Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Jak przywrócić hamulce do dawnej sprawności?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio przejechałem się audiczką kumpla (B6 2003rok 1,9tdi) i byłem w szoku jak ten samochód hamował, tzn. lekkie wciśnięcie pedału i autko hamuje jak malina, (tak jak by samochód wyjechał dopiero co z fabryki) pamiętam jak kiedyś jeździłem na L miesięcznym fiatem punto i tam tez były takie hamulce jak żyleta. (mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi?) A u mnie od kąt kupiłem auto hamulce są takie jakieś gorsze (ciężko to opisać) tzn hamują bardzo dobrze, oczywiście pedał twardy jak kamień, ok 3tyś km temu zmieniałem tarcze i klocki z przodu, układ jest odpowietrzony na 100% ale i tak to nie jest to samo co u kumpla, i pytanie jak jest u was? Czy układ hamulcowy z czasem się "starzeje" tak że czuć tą różnicę jak wsiądzie do nowszego auta i czym to jest spowodowane? stare zaciśki?, pompa?, płyn hamulcowy?, co jeszcze może wpłynąć na jakość hamulców? nie znalazłem podobnego tematu ale jak było to nakierujcie Pozdro :hi:

Opublikowano

miałem podobne wrażenie kiedy przesiadłem się ze swojej starej a4 b5 do teścia a4 b6 no różnica była naprawde kolosalna choć tarcze,klocki a nawet pompę miałem nowe. teraz kiedy to ja jestem posiadaczem owej b6 i pomimo że hamulce działają bez zarzutów ale po wzmocnieniu mojego cypiska przyznam sie ze już ten sam hamulec zaczyna nie wystarczać i przydałby sie ciut mocniejszy

Opublikowano

smarowanie nic nie da. Z odpowietrzaniem tez jest roznie, Kolego pozostaje zmiana na wiekszy zestaw np 312mm

Opublikowano

Witam, ostatnio przejechałem się audiczką kumpla (B6 2003rok 1,9tdi) i byłem w szoku jak ten samochód hamował, tzn. lekkie wciśnięcie pedału i autko hamuje jak malina,

To chyba miałeś tylko takie pierwsze wrażenie, bo seryjne hamulce w B6 są beznadziejne. Jak bys dłużej pojeździł tym autem to byś się o tym przekonał :wink4:

Opublikowano

To może tak jak w Fabii u mojego ojca, hamulce na lekkie dociśnięcie i przy takim poczatkowym hamowaniu reaguja naprawde żwawo i mocno, jednak jak przyjdzie do mocniejszego hamowania to już trzeba dość mocno wcisnąć pedał i nie jest to już takie fajne jak pierwsze wrażenie :gwizdanie:

Opublikowano

no bo niestety nasze zwykłe zaciski w Audi maja tenedencje do korodowania pod gumowymi osłonkami na łoadzi, gdy tam juz jest nie za ciekawie to zaciski sie blokuja i jest słabo,., nie wspomne juz o czyszczeniu prowacnic od klocków i smarowaniu sworzni odpowiednim wysokotemperaturowym najlepiej miedzianym smarem,.

chyba wazne sa jeszcze jaie mamy klocki i jak zostały dotarte, bo jak je ktos na poczatku po wymianie spalił, to bedą twarde i nie beda sie kleiły do tarczy.

ja niestety zrobiłem to wszystko i tak nie pomagało, nawet załozyłem nawiercane tarcze, troche lepiej ale i tak mało, teraz zmieniam na 312, zobaczymy jak bedzie,,.

pozdro

Opublikowano

no bo niestety nasze zwykłe zaciski w Audi maja tenedencje do korodowania pod gumowymi osłonkami na łoadzi, gdy tam juz jest nie za ciekawie to zaciski sie blokuja i jest słabo,., nie wspomne juz o czyszczeniu prowacnic od klocków i smarowaniu sworzni odpowiednim wysokotemperaturowym najlepiej miedzianym smarem,.

chyba wazne sa jeszcze jaie mamy klocki i jak zostały dotarte, bo jak je ktos na poczatku po wymianie spalił, to bedą twarde i nie beda sie kleiły do tarczy.

ja niestety zrobiłem to wszystko i tak nie pomagało, nawet załozyłem nawiercane tarcze, troche lepiej ale i tak mało, teraz zmieniam na 312, zobaczymy jak bedzie,,.

pozdro

Jakie masz klocki? jakiej firmy?

Opublikowano

no bo niestety nasze zwykłe zaciski w Audi maja tenedencje do korodowania pod gumowymi osłonkami na łoadzi, gdy tam juz jest nie za ciekawie to zaciski sie blokuja i jest słabo,., nie wspomne juz o czyszczeniu prowacnic od klocków i smarowaniu sworzni odpowiednim wysokotemperaturowym najlepiej miedzianym smarem,.

chyba wazne sa jeszcze jaie mamy klocki i jak zostały dotarte, bo jak je ktos na poczatku po wymianie spalił, to bedą twarde i nie beda sie kleiły do tarczy.

ja niestety zrobiłem to wszystko i tak nie pomagało, nawet załozyłem nawiercane tarcze, troche lepiej ale i tak mało, teraz zmieniam na 312, zobaczymy jak bedzie,,.

pozdro

Jakie masz klocki? jakiej firmy?

teraz załozyłem REMSA do tych nawiercanych tarcz, sa twarde i nie zużywaja sie szybko

Opublikowano

Remsa ???????????

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

zajeb....sta firma :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

:sick3: :sick3: :sick3: :sick3: :sick3: :sick3: :sick3:

Opublikowano

Remsa ???????????

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

zajeb....sta firma :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

:sick3: :sick3: :sick3: :sick3: :sick3: :sick3: :sick3:

skąd masz takie opinie jezdziłeś na nich?????ja jestem zadowolony, jak na przebieg który robie mało ich ubywa, i dobrze hamuja i cicho

Opublikowano

Remsa to taka sobie firma

klocki podatne na fading, dwa mocne hamowania i sie pala

dobrze ze masz nacinane tarcze, przynajmniej cały czas masz swiezy klocek

Opublikowano

To powiedz mi które klocki (cywilne ) nie są na niego podatne ?

Czy to ate czy trw czy jeszcze coś innego ... nie ma opcji, że się nie przegrzeją po konkretnym hamowaniu .

Jak ktoś ceni sobie stosunek ceny/ jakości to te klocki są jak najbardziej w porządku . oraz jeździ normalnie a nie od świateł do świateł gaz/ hamulec z 200 km/h do 0 Oo

Opublikowano

Remsa to niższa półka od Bosch-a, TRW, Ate czy Ferodo

dla mnie to klocek dla "emeryta"

Opublikowano

Nie przesadzaj robią to co mają robić :gwizdanie:

A jak ktoś chce dawać w piz*ę to do tego są inne produkty :chytry:

Tak jak mówię stosunek cena / jakość jest tutaj dobry i dla cywilnych zastosować (jazdy na co dzień ) w zupełności wystarczą.

Opublikowano

jezeli chodzi o stosunki to najlepiej wychodzi tutaj Bosch a jak masz tak dobre zdanie o tych klockach to proponuje abys na nich sam pojezdzil a potem mozemy przedyskutowac ten temat od nowa

Opublikowano

jezeli chodzi o stosunki to najlepiej wychodzi tutaj Bosch a jak masz tak dobre zdanie o tych klockach to proponuje abys na nich sam pojezdzil a potem mozemy przedyskutowac ten temat od nowa

a czym jest BOSCH przeciez to textar tylko ma naklejki Boscha, atextar kiedys był dobry teraz to tylko sie dymi z nich i tyle,,.

Uwazam że zbedne jest komentowanie moich klocków REMSA, jezeli nikt na nich nie jezdził,

nie kosztowały dużo, dobrze hamuja, a wcale wolno nie jeżdże, i nie brudza kół, co w innych mnie strasznie wkurzało, zacznijmy od tego że 288mm do 2.5 tdi po chipie o o wiele za mało i dlatego zakładam 312, ajkie tam bedą klocki jeszcze nie wiem, ale pewnie znów rozważe te same,.

Opublikowano

Co do remsy to powiem, że kiszka. W vectrze zmieniłem kiedyś pod namową znajomego z ferodo premier i powiem, że nawet po dotarciu nie miały tej samej mocy co ferodo.

W służbowym aucie zmieniono mi z oryginałów citroen (nie wiem co stosują) na remsę wkrakowie mi sie klocuchy skończyły i to mi wsadzili bez mojej wiedzy. I tak skonczyły mi sie dobre hamulce jak miałem brzytwa (kto jexdził nowymi cytrynami ten wie jak to hamuje) na pusto jeszcze ok ale pod obciązeniem to tylko huczało w kabinie i za specjalnie nic sie nie działo.

Po zdjęciu klocków okaząło się, że zjadły tarcze a klocków było jeszcze ho ho.

Jedno jest pewne są trwałe :good: a czy skuteczne jak dla mnie nie. Wolę jednak dołożyć te 40zł do markowych porduktów.

Opublikowano

chodzilo mi o Remse a nie o Bosch-a ktory w znacznym stopniu jest produkowany przez Pagid-a

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...