Skocz do zawartości

kapos

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kapos

Osiągnięcia kapos

0

Reputacja

  1. Witam. W diagnostyce i wogóle w mechanice oraz elektronice pojazdowej jestem kompletnym lajikiem. Chociaż potrafię zmienić koło... ale nie o to chodzi. Mam pewien problem z autem (A4 2,5 V6 TDI, silnik AFB, 1998rok). Ogólnie ciężko pali... ale to też zależy od sytuacji, czyli: - auto zimne, nie jezdzone, czyli np. po nocy, temperatura na dworze dodatnia: czas odpalania 10-15 sekund !!! - auto zimne, nie jezdzone, tak jak wyzej po nocy jak stoi na dworze, temperatura na dworze ujemna, na szybach mróz do zeskrobania, pali normalnie, wręcz na dotyk -gdy juz odpale pojezdze troche to potem tez pali normalnie, ale juz wystarczy godzina postoju i sytuacja sie powtarza, trzeba kręcić sporo czasu... aż wstyd na parkingu zdobyłem w posiadanie na pewien czas kabel + soft (POLSKI VAG 2.5 USB - OBD2 KKL ), ale jeszcze za wiele się nie zgłębiałem co i jak uczynić, żeby wyszły logi na podstawie których konkretnie mógł by ktoś coś stwierdzić. W bloku silnik wyszły kody: 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym z dopiskiem sporadycznie oraz kod: 1375 Zawór regulacji twardości zawieszenia silnik, stopień 1 również z dopiskiem sporadycznie. Co kolwiek to oznacza to i tak nie wiem od czego przez co dlaczego i gdzie z czym się coś dzieje że jest tak a nie inaczej. Może na tym etapie ktoś coś powie zanim dojdę do większej wiedzy nt zrobienia logów. Odrazu pytanie czy tym kablem i programem idzie te logi zrobić? bo wydaje mi sie on coś troche lipny bo np z pompą paliwa nie chciał się połączyć zeby odczytać wartości (próbowałem wielokrotnie). Oczywiście mógł bym jechać do mechanika niech sprawdza diagnozuje i naprawia, ale nie mam zaufanego takowego specjalisty i nie chciał bym żeby z powodu mojej niewiedzy i braku świadomości ktoś wydymał mnie na dużą kasę wciskając kit ze trzeba powiedzmy pół silnika wymienic, gdzie w rzeczywistości moze jakis element wystarczy zreanimowac czy tez wymienic za mniejszą kasę.
  2. tak dla odskoczni podam jak to jest w moim 2,5 TDI ale skrzynia 5 biegowa manualna - miasto dynamicznie, przy obrotach nie wiecej jak 3000 bo to i tak sensu nie ma to wychodzi od 9 do 9,4 na 100. W trasie na 580km (w tym ok280km na autostradzie) które pokonałem w 5h 30 minut - czyli średnia ponad 100km/h (wiadomo zeby uzyskac taką średnią to trzeba nie mało cisnąć na autobanie) wyszło spalanie 6,35/100. W drodze powrotnej jadąc zdecydowanie wolniej i spokojniej spalanie 6/100. Ja tam na ropie nie oszczędzam i jestem zadowolony, a wyniki nawet "ekonomiczne " hehe
  3. Panowie odświeżam wątek gdyż u mnie pojawił się ten problem ciężkiego odpalania. W sumie dzieje się tak juz dość długo... bo od lutego. Teraz do rzeczy: w lutym jeszcze były mroźne dni, z uwagi na charakter mojej pracy tj kierowca cięzarówki moje auto stoi 4-5 dni na parkingu przy firmie. Po powrocie wsiadam, grzeje świece i: -gdy był w danym momencie mróz (auto wręcz całe w śniegu i lodzie) auto odpalało na dotyk, gdy była odwilż no i codziennie teraz gdy jest ciepło a silnik pare godzin albo dni nie palony trzeba kręcić dość długo ok 10-12 sekund. Problem pojawił się po wymianie rozrządu (może źle ustawili kąt, może podmienili pompe ? ) Dodam jeszcze, że nigdy nie miałem rezerwy zaświeconej, poniżej połowy ropki w baku to juz jest mało dla mnie dlatego tankujefull max. Aku sprawne, zaworek zwrotny działa, po lekkim nagrzaniu silnika, nawet wystarczy ze pochodzi chwile i go zgasze to odpali bez problemu ponownie, mechanik stwierdził rozszczelnienie VP i zaśpiewał 1800plnów, nie wiem co dalej robić i co sprawdzic zeby sie na koszty zbędne nie narażać, aktualnie czekam na kabel VAG i z pomocą forum bede probował cos odczytac z auta. Przebieg auta licze na ok 230 -250tkm. Co możecie koledzy poradzić ?
  4. kapos

    [2.5 V6 TDI] Gdzie tankujecie?

    cóż u mnie w małej mieścinie (20k mieszkańców) wyboru za dużego nie mam jeżeli chodzi o stacje paliw, jest ich 4 - w tym 2 Orleny i 2 pseudo jakies prywatne stacje gdzie nawet nie spoglądam. Więc tankuję na Orlenie. Jako, że jest zima to Verva płynie w zbiornik, będzie cieplej przejde na ON zwykły;P
  5. bo jak masz 2.5 V6 to chyba idą 2 paski ja tam nie wiem ja tylko sprzątam hehe ale faktycznie na zdrowy rozum muszą byc dwa
  6. to ja przedstawie jak mam u siebie akurat odebrałem karton części :> rolka przekładni pasowej INA (rimmenspann.ZR 533002920) rolka przekładni pasowej INA (spannarm,m,ZR 533008320) rolka przekładni pasowej INA (umlenkrolle ZR 532018910) kolejna rolka Ruvielle (spannrolle 55703) powyższe produkcja Niemcy, ori opakowania i częsi podpisane rolka napinająca SKF (belt tensioner pulley vkm11151) - produkcja Kanada, na części napisane Litens Kanada paski Gates numery: 5531XS, 6PK2413, 4PK1240, 5520XS (dali 2 sztuki chyba im sie cos pomyliło albo nie wiem - trzeba wyjaśnić przed zaprowadzeniem auta na warsztat), pompa wody DOLZ, do tego zakupiłem filtry oleju, powietrza i paliwa oraz płyn do układu chłodzenia K2 Cooler. Jeszcze tylko olej załatwic i mozna działac
  7. Czas na krótką prezentację mojego autka Audi A4 2,5 TDI V6, sedan rocznik 1998 wyposażenie: -skrzynia 5 biegowa manualna, -2 poduszki czołowe, -elektryczne szyby z przodu, -klimatronik, - wspomaganie, ASR, ABS -ręczna, elektryczna regulacja świateł, -podłokietnik z przodu i z tyłu, -skórzana kierownica, -drewnopochodne wstawki, -alusy ori 15" To chyba na tyle. Plany na przyszłość ? Ksenony o ile znajdę kogoś dobrego co wstawi poliftowe lampy, alu 17" na wiosne / lato. Narazie to skupiam się na sprawach technicznych. Mianowicie: łożysko prawy przód już wymienione, rozrząd, filtry i oleje umówione na przyszły tydzień Spalanie ? Nie takie duże jak sie spodziewałem wynik 9,1 w cyklu miejskim na krótkich odcinkach i podczas mrozów. Zdjęcia poniżej, ze środka wrzucę coś z czasem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c35114970836f268.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e1e910d3d55d6754.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88c325bc55fc5a94.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/375dc43b3d465442.html
  8. no ekonomia swoją drogą, ale nie jest tak źle nieco ponad 9 litrów w mieście mi wyszło teraz na krótkich odcinkach przy temperaturze -5 do -8 (28litrów/310kilometrów), generalnie spokojna jazda, jednak jak widziałem z daleka zielone światło no to starałem się szybko do niego dolecieć i skorzystać z przywileju zeby nie czekać
  9. no proszę ile to się mozna dowiedzieć zdziwienie moje było gdyż pierwszy raz sie spotkałem z takim rozwiązaniem, cóż człowiek całe życie się uczy i tak gupi umiera dzięki za wyjaśnienie
  10. miałem to samo i tez w prawym kole, cóż łożysko do wymiany było no i oczywiscie piasta, na szczęście koszty niewielkie bo: piasta 60 zł (TOPRAN) łożysko 119zł (biltstein) [skf 160zl jak by kto chciał ] trochę się nalatałem za łożyskiem gdyż nie bardzo wiedzieli jakie mi dac i to nie w jednym sklepie, dopiero jak miałem w ręku stare łożysko i jak je pomierzyłem to im (sprzedawcą ) rozjaśniły się umysły i szybko znaleźli odpowiednie, niestety przez ten zabieg miałem dzien bez auta ale warto było - nic juz nie huczy nie trzeba bez powodu zgłaśniać radia
  11. Witam. Od niedawna jestem na tym forum oraz posiadam A4 z 1998 roku 2,5 tdi. Cóż zdziwiła mnie jedna sprawa: mianowicie skrzynia biegów. Dlaczego? Ponieważ jest to pięciobiegowy manual. Cóż być może ktos to przerabiał po awarii 6 biegowej bo moze było taniej, a być może to seryjnie wstawiona skrzynia (osobiście myślałem zawsze, ze w tych silnikach to juz tylko 6 biegowe). Pogrzebałem troche na forum i znalazłem ciekawą stronkę (http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html). Co się okazało przy moim silniku AFB możliwe skrzynie to : DQS, DQT, DSE i ELQ. Sprawdziłem kolejną tabelkę i okazało się, że 5 biegowa jest tylko skrzynia DSE. Czyli prawie sam sobie odpowiedziałem na pytanie, że możliwym jest iż moja 5 biegowa skrzynia w 2,5 v6 tdi jest skrzynią seryjnie zamontowaną. Jednak mimo wszystko proszę o fachową opinię na ten temat tak dla świętego spokoju z góry dzięks i pozdro
  12. Witam, dziś odebrałem moje nowe autko Audi A4 2,5 TDI 1998r. Odrazu mam pytanie odnośnie rozrządu. Nie ulega wątpliwości, że należy go jak najszybciej i niezwłocznie wymienić, tylko jakie części wybrać ? jakiej firmy. Znalazłem taki oto zestaw na Allgero ( na allegro nie zamierzam kupowac tylko jest to pewien punkt odniesienia)[cena 835 pln]. Skład zestawu: 2 rolki napinające Ruville - 1 rolka prowadząca Ruville - 2 paski rozrządu Contitech ( Continental ) - Tłumik drgań Ruville - Napinacz paska - Pompa wody Ruville Moje pytania: czy to wszystko czy moze jeszcze trzeba coś dokupić i czy ta firma Ruvielle jest godna polecenia ? Jeszcze jedno pytanie co prawda nie z tego działu ale po co tworzyć nowy temat. Jakiej firmy kupić łożysko do prawego koła (huczy i huczy :/) no i co sie stanie jak w czas nie wymienie łożyska ? (w ciężarówce zatarło mi sie łożysko, zapaliła piasta i omały włos nie ucieło koła ze szpilek w naczepie, no i niewiele brakowało, a cysterna by mi sie zapaliła ) czy grozi mi równiez coś tak strasznego ??
  13. Cześć, jestem Przemek. Niedawno zostałem posiadaczem Audi A4 2,5 TDI 1998r i z tego względu postanowiłem zarejstrować sie na tym forum na codzień pracuję i płacę podatki, a w wolnym czasie robie to co każdy normalny człowiek: impreza, zabawa, browar, internet i inne bajery, które urozmaicają nam życie. Mam nadzieję, że znajdę na tym forum odpowiedzi na wiele pytań, może kiedys sam pomogę jeśli będę potrafił. Na razie to tyle pozdro :>
×
×
  • Dodaj nową pozycję...