyjnych marzeń nastąpiło 2 miesiące temu
    0 punktów
  33. Pojawiły się nowe mapki do MHI2/MHI2Q wersja P410 2025/2026. https://infotainment-cdn.skoda-auto.com/base/maps/HIGH2_P410_EU_202522.zip
    0 punktów
  34. Miałem dzisiaj okazję pojeździć nowymi SQ5 oraz S5. Wrażenia bardzo pozytywne. Oba pojazdy maksymalnie doposażone, fotele mazaże i wentylacja, wszystkie możliwe asystenty, Audio B&O. Miałem wrażenie jakby B&O w SQ5 nieco lepiej grało. Siedziałem także w nowym A6 i tam B&0 grało rzecz jasna zdecydowanie lepiej. Ogólnie bardzo fajne auta, zarówno SQ5 jak i S5 oraz ta A6. Jedyne co trochę denerwuje to ta ISA. Kilka fotek:
    0 punktów
  35. Zając jak co roku przyszedł i podrzucił prezent ? Happy Easter! ?
    0 punktów
  36. Nikt Ci nie zrobi tuningu skrzyni S-tronic w A4 B9 po 18r ponieważ wszystkie te skrzynie 0CK, 0CL, 0CJ od około 2018-19r mają nowy hardware 0HK, który na obecną chwilę nie został nigdzie złamany i żadne urządzenie na świecie nie odczyta tej skrzyni. Przed 19r starsze hardware owszem bez problemu. Jeśli ktoś twierdzi, że zrobi to po prostu nie ma o tym pojęcia i się przekona jak do niego pojedziesz (a skoro nie ma pojęcia i tego nie wie to znaczy, że nie ma nowszych aut do roboty bo ludzie go mijają łukiem). Co do silnika to podobnie wersja 204KM jest na ECU Bosch, który od około 2022r jest zablokowany przez producenta nowym typem blokady. Urządzenia na rynku jeszcze tego nie robią. Są już pojedyncze osoby za granicą, które są w stanie odblokować ECU, ale trzeba wysłać sterownik na kilka dni i koszt takiego odblokowania zaczyna się od 500E w górę. Jeśli odblokują Ci to potem będzie możliwy tuning silnika. Nie mylić tego silnika z wersjami 45TFSI- 245KM, 252KM, 265KM tam są sterowniki Continentala i nie mają takiej blokady jak BOSCH i można je robić bez większych problemów. PS. Co do Tiguana to silniki poprzeczne i całkiem inne skrzynie DQ500/DQ381, które robią się nawet po najnowsze roczniki.
    0 punktów
  37. Potwierdzam, kupowałem też nowe 17 do b6. Pierwszy sezon ok, drugi w miarę ok a trzeci już po oponach, śliskie i głośne. Pewnie w budżetowych znajdzie się coś lepszego i nawet tańszego. Nie mam ogólnie do nich nic bi to tanie opony ale na pewnie nie sprawdzają się w rozmiarze większym niż 16 cali.
    0 punktów
  38. Możliwe że poprostu jest za zimno na letnie ,mam dębicę 18 i bieżnika ok 3-4 mm ,na mokrym nic się nie dzieje,zachowują się poprawnie
    0 punktów
  39. auto z mądrze zdrobionym chipie i wiadomo że ze zdrowa motorownią rzadziej wypala DPFa warunek to własciwy stosunek masy powietrza do paliwa
    0 punktów
  40. U mnie również dokładeczka siadła
    0 punktów
  41. Moje zestawienie części dla zderzaka Sline z klekotem TDI 8W0807521S DYFUZOR S-LINE 8W0807347A LEWY ADAPTER 8W0807348B PRAWY ADAPTER 8W0253825F LEWA KOŃCÓWKA WYDECHU 8W0253826F PRAWA KOŃCÓWKA WYDECHU ślepak 8W0825219C POKRYWA ZBIORNIKA AB WHT006099 Klip (nakrętka) szt. 4 N90905903 Śruba imbusowa kołnierzowa szt. 8 N90974701 Blachowkręt (torx) szt. 4 Akurat ten dyfuzor ma dodatkowo listwę w moim przypadku jak widać chrom. Często używki jej nie posiadają lub są uszkodzone. Trzeba zwrócić na to uwagę. Nr listwy też na czasie ?
    0 punktów
  42. MAM RS4 19" 8.5J Pirelli Pzero 235/35 Opony są z rantem ochronnym i na oryginalnym zawieszeniu wystają poza obrys
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...