Skocz do zawartości

koszynek

Pasjonat
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O koszynek

Osiągnięcia koszynek

0

Reputacja

  1. Miałeś racje z drugiej strony też był już naderwany, oczywiście został wymieniony. Teraz pytanie do warsztatowców, czy da się odpowietrzyć układ "grawitacyjnie" odkręcając odpowietrzniki przy zaciskach, bez używania pedału hamulca. Widzę że zbiornik z płynem jest tylko nieznacznie wyżej od pompy ABS.
  2. Podczas gwałtownego hamowania (sarna na drodze), pękł mi elastyczny przewód hamulcowy przy prawym kole. Sarna i audi ocalało, szybka reakcja z ręcznym hamulcem, pozwoliła mi na wyjście z opresji. Kupiłem nowy przewód hamulcowy i wymieniłem, odpowietrzyłem tylko prawą stronę, płyn nie wyciekł całkowicie. Niestety pojawił się problem z wpadającym pedałem hamulca na odpalonym silniku, czego wcześniej jakoś nie zauważyłem. Do układu dolałem płyn DOT-4, nie wiem co miałem zalene, wcześniej zalany płyn hamulcowy miał odcień zielonkawy, zaś DOT-4 ma barwę słomkowożółtą. Nawet gdyby był zalany DOT-3 to i tak zmiesza się z DOT-4 Przeczytałem kilka dziwnych treści w necie, że tak ma być, że na uruchomionym silniku wciśnięty do oporu pedał hamulca będzie wpadał w podłogę, choć mnie to nie przekonuje. Łudzę się, że to nie pompa hamulcowa.
  3. Co Ty tu za głupoty wypisujesz i skąd taką wiedze posiadasz? Panowie piszcie w tematach kiedy, Wasza wiedza ma w nim odzwierciedlenie. A teraz do rzeczy, sprawny układ recylkulacji spalin pomaga szybciej uzyskać temp. roboczą silnika i tym samym ją utrzymać w miare stabilnie w okresach mrozów. Ponadto zapobiega nadmiernym skokom temp. podczas procesu spalania paliwa. Można przyjąć, że charakterystyka temperatury w procesie spalania jest bardziej liniowa.Co przekłada się na dłuższe życie głowicy, końcówek wtryskiwaczy, zaworów oraz turbo. To tak po krótce.
  4. Koniecznie do rzeczoznawczy, skoro masz faktury na wykonane naprawy, nie ma takiej opcji aby zakład wykonujący usługę nie poniósł odpowiedzialności za zaistniałe usterki. Nie odpuszczaj. Powodzenia życzę.
  5. Odrazu trzeba było fotki wstawić, a nie my tu gdybali. Dziagnoza raczej jedna, niewłaściwy montaż(pasowanie)wałka rozrządu, on od początku montażu się zacierał. Stąd jego wygląd i zniszczenia. Szkoda tylko pompy oleju, bo swoje dostała zbierając opiłki powstałe ze zużycia wałka. Tu zaleciłbym sprawdzenie ciśnienia oleju.
  6. Na tłokach nie będzie śladu, nie masz na co patrzeć, na pasku też niczego nie zauważysz, jak przypuszczam masz połamane dźwigienki zaworów, jak możesz zrób fotki wszelkich uszkodzeń wynikłych z tego zdarzenia. Nie bardzo wierzę w "paproch" w kanałach olejowych, a paproch to był z tego co Ci auto naprawiał. P.s. Gdybym wiedział, że nie popełniłem błędu podczas naprawy, to nigdy nie wykonałbym żadnej poprawki gratis.
  7. Sądze, że Cię okłamują Panowie od wymiany rozrządu, trzask o którym piszesz mógłbyć podyktowany tylko i wyłącznie zmianą faz rozrządu wynikającą z przeskoczenia paska na jednym z wałków. Wyciek płynu z układu chłodzenia, to nie brak oleju. Nie wierzę w zatarcie wałka rozrządu. Według mnie Twoją głowice rozwalił zawór, który się spotkał z tłokiem. Błąd podczas wymiany rozrządu, żaden mechanik się nie przyzna, że nie dokręcił któregoś z kół lub rolek napinającej czy prowadzącej. Jak możesz wrzuć fotki uszkodzonych elementów.
  8. Czy kopci na biało, kiedy silnik rozgrzany,czy ogrzewanie Tobie działa jak trzeba? Próbowałeś dolać płynu?
  9. Miesza się tylko w inny sposób, najwyraźniej Musashi nie przemyślał swojej wypowiedzi, stąd ten błąd. Skład tej mieszanki dobiera ECU w oparciu o odczyty z czujników, dodając lub ujmując powietrza, poprzez regulacje kierownic w turbo. Mieszanie powietrza z paliwem odbywa się bezpośrednio w komorze spalania w momencie wtrysku paliwa, natomiast w systemach gaźnikowych następuje to w gaźniku, przed kolektorem ssącym. Zarówno w jednym i drugim przypadku skład tej mieszaniny powinien zapewniać jej 100% spalenie(oczywiście w teorii).Kiedy tak się nie dzieje, mamy do czynienia z mieszanką bogatą lub ubogą. Co się objawia dymieniem z rury(zazwyczaj lekko siwe spaliny)- "bogata mieszanka" lub wypalaniem kolektora wydechowego(kolor ceglasty), -"mieszanka uboga" O prawidłowości procesów spalania może świadczyć kolektor wydechowy w kolorze szamotu(brąz).
  10. Musashi, napisałeś elaborat zarzucając wszystkim głupotę, a znasz skład chemiczny tych "depresatorów"? Zapoznaj się bedziesz mocno zdziwiony Każdy zrobi ak uważa, 99 procent użytkowników AUDI z tego forum nie ma gwarancji na swoje samochody, więc zależy im na wskazówkach z życia, a nie MISTRZA SERWISU Audi. Ich samochody nie będą młodsze, tylko coraz starsze i bardziej podatne na usterki. Zobacz co zawiera w swoim składzie paliwo zimowe.[br]Dopisany: 11 Styczeń 2010, 20:36_________________________________________________ Napisałem, że podczas silnych mrozów podczas rozruchu wolę mieć płyn zamiast kiślu w pompowtryskiwaczach, to tyle.
  11. Jestem zdania, że w Twoim przypadku ma to sens, zwłaszcza na tak krótkich odcinkach. Odizolowanie silnika od niskiej temperatury z zewnątrz powinno wpłynąć korzystnie na żyżycie paliwa oraz w jakimś stopniu ograniczy jego wychłodzenie podczas postoju. W przypadku pokonywania dłuższych tras podzielam opinie przedmóców, że znaczenie tej przesłony będzie znikome. Proponuję Tobie spróbować , nic to nie kosztuje i podzielić się swoimi uwagami.Pzdr.
  12. Poczytałem trochę fora z samochodami ciężarowymi, podobno lepszym sposobem jest dolanie nafty zamiast benzyny w okresach silnych mrozów. Proporcje około 0,25 litra na zbiornik 60L. Tak jak pisałem wcześniej, lać tylko wtedy kiedy temp. spada poniżej -20 stopni przez kilka dni.[br]Dopisany: 11 Styczeń 2010, 17:05_________________________________________________ Zastanawiałeś się co się dzieje z Twoim wałkiem rozrządu, jakie siły działają na krzywki, kiedy we wtryskiwaczach jest gęstniejące paliwo?
  13. Musashi, nie zgodzę się z tym co piszesz na ten temat. Opel dla silnika izusu 1,7DTi w swojej instrukcji obsługi zalecał dolewanie benzyny(nie podam proporcji bo nie pamiętam)w okresie silnych mrozów. Benzyna miała zapobiegać tężeniu oleju napędowego, tym samym ułatwiać rozruch. Ja bez wahania dolałbym benzyny, o ile temp. przez kilka dni spadała by poniżej -20 stopni.
  14. Dzięki za poradę, tak przypuszczałem, powodem mojego zainteresowania się tym problemem było dymienie z rury i swąd niespalonej ropy na jeszcze nierozgrzanym silniku, widać trzeba zainteresować się wtryskiwaczami. Wcześniej tego zjawisko nie było aż tak widoczne. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za rzeczową poradę.
  15. Z podrobieniem opakowania to chyba nie ma najmniejszych problemów, przy obecnie powszechnej technice da się wszystko wydrukować i wytworzyć. Zatem skąd się biorą rozbieżności w cenie oleju? Otóż oleje są sprzedawane w opakowaniach 1,4,5,20,30,60,205 no większych(celem dalszej dystrybucji). Fajnie jak jakaś firma "krzak" import-eksport, rozlewa właściwy olej do właściwych opakowań, gorzej kiedy rozlewany jest olej innego tańszego producenta o tej samej specyfikacji, a finalnie płacimy za np. drogi castrol, zaś mamy w bańce PKN orlen lub co gorsza jakiś olej z Chin. Wydajemy grubą kasę tak do końca nie wiedząc co naprawdę wlewamy. Może się wydać komuś to nie pojęte, ale ja byłem kilka ładnych lat temu świadkiem takiego procederu w wykonaniu hurtowni oleji. Z beczki o nazwie "XYZ" olej był przelewany do 4L na szczęście o tej samej nazwie. Często ludzie sprzedający olej, nie wiedzą co naprawdę sprzedają, nie posiadają żadnych certyfikatów potwierdzających jakość swoich towarów, mają towar tanio kupiony więc da się zarobić i to dla nich się liczy. Wątpię aby ktoś z tych sprzedających potrafił wskazać dokładnie źródło pochodzenia, nie od kogo kupuje tylko, skąd olej pochodzi. To temat raczej nie do przeskoczenia. Nikt nie zastanawia się czemu ten sam olej w Polsce jest dużo tańszy niż np.w Niemczech.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...