Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Sposoby wymiany oleju.


krzysmaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

Jak w temacie, chciałem dowiedzieć się o najlepszych sposobach wymieniania oleju, a dokładnie pozbyciu się go z silnika przed wymianą na nowy.

Znane mi są dwa sposoby:

1 klasyczny :) - czyli odkręcamy korek spustowy i olej płynie

2 :kox: wyssanie rureczką (czy inaczej zwanym ustrojstwem) przez kanał w którym siedzi bagnet.

Czy przy tej drugiej metodzie pozbywamy sie calego oleju z silnika? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostań przy klasycznym. Po za tym jeśli przechodzisz np z mineralnego na półsyntetyk albo syntetyk to są preparaty czyszczące. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I coraz bardziej skłaniam sie do samodzielnej wymiany, jedyna przeszkodą jest brak czasu :wallbash:

Zbliża się wymiana a z tego co wiem warsztat w którym robie wymiany stosuje ta drugą metode i zastanowiło mnie to ile przepalonego oleju zostaje w silniku, a naliczają tak jak by zalali suchy silnik :chytry:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę żeby ktoś odsysał olej przez rurkę od bagnetuprzy wymianie :shocked: To po co jest ten korek spustowy?? :rolleyes: Żeby sprawdzać czy jest max oleju w silniku?? :blink::kox:

Rozumiem jak jest nadmiar, to się odsysa, ale żeby cały olej?? Zmień warsztat albo użyj metody nr1, masz pewność że cały syf wyleci z miski, pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u nas w Polsce są takie metody jak wysysanie oleju. podejrzewam ze jedyną zaletą jest to ze mechanik się nie upier&*^&% :gwizdanie: przy wymianie.. a poza tym to uważam ze nic tak nie usuwa oleju jak grawitacja i odczekanie kilku minut przed zakręceniem korka spustowego.. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę żeby ktoś odsysał olej przez rurkę od bagnetu przy wymianie :shocked: To po co jest ten korek spustowy?? :rolleyes: Żeby sprawdzać czy jest max oleju w silniku?? :blink::kox:

Rozumiem jak jest nadmiar, to się odsysa, ale żeby cały olej?? Zmień warsztat albo użyj metody nr1, masz pewność że cały syf wyleci z miski, pozdro :)

przeciez to sa normalne metody proekologiczne,

lepiej spuszczac, ale samemu. trzeba odczekac z pol godziny. odsysacz jednak sie przydaje, we wsporniku filtra jest troche oleju do odessania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam normalnie korkiem spustowym czekam jakieś 30 min. Potem wlewam około 200ml nowego i czekam aż przeleje się i znów czekam ok 30 min. Zakręcam korek i wlewam nowy olej. Oczywiście przy każdej wymianie nowy filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doświadczenia - po odessaniu jak odkręce korek to jeszcze zejdzie jakieś 50ml z dna miski

większość polskich wymieniaczy robi tylko odsysanie bo nie chce im sie brudzić i skakać pod autem

Dokładnie.

Nie ma sensu cudować. Zresztą lepkość oleju nie pozwala mu nigdy na "spłynięcie" w 100%, zawsze troszkę zostanie. I żadne odsysania tu nie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale skoro nie ma wiekszych kosztow, miec 100 ml przepracowanego oleju mniej lub wiecej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odsysa się tylko wtedy gdy zgnitemu mechaniorowi nie chce się ściągać osłony pod silnikiem,to zła metoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proekologiczne metody wymiany oleju, tak samo jak ekologiczne paliwo dobijają nasze autka, nie dajmy się zwieść :acute::wink4: mamę oszukasz, tatę oszukasz, ale grawitacji nie oszukasz :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślicie ze auto jak trafia do ASO na mały przegląd,to zrzucają osłony aby olej spuścić...?? ależ skąd.nabijają ciśnienie w banie i odsysają oliwke.a do tego jak jeszcze ktoś ma jakaś osłonę stalową to już w ogóle...

metoda 1 jest najlepsza + do tego jak ma się kompresor to dmuchnąć ciśnieniem przez rurkę od bagnetu- wtedy jeszcze więcej wyleci z silnika...

co do montażu filtra oleju dodam ze dobrze jest do niego nalać te 0.5L i dopiero go zamontować...przy odpaleniu olej się szybciej dostanie do górnej części silnika po wymianie oleju -to taka stara zasada prawdziwego fachowca. wiadomo jak mamy wkład czy jak w niektórych autach filtr mocowany w poziomie to już tego nie zrobimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślicie ze auto jak trafia do ASO na mały przegląd,to zrzucają osłony aby olej spuścić...?? ależ skąd.nabijają ciśnienie w banie i odsysają oliwke.a do tego jak jeszcze ktoś ma jakaś osłonę stalową to już w ogóle...

metoda 1 jest najlepsza + do tego jak ma się kompresor to dmuchnąć ciśnieniem przez rurkę od bagnetu- wtedy jeszcze więcej wyleci z silnika...

co do montażu filtra oleju dodam ze dobrze jest do niego nalać te 0.5L i dopiero go zamontować...przy odpaleniu olej się szybciej dostanie do górnej części silnika po wymianie oleju -to taka stara zasada prawdziwego fachowca. wiadomo jak mamy wkład czy jak w niektórych autach filtr mocowany w poziomie to już tego nie zrobimy.

Dodam do tego jeszcze tylko, żeby nie zapomnieć o przesmarowaniu uszczelki filtra oleju olejem oraz o dokręceniu filtra jedynie ręką (żadnymi kluczami) :D

Ale pewnie to wiecie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doświadczenia - po odessaniu jak odkręce korek to jeszcze zejdzie jakieś 50ml z dna miski

większość polskich wymieniaczy robi tylko odsysanie bo nie chce im sie brudzić i skakać pod autem

to jakoś słabo się starałeś i byłeś trochę leniwy i się chyba bardzo spieszyłeś bo ja już kilka razy wysysałem olej przez bagnet i mogę spokojnie powiedzieć:

1. W misce nie zostaje nawet 10ml starego oleju (przy spuszczaniu przez korek do pełnego stanu wlewałem 3.7L a przy odsysaniu wchodzi mi 3.8L)

2. Po zalaniu nowego oleju i uruchomieniu silnika olej na bagnecie jest przejrzysty (co się rzadko zdarza w D/TD/TDI)

3. Nie trzeba odkręcać korka spustowego a co za tym idzie nie ma obawy że się za mocno/lekko dokręci

4. Nie trzeba ściągać dolnej osłony silnika ani włazić pod samochód czy też się nachylać z jakąś miską

a moja metoda wygląda dokładnie tak:

wężyk poliuretanowy śr. zew. 6mm, wew. 4mm, pompa olejowa z golfa 1.8 połączona z silnikiem od wiatraków chłodnicy

wężyk wkładam przez bagnet i odsysam tyle ile się da (korek wlewu oleju zdjęty), następnie odkręcam filtr i czekam aż olej ścieknie i dalej odsysam, jak już nic nie ciągnie to ruszam wężykiem (głębiej/płycej, wkładam w innej pozycji) i w ten sposób jeszcze odsysa się te resztki co ściekają albo zostają w fałdach miski

także jeżeli włoży się wężyk przez bagnet za głęboko albo za płytko to całego oleju się nie odessie

poza tym po użyciu środka płuczącego wysysanie przez bagnet też było błyskawiczne i nic w misce nie zostało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Po zalaniu nowego oleju i uruchomieniu silnika olej na bagnecie jest przejrzysty (co się rzadko zdarza w D/TD/TDI)

w moim drugim autku zawsze po zalaniu świeżego oleju i odpaleniu silnika olej był przejrzysty, ale oczywiście to tylko na chwilkę, jak tylko przejedziesz kilka km olej robi się czarny jak smoła, to normalka w diesel'ach.

A tak na marginesie, ja jeszcze nie wymieniałem w swojej audi oleju, ani nie zaglądałem pod auto, ale z tego co piszecie to trzeba ściągać całą osłonę silnika żeby dostać się do korka spustowego?? nie ma tam jakiejś mniejszej osłonki tylko pod korkiem?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Po zalaniu nowego oleju i uruchomieniu silnika olej na bagnecie jest przejrzysty (co się rzadko zdarza w D/TD/TDI)

w moim drugim autku zawsze po zalaniu świeżego oleju i odpaleniu silnika olej był przejrzysty, ale oczywiście to tylko na chwilkę, jak tylko przejedziesz kilka km olej robi się czarny jak smoła, to normalka w diesel'ach.

A tak na marginesie, ja jeszcze nie wymieniałem w swojej audi oleju, ani nie zaglądałem pod auto, ale z tego co piszecie to trzeba ściągać całą osłonę silnika żeby dostać się do korka spustowego?? nie ma tam jakiejś mniejszej osłonki tylko pod korkiem?? :mysli:

nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Po zalaniu nowego oleju i uruchomieniu silnika olej na bagnecie jest przejrzysty (co się rzadko zdarza w D/TD/TDI)

w moim drugim autku zawsze po zalaniu świeżego oleju i odpaleniu silnika olej był przejrzysty, ale oczywiście to tylko na chwilkę, jak tylko przejedziesz kilka km olej robi się czarny jak smoła, to normalka w diesel'ach.

A tak na marginesie, ja jeszcze nie wymieniałem w swojej audi oleju, ani nie zaglądałem pod auto, ale z tego co piszecie to trzeba ściągać całą osłonę silnika żeby dostać się do korka spustowego?? nie ma tam jakiejś mniejszej osłonki tylko pod korkiem?? :mysli:

u mnie poprzedni wlasciciel zrobil taki patent ze w oslonie wycial dziure na korek spustowy :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...