Skocz do zawartości

contextz29

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O contextz29

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Radom

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

717 wyświetleń profilu

Osiągnięcia contextz29

1

Reputacja

  1. Dzięki wielkie za poradę. To jednak nie poduszka, bardziej obstawiam na sprzęgło albo koło dwumasowe, ponieważ jest mocno wyczuwalne szarpnięcie przy zmianie biegów, brak jest płynności - również na rozgrzanym podczas ruszania poszarpuje. Tylko dosyć szybko by się zużyło - 60 tyś km od wymiany...
  2. Witam, Od 3 miesięcy pojawił mi się nasilający problem z moją a4. Podczas ruszania na zimnym silniku delikatnie szarpie na 1 biegu, a na rozgrzanym dosyć mocniej. Podczas redukcji biegów (czy to z niższych na wyższe, abo odwrotnie, np. 2-3, 4-3) szarpie samochodem, brak jest tej elastyczności, płynnego przejścia na biegach, tendencje do podskakiwania. Lewarek na jałowym nie trzęsie, ale podczas jazdy z większą prędkością potrafi drgać. Przy 120-130 km/h trzęsie kierownicą i całą karoserią. Przy wyższych prędkościach ten problem zanika (felgi 16 standardowe ori, letnie nowe opony, wyważone). Co jakiś czas jadąc na 6 biegu przy predkości 120-130 km/h potrafi się zadławić/poszarpywać przez ok. 5 sek. Sporo rzeczy w przednim zawieszeniu wymienione w międzyczasie. Dwumasa wymieniana w komplecie na LUK'a, przy 200k, obecnie jest 255k - po wymianie wszystko było ok. Poduszki sprawdzane - silnika OK, pod skrzynią jest wyczuwalny luz na gumie. Czy to może być wina poduszki skrzyni? Czy też może dwumas już poleciał w tak krótkim czasie, albo tylko sprzęgło? Z góry dziękuję za pomoc w temacie. Pozdrawiam
  3. Witam wszystkich, Może mój przypadek okaże się dla niektórych wskazówką. U mnie również pojawiły się stuki na przodzie z lewej strony - były słyszalne podczas ruszania i hamowania do zera, jak również podczas przejazdu przez nierówności. Problemem okazała się śruba (ta długa, która przechodzi przez cały górny wahacz). Wymieniłem ją na nową, ale sama nowa śruba nie pomoga. Otwory, przez które przechodzi śruba posiadały luzy (aluminium zapewne straciło swoją strukturę poprzez warunki drogowe etc.), więc śruba nie osiadała stabilnie w otworze - stąd pojawienie się stuków. Aby uniknąć zakupu nowego wahacza, znajomy zaproponował wypełnienie szczelin klejem dwuskładnikowym do aluminium. Kiedy klej wystygł, wykręcił śrubę i tym sposobem wytworzył się zregenerowany otwór pod śrubę z gwintem. Nic już nie stuka. Przed tym zabiegiem wymieniłem: - przegub zewnętrzny z osłoną - osłona przegubu wewnętrznego - silentblock wahacza górnego - wahacz dolny lewy - sworzeń wahacza przód Pozdrawiam
  4. Witam, Ja miałem podobny objaw, chociaż aż tak bardzo nie rzucało tyłem auta - raczej było to pływanie, ściąganie etc. Nie sugeruj się tymi % amortyzatorów. Ja wymieniłem tylne amortyzatory i po problemie. Pozdrawiam,
  5. Dwumas u mnie jest ok, jutro do wymiany idzie tarcza + docisk.
  6. Witam, Mam podobną sytuację co troopers - na rozgrzanym silniku podczas ruszania mocno szarpie, jakby koła boksowały. Pojechałem do serwisu vw i technolog po przejechaniu się odcinka zasugerował, że może to być wina dwumasu, Jednak ocenił, że nie musi to być koło dwumasowe, a np. sama tarcza sprzęgła albo docisk - na biegu jałowym nie stuka i nie trzęsie. Zasugerował sprawdzenie również przegubów wewnętrznych skrzyni (podczas przyśpieszania i redukcji np. 4-5 lekko nim zatrzęsie, jednak bliżej do uczucia podobnego do wjechania na lekkie nierówności na asfalcie). Jedynka również u mnie haczy, ale tym nie martwię się aż tak bardzo, ponieważ u mnie nie występuje to za każdym razem. Dodam, że komplet był wymieniany w Belgii przy przebiegu 163k, a obecnie mam 208k.
  7. Kamyk chyba ma rację. Podszybie, praktycznie sam środek - plastik przy łączeniu z szybą się trochę wypuklił tworząc małą szparę. Woda nie cieknie do środka.
  8. Witam wszystkich, Od 3-4 dni zauważyłem delikatne trzeszczenie (popiskiwanie) przedniej szyby. Szczególnie można to odczuć podczas jazdy na nierównościach. Samochód posiadam od sierpnia zeszłego roku, do przed wczoraj było cicho i bez żadnych trzeszczeń. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale szyba była wymieniana w Audi w Belgii w 2012 roku. Czy przyczyną mogą być ostatnio dosyć wysokie temperatury na zewnątrz ( rozgrzanie materiału, uszczelek itd?) Będę wdzięczny za ewentualne podpowiedzi. Pozdrawiam
  9. contextz29

    Bujanie na boki

    Witam, Dzięki za cenną radę jeżeli chodzi o bujanie samochodu. Po wizycie u diagnosty (szarpaki + sprawdzanie amorków na rolkach - przyczepność 73% przód, 60% tył) oraz dokładne sprawdzenie na kanale wyszło, że wszystko w porządku - zero luzów, wahacze ok. Wymieniłem amorki na tyle - jak ręką odjął. Tyle w temacie. Jeszcze raz dzięki tomaszstn.
  10. Witam, Dzisiaj dzwoniłem do serwisu VW w Radomiu odnośnie ceny za kompletny oryginalny rozrząd Audi - 2000 pln brutto z robocizną.
  11. witam, witam, w zasadzie borykam się z podobnym problemem, auto szarpie przy ruszaniu z pierwszego biegu, objaw ma miejsce w końcowej fazie zwalniania pedału sprzęgła, diagnostyka komputerowa wykazywała błąd czujnika sprzęgła to ten od systemu start/stop błąd skasowny na chwilę jakby pomogło, po czym problem powrócił czujnik został wymieniony i niestety auto ciągle szarpie, najgorsze jest to że objaw nie pojawia się regularnie, nasila się w momnecie kiedy auto jedzie w korku - częste ruszanie z pierwszego biegu, lub gdy zostanie mocniej przeciągnięte - auto dobrze się rozgrzeje przy dynamicznej jeździe po trasie, przy spokojnej "emeryckiej" jeździe bez częstego ruszania z miejsca problem się nie pojawia. Koledzy jeśli ktoś może podzielić się doświadczeniami związanymi z tego typu sytuacją będę bardzo wdzięczny za pomoc. Witam, Wiem dobrze o czym piszesz - dokładnie to samo miałem. Korek - jeszcze większe nasilenie wibracji podczas ruszania z 1 biegu, itd.itp. Kiedy opisywałem pod koniec października mój problem, to pojawiał się za każdym ruszeniem. Ale...u mnie problem zaniknął praktycznie całkowicie. Dlaczego "prawie"? Ponieważ pojawia się max 2 razy na m-c i nie ma róźnicy czy mocno rozgrzany silnik po dlugiej jeździe po mieście czy po krótszej trasie. Jest to bardzo sporadyczne (max 2 razy w ciągu dnia, bardzo nieregularne, tzn. jak raz zawibruje podczas ruszenia z 1 biegu, to np. na kolejnych światłach już tego nie ma = mogę tego doświadczyć drugi raz np. kilka godzin później).
  12. Jeżeli chodzi o to lekkie szarpanie podczas ruszania, to do dwóch dni zauważyłem, że przestało...
  13. Dobry wieczór wszystkim, Założyłem nowy temat, ponieważ jest mi trudno sklasyfikować i dopasować do obecnych opisów na forum powstałe objawy w moim Audi. Od miesiąca jestem posiadaczem modelu A4 B8 2010 rok, 2.0 TDI CR 143 KM. W dniu dzisiejszym, czyli po pierwszych przymrozkach samochód zaczął delikatnie szarpać (dostał wibracji) podczas ruszania z 1 biegu. To lekkie szarpanie wytwarza się na samym początku obrotów, tj od 800 obr/min (podczas postoju) do zaledwie 1200 obr/min. i przestaje szarpać, przechodząc łagodnie na drugi bieg i kolejny bieg itd. Szarpnięcie (coś bardziej podobnego do zatrząśnięcia pracą silnika przez ok. 1-1,5 sek, gdzie po chwili powraca do normalnej cichej pracy. Na kolejnych biegach jest wszystko w porządku - na biegu jałowym również w porządku. Nawet podczas redukcji z 2 na 1, gdzie auto jedzie powoli na 1 biegu, wszystko odbywa się płynnie i jest wszystko w porządku. Chodzi tylko i wyłącznie o tę chwilę, o sekundę, gdzie podczas ruszania "zatrzęsie autem". Na innych biegach auto prowadzi się idealnie, nic nie szarpie, ładnie przyśpiesza bez wibracji. Żadnych błędów na wyświetlaczu etc. Do dnia wczorajszego wszystko było w porządku. Co do objawów, to występują one podczas zimnego jak i ciepłego silnika. Samochód ma przejechane 172 tyś. km, serwisowane w ASO do 150 tyś, km, gdzie podczas ostatniej wizyty było wymieniane sprzęgło i dwumas i nie pamiętam czy również tarcza i docisk, ale w serwisie podczas sprawdzania przed zakupem powiedzieli, że komplet i że mam z głowy na jakiż czas kosztowną wymianę - nie pamiętam co mieli na myśli, a książka jest po belgijsku, ale te szczegóły chyba nie są tak ważne. Poruszyłem na samym początku temat przymrozków, ponieważ ktoś mi podpowiedział, że również może to być wina paliwa - chociaż cały czas tankuje na tych samych stacjach dużej sieci. W serwisie STER VW w Radomiu rozmawiałem dzisiaj "na szybko" z technologiem, że logi mogą nic konkretnego nie wykazać podczas pomiaru diagnostycznego, aczkolwiek pojadę i niech go podepną pod komputer. Bardziej obstawiam poduszki, ale to takie gdybanie. Jeżeli ktoś z forumowiczów orientuje się co może być przyczyną, będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam, Jendak delikatnie szaprie tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym płynnie rusza.
  14. Witam wszystkich użytkowników forum Paweł
×
×
  • Dodaj nową pozycję...