Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Proszę o pomoc w analizie błędów 16804 i 18265


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To ja też wtrącę swoje trzy grosze...

Aby wykonać test kata trzeba przejść do Basic Settings grupa 46 o ile pamiętam... dać ON i trzymając nogę na hamulcu wcisnąć pedał gazu do dechy. Po tych czynnościach obroty wzrosną do ok 2600 i test się rozpocznie. W trakcie testu nie puszczać nóg z gazu i hamulca.

Obecnie mam też problem z katem... efficiency below treshold:/ byłem na pomiarze spalin wszystko wyszło git zarówno na niskich jak i wysokich obrotach. Podejrzewam, że padła diagnostyczna (druga) lambda. Już jest w drodze więc mam nadzieje, że obejdzie się bez wymiany kata.

Opublikowano

No wiec jestem po wszytskich logach i tak to wyszlo :

W grupie 030:

Pierwsza sonda zmieniala sie z 011 na 111

Druga sonda stala w miejscu na 110

Grupa 034:

Po wykonaniu testu wyszlo B1-S1 OK

Grupa 036:

Po tescie: B1-S2 OK

Grupa 037:

Po tescie: System OK

Grupa 043:

Po tescie: B1-S2 OK

Grupa 046:

Po tescie: Cat B1 OK

Na koncu sprawdzilem jeszcze:

Readiness Status: 0000 0000

Exhaust Gas Recirculation: Passed

Oxygen Sensor Heating: Passed

Oxygen Sensor(s): Passed

Air Conditioning: Passed

Seconday Air Injection: Passed

Evaporative Emissions: Passed

Catalyst Heating: Passed

Catalytic Converter(s): Passed

Sam nie wiem co teraz robic. Niby wszystko wyszlo dobrze.

Prosze o opinie. Za wszystkie dzieki.

Opublikowano

A błędy się jakieś pojawiły ? Jeżeli nie i robiłeś wszystko na Pb winowajcą jest instalacja LPG :hi:

Opublikowano

Bledy sie nie pojawily zadne. Ale robilem to na Lpg :embarrassed:[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2010, 20:44_________________________________________________Dlatego nie wiem sam jak to interpretowac.

Opublikowano

Bledy sie nie pojawily zadne. Ale robilem to na Lpg :embarrassed:

No to wszystko OK, nie szukaj dziury w dooopie (cyt. Spanky) :wink4:

Opublikowano

Ale po przejechaniu ok 100 km pojawia mi sie znowu ta sama kontrolka od elektroniki silnika i pojawia mi sie blad 16804. Ale to tak jak mowie po ok 100 km. Po tych testach i po przejechaniu ok 10 km nic. Dlatego jestem w kropce.

Opublikowano

Skasuj błędy i zrób logi po ok. 50 km, ja miałem podobnie, raz robiłem 200 km a nawet więcej bez błędu a raz po 50 km wywalał błędy kata, Z tym zęby do tego dojść prawie codziennie jeździłem z podpiętym vagiem z opcja wlaczona logowania, później przeglądałem logi. Kod błędu kata mi wywalał po tym jak komp 3 X zweryfikował cat not ok

Opublikowano

Uważam że winna jest instalacja LPG :wink4: podjedź do gazownika niech podłączy kompa

Opublikowano

Uważam że winna jest instalacja LPG :wink4: podjedź do gazownika niech podłączy kompa

Jestem tego samego zdania, u mnie było identycznie, najprostszy test to skasuj błędy i jeździj na samej benzynie będziesz pewny w 100 %[quote author=robert.

Opublikowano

Koledzy - czy ta procedura zadziała dla silników 1.8t AWT lub AMB?

Opublikowano

Witam Koledzy.

Po wygrzebaniu i przeczytaniu tego tematu postanowiłem zrobić u siebie test sond i katalizatora tak jak tu było opisane, ponieważ moje autko zaczeło więcej palić.

Wyszło to tak:

*Grupa 099 , pozycja 4 musi być w ON (aktywność sond)

Był ON

sprawdzenie sondy lambda przed katem : gr. 034 >>> Basic Settings >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> w 4 pozycji powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P1(S1)OK , jak pojawi się B1-P1(S1)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej pierwsza sonda jest do wymiany

U mnie cały czas w 4 pozycji był TEST OFF i nie chciał się wogóle zmienić

sprawdzenie sondy lambda za katem : gr. 043 >>> BS >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał hamulca (cały czas trzymasz wciśnięty, jak nie poskutkuje jeszcze raz aż do skutku) ECU zwiększy obroty do ~1400 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P2(S2)OK , jak pojawi się B1-P2(S2)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej druga sonda jest do wymiany

Pojawiło się B1-S2 OK

sprawdzenie katalizatora : gr. 046 >>> BS >>> temp. w 2poz. 2 powyżej 400oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> to może potrwać kilka minut !!! , UWAGA na łatwopalne materiały pod samochodem, podczas tej procedury katalizator bardzo mocno się nagrzewa !!! >>> jak przejdzie ten test powinno pojawić się CATB1OK , jeżeli pojawi się CATB1notOK , najprawdopodobniej katalizator do wymiany/wycięcia

Pojawiło sie CATB1OK

1 ZAPŁON WLACZONY WCHODZISZ W SILNIK PODSTAWOWE NASTAWY I KANAL 60 .

ADAPTACJA PRZEPUSTNICY JAK PISZE ADAPT OK

KANAL 30 SILNIK PODNOSISZ NA 2 600 OBR . TUTAJ GOTOWOSC SOND DO PRACY W WIERSZU PIERWSZYM MAJA BYC 111 A W DRUGIM 110 JAK JEST PRZECHODZISZ

DALEJ

KANAŁ 34 TEST SONDY PRZED KATALIZATOREM ZNOWU 2600 OBR I CZEKASZ TROCHE TRWA W WIERSZU 4 JEST STATUS ON ALBO OFF

JAK BEDZIE ON TO CZEKASZ I WYJDZIE ALBO B1-P1 OK JAK NIE OK ODPYTAJ PAMIEC BLEDOW JAK BLAD SONDY WYMIEN JAK OK PRZECHODZISZ DALEJ

KANAL 36 2600 RPM TEST SADY ZA KATALIZATOREM W WIERSZU DRUGIM TO SAMO CO WCZESNIEJ JAK TEST OK PRZECHODZISZ DALEJ

KANAL 37 DIAGNOZA CONTROLI SYSTEMU LAMBD JAK OK DALEJ

KANAL 43 TEST STARZENIA SIE SONDY TO SAMO 2600 JAK OK DALEJ

Zrobiłem te logi i wygląda to tak:

W grupie 030:

Pierwsza sonda zmieniala sie z 011 na 111

Druga sonda stala w miejscu na 110

Grupa 034:

W 4 Pozycji był cały czas TEST OFF i nie chciał sie zmienic na ON

Grupa 036:

Po tescie: B1-S2 OK

Grupa 037:

Po tescie: TEST OFF

Grupa 043:

Po tescie: B1-S2 OK

Grupa 046:

Po tescie: Cat B1 OK

Czy to oznacza że sonda przed katalizatorem jest do wymiany??

Opublikowano

Spróbuj zrobić w ten sposób.

Rozgrzej sobie silnik do 90 stopni, przegoń gdzieś po jakiejś obwodnicy/autostradzie tak żeby wszystko porządnie porozgrzewać i przedmuchać.

Jak już się zatrzymasz (nie gaś silnika) to wejdź w VAGu w silnik i w "Readiness".

Chodzi o ten ekran:

readiness.jpg

Tutaj wszystko powinno być na zielono.

Tak samo jak wejdziesz teraz w testy sond lambda, to powinny być na OK.

Cały trik polega na tym że te wszystkie podzespoły testują się automagicznie podczas jazdy, tylko trzeba im stworzyć do tego warunki ;-)

Ta procedura zadziałała u mnie (1.8t AMB), bo też miałem problem z tymi opisami testowania o które pytałeś.

Opublikowano

Ale coś masz nie tak z pompą SAI i EVAP'em :wink4:

Opublikowano

z czego wnioskujesz ze cos nie tak jest z pompa SAI i EVAPEM? Co to jest wogole za pompa?

Zin zrobie tak jak mowisz. Tez miales problem z I sonda ze caly czas byl TEST OFF?

Opublikowano

Ale coś masz nie tak z pompą SAI i EVAP'em :wink4:

Nie mam, to po prostu "niedokończony" test - taki akurat screenshot miałem pod ręką ;)

Jak zrobi tak jak pisałem, tj. przegoni autko po jakiejś szybszej trasie to powinno być wszystko na zielono :)

[br]Dopisany: 11 Marzec 2011, 15:02_________________________________________________

z czego wnioskujesz ze cos nie tak jest z pompa SAI i EVAPEM? Co to jest wogole za pompa?

Zin zrobie tak jak mowisz. Tez miales problem z I sonda ze caly czas byl TEST OFF?

Chyba tak właśnie było, z tego co pamiętam.

Jak przegoniłem to wszystkie sondy mówiły że TEST OK (albo coś podobnego, nie pamiętam) i w readiness wszystko było na zielono.

Opublikowano

Nie mam, to po prostu "niedokończony" test - taki akurat screenshot miałem pod ręką ;)

Jak zrobi tak jak pisałem, tj. przegoni autko po jakiejś szybszej trasie to powinno być wszystko na zielono :)

EVAP i pompa SAI jako pierwsze przechodzą te "KODY GOTOWOŚCI" :cool1:[br]Dopisany: 11 Marzec 2011, 22:05_________________________________________________

z czego wnioskujesz ze cos nie tak jest z pompa SAI i EVAPEM? Co to jest wogole za pompa?

Są na czerwono ( Failed or Incomplete ) czyli nie "gotowy" lub niekompletny :wink4:

To powinno pomóc :

EVAP - http://www.aa1car.com/library/evap_system.htm

Pompa SAI ( Secondary Air Injection ) - http://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_air_injection

Opublikowano

EVAP i pompa SAI jako pierwsze przechodzą te "KODY GOTOWOŚCI" :cool1:

Może i tak, nie wiem.

Anyway - jak przegonię auto to wszystko jest OK.

Jak troszkę pojeżdzę, ale mało dynamicznie i na krótkim dystansie to czasem jest tak jak na tym screenshocie.

Problemów nie mam także nie wiem czy jest sens się tym przejmować?

Opublikowano

EVAP po kilkudziesięciu sek. po uruchomieniu silnika powinien być w PASSED , ale jak nie ma żadnych problemów to się nie przejmuj :wink4:

Opublikowano

EVAP po kilkudziesięciu sek. po uruchomieniu silnika powinien być w PASSED , ale jak nie ma żadnych problemów to się nie przejmuj :wink4:

A czym przejawiałby się jakiś problem z EVAPem ?

Bo może faktycznie mam coś nie tak, tylko myślę że to normalny stan? ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...