GroG Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 To ja też wtrącę swoje trzy grosze... Aby wykonać test kata trzeba przejść do Basic Settings grupa 46 o ile pamiętam... dać ON i trzymając nogę na hamulcu wcisnąć pedał gazu do dechy. Po tych czynnościach obroty wzrosną do ok 2600 i test się rozpocznie. W trakcie testu nie puszczać nóg z gazu i hamulca. Obecnie mam też problem z katem... efficiency below treshold:/ byłem na pomiarze spalin wszystko wyszło git zarówno na niskich jak i wysokich obrotach. Podejrzewam, że padła diagnostyczna (druga) lambda. Już jest w drodze więc mam nadzieje, że obejdzie się bez wymiany kata.
pietrosss Opublikowano 12 Września 2010 Autor Opublikowano 12 Września 2010 No wiec jestem po wszytskich logach i tak to wyszlo : W grupie 030: Pierwsza sonda zmieniala sie z 011 na 111 Druga sonda stala w miejscu na 110 Grupa 034: Po wykonaniu testu wyszlo B1-S1 OK Grupa 036: Po tescie: B1-S2 OK Grupa 037: Po tescie: System OK Grupa 043: Po tescie: B1-S2 OK Grupa 046: Po tescie: Cat B1 OK Na koncu sprawdzilem jeszcze: Readiness Status: 0000 0000 Exhaust Gas Recirculation: Passed Oxygen Sensor Heating: Passed Oxygen Sensor(s): Passed Air Conditioning: Passed Seconday Air Injection: Passed Evaporative Emissions: Passed Catalyst Heating: Passed Catalytic Converter(s): Passed Sam nie wiem co teraz robic. Niby wszystko wyszlo dobrze. Prosze o opinie. Za wszystkie dzieki.
ROBERT Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 A błędy się jakieś pojawiły ? Jeżeli nie i robiłeś wszystko na Pb winowajcą jest instalacja LPG
pietrosss Opublikowano 12 Września 2010 Autor Opublikowano 12 Września 2010 Bledy sie nie pojawily zadne. Ale robilem to na Lpg [br]Dopisany: 12 Wrzesień 2010, 20:44_________________________________________________Dlatego nie wiem sam jak to interpretowac.
ROBERT Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 Bledy sie nie pojawily zadne. Ale robilem to na Lpg No to wszystko OK, nie szukaj dziury w dooopie (cyt. Spanky)
pietrosss Opublikowano 12 Września 2010 Autor Opublikowano 12 Września 2010 Ale po przejechaniu ok 100 km pojawia mi sie znowu ta sama kontrolka od elektroniki silnika i pojawia mi sie blad 16804. Ale to tak jak mowie po ok 100 km. Po tych testach i po przejechaniu ok 10 km nic. Dlatego jestem w kropce.
zbojna Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 Skasuj błędy i zrób logi po ok. 50 km, ja miałem podobnie, raz robiłem 200 km a nawet więcej bez błędu a raz po 50 km wywalał błędy kata, Z tym zęby do tego dojść prawie codziennie jeździłem z podpiętym vagiem z opcja wlaczona logowania, później przeglądałem logi. Kod błędu kata mi wywalał po tym jak komp 3 X zweryfikował cat not ok
ROBERT Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 Uważam że winna jest instalacja LPG podjedź do gazownika niech podłączy kompa
pietrosss Opublikowano 12 Września 2010 Autor Opublikowano 12 Września 2010 To bede musial podjechac i niech mi przejrzy instalacje. Dzieki za wszystko i odezwe sie jak przyjade od gazownika.
zbojna Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 Uważam że winna jest instalacja LPG podjedź do gazownika niech podłączy kompa Jestem tego samego zdania, u mnie było identycznie, najprostszy test to skasuj błędy i jeździj na samej benzynie będziesz pewny w 100 %[quote author=robert.
Gość zim Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Koledzy - czy ta procedura zadziała dla silników 1.8t AWT lub AMB?
symek88 Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Witam Koledzy. Po wygrzebaniu i przeczytaniu tego tematu postanowiłem zrobić u siebie test sond i katalizatora tak jak tu było opisane, ponieważ moje autko zaczeło więcej palić. Wyszło to tak: *Grupa 099 , pozycja 4 musi być w ON (aktywność sond) Był ON sprawdzenie sondy lambda przed katem : gr. 034 >>> Basic Settings >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> w 4 pozycji powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P1(S1)OK , jak pojawi się B1-P1(S1)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej pierwsza sonda jest do wymiany U mnie cały czas w 4 pozycji był TEST OFF i nie chciał się wogóle zmienić sprawdzenie sondy lambda za katem : gr. 043 >>> BS >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał hamulca (cały czas trzymasz wciśnięty, jak nie poskutkuje jeszcze raz aż do skutku) ECU zwiększy obroty do ~1400 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P2(S2)OK , jak pojawi się B1-P2(S2)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej druga sonda jest do wymiany Pojawiło się B1-S2 OK sprawdzenie katalizatora : gr. 046 >>> BS >>> temp. w 2poz. 2 powyżej 400oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> to może potrwać kilka minut !!! , UWAGA na łatwopalne materiały pod samochodem, podczas tej procedury katalizator bardzo mocno się nagrzewa !!! >>> jak przejdzie ten test powinno pojawić się CATB1OK , jeżeli pojawi się CATB1notOK , najprawdopodobniej katalizator do wymiany/wycięcia Pojawiło sie CATB1OK 1 ZAPŁON WLACZONY WCHODZISZ W SILNIK PODSTAWOWE NASTAWY I KANAL 60 .ADAPTACJA PRZEPUSTNICY JAK PISZE ADAPT OK KANAL 30 SILNIK PODNOSISZ NA 2 600 OBR . TUTAJ GOTOWOSC SOND DO PRACY W WIERSZU PIERWSZYM MAJA BYC 111 A W DRUGIM 110 JAK JEST PRZECHODZISZ DALEJ KANAŁ 34 TEST SONDY PRZED KATALIZATOREM ZNOWU 2600 OBR I CZEKASZ TROCHE TRWA W WIERSZU 4 JEST STATUS ON ALBO OFF JAK BEDZIE ON TO CZEKASZ I WYJDZIE ALBO B1-P1 OK JAK NIE OK ODPYTAJ PAMIEC BLEDOW JAK BLAD SONDY WYMIEN JAK OK PRZECHODZISZ DALEJ KANAL 36 2600 RPM TEST SADY ZA KATALIZATOREM W WIERSZU DRUGIM TO SAMO CO WCZESNIEJ JAK TEST OK PRZECHODZISZ DALEJ KANAL 37 DIAGNOZA CONTROLI SYSTEMU LAMBD JAK OK DALEJ KANAL 43 TEST STARZENIA SIE SONDY TO SAMO 2600 JAK OK DALEJ Zrobiłem te logi i wygląda to tak: W grupie 030: Pierwsza sonda zmieniala sie z 011 na 111 Druga sonda stala w miejscu na 110 Grupa 034: W 4 Pozycji był cały czas TEST OFF i nie chciał sie zmienic na ON Grupa 036: Po tescie: B1-S2 OK Grupa 037: Po tescie: TEST OFF Grupa 043: Po tescie: B1-S2 OK Grupa 046: Po tescie: Cat B1 OK Czy to oznacza że sonda przed katalizatorem jest do wymiany??
Gość zim Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Spróbuj zrobić w ten sposób. Rozgrzej sobie silnik do 90 stopni, przegoń gdzieś po jakiejś obwodnicy/autostradzie tak żeby wszystko porządnie porozgrzewać i przedmuchać. Jak już się zatrzymasz (nie gaś silnika) to wejdź w VAGu w silnik i w "Readiness". Chodzi o ten ekran: Tutaj wszystko powinno być na zielono. Tak samo jak wejdziesz teraz w testy sond lambda, to powinny być na OK. Cały trik polega na tym że te wszystkie podzespoły testują się automagicznie podczas jazdy, tylko trzeba im stworzyć do tego warunki ;-) Ta procedura zadziałała u mnie (1.8t AMB), bo też miałem problem z tymi opisami testowania o które pytałeś.
ROBERT Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Ale coś masz nie tak z pompą SAI i EVAP'em
symek88 Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 z czego wnioskujesz ze cos nie tak jest z pompa SAI i EVAPEM? Co to jest wogole za pompa? Zin zrobie tak jak mowisz. Tez miales problem z I sonda ze caly czas byl TEST OFF?
Gość zim Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Ale coś masz nie tak z pompą SAI i EVAP'em Nie mam, to po prostu "niedokończony" test - taki akurat screenshot miałem pod ręką Jak zrobi tak jak pisałem, tj. przegoni autko po jakiejś szybszej trasie to powinno być wszystko na zielono [br]Dopisany: 11 Marzec 2011, 15:02_________________________________________________ z czego wnioskujesz ze cos nie tak jest z pompa SAI i EVAPEM? Co to jest wogole za pompa? Zin zrobie tak jak mowisz. Tez miales problem z I sonda ze caly czas byl TEST OFF? Chyba tak właśnie było, z tego co pamiętam. Jak przegoniłem to wszystkie sondy mówiły że TEST OK (albo coś podobnego, nie pamiętam) i w readiness wszystko było na zielono.
ROBERT Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Nie mam, to po prostu "niedokończony" test - taki akurat screenshot miałem pod ręką Jak zrobi tak jak pisałem, tj. przegoni autko po jakiejś szybszej trasie to powinno być wszystko na zielono EVAP i pompa SAI jako pierwsze przechodzą te "KODY GOTOWOŚCI" [br]Dopisany: 11 Marzec 2011, 22:05_________________________________________________ z czego wnioskujesz ze cos nie tak jest z pompa SAI i EVAPEM? Co to jest wogole za pompa? Są na czerwono ( Failed or Incomplete ) czyli nie "gotowy" lub niekompletny To powinno pomóc : EVAP - http://www.aa1car.com/library/evap_system.htm Pompa SAI ( Secondary Air Injection ) - http://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_air_injection
Gość zim Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 EVAP i pompa SAI jako pierwsze przechodzą te "KODY GOTOWOŚCI" Może i tak, nie wiem. Anyway - jak przegonię auto to wszystko jest OK. Jak troszkę pojeżdzę, ale mało dynamicznie i na krótkim dystansie to czasem jest tak jak na tym screenshocie. Problemów nie mam także nie wiem czy jest sens się tym przejmować?
ROBERT Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 EVAP po kilkudziesięciu sek. po uruchomieniu silnika powinien być w PASSED , ale jak nie ma żadnych problemów to się nie przejmuj
Gość zim Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 EVAP po kilkudziesięciu sek. po uruchomieniu silnika powinien być w PASSED , ale jak nie ma żadnych problemów to się nie przejmuj A czym przejawiałby się jakiś problem z EVAPem ? Bo może faktycznie mam coś nie tak, tylko myślę że to normalny stan?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się