[B5 AFN] Prośba o sprawdzenie logów - dymienie na czarno

    11 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Bardzo proszę o analizę logów i podpowiedź gdzie szukać usterki. Problem polega na tym, że auto z silnikiem 1.9 TDI 110PS AFN dymi na czarno - im większe obciążenie silnika tym bardziej dymi (wyprzedzanie, przyspieszanie ). Turbo jest po regeneracji, wymieniony kpl rozrząd, wymienione wszystkie filtry, przepływomierz powietrza, EGR - zaślepiony, dolot szczelny, silnik pracuje równo, nie szarpie, odpala idealnie na zimno i na ciepło. Problem ten pojawił się po kapitalnym remoncie silnika, który byłem zmuszony zrobić ponieważ urwał się zawór. Od remontu auto zrobiło 6500 km. Dzisiaj dodatkowo auto zgasło nagle w trakcie jazdy i już nie odpaliło. Pojawił się też taki błąd nastawnika dawki paliwa ( wcześniej nie było żadnych ):

    VAG-COM Version: Release 409.1-S

    Control Module Part Number: 028 906 021 JJ

    Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2016

    Software Coding: 00002

    Work Shop Code: WSC 00020

    1 Fault Found:

    17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached

    P1562 - 35-00 - -

    logi dynamiczne MB:

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22000.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22001.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22002.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22003.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22004.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22005.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22006.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22007.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22008.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22155.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22154.html

    logi statyczne MB:

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22009.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22010.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22011.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22012.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22013.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22014.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22015.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22016.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22017.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22018.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22019.html

    logi statyczne BS:

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22020.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22021.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22022.html

    http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22023.html

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Logi wydaja sie OK.Co do tego ze zgasl i nie odpala,mogla niestety pojsc pompa lub nastawnik(bardziej to drugie)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    albo piny na wtyczce od nastawnika pompy wtryskowej, warto je sprawdzić jak i same kabelki. Poza tym niska rzeczywista wartość dawki paliwa w logu dynamicznym 001 - turbo też słabo się zbiera a po overboost'cie ma chwilowe niedoładowanie i odbija się to od razu na wskazaniach dawki paliwa w 008.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wygląda na to, że piny i kabelki są ok, ale dlaczego rzeczywista dawka paliwa w LD 001 jest za niska i co może być przyczyną niedoładowania? Przecież turbo jest po regeneracji!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    logi wystarczy robiłć do 4200obr, powyżej szkoda piłować silnik, jest wątek na czerwono u góry które grupy logować

    - obroty jałowe obniżone ale nie mam bladego pojęcia dlaczego :wallbash: nastawnik :mysli:

    - ERG zaślepiony, ile ci pali na 100km?

    - skróć sztangę turbiny o jeden obrót i pokaz znowu 011 dynamicznego

    - statyczny kąt wtrysku trochę przesadzony, ja bym poprawił

    Tym się zajmij jak auto będzie na chodzie, a teraz zabieramy się za błąd 17970 przez który silnik umarł:

    - wskaźnik paliwa mógł się zawiesić i paliwa brakło, dolej, odpowietrz układ, jak nie zapali rób jak poniżej

    - po sprawdzaj przewody w instalacji do pompy i te idące do ECU, mógł się któryś przetrzeć

    - podepnij na "krótko" do plusa akumulatora kabelkiem elektrozawór N109 na pompie wtryskowej i zobacz czy silnik odpali, tu masz umiejscowienie N109: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2bc6afb9acffe39a.html

    - sprawdź rezystancje na N109 albo wykręć go i podaj napięcie w celu sprawdzenia czy działa, przy okazji wyczyść go

    - następna czynność to zdejmij dekielek nastawnika, druga osoba niech włączy zapłon, nie wolno zapalać auta ze zdjętym dekielkiem! pierwsza osoba patrzy czy dźwignia nastawnika wykona ruch podczas przekręcania kluczyka, był ruch?

    - wydmuchaj cały syf z pod dekielka, skręć pokrywkę i jak teraz nie zapali trzeba wyczyścić cały nastawnik, w najgorszym wypadku wymienić..

    - mrugała czasem kontrolka świec żarowych podczas jazdy?

    - jakiej firmy kupiłeś filtr paliwa?

    Dałem mocy co :evil:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Co do zgaśnięcia auta i błędu 17970 skończyło się na wymianie pompy wtryskowej. Ale problem z dymieniem nadal pozostał. Ponadto przy wilgotnej, deszczowej pogodzie gdy jest 1-5 stopni na plusie auto nie pali za pierwszym razem. Czasem zaskoczy dopiero po 5-8 próbach! W czasie mrozów nawet największych pali od strzała! Od czasu do czasu przycinają się także obroty na biegu jałowym na 1000 obr/min. Normalnie ma 840/min. Pomaga wtedy (choć nie zawsze) wyłączenie zapłonu i powtórne uruchomienie silnika. Na starej pompie także występowały te same objawy.

    Bardzo proszę o jakieś rady bo nie mam pojęcia co to może być.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    pompa zrobiona, a co z nastawnikiem? jest ten co był?

    zrób nowy komplet logów

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pompa wymieniona razem z nastawnikiem na nieużywaną (leżak magazynowy). Po takim nieudanym odpaleniu wywala błąd 17946 zaworu N109 odcinającego dopływ paliwa. Po skasowaniu nie pojawia się ponownie aż do następnego nieudanego uruchomienia silnika.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a zawór N109 też nowy ?

    może wtryski leją ?

    Dałem mocy co :evil:

    Pocisnąłeś :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy