Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AEB] Cieknąca ciecz, słabe hamowanie, trzeszczenie, nie obijanie klocków...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z lewym, przednim hamulcem. Podczas gdy hamuję słychać bardzo głośno takie trzeszczenie, szuranie, zgrzyt, a przy prędkości około 20km/h coś podobnego do buczenia. Gdy zatrzymam się do zera i wystartuję słychać lekkie obcieranie, ale nie ciągłe, tylko coś w rodzaju: szu, szu, szu, szu... I tak coraz szybciej, aż stanie się to nie usłyszalne, albo jeszcze raz lekko muszę zachamowć, żeby to ucichło... Coś jakby klocki nie odbijały... Zauważyłem też, że na lewym przednim alusie pryska jakaś ciecz! Myślałem, że to może płyn hamulcowy, ale jego poziom jest OK. Nawet jakość hamowania jest niższa. Czytałem na forum o podobnych problemach, ale zazwyczaj hałas ten towarzyszył niższym prędkością. Ja mogę jechać 100km/h i już to słychać podczas hamowania. Boję się, że jak wymienię klocki i tarczę to nic się nie zmieni - tak było w niektórych przypadkach na forum... :(

Co może być przyczyną takiego zachowania się hamulca?

Opublikowano

Kolego zdejmij kolo i zobacz co sie dzieje wydaje mi sie ze zle skonczysz jak tego nie zrobisz

Opublikowano

ściągnij koło ... wykręć cały zacisk i sprawdź stan ... cylinderka oraz uszczelnień . może się zapiekł i stąd te problemy :mysli:.

Wyczyść dodatkowo cały zacisk przesmaruj miejsca styku z klockiem smarem miedziowym .

Jeżeli będziesz miał wżer na cylinderku to trzeba będzie kupić zestaw naprawczy zacisku i go zregenerować . :good:

Zapomniałem jeszcze dodać, sprawdź stan przewodu hamulcowego giętkiego i jego połączeń .. bo to też lubi pękać z czasem .

Opublikowano

Problem rozwiązany! Klocek się skończył! Tarł metal o metal niszcząc mi przy tym tarczę od wewnętrznej strony. ;( Cieczą okazała się być rdza, która osadzała się na alusie w deszczowy dzień, gdy metalowa część od klocka tarła o tarczę. Mechanior mi delikatnie zeszlifował tą tarczę, bo miała dość głębokie rysy... Założył mi nowe klocki i jest już OK. :naughty: Przy okazji wymienił mi przegłub i wahacz. :decayed: Jedyne co mnie martwi to to, że przy prędkości około 100km/h podczas hamowania drży kierownica i ogólnie całe auto. Może to być spowodowane wymianą wachacza bez późniejszej rególacji zbierzności, czy może coś innego jest przyczyną drgań? Przy około 60km/h drgania te są ledwo wyczówalne. :)

Pozdrawiam. :wink4:

Opublikowano

Napisałeś :

Mechanior mi delikatnie zeszlifował tą tarczę, bo miała dość głębokie rysy... Założył mi nowe klocki i jest już OK.

A ) tarcza jest krzywa stąd drgania + klocki układają się do tarczy.

B ) może być ta zbieżność

C) A + B ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...