fusse Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 witam objawem jest haczenie biegow, kiedy auto mam na wysokich obrotach. powiedzmy rozpedzam auto na jedynce do 3,5k obrotow, wciskam sprzeglo do konca i nie idzie wbic biegu drugiego,lub haczy bieg o tryby, tak jakby skrzynia nie zostala do konca odłączona. dopiero jak obroty zejda do powiedzmy 1,5k to bieg wchodzi i mozna jechac dalej. efekt podobny do wbijania biegu bez sprzegla, tylko nie tak ostry i drastyczny. przy probie wbicia biegu czuc na drazku jakby skrzynia sie jeszcze kręcila... na postoju jak zrobie taki test,ze na luzie z wcisnietym sprzeglem gazuje do 3k i prubuje wbic bieg jakikolwiek to nie da sie, dopiero jak obroty troche spadna. auto ma 230k przebiegu, pedal sprzegla nie jest miekki, tylko twardy. czy to konczace sie sprzeglo, lub uszkodzenie jakiegos jego elementu(docisk itd) czy poprostu synchronizatory w skrzyni juz mowia powoli papa?
juropek Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 koniec sprzęgła jest sygnalizowana tym, że bierze na końcu, a nie czy jest miękki czy twardy pedał. U mnie problem ze skrzynią zaczął się od zniknięcia drugiego biegu synchronizator od drugiego biegu się rozsypał i wyłamał zęby w trzecim biegu. Ja bym stawiał i na to i na to ponieważ u mnie koniec sprzęgła po części spowodował uszkodzenie skrzyni, naprawa obu kosztowało mnie 2,5 k tys. (skrzynia regenerowana)
fusse Opublikowano 29 Września 2010 Autor Opublikowano 29 Września 2010 z tym braniem sprzegla na koncu to chyba nie jest prawda, mi rowniez bierze na koncu, ale kolega zmienial na nowe luk i jemu rowniez bierze na koncu po wymianie, tak ja w 90% audi i passatow B5. sprzeglo jest regulowane hydraulicznie. w takim razie, czy skrzynie w audi sa tak slabe,ze po 230k juz padaja? to te wszystkie auta ktore tu maja 200k km i wiecej tez juz skrzynie zmieniaja....? mowie, u mnie jest efekt jakby samochod nie do konca sie rozsprzeglał.
juropek Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 Po zmianie sprzęgła bierze mi na samym dole, a nie na samym końcu więc wiem bo czuję zmianę, czy skrzynie są słabe?? nie mam pojęcia, ale wiem, że moja padła i to solidnie, dwójka zniknęła, a trojka zaczęła zgrzytać, a dlaczego już pisałem
fusse Opublikowano 29 Września 2010 Autor Opublikowano 29 Września 2010 to nie kumam, jednym nisko innym wysoko. a ile tys miala skrzynia?
juropek Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 licznikowo ma 195 tys, ale że znajomy sprzedawał to wydusiłem z niego , że 30 tys trzeba dodać więc biorąc poprawkę jeszcze na to myślę że około 250 tys , a różnicę co do sprzęgła łatwo poczuć , auto startuje szybciej niż się przyzwyczaiłeś , a tego się nie da podważyć
SotoM Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 ja 2a miesiące temu zmieniłem sprzęgło na sachs'a. przez 2000km sprzęgło było fajne miękkie teraz jest tak samo"twarde"jak przed wymiana sprzęgła. biegi mi wchodzą z oporem"hacząc" gdy skrzynia jest zimna- pomyślałem-wina oleju. ok- pojechałem do ASO kupiłem 3L oleju ori 80zł za 1L jakis specjalny... jak go wlewałem to jakbym wodę nalewał do skrzyni .ale-ok. i co... d*pa zbita... nic lepiej. na dniach przepompuje ciśnieniowo hydraulikę sprzęgła- jeśli się polepszy to podrzucę info. i może też zleje ten olej w butelki a naleje gęściejszego 80W90-GL4. skubany pomaga na wiele dolegliwosci-i jak pomoże mi w audi to jestem w plecy 200zł za pieprzony ori olej. w golfie III TDI tez miałem problemy z biegami...olej okazał się lekiem.jak dokonam eksperymentów to napiszę...
fusse Opublikowano 29 Września 2010 Autor Opublikowano 29 Września 2010 ok dziekuje za odpowiedzi, licze na jeszcze jakies sugestie. byc moze jeszcze to moze byc wina wyrobionego wybieraka biegow. czy istnieje jakis zestaw naprawczy lub regeneracyjny wybieraka i calego mechanizmu?
rikardo Opublikowano 30 Września 2010 Opublikowano 30 Września 2010 to nie kumam, jednym nisko innym wysoko. a ile tys miala skrzynia? Jestem po wymianie kompletnego sprzęgła i przed wymianą pedał był twardszy i brało mi w górnym położeniu. Po wymianie pedał jest miękki i sprzęgło bierze w niższym położeniu niż przed wymianą. Auto zaliczyło po wymianie Chorwację i od wymiany nic się nie zmieniło. Również czytałem na forum, że górne położenie w audi to norma ale myślę, że w dużej mierze zależy to od tego jak zostało wymienione i co tam zostało zamontowane.
fusse Opublikowano 30 Września 2010 Autor Opublikowano 30 Września 2010 ok, temat wysokosci sprzegla jest chyba wyczerpany. Prosze, o jakies podpowiedzi, co do mojego problemu. pozdrawiam!
Robo_A4 Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Witam Mam to samo w B6, po wymianie kpl z dwumasą LUK-a, biegi haczą (szczególnie 2 i 3) tak samo jak przed wymianą. Natomiast sprzęgło bierze już od dołu a nie jak przed wymianą na samej górze.U mnie problem zaczął się już przed wymianą, odpowietrzyłem układ przez spuszczenie płynu około 200 ml i znacznie pomogło ale delikatne haczenie zostało, myślałem że resztę załatwi wymiana sprzęgła ale niestety nie. Na rozgrzanym jakby było trochę lepiej? Może to sprawa odpowiedniego odpowietrzenia, albo hydraulicznego siłownika ? SotoM i jak odpowietrzałeś układ jakieś spostrzeżenia ?
michcio1985 Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 ja sie pdłącze do tematu.trójka mi haczy.wszystkie biegi fajnie mięciutko tylko zawsze na trójce jest problrm,takie lekkie chrobotnięcie.wk***ia mnie to niesamowicie.przebieg mam oryginalny 210000 także sprzęgło podejrzewam również oryginalne jak fabryka wstawiła.bierze od góry ale nie ślizga,dwumas nie drży na wolnych obrotach.podejrzewam że to skrzynia tym bardziej że to 6stka,a obiło mi sie o uszy że są bardziej awaryjne niż 5tki. co o tym sądzicie?
Pandzior Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 ja sie pdłącze do tematu.trójka mi haczy.wszystkie biegi fajnie mięciutko tylko zawsze na trójce jest problrm,takie lekkie chrobotnięcie.wk***ia mnie to niesamowicie.przebieg mam oryginalny 210000 także sprzęgło podejrzewam również oryginalne jak fabryka wstawiła.bierze od góry ale nie ślizga,dwumas nie drży na wolnych obrotach.podejrzewam że to skrzynia tym bardziej że to 6stka,a obiło mi sie o uszy że są bardziej awaryjne niż 5tki. co o tym sądzicie? Koniec synchronizatora jest bliski.
SotoM Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 jeszcze nic nie robiłem... w tym tygodniu to zrobię bo ciężko jest prywatnym autem wbić się na serwis...a ze będę na 2giej zmianie to są większe możliwości... ale coś czuje ze jak wyleje ten ori olej ze skrzyni a wleje gęstszy 80W90 to problem mój zniknie... jak tylko coś wykonam to dam znać...
agentsmith Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 ja sie pdłącze do tematu.trójka mi haczy.wszystkie biegi fajnie mięciutko tylko zawsze na trójce jest problrm,takie lekkie chrobotnięcie.wk***ia mnie to niesamowicie.przebieg mam oryginalny 210000 także sprzęgło podejrzewam również oryginalne jak fabryka wstawiła.bierze od góry ale nie ślizga,dwumas nie drży na wolnych obrotach.podejrzewam że to skrzynia tym bardziej że to 6stka,a obiło mi sie o uszy że są bardziej awaryjne niż 5tki. co o tym sądzicie? Mam bardzo podobny problem.. Sprzęgło, dwumas i reszta jest ok. Natomiast też mam to chrobotnięcie na trójce ale tylko przy szybkim sprincie od 1 biegu. Czyli pojawia się gdy zmieniam z 2 na 3 przy ok. 3,5-4 tys. obrotów. Przy normalnej jeździe, nawet w miare szybkiej nic nie czuć. Wie ktoś jak wygląda sprawa z tym synchronizatorem? Koszta itp.?
juropek Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 sama regeneracja ( wymiana synchronizatorów) około 900 zł do tego dodaj wyjęcie i montaż skrzyni (koszty naprawy z roczną gwarancją) takie miały być koszty przy mojej (miesiąc temu robionej)
SotoM Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 dzis przepompowałem ukł.sprzegła maszyną- dałem 4bar cisnienia. jutro napisze cos wiecej jak biegi pracuja po tej operacji.- bo to rano musze testowac jak skrzynia po nocy jest zimna...
Robo_A4 Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 Czekam na rezultaty, chociaż dzisiaj się dopytywałem jednego "fachowca" od Sachsa i mówił że nie wolno ! bo można uszkodzić aktywator. Nie wiem dokładnie czy chodziło mu o ten siłownik na zewnątrz czy o te konstrukcje które są montowane wewnątrz razem z łożyskiem ale jak może to pomóc to jestem gotów zaryzykować.
SotoM Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 i d*pa zbita... nie pomogło przepompowanie układu. musze teraz kolesia z serwisu vw zmolestowac aby wyniusł klucz do korków spustowych do skrzyni. jak na złośc w moja skrzynie sukingnoje wkrecili korek na torxa 16 z bolcem. wyleje ori olej i wleje 80W90. i dam znac. kurcze pamietam ze za nim skrzynie wyjąłem aby wymienic uszczelniacz wału to nie miałem takich problemów z biegami. po zmianie sprzegła to sie zaczeło dziac... cos czuje ze sachsa juz nikomu nie polece ani nie bede nikomu tego montował. bo potem sa problemy... zebym mial kwit za sprzegło to bym je zareklamował a wciagnałbym LUK'a i sadze ze by było z bani... chyba ze skombinuje drugi siłownik i zmienie na próbe... aale kurde co ja kombinuje...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się