Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Alternator 140A i aku 95AH


virus

Rekomendowane odpowiedzi

Czeka mnie wymiana akumulatora i mogę kupić centre w dobrej cenie 95AH 800A i czy alternator 140A naładuje w pełni takiego byczka?. U ojca w b7 2.0 TDI jest moll 95Ah i też alternator 140A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co ci taki duzy akumulator'? sadzisz ze moc silnika bedzie wieksza? :decayed:

przy takiej pojenosci aku bedzie zawsze minimalnie niedoladowany co prowadzi do jego przyspieszonego zasiarczenia. tolerancja pojemnosci: 10%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc będzie większa jak wrócę od Witka :kox:

A co do pojemności to miałem Varte 74 Ah i padła mi po ponad 2 latach ale wiem co było przyczyną. A teraz mogę kupić 95Ah centre za 370zł więc skoro u ojca jest 95Ah oryginalnie moll i alternator 140a i daje rade z naładowaniem to wydaje mi się że u mnie też powinno chyba że się mylę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator 140A powinien dać radę, ale jak bym osobiście nie zakładał takiego dużego aku do 1.9 bo nie ma takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak tylko u mnie jest nieco sprzętu

Wzmacniacz do suba ma 400w rms, RNS-e + Alpine 9855r, grzane fotele pełny pakiet światło itp więc to trochę prądu ciągnie. Akumulator 74Ah wytrzymał ponad 2 lata i padł wcześniej miałem wzmacniacz 1000w RMS i światła dość mocno przygasały i teraz się zastanawiam czy taki aku 80Ah wystarczy[br]Dopisany: 21 Wrzesień 2010, 18:50_________________________________________________chyba że coś takiego

http://allegro.pl/bosch-85ah-sklepy-w-bielsko-katowice-zabrze-i1236294484.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak tylko u mnie jest nieco sprzętu

Wzmacniacz do suba ma 400w rms, RNS-e + Alpine 9855r, grzane fotele pełny pakiet światło itp więc to trochę prądu ciągnie. Akumulator 74Ah wytrzymał ponad 2 lata i padł wcześniej miałem wzmacniacz 1000w RMS i światła dość mocno przygasały i teraz się zastanawiam czy taki aku 80Ah wystarczy[br]Dopisany: 21 Wrzesień 2010, 18:50_________________________________________________chyba że coś takiego

http://allegro.pl/bosch-85ah-sklepy-w-bielsko-katowice-zabrze-i1236294484.html

pamietaj ze alternator jest przystosowany wydajnoscia do odbiornikow oraz pojemnosci akumulatora. jezeli zwiekszasz ilosc odbiornikow nie zakladajac wydajniejszego alternatora, powodujesz ze mniej energii jest przeznaczone do zapewnienia mu pracy buforowej. czyli nie dosc ze energia wytwarzana przez alternator jest zuzywana przez dodatkowe urzadzenia, co powoduje ze aku 72 Ah juz byl niedoladowany, to chcesz zamontowac aku o wiekszej pojemnosci, ktory potrzebuje jeszcze wiecej energii dla zapewnienia prawidlowej pracy buforoworej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku 74ah był nie doładowany przez kiepską masę i przez to padł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku 74ah był nie doładowany przez kiepską masę i przez to padł

no to masz odpowiedz. aku o wiekszej pojemnosci poza wyzsza cena oraz masa nic wiecej nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co ci taki duzy akumulator'? sadzisz ze moc silnika bedzie wieksza? :decayed:

przy takiej pojenosci aku bedzie zawsze minimalnie niedoladowany co prowadzi do jego przyspieszonego zasiarczenia. tolerancja pojemnosci: 10%.

No ciekawe z tym niedoładowaniem i zasiarczeniem, mógł byś to rozwinąć?

Możesz włożyć aku, jaki się tylko zmieści, ten altek naładuje do pełna 12 woltowe aku o każdej pojemności pod paroma warunkami:

- napięcie ładowania będzie ok. 14,2V

- prąd pobierany przez aku przy tym napięciu nie będze większy niż 140A :tongue4:

- pobór prądu przez wszystkie odbiorniki w aucie nie będzie notorycznie większy niż znamionowy alternatora

Większa pojemność aku wydłuży tylko czas jego ładowania, ale za to dłużej posłuchasz muzy przy wyłączonym silniku :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co ci taki duzy akumulator'? sadzisz ze moc silnika bedzie wieksza? :decayed:

przy takiej pojenosci aku bedzie zawsze minimalnie niedoladowany co prowadzi do jego przyspieszonego zasiarczenia. tolerancja pojemnosci: 10%.

No ciekawe z tym niedoładowaniem i zasiarczeniem, mógł byś to rozwinąć?

Możesz włożyć aku, jaki się tylko zmieści, ten altek naładuje do pełna 12 woltowe aku o każdej pojemności pod paroma warunkami:

- napięcie ładowania będzie ok. 14,2V

- prąd pobierany przez aku przy tym napięciu nie będze większy niż 140A :tongue4:

- pobór prądu przez wszystkie odbiorniki w aucie nie będzie notorycznie większy niż znamionowy alternatora

Większa pojemność aku wydłuży tylko czas jego ładowania, ale za to dłużej posłuchasz muzy przy wyłączonym silniku :tongue4:

nienaladowany w 100 % akumulator ulega stopniowemu zasiarczeniu.

wydajnosc pradowa alternatora jest tak dobrana aby akumulator naladowac nawet w przypadku uzytkowania pojazdu w warunkach miejscich z czesta iloscia rozruchow. o ile uzytkujesz pojazd na dlugich dystansach faktycznie nie ma problemu. uzyska stosowny ladunek.

natomiast faktycznie nalezy rozpatrywac warunki najtrudniejsze, czyli niskie temperatury zima, zmniejszona przez to pojemnosc uzyteczna, krotkie przedzialy czasowe w ktorych akumulator bedzie ladowany, czesty pobor pradu przez rozrusznik.

nalezy rowniez pamietac ze ponizej 1200 rpm wiekszosc ukladow ladowania posiada wydatek tylko do zasilania biezacych odbiornikow - nie laduja akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydajność prądowa alternatora w każdym wspólczesnym aucie jest projektowana z bardzo dużym zapasem (jak na razie przynajmniej tutaj nie widać oszczędności).

140A przy 12V daje 1,68 kW, trzeba mieć niezły sprzęcik żeby tyle mocy zużyć.

Mój altek na obrotach biegu jałowego ładował pusty aku o pojemności 180 Ah prądem początkowym 43A.

(zmierzone miernikiem cęgowym na kablach rozruchowych, którymi był podłączony do mojej audiczki :) )

P.S. To nie były kabelki z marketu, tylko porządne kabe zrobione samodzielnie, przekrój 80 mm2, krokodyle ze szczękami z wkładkami miedzianymi od spawarki ( waga kabelków 6 kg :naughty: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z musashim, oczywiście ze 140 amperowy altek naładuje ten aku i nawet 2 razy większy tylko w jakim czasie to zrobi?.Bilanas energetyczny każdego pojazdu jest robiony dla jak najbardziej niekożystnych warunków ,np jeżeli pojazd będzie często poruszał na krótkich trasach z niskimi prędkościami obrotowymi to na bank w dłuższym okresie czasu aku będzie niedoładowany i się zasiarczy, zacznie spadać jego pojemność i jest do wymiany ,lepiej zastosować zalecany i wykorzystywać 100% jego możliwości niż dużo większy i patrzeć jak jego wydajność spada co parę m-cy, duży nie znaczy lepszy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że wcześniej nie napisałeś, że masz tyle odbiorników i to tak dużych. W takim wypadku (jak już wspomniał Musashi ) Twój akumulator będzie nie doładowany. Moim zdaniem najlepiej jak założysz coś od 72Ah do 80Ah z dużym prądem rozruchowym, np. Vartę Silver 77Ah i 780A rozruchu. Dodatkowo sprawdź jaki masz pobór prądu na postoju po włączeniu alarmu, jakie jest ładowanie z obciążeniem i bez, oraz należało by przeczyścić kable przy alternatorze, masę, klemy i zabezpieczyć klemy albo wazeliną techniczną albo jakimś sprayem miedzianym. Duży wpływ na trwałość akumulatora ma także to jakie odcinki robisz autem, przy odcinkach poniżej 10km Twój akumulator raczej się dobrze nie podładuje, jeśli robisz więcej powinien się doładować, ale to też zależy od ilości włączonych odbiorników. Jeśli masz garaż to proponuję Ci choć by raz w miesiącu podpiąć akumulator pod prostownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie można chyba sprawdzić na wlepie jaki akumulator jest dla danego modelu. Ja np. też mam 95AH (rns, podgrzewane siedzenia, webasto, pełen pakiet oświetlenia, xenony) i na wlepie właśnie taki mam podany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie co byłem się pytać sprzedających to mówili że jeśli masz dużo sprzętu to weź sobie większy mam nadzieje że centra 80Ah wystarczy i nie padnie po 2 latach :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rok temu kupowałem aku to też mi gość powiedział, że jak jest dużo sprzętu to mam brać większy. Ciekawe po co większy skoro podczas postoju nie używa się w/w sprzętu tylko podczas jazdy, a podczas jazdy prąd jest z alternatora a nie z aku dodatkowo ten alternator nie dość, że musi dać wystarczająco dużo prądu odbiornikom to jeszcze naładować ten duży akumulator. Prawda jest taka, że większość sprzedających nie ma pojęcia o elektryce lub elektronice i gadają to co gdzieś tam usłyszeli lub to co im głupiego przyjdzie do głowy, a jak ktoś się nie zna to łyknie to jak pelikan kit. Po prostu ktoś gościa zatrudni, albo koleś sobie otworzył sklepik, kolega nauczył go jak sprawdzić napięcie miernikiem i na tym się kończą jego kompetencje.

To na jak długo wystarczy Ci ten akumulator w dużym stopniu zależy od sprawności instalacji elektrycznej w Twoim samochodzie i od użytkowania akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zamontowaniu sprawdzę wszystko ładowania itp z jednej strony większy aku będzie miał plus bo na postoju nie padnie tak szybko jak odpalę cały sprzęt :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...