Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z temp. cieczy chłodzącej - nie trzyma stałej temp.


StoRK

Rekomendowane odpowiedzi

witam kolegow!

mam taki problem: jade po trasie temp 90 stopni i nagle spada do 75 stopni czy 80 stopni! zaczelo to sie dziac wczoraj jak jechalem do wawy i dzisiaj jak wracalem! czy nawet jak stalem w korku byla 90 i tez spadla i zaraz znowu dobila do 90! ja przypuszczam ze zacina sie termostat i nie zamyka sie. ale chcialcym wiedziec co wy koledzy o tym myslicie.

ps. szukalem w wyszukiwarce ale nic ciekawego nie znalazlem.

pozdro StoRK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mstan ale u mnie temp 90 stopni osiaga bez problemow jak zawsze tylko jak juz osiagnie i sie leci po trasie to skacze ta temp. ale mysle ze to jest na 90% termostat jak koledzy napisali. bo to wyglada tak jakby nie zamknal obiegu i temp spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam takie objawy to wenytylator visco. miałem to u siebie.[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2007, 18:56 _________________________________________________dokladnie sprzęgło wentylatora nie rozłącza się . można zerwać przez przygazowanie ,przesmarować po osi WD3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolter chodzi o to ze nasluchiwalem w korku czy wentylator chodzi i ku mojemu zdziwieniu nie chodzil!!! wiec to nie wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem w ASO na nowy termostat bo silnik nie mógł uzyskać tem. =90 stopni. po wymianie było już dobrze, ale czasami były gwałowne spadki tem. z 90 na 60 i pomału tem. podnosiła się. taki objaw na trasie i w mieście.

wystaryczyło przygazować silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile kosztuje nowy termostat w aso? kurde u mnie wlasnie tez tak jest na trasie ze spada gwaltownie temp jak by sie termostat nie zamknal. i po chwili znowu do 90 wracala temperatura... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec wlasnie... nie rozumiem, jak ktos pisze na 1000% termostat [radzio]... a co z czujnikiem temperatury? a moze w samym liczniku sa jakies skoski napiecia, czy cokolwiek i dlatego ta wskazowka wariuje? pozatym nie wiem co masz na mysli piszac, ze spada nagle? co, w 2 sekundy temperatura spada z 90* do 75*??? jak tak, to napewno nie termostat. powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawajrapa wskazowka od temperatury spada momentralnie w oczach nie liczylem ile to sekund ale 5-10s. i po 20s wraca na 90 czasem dluzej. ja mysle ze termostat nie zamyka obiegu i puszcza go jeszcze raz przez silnik i dlatego on sie ochladza.

baskecior dzieki za odpowiedz bo zastanawialem sie ile moze kosztowac w aso bo kupie zamiennik za 30pln ibede3 wymienial go 5 razy na miesiac wiec sie raczej nie oplaca kupywac zamiennikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm u mnie jest takie cos ze wskazowka jest na 90C ale jak sprawdzam na klimatroniku to jest czasem 82,85,93,95 zalezne od tego jak jade czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek98igo

podobno jak na wskazowce na tacho jest 90*, to w rzeczywistosci jest to przedzial od jakis 80-100*, gdzie o ile rzeczywista temperatura sie w nim miesci- na liczniku bedzie idealnie 90*. czyli chyba wszystko w normie. o ile sie myle, prosze o poprawienie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam B5 ADP i swoje problemy z temperaturą opisywałem w 2 wątkach o termostatach. Oczywiscie wymieniłem go jak radzono i przez jakiś czas było OK. Tzn w porównaniu z tym co było wcześniej jest diametralna poprawa. Kiedyś to mi cały dzień wskazówka potrafiła "leżeć" na 60 stopniach albo wskoczyc na 90 a potem opasc na 70.. Dodatkowo bardzo długo mi się rogrzewał bo pierwszym odpaleniu slinika.

Teraz, po wymianie termostatu (Wahler więc chyba nie jest taki zły? z zamienników podobno nr 1), ładnie i szybko się rozgrzewa, idealnie idzie do 90stopni. Natmiast później to bywa różnie, czasem trzyma pięknie te 90stopni cały czas a czasem spada i wraca-tak w kółko. I jest tak jak ktoś pisał-nie nagle w ciągu 3 sekund ale tak w ciągu minuuty-z 90 potrafi zleciec na 60,70-potem w tym samym tempie wraca.

Zauważyłem też coś-prawie zawsze mam wahania temperatury gdy mam ciepły silnik, zgaszę go (zalatwie coś na mieście) i znów zapalam. Wtedy na początku ma 90 a w miarę jazdy się schładza. Czasem jest tak że np. gaszę silnik mający 70 stopni a pozniej gdy wracam i włączam zapłon$ to wskazowka jest ładnie na 90..

Gdy odpalę go i jadę non-stop nie gasząc to raczej zawsze ładnie łapie a potem trzyma polecaną 90tkę.

Może to coś znaczy że najwieksze wahania są gdy gaszę i zapalam po kilka razy? Teraz skoro nie termostat to już stawiam na czujnik ale ktoś wspomnial o wentylatorze.. Więc co myślicie?

Aha, nie notuję wielkiego spalania itp. Można tak jeżdzić czy silnik się psuje gdy ten wskaźnik tak szaleje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to u mnie jest w zaleznosci od tego jak jade,jesli jade spokojnie to jest 85C jezeli ostro to widzialem 96C a czy wiecej by poszlo to nie wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...