Skocz do zawartości

tomek86a

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tomek86a

Osiągnięcia tomek86a

0

Reputacja

  1. Co do korka spustu to u mnie potrzeba klucz 19
  2. Po rozłączeniu aku kasuje się zawsze mapa wtrysku benzynki musisz zrobić tak ok 30 km aby się zaadaptowała, ważne aby auto jeździło w różnych warunkach tzn. od najniższych obrotów do najwyższych zrób tak z 15km jadąć spokojnie i 15km jadąc szybciej na trasie. Auto nie musi chodzić 0,5h na luzie pierwsze słyszę. A co do falowania to przepustnica do czyszczenia i adaptacji prawie na 100%. Było już o tym dużo.
  3. Ja też jak tylko zdobędę klucz dynamometryczny to posprawdzam. Jak narazie to odpukać żadnych wycieków . To malowanie piecowe musi być dobre ja niestety nie miałem możliwości tak zrobić. Pozdro MATIUS ja też poszukujący pracy
  4. Ja wyciągałem i tak jak mówisz jest tylko ta zawleczka z przodu nic więcej. Ja przy wyciąganiu musiałem się trochę namęczyć bo zreguły fotel trzyma przy szynie wykładzinka z tyłu. Trzeba się z nią trochę pomęczyć i wychodzą bez problemu. Ja wyciągałem fotele w OOOO mojego taty jest ono z 95r ale we wszystkich chyba jest tak samo.
  5. MATIUS - przykręcałem na wyczucie nie mam klucza dynamometrycznego ale trzeba bardzo uważać by nie urwać gwintu. Warto tez dokręcić jeszcze trochę po nagrzaniu silnika marewel- 5W40 Elfa grzesu3 - jest to zwykła farba do zacisków odporna na wysokie temp. Śmigam już tak z 3 miechy i nic nie odłazi. Ważne jest aby dobrze wyczyścić i odtłuścić powieszchnie malowaną + 24h schnięcia.
  6. Jako że ostatnio musiałem wymienić uszczelkę pod deklem pokrywy zaworów bo zaczęło mi trochę z niej cieknąć olejem postanowiłem zrobić kilka fotek. Jest to bardzo proste ale może komuś się przyda . Przy wymianie postanowiłem przy okazji pomalować dekiel na czerwono bo stary trochę przyniszczony był . Potrzebujemy: Nową uszczelkę pod dekiel (pamiętać aby kupić 2 jedna na brzeg dekla druga na srodek do świec ok 70 pln) Podstawowy zestaw kluczy i imbusów Spray odporny na wysokie temperatury (11pln) Spray do czyszczenia silników (10pln) 6-pak :> (14pln) Chwile wolnego czasu (bezcenne ) Nowa uszczelka + spray Na początku ściągamy plastikową osłonę silnika i mamy dekielek na wierzchu jako że mam zamontowany gaz u siebie i listwę wtryskiwaczy po lewej stronie musiałem ją odkręcić od dekla. Podwiesiłem ją sobie do maski na sznurku żeby nie przeszkadzała. U mnie uszczelka zaczęła cieknąć olejem Wyciągamy kable do świec i odkręcamy cewkę zapłonową (jest na 3 imbusach). Jeżeli mamy jakieś kabelki doczepione do dekal odczepiamy je. U mnie był to tylko przewód do sądy lambda. Ściągamy górną część plastikowej osłony rozrządu (jest ona zamocowana na metalowym zatrzasku i 2 śrubkach od dekla) Czyścimy zabrudzenia z oleju spray'em do czyszczenia lub jakimś innym wynalazkiem dobrym do usuwania oleju. Wykręcamy resztę śrubek od dekla. Ściągamy dekiel. U mnie trochę go spiekło do uszczelki także trzeba użyć trochę siły albo delikatnie go podważyć aby puścił.Przy ściąganiu dekla należy uważać aby nic nie wpadło do głowicy bo jeżeli uszczelka jest stara to lubi się łamać. A tu już silniczek bez dekla I dekiel Czyścimy teraz dekiel z wszelkich zabrudzeń. A tak już wygląda czyściutki gotowy do malowania. Ważne jest dokładnie wyczyścić i odtłuścić dekiel jeżeli chcemy go malować inaczej farba szybko zacznie z niego odchodzić. Malujemy dekiel spray'em uważając aby nie zamalować nigdzie spodniej części od zaworów można użyć żółtej taśmy malarskiej do oklejenia. Po malowaniu dekla zostawiamy go na 24h aby się farba dobrze utwardziła. Ściągamy starą uszczelkę z głowicy uważając by nic do środka silnika nie wpadło może być przypieczona. A tu stara uszczelka Po wyciągnięciu starej uszczelki czyścimy dokładnie ranty w miejscach gdzie była ponieważ zawsze zostaje na nich trochę starej sklejonej uszczelki ja użyłem do tego szmatki namoczonej w preparacie do czyszczenia silników A tu już wyczyszczony silnik gotowy do zakładania uszcelki Zakładamy nową uszczelkę i pomalowany dekiel Skręcamy cewkę i zakładamy kable do świec i już gotowe A tak to wygląda już w całości Gdyby nie malowanie całość zajmuje ok 1h.
  7. Było o tym na forum już troszkę najprawdopodobniej szklanki: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_18_wymiana_szklanek-t6352.0.html http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_klekotanie_w_silniku_hydrauliczne_popychacze-t339.0.html http://www.a4-klub.pl/smf/na_zimnym_cykaja_zawory_co_to_moze_byc-t2078.0.html
  8. A więc: 17524 uszkodzona bądź odłączona grzałka sondy lambda (integralna całość sondy) 16518 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) 17924 Zawór N156 wielogardzielowego przełącznika kolektora ssącego Pierwsze 2 błędy dotyczą sądy lambda najprawdopodobniej uszkodzona. Jak masz vaga podłącz i zloguj pracę sądy będzie wtedy coś więcej wiadomo na ten temat. Dostęp do sądy jest od komory silnika, znajduje sie ona zaraz z początku na kolektorze wydechowym. Co do drugiego błędu to znalazłem na wiki ross-tech cos takiego: możliwe przyczyny: 1) uszkodzenie okablowania do zawora N156 2) uszkodzony zawór N156 Co do zaworka to jest chyba on: Apropo wysokiego spalania jak ci sonda padła to niestety tak będzie bo ECU nie będzie mógł sobie płynnie regulować składu mieszanki paliwo-powietrze, będzie pracował w trybie awaryjnym podstawi sobie stałą wartość lambda. Napisz czy masz swoją A4 zagazowaną i jakie oznaczenie silnika.
  9. jak masz radio fabryczne to napewno ci się zakodowało
  10. tomek86a

    Ile pali Wam gazu?

    Audi A4 Avant 99r. 1.8 ARG 125KM Trasa : 130km\h -> 11 L\100km (autostrada) 80-90km\h -> 9l\100km Miasto: ok 12l\100km Jeżdżę raczej spokojnie ale nie jak emeryt. Oczywiście spalanie gazu.
  11. tu masz wszystko z książki napraw o cewce powinno być pomocne
  12. roboty strasznie dużo jest sam to rozbierałem kiedyś cały kokpit musisz rozebrać i przy okazji klime rozszczelnić. Tu jest link jak ktoś kiedyś reanimował klime na forum może bedzie przydatny http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t9609.0.html;highlight=parownik . Nagrzewnica znajduje się w środkowej części deski. Od strony silnika będziesz widział dwa przewody wchodzące do niej (zraz na prawo od aku). Mi wyjęcie nagrzewnicy i parownika zajeło ok 14 h i dużo nerwów cieżko to ustrojstwo wyjąć. Powodzenia.
  13. Jak dla mnie to też coś z układem zapłonowym podłącz vaga i zobacz jakie błedy
  14. faktycznie 4 airbagi już poprawiam dzięki pablo_9
×
×
  • Dodaj nową pozycję...