Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Temperatura silnika audi 2.6 v6


draksuss

Rekomendowane odpowiedzi

Po odpaleniu zimnego silnika, temperatura wody osiąga 90 stopni równocześnie z olejem. Czy temp oleju grzeje się wolniej. jak powinno być prawidłowo. najpierw temp silnika po dłuższym czasie olej dochodzi do 90 stopni? sorry za banalne pytanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie jest o.k. ponieważ na postoju, olej dochodzi do 100 stopni a w upały nawet do 120 to silnik zaczyna się grzać również 100 stopni i tą temperature utrzymuje do momentu aż ruszę wtedy wraca do normy kupiłem go nie dawno więc, trochę się zmartwiłem, bo zrobiłem zamiane za bmw w idealnym stanie, silnik pracuje o.k ma moc, woda jak i olej poziom bez problemu, nie ubywa, ale coś nie gra z tymi temperaturami od czego zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z temperaturą wody jest coś nie tak... i mnie jest cały czas 90 stopni (może zacznij od termostatu).. natomiast temperatura oleju - czasami przy długiej jeździe autostradą z prędkościami powyżej 200 km/h dochodzi też do 120 stopni i jest to raczej zachowanie normalne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że przede wszystkim należy zacząć od sprawdzenie wentylatorów. Czy w 2,6 jest wisko? Jeśli jest, to wentylator silnika powinien chodzić cały czas. I nie powinien dawać się łatwo zatrzymać. Jeśli jest elektryczny, to sprawdź przy jakich temperaturach włączają się poszczególne biegi. Szczegóły diagnostyki znajdziesz w archiwum forum.

Pozostałe typowe awarie układu chłodzącego to wspomniany wcześniej przez zegarmistrza termostat, pompa wody i niedrożna chłodnica.

Termostat z reguły powoduje niedogrzanie silnika, ale chyba nie zawsze tak jest i pewnie w niewielkim odsetku przypadków zacina się w pozycji zamkniętej, ale to powodowałoby dosłownie gotowanie się płynu.

Uszkodzona pompa wody z kolei daje efekty odwrotne do Twoich, tj. przegrzewanie się w czasie jazdy, pod obciążeniem, a spadek temperatury, gdy auto się zatrzymuje. Wstępnie można ją wykluczyć.

Przytkana chłodnica może utrudniać obieg wody. Przy niskich obrotach - kiedy stoisz - pompa wody daje mniejsze ciśnienie i płyn słabo krąży w układzie, a silnik się grzeje. Gdy ruszasz obroty rosną, ciśnienie dawane przez pompę też i temperatura płynu spada, bo zaczyna on prawidłowo krążyć.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...