Jump to content

marcin_kam

Pasjonat
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1

About marcin_kam

Informacje

  • First name
    Marcin
  • Location
    Kamieniec

Car

  • Car model
    A4 B8
  • Car body
    Kombi
  • Year of production
    2011
  • Engine
    2.0 TDI
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

197 profile views
  1. Witajcie! mam to samo. zawieszenie z przodu, sprężyny ruszane nie były, robiłem wahacze dolne proste. ale to się pojawiło dużo później. dzieje się tak nie regularnie. męczyłem nawet auto na polskiej nierównej drodze i cisza.. Nie znajduję żadnego luzu.. narazie postanowiłem JEŹDZIĆ OBSERWOWAĆ.. wczoraj drganie dało wyczuwalny skok kierownicy, zaczynam podejrzewać drążek kierowniczy , jednak dziej sie tak też czasami na prostym cofaniu i nagłym zahamowaniu. pożyjemy zobaczymy.. Pozdrawiam
  2. Witajcie! a niby dlaczego audi po 2012 roku nie ma problemu z pompą? przecież pompa jest prawie identyczna do dnia dzisiejszego.. każde auto z pompą BOSCH CP4 czy to mercedes, bmw czy opel czy cokolwiek innego jest narażone na takie coś. A dlaczego? a dlatego, spójrzcie proszę na instrukcję audi wymiana filtra paliwa co 60 tys km, i na wielkość filtra.. w końcu przepływ jest mniejszy i pompie zdarza się iść na "sucho".. reszty nie trzeba tłumaczyć.. jakość paliwa, naszego , innego czy zachodniego, nie każda jest wzorcowa. Garażowa wymiana filtra paliwa, a kto z nas pokusi się na odpowietrzenie systemu żeby pompa miała paliwo/smarowanie od razu. wiele z nas tego nie wie. a ilu z nas wogule zapomina o filtrze paliwa. ze to przecież nie olej, ale w obecnych silnikach gdzie jest wszystko o wiele bardziej precyzyjne ryzyko uszkodzenia pompy jest znacznie większe niż w starych poczciwych cp3, ale ekologia wymogła na nas czyściejsze spaliny wiec trzeba było dopracować układ wtryskowy i zbudować inna konstrukcję pompy na wyższe ciśnienie wtrysku, czytaj bardziej skomplikowaną i precyzyjniejsza. Ja mam auto od 130 tys km i filtr paliwa przy każdej zmianie oleju czyli co około 13 tys km, może przesada, jednak filtr kosztuje około 80zł a pompa 2.5 tys. ja swoją wymieniłem robiąc rozrząd, fakt, pompa kosztowała swoje, ale teraz znów mogę zrobić trochę km. defakto moja była czysta w środku, całej nie rozbierałem. Tak wiec kupując auto od zachodnich "przyjaciół" sami sobie odpowiedzmy na pytanie, jak i gdzie oni serwisują. możesz mieć szczęście i jeździć a możesz mieć pecha. Akcja po opiłkach w Niemczech kosztuje 6 tys euro w serwisie, w Polsce jeśli chcesz to uczciwie zrobić to też około 20 tys zł . a wartość przyzwoitego auta od 10 tys euro w górę.. Chcesz kupić auto, pomyśl i zainwestuj jeszcze w to ( na aledrogo są tańsze) i ciesz się eksploatacją.. pompa dotyczy każdego silnika diesla CR w grupie VAG, a i BMW i Mercedes i inni też mają podobny problem, trzeba tylko zgłębić temat, Czy pomogłem czy namieszałem? nie wiem, dbajcie o filtr paliwa i dobre paliwo to się opłaci, nie jesteście pewni, zmieńcie pompę Pozdrawiam Marcin
  3. marcin_kam

    Czujniki PDC

    Mam podobny problem i chętnie odświeżę temat. ma ktoś z Was taka wiedzę i podzieli się nią? pozdrawiam
  4. Czyli mój problem nie jest odosobniony.. ciekaw jestem jeszcze opinii osób które jeżdżą na Michelin, Continental czy Bridgestone. Czy też występuje owe zjawisko?
  5. Witam! opony 245/40/18 a4 b8 sava intensa uhp 97y. sama opona w sobie dobrze wykonana, dała się bardzo dobrze wyważyć (maks 25g na jednej z felg) cicha , klei się do asfaltu jak głupia , trudno zerwać na mokrym przyczepność mimo 400Nm.. Jedno ale, jeśli po przejechaniu kilkunastu km opony robią się ciepłe i auto postoi w chłodnym garażu podziemnym, opony wystygną to się robi spłaszczenie. Przez kilka km, około 4 do 5 stukają jak spłaszczone koło i później znów jest pikobelo.. Ostatnio po podroży postawiłem na parkinu i poszedłem na obiad , przyszła burza popadało opony ostygły i po dwóch godzinach miałem płaskie kółko.. Szperając w internecie znalazłem doskonały artykuł opisujący to zjawisko. http://www.opony.com.pl/artykul/splaszczanie-opony/?id=917 Cytując kawałek.. Wiele opon o dużej wytrzymałości pamięta pozycję w jakiej była zaparkowana. Niestety owa „pamięć” może okazać się problemem, gdy wystąpią duże zmiany temperatury otoczenia. Nieużywanie opony może wtedy doprowadzić do powstania płaskiego miejsca na oponach. . Składniki bieżnika i sztywna, wzmocniona nylonem budowa wewnętrzna opon wyczynowych i opon z wysokim indeksem prędkości sprawia, że są one bardziej podatne na spłaszczenie. . Niska temperatura otoczenia usztywnia gumę, co zwiększa jej podatność na spłaszczenie. To parę wycinków. Dostałem się też do zeszytów ELSY Audi, w identyczny sposób opisuje to zjawisko. W sumie sam zadałem i sam sobie odpowiedziałem na pytanie, ale nie to chce od Was wiedzieć, Sava jest opona budżetową do dobrze wiecie, uważam ze nie najgorsza i nie płaci się za markę. moja jest Made in Germany. Czy komuś z Was zdarzyło się to na oponach innych marek? markowych czy mniej markowych? Jeśli tak to będę miał to w nosie.. a jak nie to zmienię a na marginesie wcześniej miałem Barum Bravuris 3HM 97y i to zjawisko nie występowało, opony szczerze polecam choć trochę głośniejsze, przejechałem 34 tys km trudnych warunkach bo po szybkich zakrętach do pracy moja żona jeździ no i zostało mniej niż 4 mm , a ze bezpieczeństwo ważne to kupiłem inne z polecenia kolegi, poza tym spłaszczaniem które trwa troszkę opony super.. z góry dzięki Marcin
  6. napisz proszę gdzie zamówiłes pompę i ile Cię to kosztowało
  7. Jedno mnie tylko ciekawi.. dlaczego na aledrogo.pl owe pompy kosztują 1400 - 1500 zł ? skoro w naszych dużych hurtowniach motoryzacyjnych kosztują po 2500 po oddaniu kaucji za starą? skąd są te pompy? ma ktoś jakąś wiedzę?
  8. "kolego" dominika6c6 masz na prawdę dobrego mechanika.. te pompy cykają zawsze, jako drugie auto mam B9 roczne z przebiegiem 27 tys km.. i tez cyka.. usłyszeć cykanie wtryskiwaczy? życzę powodzenia.. wtryskiwacz CR piezoelektryczny w nowych jednostkach otwiera się nawet 5 razy na jeden suw pracy tłoka. wiec przy 1000 obr daje to ponad 20 razy na sek! (wiem bo swego czasu napisałem dość obszerną pracę na ten temat na Politechnice Poznańskiej) A poza tym "padalec" kolegi powyżej przejeździ więcej niż Twoje Q5 czy moje B8 razem wzięte i nie ważne czy na oleju z Maca czy innym gównie.... sam takiego szukam w idealnym stanie już od dłuższego czasu. A dobrego mechanika co ma pojęcie jak coś zrobić to się szuka ze świeczką. Bo rozkręcając układ nie jesteś w stanie bez rozbierania pompy stwierdzić czy już są opiłki, jeżeli je zobaczysz to już jest po ptokach.. A jeśli jeszcze nie to całkiem możliwe ze w układzie krąży już mnóstwo nie widocznych gołym okiem.. Wiec szacunku i pokory dla Innych co okazują się pewną wiedzą i doświadczeniem bo Twój "padalec" prawdopodobnie szybciej skończy na lawecie niż kolegi B6. Pozdrawiam
  9. Witajcie! tak byłem na hamowni, dpf był tak zaklejony ze nie chciał się dopalić nawet w drodze z Niemiec do Polski... na hamowaniu wyszło 139 KM i 329Nm , było za to bardzo ciepło bo około 29 stopni, wiec moze być nieco zafałszowane. Po delikatnych modach bo takich oczekiwałem 169 KM i 396 Nm + wyłączony EGR. Auto jeździ bardzo przyzwoicie, czują się "lekkość" pod pedałem gazu i pali w cyklu mieszanym około 6,55 litra/100. w załączeniu wykres.
  10. Po wizycie w serwisie 17 maja w Niemczech a4 b8 CAGA następujące wrażenia; - Auto mniej czułe na gaz - Głośniejsze przy wyższych obrotach ( jak stary diesel...), potwierdzone również przez moja żonę która na co dzień użytkuje auto. - wrażenie większego spalania ( jak na razie 200km więc trudno ocenić) Żona potwierdziła to że auto głośniej pracuje, ale twierdzi że nie straciło na mocy ( jeździ do pracy w górach, szybkie dość długie podjazdy z 300 na 1000 mnp.) W czwartek jadę do Polski (mam nadzieję że dojadę..) i sprawdzimy na autostradzie. W poniedziałek ustalony termin na hamownie we Wrocławiu, Zobaczymy co Audi wymodziło...
×
×
  • Create New...