Spamujesz i tyle. Zasada jest prosta. 4x4 opony powinny być takie same (rozmiar, profil, indeks prędkości i nośności również ten sam i tego samego producenta). Najlepiej zamieniać osiami po każdym sezonie, żeby zapewnić w miarę równomierne zużycie. A ośki? Tu nie ma to znaczenia. Określają to przepisy (szczegółowe warunki dopuszczenia pojazdów do ruchu, homologacja itd) i co do zasady powinny być jednakowe na osi. A to, czy będą kierunkowe czy nie, tego samego producenta czy nie, z przodu czy z tyłu, szersze, węższe - nie ma to znaczenia. Wiedza, doświadczenie i trochę zdrowego rozsądku. "Fakt jest taki, że między RWD a FWD może być różnica z bieżnikiem skierowanym w różne strony. Dla tylno napędowych aut przednie koła mają inna geometrie jak dla przednio napędowe" przeczytaj co napisałeś. Przypomina mi to bełkot prawniczy. Panie mecenasie to mogę to zrobić czy nie? Co do zasady tak, ale nie jest to do końca zgodne z prawem... Bez urazy. W byle szmatławcu motoryzacyjnym można to wszystko przeczytać, a wy tu rozkminiacie bzdety nic nie wnoszące do tematu. Dzielcie się doświadczeniami z zakresu użytkowania opon, wrażeniami itd, a nie wiedzą, a często niewiedzą - bo jest to żenujące. A jeśli już ktoś prosi o wyjaśnienie to należy pisać w sposób przystępny, logiczny i czytać to potem, bo jak sam nie kumam o co mi chodzi to istnieje spore prawdopodobieństwo, że ktoś inny też nie zrozumie... Bez urazy. Pozdrawiam