michald88 Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 Witam wszystkich posiadaczy a4 z silnikiem 1.8TQ . Sam niedawno stałem się posiadaczem tego samochodu. Auto jest piękne i głupio mi, że nie mam pojęcia jak zadbać o dobrą kondycję silnika. Moje autko ma 9 lat jest z nim wszystko w porządku, ale mam przeczucie że może być lepiej dlatego Mam pytanie: Jak dbać, co czyścić, konserwować, co sprawdzać, co wymienić aby był bardziej sprawny. Pozdrawiam
MARCIN607 Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 musowo: rozrząd filtry(all) więcej nic mi do głowy nie przychodzi ale zaraz przyjdą mądrzejsi to podpowiedzą
adrianus Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 madrzejszy nie jestem, ale to na co warto zwrocic uwage to standardowo, nie piluj zimnego silnika na wysokich obrotach, ja np dopóki nie osiagnie 90oC nie przekraczam 3tys obr/min schladzaj turbine po jezdzie, wymieniaj olej co okolo 10tys km. a poza tym to rob to co powiedzial mi dzis moj mechanik, tzn. nie zaluj silnikowi, co by sie nie zamulil PS. poczekajmy na tych madrzejszych, bo sam chetnie dodatkowa wiedze przyjme:)
majkel_majki Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 To co Koledzy powyżej napisali plus nie dusić pipowato silnika ruszaniem z samego sprzęgła i innymi dziwnymi manewrami kiedy motor trzęsie się na skraju zgaśnięcia, a zawory dzwonią jak kościelny w święta
udy Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 dobry olej syntetyk, filtry regularnie, świece (platynowe NGK PFRQ6) nie piłować na zimnym, studzić po jeździe, kontrolować silnik vagiem, zrób sobie logi jak wydaje ci się że coś nie tak, szybkie usuwanie usterek takich jak cewki, sondy, kataliazator i nieszczelności, sprawdź osprzęt turbiny, zawór dv, wastegate, n75, szczelność układu ciśnieniowego i podciśnieniowego, ciśnienie oleju, jak sprawuje się pompa oleju, drożność przewodu olejowego doprowadzającego olej do turbiny, dobrze jest zdjąć miskę olejową, przeczyścić smok oleju, dbać o płyn chłodzący,(wymieniać po prostu) nie lekceważyć skoków temp silnika powyżej 90stopni, to tak na szybko z czym zetknąłem się u siebie,
michald88 Opublikowano 22 Września 2010 Autor Opublikowano 22 Września 2010 udy Dzięki za profesjonalną odpowiedz. Pozdrawiam
MARCIN607 Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 chłopaki a jaki olej zalać jak już przy dbaniu o silnik jesteśmy?? konkretbnie jakie mogą być?
Gość Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 chłopaki a jaki olej zalać jak już przy dbaniu o silnik jesteśmy?? konkretbnie jakie mogą być? masz benzynę więc miłej lektury : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=7434.0;highlight=jaki+olej
udy Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 polecam motul xcess 5w40, wcześniej lałem mobil 5w50, po zalaniu motula faktycznie słychać że silnik pracuje ciszej, nie ma też takiego zgrzytu przy odpalaniu po dłuższym postoju
adrianus Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 mi w aso polecono mobil 5w50 i juz ktorys raz wymieniam i wszystko jest spoko, nie testowalem innych w audi zatem nie pomoge bardziej. ale wydaje mi sie ze jakichs mega hiper cudow nie uswiadczysz stosujac najrozmaitsze oleje, ja zalalem to co aso radzi, wymieniam co 10tysi i jest git
Mario Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 i olej co 10 tyś lub raz w roku tzn, że LL jest wykluczony ?
udy Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 ja bym się nie bawił w LL, jakoś samemu wydaje mi się że to lipa i parę osób mi tak mówiło znających się na rzeczy, (pracuje w branży paliwowo olejowej) dobry syntetyk i wymieniamy często panowie, nie ma co oszczędzać na takiej rzeczy jak olej, silnik nie zapcha się syfem i odwdzięczy nam się dobrą pracą przez długi czas, wymiana oleju to niecały koszt tankowania pełnego baku, tak więc zastanówmy się czy to aż taki duży wydatek
andy_sky Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 no i ważna info filtr powietrza należy wymieniać nie co 10tyś lecz przy naszym zanieczyszczeniu powietrza co 5tyś
majkel_majki Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 no i ważna info filtr powietrza należy wymieniać nie co 10tyś lecz przy naszym zanieczyszczeniu powietrza co 5tyś No teraz to trochę pojechałeś. Że niby gdzie my mieszkamy, w Kongo, Czadzie czy Nigerii, że w powietrzu non stop lata pył :gwizdanie: ? No chyba, że to miał być sarkazm Filtr powietrza zmieniamy normalnie co wymianę oleju, chyba że ktoś ma za dużo pieniędzy i lubi wyrzucać w błoto.
Buba Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 nie przesadzaj ze filtr powietrza to niewiadomo jakie koszta ja filtr powietrza wymieniam razem z oliwa 8-10k km udy powiedzial wszystko w temacie, ja dodam ze warto powoli wymieniac czujniki
andy_sky Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 koszt filtra jest niewielki a przynajmniej u mnie na śląsku widać czym się oddycha w Bydgoszczy pewnie nie zazdroszczę Wam ;(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się