-
Postów
251 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Cześć, Auto to Q5 80A 2.0 TFSI hybryda plugin, auto z USA po kolizji. Uszkodzony był zderzak oraz grill natomiast chłodnica była zdemontowana ale nie uszkodzona. Zamontowałem chłodnicę, napełniłem płynem i odpowietrzyłem układ procedurą odpowietrzania w ODIS. Następnie zagrzałem silnik i obserwowałem temperatury. Wyłączyłem silink jak temperatura doszła do 107 stopni bo mi się wydawało że to za dużo i że powinien się otworzyć już duży obieg. Jak zgasiłem silnik to załączyła się pompka dużego obiegu i temperatura zaczeła spadać na silniku i podnośić się na chłodnicy to normalne bo gorąca woda poszła na duży obieg chłodnicy. Pytanie jest czy to normalna praca i kontroler otworzy duży obieg przy wyższej temperaturze? Zanim go nagrzeję do 115 chciałbym się upewnić że to normalne termperatury dla tego silnika. Po nagrzaniu tuż przed wyłączeniem silnika: Po wyłączeniu silnika: Dzisiaj druga próba i okazuje się że otworzył się duży obieg przy 108 stopniach. Wygląda że wszystko pracuje prawidłowo, wiatraki też się załączyły po chwili. Po zwiększeniu obrotów temperatury spadały więc przy obciążeniu tak jest wysterowane najprawdopodobniej aby obniżać temp pracy. Najwyraźniej te siliniki są tak zaprojektowane aby pracować w nieco wyższych temperaturach ogólnie z róznych powodów pewnie opory toczenia, spalanie, ekologia itd.. Aby się upewnić mam prośbę do forumowiczów którzy mają dostęp do danych producenta o informację jak jest wysterowany ten silnik jeśli chodzi o tempratury pracy cieczy, oleju, parametry wysterowania regulatora. Tutaj załączył się duży obieg: Po zwiększeniu obrotów:
-
Pytanie o temperaturę płynu chłodzącego w Audi A4 B9 2.0 TFSI
Tajfun211 odpowiedział(a) na WOLFENSTEIN temat w Audi A4 B9
Mam pytanie o instrukcje o której tu mowa lub inne źródło które mówi o tych 115 stopniach otwarcia dużego obiegu -
Przewody podłączone teraz pozostało ogarnięcie programowe sterownika. Nie wiem czym i jak to najlepiej zrobić tym bardziej że auto jest z 2024 więc ma SFD lub nawet SFD2 no właśnie który poziom jest wtym aucie...?!. Poniżej opiszę co udało mi się ustalić na ten moment: Kod wyposarzenia to NI0 - Bez UNECE CS&SU .... natomiast skan z VCDS pokazuje takie oto ślady SFD/SFD2 w sterownikach 15, 44 (UNECE?! miało być bez??), 46, 5F i 69 pozostałe sterowniki bez śladu SFD/SFD2: Address 15: Airbags (J234) Labels:. 80A-959-655.clb Part No SW: 80A 959 655 AC HW: 80A 959 655 AC Component: AirbagVW34 H03 1834 Serial number: 0035WM0FZZP0 Dataset Number: 80A909602DA 0003 Coding: AECCFCC000A00000A000003FF20C400000C5 Shop #: WSC 12558 006 1048576 ASAM Dataset: EV_AirbaVW31SMEAU65x 003003 ROD: EV_AirbaVW31SMEAU65x_003_AU49.rod VCID: 74B1DCCD7E38D17A9B8-8020 SFD Address 44: Steering Assist (J500) Labels:* None Part No SW: 4N0 909 144 H HW: 4N0 909 144 D Component: EPS_MLBEVO2BS H24 0512 Dataset Number: 80B909852BB 0002 Coding: B0112101010001 Shop #: WSC 00000 000 00000 ASAM Dataset: EV_SteerAssisUNECEAU651 001003 ROD: EV_SteerAssisUNECEAU651.rod VCID: 353721C935C288726C6-8060 SFD Address 46: Central Conv. (J393) Labels:* None Part No SW: 4N0 907 064 HH HW: 4N0 907 064 HH Component: BCM2 MLBevo H19 0285 Dataset Number: 80C909501BB 0006 Coding: 017400004FB100C2650BA0006C01D882030340008104A6502F0000000F04803F001E0681000A310200000000000000000000 Shop #: WSC 12558 006 1048576 ASAM Dataset: EV_BCM2CONTIAU651 014010 ROD: EV_BCM2CONTIAU651_014.rod VCID: 7CA1F4ED5668993AD38-8028 SFD Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:* Redir Fail! Part No SW: 80A 035 050 F HW: 80A 035 050 B Component: MU-TH-NS-US 045 4014 Serial number: 8VV-DDM03.01.24 Dataset Number: V03935338HR 0001 Coding: 14260020804020000000000000000000000000000000000000 ASAM Dataset: EV_MUTI 001010 ROD: EV_MUTI_VW53.rod VCID: 1C61D46DB628393A738-8048 SFD Address 69: Trailer (J345) Labels:* None Part No SW: 8W5 907 383 D HW: 8W5 907 383 Component: Anhaenger H12 0204 Serial number: 000000000006295 Dataset Number: 8Y0909527D 0019 Coding: 0200000200000100 ASAM Dataset: EV_TrailFunctG3MPFMHella 001009 ROD: EV_TrailFunctG3MPFMHella_VW27.rod VCID: 46D55605582413EAF5C-8012 SFD *************************************************** Próba odblokowania przez OBD11: Tak to wygląda podglądając w ODIS: Przed odblokowaniem: Po odblokowaniu przez OBD11 widać że coś tam odblokował ale nie do końca...:
-
Dzięki działam zatem. Nie mam dostępu do erWin ale znalazłem schemat elektryczny w sieci bodajrze z 2021, mam nadzieję że u mnie jest tak samo: Dostałem się też do BCM2 w moim Q5 tak to wygląda zaznaczyłem wg schematu: W kostce T17a do pinu nr 3: W kostce T17b do pinu nr 4:
-
Cześć, Sprowadziłem Audi Q5 rocznik 2024 z USA, tylne lampy wymieniłem na nowe wersja EU numery jak poniżej: Lampa USA: Gniazdo USA 4 piny: Lampa EU: Gniazdo EU 5 pinów: Działanie kierunkowskazów w wersji USA: Działanie kierunkowskazów po wymianie na EU: Działanie STOP po wymianie na EU: Pytanie jest następujące co dalej :), czy konieczne będzie dołożenie przewodu? USA.MOV EU.MOV EU STOP.MOV
-
Dekoder VIN Audi, grupy VAG oraz innych marek - dane techniczne oraz wyposażenie
Tajfun211 skomentował(a) Hugo wpis na blogu w Darmowy dekoder VIN Audi
WA1F2AFY6R2067043 -
A masz jakiś konkretny do polecenia?
-
Mam jeszcze jedno pytanie czy do tego silnika pracującego w hybrydzie jest dobry olej 0W40? Bo silnik bardzo często się wyłącza i nie dogrzewa.
-
Dziękuje czyli jednak VSG też do rozdzielczej
-
Dev czy udało się sprawdzić ?
-
proszę WP1AE2A26FLA50831
-
VST kupiony natomiast jeszcze chciałbym wymienić w skrzyni rozdzielczej i tam niby idą dwa różne w sensie do wersji hybryd jest inny niż do pozostałych. Z ravenol to by było ATC DTF-1 albo VSG 75W-90 i do hybrydy jest niby ten drugi....
-
Dziękuję
-
Odgrzeję temat trochę bo mam ten sam silnik w Cayenne Hybrid z 2015 roku, jaki olej będzie najlepszy do niego?
-
.