Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJL] Czy to uszkodzony zawór dv?


kandrzej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Uprzedzę radę niektórych - szukajki używałem, przeczytałem wiele wątków dotyczących dv i turbiny...

Ale krótko i zwięźle :) : wymieniłem turbinę - nastąpiła poprawa w osiągach, przyspieszeniu, następnie wyczyściłem przepływomierz - jest jeszcze lepiej /robiłem logi dynamiczne/, wreszcie poczułem te 180 koników :> ale....Tu się pojawia problem, nie zawsze przyspiesza tak samo, czasami odnoszę wrażenie że słabiej. Dodatkowo słyszę syk turbiny, słyszę gdy się załącza i pompuje, czy to zawór dv się kończy a może N75? Jest wiele napisane ale nie jednoznacznie. Nie wiem co teraz sprawdzić, czy kupić nową dv-kę? Na vag-u brak błędu N75. Dodam że ciśnienie doładowania wg wskaźnika /zamontowałem wg wskazówek na forum/ waha się od 0,8 do 1,0/max/.

Jeśli zawór dv, to który:

Taki http://allegro.pl/zawor-dv-audi-s4-rs4-rs6-a3-a4-1-8-t-saab-estd-i1234123819.html

Czy oryginalny boscha http://allegro.pl/oryginalny-zawor-upustowy-dv-1-8t-volkswagen-audi-i1231992629.html

Pozdrawiam

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymontuj DV-ke i ja sprawdz czy jest szczelna i prawidlowo pracuje.

Najlepszm wyjsciem bedzie zastosowanie Forge-a 007, u mnie ori DV "wylatywal" srednio co miesiac.

Sprawdz wszystki przewody od ciśnień i podcisnien, glownie ten z kolektora do DV-ki

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devastation, a czy zawór powinien byc szczelny dmuchajac w wejscie i wyjscie?, jak dmucham w wysjcie to powietrze ucieka tym małym wężykiem, w dmuchając w wejscie nie mam tyle pary zeby zawór sie podniosł, ale palcem da sie wcisnac. Możesz opisac jak prawidlowo spradzic ten zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nalezy zasysac powietrze przez ten maly otworek, zawor powinien sie podnosic i nigdzie nie powinno byc slychac zadnych odglosow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie zawsze przyspiesza tak samo. Najlepiej jest czuć jak wciska w fotel jak mam te 2 tyś obr/min na 2 biegu i odpuszczę gaz i nagle przycisnę i wtedy to czuc dosyć wyraźnie to samo na 3 biegu na 4 to juz nie to samo.

Jak ruszam od 1 i kręce to jakby słabiej przypiesza mimo ze na manometrze pokazuje ponad 0,8 bara. Ale to chyba tylko obiektywne odczucie bo wskazówka idzie wartko do góry. Dv jest sprawny przewody też wszystkie szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devastation, a czy zawór powinien byc szczelny dmuchajac w wejscie i wyjscie?, jak dmucham w wysjcie to powietrze ucieka tym małym wężykiem, w dmuchając w wejscie nie mam tyle pary zeby zawór sie podniosł, ale palcem da sie wcisnac. Możesz opisac jak prawidlowo spradzic ten zawór?

Z tego co wiem to z każdej strony jak dmuchniesz nie powinien puszczać.

Jeśli chodzi o nowy to polecam ASO Skody, DV od audi TT. Chyba 120zł płaciłem ostatnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki, czyli dv mam do wymiany :confused4: Edi jakby 120 od TT kosztował to ekstra, szkoda ze n75 kupilem do 150konnej wersji bo bym mial komplet z TT :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze n75 kupilem do 150konnej wersji bo bym mial komplet z TT :naughty:

a myslisz ze to cos zmienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki, czyli dv mam do wymiany :confused4: Edi jakby 120 od TT kosztował to ekstra, szkoda ze n75 kupilem do 150konnej wersji bo bym mial komplet z TT :naughty:

zrobisz lepiej jak kupisz to:

http://allegro.pl/zawor-forge-dv-1-8t-bov-blow-off-golf-octavia-leon-i1267701374.html

lub to:

http://allegro.pl/zawor-forge-dv-007-black-i1264293845.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie zawsze przyspiesza tak samo. Najlepiej jest czuć jak wciska w fotel jak mam te 2 tyś obr/min na 2 biegu i odpuszczę gaz i nagle przycisnę i wtedy to czuc dosyć wyraźnie to samo na 3 biegu na 4 to juz nie to samo.

Jak ruszam od 1 i kręce to jakby słabiej przypiesza mimo ze na manometrze pokazuje ponad 0,8 bara. Ale to chyba tylko obiektywne odczucie bo wskazówka idzie wartko do góry. Dv jest sprawny przewody też wszystkie szczelne.

Witam,

Ja mam podobnie, na 1 biegu słabo, na 2 i 3 czuć na 4 tak sobie. Na wskaźniku 0,8-0,9bara przy dłuższym przyspieszaniu spada do 0,7bara.

Wczoraj miałem zdarzenie, że w trasie podczas jazdy nagle ciśnienie doładowania spadło max do 0,4bara, brak przyspieszenia i mocy /na pb i lpg/. samochód postał trochę ze 4-5godz i jak wracałem nadal było max 0,4bara ale po przejechaniu ok 10km wrociło do normalnej wartości tj 0,8-0,9 bara, po kolejnych 20km spadło ponownie do 0,4bara. Dzisiaj już wszystko ok tj. 0,8-0,9bara. Co to może być, co jest przyczyną - zawór dv?

Po powrocie podłączyłem kompa, pojawił się błąd na vagu 00561 - skład mieszanki, prawdopodobnie od lpg.

Dzisiaj po butowaniu na autostradzie -błąd się nie pokazał i doładowanie było czały czas.

Taki może być? http://allegro.pl/zawor-dv-audi-s4-rs4-rs6-a3-a4-1-8-t-saab-estd-i1274418417.html

Może jutro jak znajdę czas to go sprawdzę jeszcze raz, poprzednio był ok. A świst turbiny nadal się utrzymuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze n75 kupilem do 150konnej wersji bo bym mial komplet z TT :naughty:

a myslisz ze to cos zmienia?

Podobno "lepsza" praca, twardsza sprężyna, Niemcy wymieniają na takie własnie, coś w tym musi być :mysli:

Dzięki chłopaki, czyli dv mam do wymiany :confused4: Edi jakby 120 od TT kosztował to ekstra, szkoda ze n75 kupilem do 150konnej wersji bo bym mial komplet z TT :naughty:

zrobisz lepiej jak kupisz to:

http://allegro.pl/zawor-forge-dv-1-8t-bov-blow-off-golf-octavia-leon-i1267701374.html

lub to:

http://allegro.pl/zawor-forge-dv-007-black-i1264293845.html

Trochę poczytałem, chyba się skusze :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori Dv z końcówka 710N jest oki. Wytrzymuje na prawde dużo i jeśłi ktoś jexdzi tylko na programie z całą pewnoscią sobie poradzi i nie bedzie z nim problemów. Znam kilak mocno wystrojonych aut, w których daje rade... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori Dv z końcówka 710N jest oki. Wytrzymuje na prawde dużo i jeśłi ktoś jexdzi tylko na programie z całą pewnoscią sobie poradzi i nie bedzie z nim problemów. Znam kilak mocno wystrojonych aut, w których daje rade... :P

Z końcówką N jest od BEXa :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori Dv z końcówka 710N jest oki. Wytrzymuje na prawde dużo i jeśłi ktoś jexdzi tylko na programie z całą pewnoscią sobie poradzi i nie bedzie z nim problemów. Znam kilak mocno wystrojonych aut, w których daje rade... :P

Z końcówką N jest od BEXa :wink4:

czy BEX to nie wiem ale TT na pewno :wink4:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO Skody kupiłem 710N za 121pln.

Czy błąd 561 ma wpływ na wartość doładowania?

Po wymianie dv-ki doładowanie pozostało bez zmian na poziomie 0,4bara, gdy wykasowałem błędy 561 ciśnienie doładowania na drugi dzień rano wróciło do normy tzn 0,8bara i utrzymywało się takie przez cały dzień.

Nie wiem już o co chodzi mojej niuni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jestes pewien ze zamontowales go prawidlowo?

Otóż nie jestem pewien :confused4:. Jutro podjadę do kolegi na kanał i przełożę go. Teraz jest założony tak jak był poprzedni - wlot z boku a wylot w dół. Założę odwrotnie, tak jak pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...