-
Postów
284 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Akurat w przypadku A4 to stwierdzenie to, bez urazy, bzdura ;) Magia wielowahacza... Nawet na gwincie auto nadal zostawia pewną dozę komfortu. Oczywiście dopuszczam przypadki osób, którym nawet i na seryjnym zawieszeniu bywa za twardo, jednak nie skreślałbym gwintu jako rozwiązania na co dzień. W A4 takie rozwiązanie sprawdza się dobrze.
-
Jesteśmy jednymi z głównych, ale nie jedyni niestety ;) Ale dzięki za polecenie. Już odpisuję na PW.
-
Obniżanie zawieszenia w Audi A4 B6 i B7 sprężynami
Trewor87 odpowiedział(a) na Bart-S temat w Audi A4 B6/B7
Przy doborze nowych sprężyn musisz uwzględniać to, że auto już masz niżej od "zwykłego". Więc od wartości obniżeń podanych na stronach / sklepach musisz odjąć wartość swojego fabrycznego obniżenia. Jak dobierzesz sprężyny z agresywniejszym zejściem (jakiś Eibach Sportline np) to od Twojego stanu aktualnego auto jeszcze siądzie o niewielką wartość. Quattro nie jest problemem, pod warunkiem że prawidłowo dobierzesz sprężyny do nacisków na osie (naciski z tabliczki znamionowej porównujesz z naciskami podawanymi na stronach ze sprężynami). -
Ooooo Paaaaanie, jak Ty chcesz trafić cały set swoich wymarzonych felg, jeszcze z prawidłowym rozmiarem opon i jeszcze oczywiście w za***istym stanie to czeka Cię długa walka, która niemal na pewno zakończy się porażką. Wydatek wydatkiem, ale jak pisali wyżej - lepiej zacisnąć zęby, kupić komplet nowych opon i mieć spokój na dłuższy czas. Chyba że weźmiesz używki od kogoś z własnego miasta / kolegi. Kupno używanych opon przez internet to loteria. Sam piszesz, że już teraz przymierzasz się do kół na przyszłą wiosnę. Więc masz powiedzmy jakieś 4-5 miesięcy na to. Warto teraz skupić się na samych nowych oponach (letnie teraz nie powinny być drogie) a potem do wiosny skrupulatnie szukać felg, zbierając jednocześnie budżet na nie
-
Porównaj naciski sprężyn H&R z naciskami na tabliczce znamionowej auta. W Exeo jest pewnie tak samo jak w B7, przy prawym kielichu. Pozycja "1-" to oś przednia, "2-" to oś tylna.
-
Obniżanie zawieszenia w Audi A4 B6 i B7 sprężynami
Trewor87 odpowiedział(a) na Bart-S temat w Audi A4 B6/B7
Śmiało możesz łączyć jedno z drugim -
Jakie zawieszenie gwintowane polecacie do Audi A4 B6/B7?
Trewor87 odpowiedział(a) na Flyer temat w Audi A4 B6/B7
Nie, Mapet to inny podmiot, ale spokojnie, fejka nie dostaniesz ;) Wierzę ze nie tylko na papierze ale i w praktyce nowy zakup spełni Twoje oczekiwania -
Jakie zawieszenie gwintowane polecacie do Audi A4 B6/B7?
Trewor87 odpowiedział(a) na Flyer temat w Audi A4 B6/B7
Zajmuję się sprzedażą jednej i drugiej marki. Dodatkowo MTSa mam zamontowanego w swoim B7. W 100% mogę go polecić, właśnie jako użytkownik, nie tylko sprzedawca. Zbytnio się nie będę rozpisywał o walorach, bo możesz mnie uznać za nieobektywnego. Ale sprzedałem tu te zawieszenia kilku chłopakom i raczej dochodziły do mnie pozytywne sygnały ;) -
Air'ed DELFINEK by Karol, quattro,345/288 ,Veemann 19x9.5, 219KM/401Nm
Trewor87 odpowiedział(a) na K4rol81 temat w Audi A4/S4/RS4 B7
A4 B8 i Golf VII są na szczycie listy "do zrobienia". Niemal na pewno pojawią się jeszcze w tym roku. Ale z tym zapraszam na PW, żeby nie bałaganić koledze w temacie ;) -
Air'ed DELFINEK by Karol, quattro,345/288 ,Veemann 19x9.5, 219KM/401Nm
Trewor87 odpowiedział(a) na K4rol81 temat w Audi A4/S4/RS4 B7
Aaaa, czyli faktycznie będzie niżej ? Precyzując, ja WRÓCIŁEM nad morze, bo tu mieszkam ;) Trójmiasto -> Ojcowski Park Narodowy (Hercules Tour) -> Bytom -> Czechy -> Trójmiasto. Jedna opona na śmietnik (jakaś blacha mi wlazła), jedna szyba uderzona kamieniem (druga w tym miesiącu...). Ale zawieszenie dało radę! :D Czekam na foteczki ;) -
Air'ed DELFINEK by Karol, quattro,345/288 ,Veemann 19x9.5, 219KM/401Nm
Trewor87 odpowiedział(a) na K4rol81 temat w Audi A4/S4/RS4 B7
Dopiero teraz, bo mieliśmy problem z dostępnością. I tej wersji się trzymajmy ? Też nie jedno zawieszenie w swoim życiu używałem. FK, H&R, KW V1, V2, teraz MTS. A w B7 MTS wpadł w miejsce KW V2 :D Nie będę pierniczył nic w stylu "MTS bije KW na głowę), bo renoma KW jest niezaprzeczalna. Podobnie jak i cena... Ale na pewno nie zgodzę się z tym że jak coś jest znacznie tańsze to zaraz musi być kiepskiej jakości. Tak jak chłopaki piszą i ja to potwierdzam - przez kilka lat MTS zrobił ogromny skok jakościowy. I akurat zestawy do Audi 8E mają wszystko to co aktualnie najlepsze w ofercie marki, czyli przede wszystkim hexaCOIL i springi Eibacha na obu osiach. Springi 1:1 identyczne z tymi jakie są montowane w zestawach Pro-Street-S. Moje 3.0 TDI Quattro w Avancie to jedna z cięższych opcji (nie licząc S/RS - z nimi rzeczywiście MTS sobie nie poradzi pod kątem nacisków. Podobnie jak Eibach, który do tych modeli nie oferuje gwintów). Jestem świeżo po tripie od morza aż po Czechy, ultra załadowanym autem. I do pracy zawieszenia zwyczajnie nie mam zastrzeżeń. Radziło sobie jak należy nawet z wpadaniem w uskoki na śląskich odcinkach autostrady, z prędkościami 160+. Okoliczne szlaki między Bytomiem a Wałbrzychem (dawno nie widziałem takich "dróg" ?) też pokonane względnie znośnie (mimo wszystko mówimy o niskim aucie z oponami o niskim profilu więc o szybkim przelocie, kosztem felg, nie było mowy). A wracając do głównego tematu, dzięki Karol za cierpliwość w oczekiwaniu na zawias. Wierzę że będziesz zadowolony ;) Fajnie że tak szybko ogarnąłeś montaż ;) -
Tak. Te zestawy co pokazałem są pod Quattro. Pozostaje Ci więc jedynie sprawdzić naciski osi.
-
Rzeczywiście, to musi być jakiś bug na stronie. Generalnie do B8 w sedanie są 2 opcje gwintów, różnią się jedynie naciskiem przedniej osi: https://apshop.pl/zawieszenia-gwintowane-ap-14?filter=true&brand=1&model=97&type=98&engine=111
-
Jakie zawieszenie gwintowane polecacie do Audi A4 B6/B7?
Trewor87 odpowiedział(a) na Flyer temat w Audi A4 B6/B7
Weź sobie dwie identyczne sprężyny od długopisu. Jedną maksymalnie ściśnij, drugą zostaw luźno. Na każdą z tych identycznych sprężynek połóż identyczną monetę, powiedzmy 1 gr. Sprężyna rozluźniona się ugnie, ściśnięta się nie ruszy. No chyba że znasz jakieś innowacyjne sprężyny, w których zwoje wywracają się na lewą stronę? ? Tyle o ściskaniu sprężyn Teraz weź auto na gwincie, rozkręć nakrętkę maksymalnie na dół. Powieś auto na podnośniku, niech ciężar kół ciągnie wszystko w dół. Osiągniesz tyle że sprężyna będzie całkowicie roprężona/rozciągnięta/luźna Następnie w tym samym aucie podkręć nakrętkę maksymalnie w górę. Znów powieś auto na podnośniku, znów niech koła swoim ciężarem wszystko rozciągają. Amortyzator się wyciąga, ale jego skok nie jest nieograniczony. Tłoczysko się kończy, sprężyna nadal jest w jakimś tam stopniu ściśnięta. Pytanie - w którym z tych dwóch przypadków takie wiszące koło łatwiej będzie Ci podciągnąć z bara do góry? tyle o rozciąganiu sprężyn. Jednym z parametrów sprężyny jest jej twardość, dumnie nazywana spring rate. Taka sprężyna o wartości 70 N/mm potrzebuje 7kg nacisku aby ugiąć się o 1mm. Dla 2 mm jest to już 14kg nacisku. Dla 3mm - 21 kg. I tak dalej. Podkręcając nakrętkę do góry ściskasz sprężynę, zabierasz te cenne milimetry. Każdy kolejny milimetr ugięcia potrzebuje dodatkowej masy. Oczywiście mówię tu tylko o sprężynie linearnej. W progresywnych wiadomo, że nie działa to tak zero-jedynkowo. Tyle ogólnie ode mnie w tym temacie. Kręcenie nakrętką MA wpływ na charakterystykę pracy sprężyny. No ale żyj sobie dalej swoją teorią, nie zabraniam ?