Jump to content

trzacha197444

Pasjonat
  • Content Count

    137
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

4

About trzacha197444

Informacje

  • First name
    Maciej
  • Location
    Gdynia

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2002
  • Engine
    1.8 T
  • Engine code
    AVJ
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

420 profile views
  1. Witam! Panowie możecie polecić gdzieś w Gdyni lub w okolicy warsztat zajmujący się regeneracją przekładni kierowniczych? Moja już dogorywa a czytając opinie o warsztatach w necie to tradycyjnie na dwoje babka wróżyła...
  2. Oczywiście, że jak nie są uszkodzone. Jak to sprawdzisz? Wizualnie? Znowu zaczyna się teoretyzowanie. Możemy teraz dywagować - wypadek czy kolizja, w przód czy tył, prawa czy lewa strona... Lanie wody! Naprawdę nie ma już tu miejsca na wyrażanie rzeczowych opinii jak w temacie? Poparte oczywiście własnym doświadczeniem, a nie czyimś np. "znajomego" wulkanizatora zachwalającego opony które akurat ma na stanie, a na innych producentach/markach wieszającego psy, czy też przeczytanymi testami na zlecenie jakiegoś koncernu oponiarskiego. Rozstrzygacie bzdety, rozmowy są niemerytoryczne i ciągną się jak gumka od majtek. Wchodzę tu od czasu do czasu, ponieważ interesuje się zagadnieniem, ale to już jest żenada. Te same osoby, często po wypowiedziach ewidentnie widać, że stosunkowo młode, bez doświadczenia ale z uporem maniaka i niepotrzebnie obnażające swoją niewiedzę. 144 stron z czego ok. 80 do kosza... Jeśli ktoś się poczuł urażony to przepraszam. Nie taka była moja intencja. Dla posiadających problem z czytaniem ze zrozumieniem wyjaśniam, zanim zaczną zdzierać pazury na klawiaturze, mowa jest srebrem, milczenie złotem...
  3. Kupiłbyś opony z samochodu który uległ wypadkowi? ?
  4. Kolego! Piszesz o typach opon, które mają różną charakterystykę, a przynajmniej jedna z nich nie mieści się w twoich kryteriach. Nie wypowiadam się o Dunlopach bo ich nie eksploatowałem, ale na temat Pirelli i Fuldy mogę się wypowiedzieć. Pirelli Zero Nero GT to opona wzmacniana (XL), a więc z natury rzeczy przystosowana do przenoszenia większych obciążeń. Wymaga też większego cieśnienia od opon "zwykłych". Są tak sztywne, że w czasie zmiany pasa czuję nalewki rodzielające pasy ruchu (dodam B6 - zwykła zawiecha). Fulda o której piszesz, poza tym, że jest to opona tzw. budżetowa, a nie premium jak Pirelli i Dunlop to jest to opona o normalnych parametrach. Doskonale nadaje się normalnej , codziennej eksploatacji. Ma zdecydowanie bardziej miękką charakterystykę. Z mojego doświadczenia mogę stwierdzić tyle, że zapewnia dobrą trakcję na suchym i wymaga uwagi na mokrej jezdni. Ale to oczywiście zależy od stylu jazdy i przede wszystkim zdrowego rozsądku. Tak gwoli ścisłości używam opon 235/45 17". Co do różnych wpisów na temat żywotności opon jeszcze raz zwracam uwagę, że przy zakupie nie wystarczy skupić się na rozmiarze opony i indeksie prędkości, ale również na indeksie nośności! Każdy producent określa takowy dla konkretnej wersji nadwozia, a przed wszystkim silnika... I potem czytamy a ja je zjeździłem w dwa sezony. A ja na Pirelli zjeździłem pieć i nadal nadają się do jazdy! A jeżdziłem dotychczas na Pirelii Cinturato P7, P7, Zero Nero GT, a obecnie zdecydowałem się na Fuldę Sportcontrol 2 bo uważam, że nie ma żadnego uzasadnienia dla kupowania i przepłacania za marki premium w codziennej eksploatacji. A przynajmniej, gdy człowiek normalnie użytkuje samochód. Nie porównuję Dębicy czy Savy (a nie są złe!) do Michelin, Dunlop, Goodyear, ale trzeba zawsze sobie odpowiedzieć na pytanie, czego oczekuję od opon. Osobna sprawa to wygląd opony. I muszę przyznać, że Fulda efektownie wygląda, ale Zero Nero GT na aucie wygląda rewelacyjnie! I na koniec w formie żartu - do niemieckiego auta niemieckie opony, a włoskie do Alfy Romeo ?
×
×
  • Create New...